Hlavní navigace

Názor k článku Levnější pojistky výměnou za najeté kilometry. Pojišťovny se do novinky moc nehrnou od pakolar - Domnívám se, že smysl diskuze k redakcí nadhozenému...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 6. 2020 12:19

    pakolar

    Domnívám se, že smysl diskuze k redakcí nadhozenému problému byl splněn - ozvali se ti, které téma zajímá. Pokud jde o další vyjádření " Vladimír Kutálek", nezbývá mi než potvrdit svůj názor, že zde nemluví pojištěný občan, ale pojišťovna sama, resp. jí placený dealer. Příspěvky se nápadně podobají svým stylem vystoupením některých politiků, kteří ač jde až i o mozek lámoucí jasna, s naprostou vážností znova a znova opakují předem určené pokyny, prospívající především jejich straně. Pokud jde o záměr můj, usiluji o to, aby pojišťovny nestanovovaly pojistné nepodloženě ale s co největším přihlédnutím ke skutečné, tedy věcné problematice. Tam ale nepatří u pojištění vozidel, které užívají celou síť komunikací, bydliště vlastníka, dokonce jak tu bylo i vyjádřeno, jen formální trvalé bydliště. Pokud snad pojišťovna zohledňuje bonus či malus, jak bylo zmíněno, pak je obzvlášť kriterium formální adresy v TP úplně zbytečné a přímo zneužito! Tečka - takové kriterium dělí občany se stejnými možnostmi používání vozidla bezostyšně na černé a bílé a každé zatěžuje jinak, bez ohledu kde jezdí vozidlo o jehož pojištění jde a kdo s ním jezdí. Názor, že si lze vozidlo pojistit na známého, který má trvalé bydliště někde na venkově jen potvrzuje očividnou povrchnost a zneužití (a návod k němu) takového uvažování. Jsem-li skutečně téměř osamělý s tímto názorem, je mi to líto, ale poměry ve státě leckdy bohužel dnes podporují právě šmejdy místo ctění základních morálních a mravních principů. Na otázku, jakou cenu jsem ochoten zaplatit sděluji jednoznačně - spravedlivou, nikoliv takovou o jejíž výši neznám téměř jediné zdůvodnění a odvození a která je vybírána ve výši, která není ovlivněna tržním prostředím pojišťoven, ale jedině povinností být pojištěn ze zákona a protože zákon je jinak téměř prázdný, s logicky až dojemnou (údajně nikoliv kartelovou) shodou pojišťoven na segmentaci dle nesmyslů. K více příkladům, které jsem ze života občana, majícího automobil uvedl, již přidám jediný - takto nesmyslné pojistné je ze zákona (protože jinou možnost fakticky nemá) platit i vlastník vozidla, které za rok ujede pouhý 1 km - pojišťovny by jinak neutáhly administrativu ..... jen proto, aby si třeba zachoval možnost v případě potřeby vůz použít. Tak se děje v ČR v roce 2020...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).