Výše uvedený příspěvek je pravdou, ať chceme či ne. ČD – čekej dlouho. Dojiždím do místa studia a věčné čekání, výluky a spoždění je ten nejhůř zabitý čas, jak si umím představit. Nestačí jen, že toto vše musíme podstupovat dnes a denně, ČD si ještě zvýší svou cenu. Cenu za čekání a služby, za které se mouhou stydět. Těším se na tu chvíli, kdy budu moci tohle cestování opustit.
A to zase ne, loni v prosinci zdražovaly. Nahoru šla eLiška, In-karta Gold… Za některá zpoždění ČD nemohou, ale za žalostý přístup k těmto informacím a obecné neinfomovanosti o aktuálním stavu na dráze, (ne)řazení vagónů mohou, a fest :)
Malý příběh:
Loni v prosinci jsem si zapomněl v IC Manažer tašku s dárem. Nic drahého, ale hodně osobní dárek. Vystoupil jsem v Ostravě-hl.n. a na tašku si vzpomněl až za hodinu. Ve voze 1. třídy jsem z Ostravy-Svinova cestoval již sám.
Volám do Bohumína (konečná stanice) a ptám se, kdo by mi mohl říct, zda se taška našla. Telefon nikdo nebral (cca 23:45). Volám přes spojovatelku ČD a přepojuje mě na dozorčího. Ten mě informuje, že to neřeší, protože o úklid vlaku se stará soukromá firma. A že na ní nemá telefon a že vlak je v depu. Fajn, prosím o číslo do depa. Bohužel, číslo nemá, protože depo není v majetku Českých drah a on nemůže sdělovat čísla na soukromé subjekty.
Opět volám na spojovatelku ČD a mám smůlu, netuší, jak mě přepojit do „nějakého depa v Bohumíně“, kde se zrovna uklízí IC Manažer. Nervy tečou, sedám do auta a jedu přímo do depa v Bohumíně (přesně vím, kde se nachází). Zcela nezabezpečenou bránou jdu dovnitř, vidím IC Manažer a ptám se, zda se nenašla taška. Skupina místních spoluobčanek obratem hlásí, že žádnou tašku nenašli. Do vlaku mě ale nepustí, nesmějí, je to proti předpisům (asi těm úklidovým, když to jsou soukromé prostory).
Čekám tři hodiny v autě, až se vlak opět přistaví na cestu zpět do Prahy. Taška nikde, vše uklizeno.
Netvrdím, že ji ukradla úklidová četa (nemám důkaz), ale takto nějak vypadá komunikace zákazník vs. České dráhy. Mě je jedno, že jídelní vůz patří jiné firmě, nezajímá mě, že úklid zajišťuje Hadr&Smeták s. r. o., Chci, aby se za mě firma, které jsem dal peníze za službu, postavila a žabomyší války si vyřídili mezi s sebou a ne přes zákazníka. Ale toto ještě dlouho nehrozí…
sice už je pozdě, ale třeba tu vaší tašku v seznamu ztracených věcí najdete: http://www.mesto-bohumin.cz/data/dokumenty/2138.pdf
jestli muzou nebo nemuzou ovlivnit zpozdeni je mi taky celkem jedno, dojizdim z Prahy do mista mimo hlavni trat v Jesenikach, na spojeni rychlik-osobni vlak-autobus se uz neda spolehnout jestli vubec dojedu. Kdyz vezmu v uvahu cestu na nadrazi, vlakem trva cesta 5.5–6 hodin v tom stastnem pripade, ze nenastane zpozdeni. Autem dle pocasi a casu, kdy jedu obvykle 3.5–4 hodiny i se dvema oddychovyma pauzama po ceste. Vzhledem k letosnim „extremnim“ podminkam jsem 2× jel i za 4.5 hodiny … no, moc se mi po vlaku nestyska…