Proč je to na serveru o financích? Protože za 1. čas jsou peníze
za 2. jízdenku si musím koupit- předpokládám že Vy ne, jelikož jste železničář, tudíž platím za služby, které jsou velmi velmi nekvalitní
3. Cenové srovnání cesty
4. CD jsou bohužel placeny z daní nás všech…
BTW: ČD je bohužel jedna velká špína…
ale jo, tak si musím koupit lístek :-) železničář nejsem :)
co se týče zpoždění, tak se musíte dívat kým/čím je většina zpoždění zaviněna.. dráhy opravdu nemůžou za sněhovou kalamitu, sebevrahy, auta na přejezdě, poruchu techniky, plánované výluky(o těch cestující ví dopředu) ..
ČD nejsou špína, špína je akorát vedení ČD :-)
A kolik lidi se orientuje v bankovnich sluzbach/poplatcich za ne/podminek produktu?
Vse je jen otazkou priorit, kdo chce informace si zjisti…stejne jako je tomu u bank, tak si lide ctou treba mesec, ten kdo chce jezdit vlakem. cte stranky o vlacich…to ze nekdo nadava na to „jak je to drahy“ nebo jak „musi stat frotnu na pokladne“(celkem jsem za posledni asi 2 roky videl jen asi ctyrikrat nekoho pouzivat automat na jizdenky-nadrazim vzdy jen prochazim-ka utomatu, pohled na tabuli odkud to jede a sup na nastupiste.)
Řekl bych, že 90% z IQ minimálně 90.
Obyčejné jízdné, zpáteční jízdné, skupinové jízdné, Čd NET síťová, SO-Ne+, Regionet, Kilometrická banka, traťové jízdné a dále žákovské jízdné, jízdné pro důchodce.
Jinak je možno zakoupení nabídky s In-Kartou (sleva 25%) na všechny duhy jízdného, E-Liška ( mezikrajová ) toť vše.
Výše uvedené jsou základní druhy pro obyčejného človeka na normální cestování. Existují i jiné nabídky, např In-Gold, AČR, návštěva rodiču dětí do ústavu atd.
Dokud jeste byla eliska financne zvyhodnena dalo se i ve skupine tri lidi jet Ostrava – Praha za nizsi cenu nez u auta. Od chvile co je eliska jenom o 60 korun levnejsi nez bezny listek (bezny s in-kartou) se to nevyplati ani ve dvou. Jedina rozumna sleva je sone+, ale to zase jenom v Sobotu a Nedeli.
Navic CD ted vsechny EC a IC zpomalily, protoze zastavujou v kazde dire. Diky tomu je rychlost EC a IC mezi Prahou a Ostravou v podstate stejna jako rychlost auta. No a do SC si musite doplatit dalsi stokorunu, takze se to nevyplati tim tuplem.
Ale cely clanek spise popisoval spatne sluzby nez jejich cenu. I pristup zamestnancu je hrozny. Jesli ste jel nekdy SA do Brna tak vite ze jak ridic, tak stevardka je velmi prijemna, a kdyz je nekde problem (zacpany zachod, neco nefunguje, atd.) tak se to snazi resit a pokud to nevyresi, tak se omlouvaji tak ze malem pri uklonach prorazi podlahu a navic kazdeho o tom informuji, aby nahodou nedoslo k problemu. U CD tento pristup neni. Nefunguji dvere? No co tak nefuguji, ze se lidi rozciluji ze prejeli stanici? Nic z toho pruvodciho nezajime, on je tu preci od toho aby stipal listky. A to je hrozny pristup.
Dokonce ani pisateli clanku neslo o vysokou kvalitu sluzbe, ale o predvidatelnou kvalitu sluzeb. To je pomerne rozdil. Kdyz zakoupim mistenku a jizdenku pro urcitou kvalitu vozu tam tam ma ten vuz byt. Pokud takovych vozu nemaji drahy dost, aby zajistili jejich razeni i v pripade ze je nejaky v oprave, tak ho nemaji radit vubec a nemaji na neho prodavat listky.
P.S.: k otresnym zachodum. MC Donald je vsude ve svete pouzivan jako zachodek zadarmo, chodi tam kdejaky turista a kdejaky vagabud, stejne jeho cistotu udrzi. To same plati o zachodcich v hypermarketech a tam se vystrida za hodinu vice lidi, nez na zachodcich ve vlaku. Jenom CD se vymlouvaji na kvalitu cestujicich.
no nevím, já se s neochotným personálem ČD setkal minimálně.. nemůžete všechen personál čd házet do jednoho pytle, i průvodčí má právo na to nemít dobrý den- je to jenom člověk, stejně tak zaměstnanci SA taky nikdo nedonustí aby byli příjemní i když mají den blbec :)
..muhehéé to se musím zasmát, jestli někdo bude z ostravy v praze rychleji autem (busem) než vlakem, tak mu budu rok čistit záchod =D .. at už po dálnici z ovy do phy nebo po jiných cestách to nikdy nebude rychlejší než vlak, nehledě na to že D1 je furt ucpaná a je to tam samá bouračka :-)
Tak mužes začít chodit ke mě domů čistit záchod… Kolikrát jsem autem v OV z Prahy rychleji než vlakem – a to nemusí ČD mít zase mimořádnou výluku… Mám kamarády v OV, občas za nimi jedu a jedu vždy autem, protože jsem v 99% rychleji autem než vlakem.
CD nemuzou za vsechny vyluky, to je pravda- nemohou za počasí, nemouhou za to, když pod ten vlak skoči, popř. někdo blbě vjede na přechod…ale kdyby měly vlaky spoždění jen kvůli tomuhle, to by bylo hodně fajn…ohledně čistoty WC – na každý benzince, v každém hypermarketu se WC čistí co hodinu-proč tohle nejde v ČD? Jak to, že ČD nezařadí vagon 1. třídy, když na něj prodavají jízdneky a místenky???? Bez jakekoliv omluvy apod.??? atd. atd, atd, atd. atd.
pendolino ova – pha cca 3hodiny, opravdu to zvládneš autem rychleji a pohodlněji po děravé cestě? =D=D ..nehledě na to že ve vlaku si můžeš zdřímnout, přečíst novinky, poslouchat hudbu, chatovat na facebooku třeba, najíst se :) v autě se pořád musíš věnovat řízení a když něco jiného chceš tak se musí zastavit a zbytečně se ztrácí čas
My co nebydlime na nadrazi musime pripocitat i cestu k/od vlaku. A v ten moment uz jizdni doba vypada docela jinak. Autem jezdim mimo spicku Praha Jizni mesto-Ostrava Privoz – od domu k domu 3,45h-4h. Chce to planovat, pocitat se zaludnostmi D1…ale to zabere zhruba stejne casu jako prokousat se slevami na webu CD.
A kdyz vezmu jinou obvyklou trasu – Praha-Kladno, tam CD prohravaji na cele care – vlak je cca 2× pomalejsi i kdyz nezapocitavam MHD :-(
Tak tak. Ono je velký rozdíl, když se můžu do růžova vyspat, v pohodě sbalit, naložit do auta náklad, který bych vlakem absolutně nepřepravil a pohodlně odjet kdy zrovna potřebuji a v cíli přijet hezky až na místo. My to máme k nejbližšímu nádraží minimálně 30 minut cesty MHD s přestupem, takže o víkendu i víc a nějaké slevy? Cesta vlakem u nás připadá v úvahu tak max. 3× ročně, čili slevy, podmíněné pravidelným, nebo častým cestováním nepadají v úvahu a tak, kam pravidelně jezdíme, koleje nevedou. Čtyřikrát ročně jedeme na Slovensko a tam už vůbec není co řešit; cena jízdného, četnost spojů, jízdní doba, nutnost přestupu – 4:0 pro auto.
Ano, občas se pokusím zeptat se na nějakou slevu, třeba když chci vzít děcka o sobotě vlakem, tam nějakou slevu tuším… ale ještě se mi ji nepodařilo objevit: na přepážce buďto nic nevědí, nebo mi narovinu řeknou, že to musím vědět já, co po nich chci.
Takže když mi řeknou za jednu cestu Kladno-Dejvice 98,– (2,5 člověka), vím, že za tu cenu to mám autem i nazpátek… a ať se jdou bodnout.
NEJSEM TAK BOHATÝ, ABYCH SI MOHL DOVOLIT JEZDIT VLAKEM!!!
Ono jezdit s ČD je opravdu tragédie. Do vlaku nasedám jenom tehdy, když jiné vhodnější spojení nemám. A jenom na krátké vzdálenosti. Vagony jsou většinou špinavé, na záchod se tam ani neodvažuji. Kulturu cestování si opravdu představuju jinak. Ano, můžete říct, že stav odpovídá kultuře cestujících. Souhlasím, ale jsem taky cestující, udržuju čistotu, za cestu platím. A je mi jedno, jestli ve vagonu někdo přede mnou udělal svinčík. O to by se měl postarat provozovatel. O ubohém vybavení vagonů ani nemluvě.
Jančurovi se mohla dát aspoň šance. Když už nic jiného, musel by koupit nové vagony, to u ČD v množství jimi provozovaného parku nehrozí – i když koupí spoustu nových vagonů, je to jako plivnutí do rybníka. Nechápu, proč aspoň všechny rychlíky nemají kvalitní vagony. U lokální přepravy to pochopím, přece jenom půl hodiny jet ve starém špinavém vagonu se dá, ale přes celou republiku? A to mám jako cestující si vážně vždycky připadat jako sázející u loterie a čekat, co za vlak přijede? Jestli má vagony starší, než jsem já nebo dojede něco i novějšího? ČD už kvalitu dopravy ukázaly, teď je potřeba pustit na koleje někoho jiného (nejenom Jančuru, čím víc přepravců, tím líp). Nechápu, proč nemůže přeprava na kolejích fungovat jako na letišti – spousta spojů spousty přepravců, kteří využívají stejné letiště (nádraží). Současný monopol ČD je tragedie pro železnici jako takovou. Nakonec s nimi nebude jezdit nikdo.
Kdysi jsme se synem, jeho manželkou a vnučkami vyrazili na výlet Posázavským pacifikem v trase Praha hl. – Jílové – Čerčany – Ledečko – Kolín – Praha. Největším zážitkem pro dítka byl objev ohromného lejna v záchodové míse patrového vagonu. Podotýkám, že vlak byl vypraven z depa a tudíž měl být teoreticky čistý.
Ale to je o penězích :) Nemohu využít službu, kterou jsem si objednal a zaplatil. Mohu si stěžovat, ale to je taky všechno. A bláboly to nejsou, zkuste se parkrát vlakem projet ;)
Jančura je mi ukradený. České dráhy také umí poskytovat kvaitní služby, ale stále je v nich „cosi shnilého“, co jakýkoliv náznak zlepšení dokáže spolehlivě zničit.