Skoro každý měsíc jsem psal všemožné stížnosti, hlavně poté, co mne průvodčí vyhodil z prázdného povinně místenkového vagónu a snažil se mne nasoukat do přeplněného nemístenkového. Ekonomičnost – dva vozy přeplněné k prasknutí a ostatní prázdné… prakticky zdravým rozumem nevysvětlitelná.
Pendolíno – projekt, chlouba – propadák. Pendolíno jezdí prázdné – inu kdo by jezdil vlakem, kde je povinná místenka za neobvyklou cenu 200kč, kde 2. vozová třída nabízí takové vymoženosti, jako zúžený prostor tak, že si ani nohy nemůžete netáhnout. Zásuvky v pendolínu..... neblázněte – v 21. století ČD neobjevili ještě elektřinu a to ani ve vlacích za šílené miliardy. (za cenu jednoho pendolína by se daly pořídit i dvě nové lokomotivy) Pendolíno má naklápěcí systém – který však musel být na českých tratích být demontován, neb poškozoval koleje – takže souhrn – tunel, někomu šli peníze evidentně do kapsy.
SA nabídlo moderní vlaky nové generace se závazkem jezdit o mnohem levněji než ČD, jenže bohužel výběrové řízení bylo tak zmanipulováno, že SA raději odstoupili a tak se kraje opět upsali ČD (bude probíhat soud). Vlaky, kterými jezdíme tu bez jakékoliv změny jezdí už zhruba 40 i více let a jediné co ČD dokážou říci „nejsou peníze“, přesto, že jízdné je drahé a ještě dostávají dotace – otázkou je kam peníze tečou.....náměstci ředitele si za dobrou práci připsali prémie ve výši 400 tisíc (nevzpomínám si, ve kterých novinách jsem to četl).
Nové služby? Ano, ČD nabízí například možnost koupit si jízdenku přes internet, ale co je to platné, když nemůžete vytisknout jízdenku pro přestup – musíte jí vázat na vlak, takže když jej nestihnete, nemůžete využít další… a navíc jízdenka formátu A4 (pro 3 přestupy x 3) se dost špatně vměstnává do peněženky… ale dle ČD – jinak to není technicky možné, zajímavé, že u DB to jde.