Příklad z praxe, asi 2–3 roky starý: Tři kilometry před stanicí přejede rychlík nějakého blba. To je věc, která se stane a není to vina ČD/SŽDC.
Kdo se zeptá průvodčího tak dostane informaci, že s tím spojené úkony trvají několik hodin (už nevím z hlavy kolik). Tak se rozhodnu do té stanice dojít pěšky. Když tam dojdu, tak pozoruji, že nešťastnému rychlíku naskakuje zpoždění po 10 minutách. Čili všichni cestující si tam v každou chvíli mohou myslet, že teď už to fakt během 15 minut přijede. Nikdo netuší, že budou muset ještě nejméně hodinu až dvě čekat.
Sedám do osobáku vypravovaného z té stanice, abych pokračoval zamýšleným směrem. A i ten osobák na odjezdu asi 10 minut čeká, jestli ten rychlík, přece jenom nepřijede. Později jsem si ověřil, že do té stanice ten rychlík opravdu dorazil asi hodinu až dvě poté.
Krakonoši, proč to děláte? Proč píšete nesmysly všude kam přijdete?
1. Ta informace, že zdržení kvůli přejetému je obvykle několik hodin (to konkrétní číslo si fakt nepamatuji) se potvrdila, když jsem se potom zajímal o podobné případy a četl si železničářské diskuze.
2. 20 minut je holý nesmysl. Za 20 minut tam nedojede ani doktor, aby konstatoval smrt.
3. Pointa je, že i kdyby se v té následující stanici začali hrozně modlit za zázrak aby to trvalo jenom 2 hodiny místo čtyřech (řekněme), tak jim muselo být jasné, že ten vlak bude mít značné zpoždění. A měli to nějak sdělit čekajícím cestujícím. A ne jim ukazovat na tabuli, že vlak bude mít 20 minut zpoždění. 30 minut. 40 minut… a tak dále.
Nejlepší by bylo, aby v tomto případě strojvůdce poslal smsku na dráhy s tím, že přejel blbce v tom a tamtom místě a pokračoval dál. Přece vlak plný lidí nemusí být u toho a hlvaně nechce, jak havrani hledají v různých zákoutích kolem tratě ruce, nohy či hlavu toho blbce, co se raději někde nepověsil :-)
No právě ,že ten vlak u toho musí být, řeší to Policie + Drážní úřad , z rychloměru loko se stahují informace o jízdě a reakcích strojvedoucího, policie musí vyloučit ,že toho vola co skočil pod vlak nepřejel úmyslně a tak dále. Viz přejezdy -závory + výstražná světla a přesto tam debil s autem vjede a vždy za to může dráha.
Dovolím si jednu analogii. Autobus plný lidí přejede člověka. Řidič pošle na dispečink SMS: „Na 160. km D1 na Brno mi vbehl pod kola clovek. Poslete Policii.“ Přijde Vám to normální? Na železnici je navíc ten problém, že postižený úsek trati se zpravidla nedá jednoduše objet.
Jenže pokud by se to řádně nevyšetřilo, otevírá se velký prostor pro vychcané pozůstalé a pochybné advokáty k vydírání tučného odškodného! Zákon sice hovoří jasně; na kolejích nemá nikdo co dělat, pokud tam není ze služebních důvodů, jenže je to také o tom, že každý úraz, který skončí pracovní neschopností delší, než měsíc, nebo trvalými následky či smrtí, musí být policejně vyšetřen a řádně zadokumentován, jinak by se ČD vystavily reálnému riziku placení velmi vysokého odškodného. A při tom, kolik takových nehod se u nás stane, by to vedlo k astronomickým nákladům. Navíc neznám nikoho, kdo by byl schopen a ochoten po tom, co někoho přejel, byť ne z vlastní viny, pokračovat v jízdě, notabene když má přímou odpovědnost za zdraví a životy cestujících.
Strojvůdce v takovémto případě dál pokračovat nesmí. Zřejmě jste, na rozdíl ode mne, nikdy nikoho nepřejel, jinak byste takovýto nesmysl nemohl nikdy napsat. Já sám mám na pomyslné pažbě svého koltu pět zářezů a nikdy to nebylo nic příjemného. Těch dvacet minut je realita, jenže to se stalo ve stanici, policajti byli za rohem, ve vlaku doktor, který začal ihned úřadovat a havrani přes ulici. Dokonce i náhradní lokomotivní četu se povedlo převzít z nákladního vlaku, který ve stanici dočasně skončil. Jenže tohle byla výjimka, potvrzující pravidlo.
Je to velice jednoduché. Operátorka tam dá zpoždění 120 minut. Policie, záchranka, havrani, drážní inspekce, hasiči, vedení patřičné stanice budou mít dobrý den a vlak bude mít 110 minut zpoždění. Chytrý a neomylný Flasi přijde na nádraží na vlak za dvě hodiny a vlak je fuč. Spravedlivě rozhořčený Flasi piše spravedlivou stížnost. Otázka, kdo bude za blba. Operátorka, takže zvolím alibistické chování a zvyšuji po 10 minutách, nemám křišťálovou kouli.
Víte kromě té tabule byl na tom nádraží i rozhlas. Mohli na ceduli alibisticky rolovat po 10 minutách a současně mohli hlásit, že vzhledem k nehodě na trati může být zpoždění o několik hodin vyšší.
Ale proč informovat cestující, když podle předpisů stačí alibisticky rolovat po 10 minutách, že?
Ten čas nebývá 2 hodiny, to číslo bylo 3, nebo 4 (nejpravděpodobněji), nebo 5.
Jenže na to by se musely přijmout další pracovní síly a tím pádem by si papaláši museli snížit své nehorázné platy a navíc by se octli v ekonomické nemilosti, protože by jim stouply mzdové náklady. Bohužel je stav vozového parku natolik špatný, že soupravy se skládají ne z toho, z čeho by měly být, ale z toho, co je náhodou po ruce a je schopné to dojet do cílové stanice a zpět.
A co u nás funguje, kromě lhaní a zlodějen? Na ulici leží dodnes sníh ze začátku ledna a obec se nezmohla ani na to, aby na klouzačku, vzniklou občasným odtátím a připadáním dalšího sněhu nasypala trochu písku! Na pracáku se válí nezaměstnaní na podpoře, ale nikdo není schopen říci: Pokud cheš dostat peníze, tak zítra v sedm ráno přijď, nafasuješ vercajk a úsek, o který se budeš do konce zimy vzorně starat!
Hmmm tak to je opravdu názor " ze škatulky" až budeš někdy pracovat na dráze…tak poznáš co je vše potřeba ze zákona mít za školení a zkoušky pro to aby ses mohl pohybovat v kolejišti. Koukám, že je to opravdu tak že Češi rozumějí fotbale, dráze a politice. Je mě někdy nechutně líto jací jsou někteří „chytrolíni“ ignoranti a bez jakékoliv znalosti v oboru „blejou“ moudra
Na dráze jsem pracoval přes 40 let. Měl jsem z pekla štěstí, dožil jsem se důchodu, byť invalidního. Mnoho jiných dopadlo hůř, protože pracovat na dráze v provozu znamená že jste neustále jednou nohou v hrobě a druhou v kriminále, takže pokud nemáte mimořádnou kliku, skončíte špatně. A to vše za, vzhledem k okolním státům, podprůměrné mzdy a hanebném prostředí!
Vše, co je v příspěvku mohu jen potvrdit. ČD používá i další fígle: Minulý týden jsem jel z Ostravy do Prahy Pendolinem. Do Olomouce jsme měli pěkných jen 5 min. zpoždění. Do Pardubic jsme si dalších 5 min. přidali, ale po asi 20 min. stání se nám ČD nádražním rozhlasem „omlouvaly“ za další zpoždění vlivem nepříznivých podnebních podmínek, které právě panovaly asi na Marsu. Pokud někde právě sněžilo, tak to bylo ráno v Ostravě a pak trochu i na Vysočině. To ovšem mělo vliv jen na těch 10 mi. Na dalších 30 mi., které jsme stáli v Pardubicích mělo vliv bůhví co. Když jsme se konečně rozjeli, tak až do Prahy bylo krásně a sníh padal asi stále jen v Ostravě.
A co myslíte, že se stalo večer na zpáteční cestě – do Pardubic 45 min zpoždění a pak už až do Ostravy nepřibylo nic. Omlouvat se ale už naučili
:-(((
Asi tak 2 roky nazpět jsem se odhodlal využít služeb ČD.
Na internetu jsem si nalezl čas odjezdu a příjezdu.
Vlak měl samozřejmě zpoždění, ale co mi utkvělo v hlavě byla hláška na nádraží " vlak Otrava – Praha má PRAVIDELNÉ zpoždění 30 min".
Jako by se to Pravidelné zpoždění nedalo zahrnout do jízdních řádů a alespoň bych věděl na čem jsem. Pokud by vlak přijel na místo určení dřív tak nebudu rozhodně tak naštvaný , než by měl přijet později..
Jo jo, všimli jste si že v IDOSu na internetu už není pooznatkterý vlak má zásuvky? V r. 2008 to musely od JŘ 2009 zrušit, protože jsem s ními vedl spor o klamání zákazníka. Stabině jako dne sřadí vlaky dle setrvačnosti a nálady některých debilů ve vedení. Nevím kterých ale jsou tam.
Jezdím zásadně ve dvou, takže vlak neřeším, pro dvě osoby je auto levnější a v 99% případů i pohodlnější a rychlejší. Pokud pojedu trasu Praha-Sázava, mám na vybranou: Hodinu bez přestupu autobusem, nebo dvě hodiny s přesedáním vlakem, o ceně jízdného už vůbec nemá smysl diskutovat. A až překročíme 70 let věku, pojedeme MHD zcela zdarma!
Několikrát jsem zkoušel jet autem trasu Ostrava-Brno-Praha a zpět a Ostrava-Vysoké Mýto-Hradec Králové-Praha a zpět.
Jižní trasa: Když jsem jel po D1 cestovních 130–140, byl jsem na Praze 6 v noci za 3:35 hod., dopoledne za 4:50 hod.
Severní trasa: v noci 3:50, dopoledne 5:10 hod.
Náklady cca 1200 Kč celkem, protože mám auto na LPG. Na benzín vyšší. Samotnému se mi cesta autem nevyplatí, jakmile beru rodinu, auto je nejlevnější a nejefektivnější.
A ta paráda, když před příjezdem vlaku amplión oznámí, že první třída je v sektoru A nástupiště, jídelní vůz v B atd., takže nemusíte zmateně přebíhat a hledat ten svůj vůz. A když si můžete sednout do vozu, kde je „zakázáno“ mluvení a telefonování a užívat klid na spaní či práci… Ceny jsou pochopitelně trochu jinde než u nás.
Je ovšem také fakt, že občas také přijede vlak později, ale tak do pěti minut. (Zkušenosti mám mezi Zurichem a Oltenem, Zurichem a Churem.)
Proč je to na serveru o financích? Protože za 1. čas jsou peníze
za 2. jízdenku si musím koupit- předpokládám že Vy ne, jelikož jste železničář, tudíž platím za služby, které jsou velmi velmi nekvalitní
3. Cenové srovnání cesty
4. CD jsou bohužel placeny z daní nás všech…
BTW: ČD je bohužel jedna velká špína…
ale jo, tak si musím koupit lístek :-) železničář nejsem :)
co se týče zpoždění, tak se musíte dívat kým/čím je většina zpoždění zaviněna.. dráhy opravdu nemůžou za sněhovou kalamitu, sebevrahy, auta na přejezdě, poruchu techniky, plánované výluky(o těch cestující ví dopředu) ..
ČD nejsou špína, špína je akorát vedení ČD :-)
A kolik lidi se orientuje v bankovnich sluzbach/poplatcich za ne/podminek produktu?
Vse je jen otazkou priorit, kdo chce informace si zjisti…stejne jako je tomu u bank, tak si lide ctou treba mesec, ten kdo chce jezdit vlakem. cte stranky o vlacich…to ze nekdo nadava na to „jak je to drahy“ nebo jak „musi stat frotnu na pokladne“(celkem jsem za posledni asi 2 roky videl jen asi ctyrikrat nekoho pouzivat automat na jizdenky-nadrazim vzdy jen prochazim-ka utomatu, pohled na tabuli odkud to jede a sup na nastupiste.)
Řekl bych, že 90% z IQ minimálně 90.
Obyčejné jízdné, zpáteční jízdné, skupinové jízdné, Čd NET síťová, SO-Ne+, Regionet, Kilometrická banka, traťové jízdné a dále žákovské jízdné, jízdné pro důchodce.
Jinak je možno zakoupení nabídky s In-Kartou (sleva 25%) na všechny duhy jízdného, E-Liška ( mezikrajová ) toť vše.
Výše uvedené jsou základní druhy pro obyčejného človeka na normální cestování. Existují i jiné nabídky, např In-Gold, AČR, návštěva rodiču dětí do ústavu atd.
Dokud jeste byla eliska financne zvyhodnena dalo se i ve skupine tri lidi jet Ostrava – Praha za nizsi cenu nez u auta. Od chvile co je eliska jenom o 60 korun levnejsi nez bezny listek (bezny s in-kartou) se to nevyplati ani ve dvou. Jedina rozumna sleva je sone+, ale to zase jenom v Sobotu a Nedeli.
Navic CD ted vsechny EC a IC zpomalily, protoze zastavujou v kazde dire. Diky tomu je rychlost EC a IC mezi Prahou a Ostravou v podstate stejna jako rychlost auta. No a do SC si musite doplatit dalsi stokorunu, takze se to nevyplati tim tuplem.
Ale cely clanek spise popisoval spatne sluzby nez jejich cenu. I pristup zamestnancu je hrozny. Jesli ste jel nekdy SA do Brna tak vite ze jak ridic, tak stevardka je velmi prijemna, a kdyz je nekde problem (zacpany zachod, neco nefunguje, atd.) tak se to snazi resit a pokud to nevyresi, tak se omlouvaji tak ze malem pri uklonach prorazi podlahu a navic kazdeho o tom informuji, aby nahodou nedoslo k problemu. U CD tento pristup neni. Nefunguji dvere? No co tak nefuguji, ze se lidi rozciluji ze prejeli stanici? Nic z toho pruvodciho nezajime, on je tu preci od toho aby stipal listky. A to je hrozny pristup.
Dokonce ani pisateli clanku neslo o vysokou kvalitu sluzbe, ale o predvidatelnou kvalitu sluzeb. To je pomerne rozdil. Kdyz zakoupim mistenku a jizdenku pro urcitou kvalitu vozu tam tam ma ten vuz byt. Pokud takovych vozu nemaji drahy dost, aby zajistili jejich razeni i v pripade ze je nejaky v oprave, tak ho nemaji radit vubec a nemaji na neho prodavat listky.
P.S.: k otresnym zachodum. MC Donald je vsude ve svete pouzivan jako zachodek zadarmo, chodi tam kdejaky turista a kdejaky vagabud, stejne jeho cistotu udrzi. To same plati o zachodcich v hypermarketech a tam se vystrida za hodinu vice lidi, nez na zachodcich ve vlaku. Jenom CD se vymlouvaji na kvalitu cestujicich.
no nevím, já se s neochotným personálem ČD setkal minimálně.. nemůžete všechen personál čd házet do jednoho pytle, i průvodčí má právo na to nemít dobrý den- je to jenom člověk, stejně tak zaměstnanci SA taky nikdo nedonustí aby byli příjemní i když mají den blbec :)
..muhehéé to se musím zasmát, jestli někdo bude z ostravy v praze rychleji autem (busem) než vlakem, tak mu budu rok čistit záchod =D .. at už po dálnici z ovy do phy nebo po jiných cestách to nikdy nebude rychlejší než vlak, nehledě na to že D1 je furt ucpaná a je to tam samá bouračka :-)
Tak mužes začít chodit ke mě domů čistit záchod… Kolikrát jsem autem v OV z Prahy rychleji než vlakem – a to nemusí ČD mít zase mimořádnou výluku… Mám kamarády v OV, občas za nimi jedu a jedu vždy autem, protože jsem v 99% rychleji autem než vlakem.
CD nemuzou za vsechny vyluky, to je pravda- nemohou za počasí, nemouhou za to, když pod ten vlak skoči, popř. někdo blbě vjede na přechod…ale kdyby měly vlaky spoždění jen kvůli tomuhle, to by bylo hodně fajn…ohledně čistoty WC – na každý benzince, v každém hypermarketu se WC čistí co hodinu-proč tohle nejde v ČD? Jak to, že ČD nezařadí vagon 1. třídy, když na něj prodavají jízdneky a místenky???? Bez jakekoliv omluvy apod.??? atd. atd, atd, atd. atd.
pendolino ova – pha cca 3hodiny, opravdu to zvládneš autem rychleji a pohodlněji po děravé cestě? =D=D ..nehledě na to že ve vlaku si můžeš zdřímnout, přečíst novinky, poslouchat hudbu, chatovat na facebooku třeba, najíst se :) v autě se pořád musíš věnovat řízení a když něco jiného chceš tak se musí zastavit a zbytečně se ztrácí čas
My co nebydlime na nadrazi musime pripocitat i cestu k/od vlaku. A v ten moment uz jizdni doba vypada docela jinak. Autem jezdim mimo spicku Praha Jizni mesto-Ostrava Privoz – od domu k domu 3,45h-4h. Chce to planovat, pocitat se zaludnostmi D1…ale to zabere zhruba stejne casu jako prokousat se slevami na webu CD.
A kdyz vezmu jinou obvyklou trasu – Praha-Kladno, tam CD prohravaji na cele care – vlak je cca 2× pomalejsi i kdyz nezapocitavam MHD :-(
Tak tak. Ono je velký rozdíl, když se můžu do růžova vyspat, v pohodě sbalit, naložit do auta náklad, který bych vlakem absolutně nepřepravil a pohodlně odjet kdy zrovna potřebuji a v cíli přijet hezky až na místo. My to máme k nejbližšímu nádraží minimálně 30 minut cesty MHD s přestupem, takže o víkendu i víc a nějaké slevy? Cesta vlakem u nás připadá v úvahu tak max. 3× ročně, čili slevy, podmíněné pravidelným, nebo častým cestováním nepadají v úvahu a tak, kam pravidelně jezdíme, koleje nevedou. Čtyřikrát ročně jedeme na Slovensko a tam už vůbec není co řešit; cena jízdného, četnost spojů, jízdní doba, nutnost přestupu – 4:0 pro auto.
Ano, občas se pokusím zeptat se na nějakou slevu, třeba když chci vzít děcka o sobotě vlakem, tam nějakou slevu tuším… ale ještě se mi ji nepodařilo objevit: na přepážce buďto nic nevědí, nebo mi narovinu řeknou, že to musím vědět já, co po nich chci.
Takže když mi řeknou za jednu cestu Kladno-Dejvice 98,– (2,5 člověka), vím, že za tu cenu to mám autem i nazpátek… a ať se jdou bodnout.
NEJSEM TAK BOHATÝ, ABYCH SI MOHL DOVOLIT JEZDIT VLAKEM!!!
Ono jezdit s ČD je opravdu tragédie. Do vlaku nasedám jenom tehdy, když jiné vhodnější spojení nemám. A jenom na krátké vzdálenosti. Vagony jsou většinou špinavé, na záchod se tam ani neodvažuji. Kulturu cestování si opravdu představuju jinak. Ano, můžete říct, že stav odpovídá kultuře cestujících. Souhlasím, ale jsem taky cestující, udržuju čistotu, za cestu platím. A je mi jedno, jestli ve vagonu někdo přede mnou udělal svinčík. O to by se měl postarat provozovatel. O ubohém vybavení vagonů ani nemluvě.
Jančurovi se mohla dát aspoň šance. Když už nic jiného, musel by koupit nové vagony, to u ČD v množství jimi provozovaného parku nehrozí – i když koupí spoustu nových vagonů, je to jako plivnutí do rybníka. Nechápu, proč aspoň všechny rychlíky nemají kvalitní vagony. U lokální přepravy to pochopím, přece jenom půl hodiny jet ve starém špinavém vagonu se dá, ale přes celou republiku? A to mám jako cestující si vážně vždycky připadat jako sázející u loterie a čekat, co za vlak přijede? Jestli má vagony starší, než jsem já nebo dojede něco i novějšího? ČD už kvalitu dopravy ukázaly, teď je potřeba pustit na koleje někoho jiného (nejenom Jančuru, čím víc přepravců, tím líp). Nechápu, proč nemůže přeprava na kolejích fungovat jako na letišti – spousta spojů spousty přepravců, kteří využívají stejné letiště (nádraží). Současný monopol ČD je tragedie pro železnici jako takovou. Nakonec s nimi nebude jezdit nikdo.
Kdysi jsme se synem, jeho manželkou a vnučkami vyrazili na výlet Posázavským pacifikem v trase Praha hl. – Jílové – Čerčany – Ledečko – Kolín – Praha. Největším zážitkem pro dítka byl objev ohromného lejna v záchodové míse patrového vagonu. Podotýkám, že vlak byl vypraven z depa a tudíž měl být teoreticky čistý.
Ale to je o penězích :) Nemohu využít službu, kterou jsem si objednal a zaplatil. Mohu si stěžovat, ale to je taky všechno. A bláboly to nejsou, zkuste se parkrát vlakem projet ;)
Jančura je mi ukradený. České dráhy také umí poskytovat kvaitní služby, ale stále je v nich „cosi shnilého“, co jakýkoliv náznak zlepšení dokáže spolehlivě zničit.
Několikrát do roka jezdím relaci Praha – Trutnov, že nebyl řazen vůz 1. třídy se mi stalo jednou, už před několika lety.
Ten popisovaný stav je stabilní, nebo od letošního roku opravdu došlo k nějakému zásadnímu zhoršení? Není to přeci jen způsobeno přeci jen extrémním počasím trvajícím po novém roce, nebo je to nějaký nový systémový problém?
Výše uvedený příspěvek je pravdou, ať chceme či ne. ČD – čekej dlouho. Dojiždím do místa studia a věčné čekání, výluky a spoždění je ten nejhůř zabitý čas, jak si umím představit. Nestačí jen, že toto vše musíme podstupovat dnes a denně, ČD si ještě zvýší svou cenu. Cenu za čekání a služby, za které se mouhou stydět. Těším se na tu chvíli, kdy budu moci tohle cestování opustit.
A to zase ne, loni v prosinci zdražovaly. Nahoru šla eLiška, In-karta Gold… Za některá zpoždění ČD nemohou, ale za žalostý přístup k těmto informacím a obecné neinfomovanosti o aktuálním stavu na dráze, (ne)řazení vagónů mohou, a fest :)
Malý příběh:
Loni v prosinci jsem si zapomněl v IC Manažer tašku s dárem. Nic drahého, ale hodně osobní dárek. Vystoupil jsem v Ostravě-hl.n. a na tašku si vzpomněl až za hodinu. Ve voze 1. třídy jsem z Ostravy-Svinova cestoval již sám.
Volám do Bohumína (konečná stanice) a ptám se, kdo by mi mohl říct, zda se taška našla. Telefon nikdo nebral (cca 23:45). Volám přes spojovatelku ČD a přepojuje mě na dozorčího. Ten mě informuje, že to neřeší, protože o úklid vlaku se stará soukromá firma. A že na ní nemá telefon a že vlak je v depu. Fajn, prosím o číslo do depa. Bohužel, číslo nemá, protože depo není v majetku Českých drah a on nemůže sdělovat čísla na soukromé subjekty.
Opět volám na spojovatelku ČD a mám smůlu, netuší, jak mě přepojit do „nějakého depa v Bohumíně“, kde se zrovna uklízí IC Manažer. Nervy tečou, sedám do auta a jedu přímo do depa v Bohumíně (přesně vím, kde se nachází). Zcela nezabezpečenou bránou jdu dovnitř, vidím IC Manažer a ptám se, zda se nenašla taška. Skupina místních spoluobčanek obratem hlásí, že žádnou tašku nenašli. Do vlaku mě ale nepustí, nesmějí, je to proti předpisům (asi těm úklidovým, když to jsou soukromé prostory).
Čekám tři hodiny v autě, až se vlak opět přistaví na cestu zpět do Prahy. Taška nikde, vše uklizeno.
Netvrdím, že ji ukradla úklidová četa (nemám důkaz), ale takto nějak vypadá komunikace zákazník vs. České dráhy. Mě je jedno, že jídelní vůz patří jiné firmě, nezajímá mě, že úklid zajišťuje Hadr&Smeták s. r. o., Chci, aby se za mě firma, které jsem dal peníze za službu, postavila a žabomyší války si vyřídili mezi s sebou a ne přes zákazníka. Ale toto ještě dlouho nehrozí…
sice už je pozdě, ale třeba tu vaší tašku v seznamu ztracených věcí najdete: http://www.mesto-bohumin.cz/data/dokumenty/2138.pdf
jestli muzou nebo nemuzou ovlivnit zpozdeni je mi taky celkem jedno, dojizdim z Prahy do mista mimo hlavni trat v Jesenikach, na spojeni rychlik-osobni vlak-autobus se uz neda spolehnout jestli vubec dojedu. Kdyz vezmu v uvahu cestu na nadrazi, vlakem trva cesta 5.5–6 hodin v tom stastnem pripade, ze nenastane zpozdeni. Autem dle pocasi a casu, kdy jedu obvykle 3.5–4 hodiny i se dvema oddychovyma pauzama po ceste. Vzhledem k letosnim „extremnim“ podminkam jsem 2× jel i za 4.5 hodiny … no, moc se mi po vlaku nestyska…
Tak si vezměte, že za chvíli budou vlaky je pro zaměstnance ČD a poslance, ostatní jim to ze svých daní dorovnají. Soudruzi hejtmani jim to podepsali na furt.
Nevím jak je to věrohodné, ale dnes na Radiožurnálu tvrdili, v souvislosti se stávkou zaměstnanců ČD, že roční zvýhodněnou jízdenku ČD za 250Kč má asi 200 000 lidí, přičemž ČD má 30 tis. zaměstnanců a normálně jízdenka stojí 22000Kč. Taksi to spočítejte vypadá to, že průměrná nádražácká rodina má téměř 7 členů. Za toto bych taky stávkoval.
Vsak se nebojte, kdyz se ukaze ze zdanena rezijka nekoho donuti odejit z CD, tak jenom dobre, stejne je tam prezamestnanost jak blazen. A kdyz uz budou lidi chybet, tak se jim zvysi plat a bude to aspon transparentni.
Btw. za co zodpovida slecna za pokladnou? Fakt tam nevidim vetsi zodpovednost nez u holky v hypermarketu coz je prace pro brigadniky a taky je tak placena.
Režijka je taky kvůli tomu, aby nám nemusely denně vystavovat cestovní příkazy, když jedeme někam přeměřovat koleje nebo jinou drážní stavbu. Slečna za pokladnou zodpovídá za kasu jako holka v supermarketu. Ale mnohem větší skupina lidí zodpovídá za plynulost a bezpečnost dopravy.
Nechci se s nikym prit, dokazu si predstavit, ze to muze byt velmi neprijemna a vycerpavajici prace, ale to neni zadny argument.
To by treba lekar mohl argumentovat „si to zkuste pracovat, za kazdeho pocasi uvnitr“ napr v parnem letu.
Kazdy proste dela co umi/muze delat/chce delat/ atd…to ze ma kazda prace nejake pekne stranky(coz je treba vnimano jako penize) tak i skarede stranky(kopac je cely upoceny a spinavy, ale napr. manazer muze byt neustale ve stresu a umre v 50 na infart) je preci jina vec.Proste kazdy dela co mu okolnosti dovoli…prece to, ze je nekdo hornik neznamena ze ho budu litovat.Stejne tak to, ze je nekdo politik, neznamena ze ho budu hanet…vzdyt brani nekdo vam se stat jednim ci druhym?
Nadruhou stranu ja jezdim vlakem cca 1×14 dni cca 400km, posledni tri roky.Se sluzbami jsem spokojen, i pres celekm pravidelne zpozdeni cca 30 minut v prvnim roce, ktere se v posledni dobe meni v spis brzky prijezd(no vidite, to pak zas nadavam na to ze musim v zime cekat nez pro mne nekdo prijede, protoze pocita stim ze prijede na cas)…
„Svoji“ slevu jsem si nazkoumal, platim inkartou v automatu, na nadrazi se nezdrzim vic nez par minut…spokojenost.
Ale i me se stalo ze jsem jednou cekla na vlak, objevilo se 5, 10, 20, 30 ,40 min zpozdeni…a az pak prijel vlak.Byl uplne vymrzly a jeste asi dve hodiny jsem podupaval v kabate abych se zahral.Pruvodci nam pak rekla, ze „vlak vytahli z kopriv“. Dodneska nechapu, jak mohli zapomenout pristavit rychlik na trat pres celou republiku…a 40 min zpozdeni na odjezdu..zajimave:-)
Ale proste jsem spokojen, mozna proto ze i ostatni alternativy (jedina je stejne auto) maji sva omezeni…
Vlakem jezdím už druhým rokem do školy (sousední město) a se vším souhlasím. Ale taky bych chtěl přispět:
Že má vlak spoždění by se dalo pochopit, že občas přijede jen jeden vagon taky (ale občas se mačkáme třeba i tři na záchodě aby jsme se do vagonu vůbec všichni vešli), že se během těchto asi dvou měsíců zastavil vlak s oblaky dýmu v půlce trati by se dalo překousnout......ale že ODJEDE DŘÍVE?!!! Jezdím pravidelně vlakem s odjezdem v 7:18, ovšem už několikrát se mi stalo, že se blížím k nádraží a vidím odjíždějící vlak! Podívám se na mobil (čas synchronizovaný s PC, které je synchronizováno s internetem) – 7:13. Dojdu na nádraží, porovnám čas s nádražními hodinami a větší odchylku jak půl minuty nezaznamenám.
Před jakousi modernizací nádraží (semafory, nové závory a podobně) se to nedělo, průvodčí koukal na nádražní hodiny a dříve než v danou dobu se vlak nerozjel. Ovšem nyní vlak jen přijede, nechá nastoupit ovce a okamžitě odjede. Přitom kdyby počkal i dalších 10 minut, tak se nic nestane – dojíždí na nádraží, kde čeká na rychlík projíždějící opačným směrem a teprve poté pokračuje.
Tohle přesně mi připomíná romantickou dobu trampování kdy člověk o víkendu už nikde moc nespěchal. Ale do téhle doby se služby ČD jaksi nehodí. Nechápu proč si to vedení ČD neuvědomuje. Hlavně ať se co nejvíce vydělá za co nejmenší náklady a takhle to přesně dopadá. Staré vozy (lokomotivy) dosluhují a na nové není. Nevím, kam to spěje. Ale k lepšímu to ještě nějakou dobu nebude. :-/
Průser bude, až ty staré, spolehlivé doslouží úplně, protože poruchovost těch nových šmejdů je mnohem vyšší (úměrná složitosti a míře elektronizace). Jenže ekonomika je o tom, že cokoli je nutno přecpat spoustou zbytečností a technicky zkomplikovat tak, aby se to nedalo jednoduše opravit a bylo to maximálně poruchové. Výrobek pak draze (protože je složitý) prodáme a dále budeme těžce rejžovat na nezbytném servisu, protože čím složitější nějaký systém je, tím víc se kolem něj musí skákat! Navíc, díky použitým technologiím, máme zaručeno, že opravy svépomocí jsou prakticky nereálné. Co na tom, že na to doplatí především cestující, že? Cestující je tu od toho, aby zacáloval předraženou jízdenku a modlil se, aby vlak vůbec dojel. A potom se všichni diví, že vlakem jezdit nikdo nechce.
Jezdim vlakem docela casto cca 400–500km tydne, ale nevidel bych to tak spatne, Je pravda ze stari a kvalita vlaku neni idealni, no co si budeme nalhavat, neni to asi chyba pouze CD. Jinak s tim zpozdenim to take neni nijak hrozne, maximalne do 5minut, pokud se neco vyjimecne neporoucha (bez ironie) a nebo neni naka snehova kalamita. Jezdim z Pardubic a docela casto si tam vsimnu ze je na elektronicke tabuli napsano ze vlak neveze vuz cislo xxx. I ve vlaku se mi docela dost casto stava ze me pruvodci upozorni na problemy ktere by se mohly vyskytnout v prubehu me cesty.
Skoro každý měsíc jsem psal všemožné stížnosti, hlavně poté, co mne průvodčí vyhodil z prázdného povinně místenkového vagónu a snažil se mne nasoukat do přeplněného nemístenkového. Ekonomičnost – dva vozy přeplněné k prasknutí a ostatní prázdné… prakticky zdravým rozumem nevysvětlitelná.
Pendolíno – projekt, chlouba – propadák. Pendolíno jezdí prázdné – inu kdo by jezdil vlakem, kde je povinná místenka za neobvyklou cenu 200kč, kde 2. vozová třída nabízí takové vymoženosti, jako zúžený prostor tak, že si ani nohy nemůžete netáhnout. Zásuvky v pendolínu..... neblázněte – v 21. století ČD neobjevili ještě elektřinu a to ani ve vlacích za šílené miliardy. (za cenu jednoho pendolína by se daly pořídit i dvě nové lokomotivy) Pendolíno má naklápěcí systém – který však musel být na českých tratích být demontován, neb poškozoval koleje – takže souhrn – tunel, někomu šli peníze evidentně do kapsy.
SA nabídlo moderní vlaky nové generace se závazkem jezdit o mnohem levněji než ČD, jenže bohužel výběrové řízení bylo tak zmanipulováno, že SA raději odstoupili a tak se kraje opět upsali ČD (bude probíhat soud). Vlaky, kterými jezdíme tu bez jakékoliv změny jezdí už zhruba 40 i více let a jediné co ČD dokážou říci „nejsou peníze“, přesto, že jízdné je drahé a ještě dostávají dotace – otázkou je kam peníze tečou.....náměstci ředitele si za dobrou práci připsali prémie ve výši 400 tisíc (nevzpomínám si, ve kterých novinách jsem to četl).
Nové služby? Ano, ČD nabízí například možnost koupit si jízdenku přes internet, ale co je to platné, když nemůžete vytisknout jízdenku pro přestup – musíte jí vázat na vlak, takže když jej nestihnete, nemůžete využít další… a navíc jízdenka formátu A4 (pro 3 přestupy x 3) se dost špatně vměstnává do peněženky… ale dle ČD – jinak to není technicky možné, zajímavé, že u DB to jde.
Jen přidám jednu absurditu, kterou jsem pozoroval na Brněnském hlavním nádraží…
Sněžilo, pátek v podvečer – spousta lidí = před pokladnami tál sníh, který tam lidé nanosili a vytvářel malé „jezero“.
Každý normálně uvažující „manažer“ by tam poslal někoho s kýblem (když očividně nemají mašinku, která by umývala podlahy) kdo by se alespoň snažil zmírnit nezmar počasí…
Místo toho, zavřeli hlavní vchod (stál jsem vedle paní z drah, která to zařizovala přes vysílačku). O týden později jsem tam už neviděl ani kliku na dveřích, takže cestující museli obcházet hlavní vhod a vstupovat do haly přes prostory normálně určené vystupujícím…
Vyděli jste někde supermarket, který by se choval stejně?… nutil lidi chodit do prodejny třeba přes rampu pro příjem zboží??? Bohužel ČD se nedají nahradit jako supermarket. :(
Zrovna v pátek jsem byl nucen použít IC Ostravan – to že měl zpoždění už při odjezdu z hlavního nádraží v Praze bych ještě přežil, ale úroveň vozů a „komfort“ byl tristní. To, že bych si třeba nabil svůj umírající mobil je ve vlacích ČD úplné Sci-Fi. Zrovna jsem se vrátil ze Švédska a ten rozdíl byl jako bych dostal facku. Je velmi smutné, že se člověk cítí jako by se vrátil z civilizace do vidlákova.
Nejlepší na tom je, že ještě v době příplatků za vlaky EC – IC jste zaplatili příplatek k jízdence, vlezete do vlaku který byl narvaný naprosto k prasknutí, že lidé cestovali dokonce i na záchodě – stáli několik hodin, protože i chodbička a vůbec všechno bylo přecpané. A když se tam prorval průvodčí začal někoho velmi nahlas peskovat za to, že bude platit pokutu, že nemá příplatek za vlak vyšší kvality. Nejen, že tedy ČD nenapadne flexibilně připojit vagón, když standardní počet nestačí, ale dokonce poté co stojíte 2 hodiny na záchodě si ještě dovolí Vám říci, že jste ve vlaku ilegálně a že jste si nepřiplatil za vyšší kvalitu. Omlouvám se ČD, ale někdo z nás to nemá asi v hlavě úplně v pořádku a tentokráte to nejsem já.
Obecně komfort některých vozů a služeb je dosti ..... ubohý, řekl bych, dokonce i někteří zaměstnanci skrytě přiznávají, že situace u ČD je velmi špatná.
Bohužel, pokud bude mentalita v tomto státě taková jaká je a ČD budou monopolem, tak se situace lepšit nebude. Proč s cestujícím nezametat, když vlastně nemá na výběr? Ano, jezdí tu i jiní dopravci, ale většinou na regionálních úsecích a nebo jich je tak málo, že v podstatě jako by nebyli, tedy vlk se nažral a ČD zůstal monopol. Nejsou na trhu jen ČD, ale v podstatě ostatní mají tak malý podíl, že nemohou vytvářet konkurenční prostředí.
Občas jezdím vlakem do Bratislavi. Pokud si koupíte mezinárodní lístek Praha-Bratislava, zaplatíte cca 900 Kč (obyčejné jízdné). Pokud si koupíte lístek nadvakrát (po ČR vnitrostátní a od hranic dál mezinárodní), dostanete se s cenou asi na 600 Kč. (ceny neznám přesně, mám zákaznické jízdné s In-kartou). Stačí jen na pokladně řící, že to tak chcete, dostane te dva lístky a zaplatíte.
Kdo to nezná, zbytečně platí nemalou částku navíc. Pokud se to dozví (např. od spolucestujících), je docela naštvaný (ověřeno). Vzhledem k tomu, že se jedná příležitostné cestující, je vysoce pravěpodobné, že k budoucí cestě vlakem se uchýlí pouze pokud nebudou mít jinou možnost.
Dík za tip. Jezdím na dovolenou s německými cestovkami a odlétám z německých nebo rakouských letišť. Většinou jezdím autobusem, ale někdy je čas odletu tak nešťastný, že musím jet i vlakem. Např. za poslední jízdenku do Düsseldorfu jsem dal dvakrát tolik, co by mě býval stál autobus (ten bohužel přijížděl do města asi hodinu před odletem a to bylo málo).
Jo jo s českýma dráhama je sranda, než mi došli nervy a přešel na bus, tak jsem s nima jezdil z Ostavy hl. n. do Bohumína (cca 12 km) a klasické zpoždění bylo 40 minut, tak mě přítelkyně podezírala z nevěry. Pak dráhy dostali pokutu a já měl chvilku klid, než jim otrnulo a začlo to na novo, tak jsem upgradoval dopravce, ale dříve přítelkyně upgradovala přítele :-) .
Nevím koho se dotýkáji nehody na železnici, že vlak stojí opožděn z důvodu sebevrahů. Nehoda jako nehoda musí se řešit jestli vlak brzdil, technická stránka než srazil osobu. A všechny zúčastněné vyslechnout.......
Dnes je určitě spoustu možností dopravy tak je mohou lidé využít a nemusi spoléhat na České Dráhy .....