Očekávat,že někdo najde písemné podklady k podpoře podezření z kartelu se může domnívat jen naivní blondýna.
Existují argumenty proti etice (typu poplatek za vklad, poplatek za zrušení účtu, výše poplatku za výběr z bankomatu apod.), které jsou kupodivu u všech významných bank téměř shodné a lichvářské. Argument, že banky musí pokrýt investice do nově instalovaných technologií neobstojí při srovnání používaných technologií bank za hranicemi, které musely také investovat a průběžně udržovat a inovovat své technologické zázemí. Vůbec nelze srovnávat přístup anglosaských bank k poplatkovému režimu, který zde předvádějí zahraniční manažeři. Je to přístup koloniálního ouřady, který svojí menší inteligenci dává najevo přezíravostí a arogancí. Do všech těchto bank byly vloženy daně občanů této země na tzv. očištění. Proto se dnes tito manažeři mohou holedbat svými vynikajícími výsledky, které dvojnásobně převyšují zisky, které vyprodukuje jejich mateřská banka ve své zemi. Zisky tzv. českých bank po zdanění odtečou akcionářům do zahraničí, tak proč by se proboha zabývali nějakou etikou ke vztahu ke klientům v Čechách ? U srovnání výše poplatků mi vždy navíc chybí srovnání příjmové hladiny. Je rozdíl v eurech pro průměrný plat nebo důchod v Čechách a v zahraničí. Navíc za vyšší nějaký poplatek (např. za vedení účtu) má v zahraničí klient další benefitu (např. pojištění apod.). Další tzv. českou libůstkou je prodej tzv.balíčků, kdy je klientovi vnuceno za poplatek něco, co vůbec nepotřebuje nebo ani nemůže použít (internety, mobily apod.). Nemravné prosazování různých elektronických cest nemá dokonce ani podporu ve strategii bank v zahraničí, které naopak už ve svém myšlení dospěly k poznání, že je nutno zachovat a rozšiřovat pobočkovou síť s osobním kontaktem na klienta(a když tak pozměňovat formu a přístup ke klientovi na pobočce), což je v Čechách pomalu zakázáno a sakcionováno nemilosrdnými poplatky. Různé rady o odchodu klienta z banky, když mu nevyhovuje, do jiné banky, jsou právě blokovány velmi shodnými poplatkovými hladinami všech českých bank i velmi přátelským přístupem českých poskoků za přepážkami.
Tento komplexní pohled bych rád ještě doplnil. Za nemravné považuji, když banka mnou zaplacené výpisy používá pro reklamní účely. Také nechápu proč si musím hradit nevyžádané měsíční výpisy, když mě stačí roční. Mladší generace jistě dá přednost internetu před osobní návštěvou kamenné banky v centru a pěší zóně měst. To by však musel být slušně zabezpečený, stále funkční a použitelný na všech prohlížečích. Tím jak nás banky vyhnaly od přepážek ztrácí možnost osobního kontaktu což se jim brzo vymstí.Je to ovšem jejich věc.