Názory k článku Ještě jednou o kartelu

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 5. 2005 8:04

    Jamako (neregistrovaný)
    Pri ruznych clancich ohledne poplatku me napada jen jedna vec - jsem ja klient banky, ktere pujcuji penize nebo je banka mym klientem, u ktere skemram, at mi hospodari s penezmi? Myslim si, ze plati prvni moznost a proto nechapu, jake poplatky bych mel bance platit. Pujcuji si od ni penize - prosim, zaplatim poplatek. Ale abych bance pujcil penize a jeste ji za to platil...
  • 26. 5. 2005 9:20

    Honza (neregistrovaný)
    No, sám jste vyjmenoval dvě možnosti, o nichž se domníváte, že se vylučují, a přitom ony platí obě zároveň.

    Bance půjčujete peníze (za což byste měl dostávat odměnu v podobě úroku) a zároveň s nimi banka hospodaří (za což byste jí odměnu měl platit. To znamená, že by nějakou úhradu měly platit obě strany.

    Ve skutečnosti to tak sice je (peníze jsou úročeny a banka si stráhává poplatky), pak je už ale na další diskusi, zda je ten poměr nastavený spravedlivě pro obě strany, což si osobně nemyslím.
  • 26. 5. 2005 9:39

    Jamako (neregistrovaný)
    Plati jen za urcitych podminek. Pokud ulozim penize v bance a pak si je vyzvednu, nechapu, proc bych mel platit poplatky (napr. za vyber penez - bankomat ci prepazka, ulozeni penez apod.) Pokud ale si beru od banky uver - prosim, at je zpoplatnen.
  • 26. 5. 2005 10:07

    Honza (neregistrovaný)
    Aha, už vás chápu - jasně, když bance půjčíte peníze, vlastně by vás nemělo zajímat, co s nimi udělá, ale měla by vám je vrátit zúročené. Souhlasím. Na druhou stranu, dneska je skutečnost taková, že se tam ještě vnímá ono "správcovství" - úschova peněz a jejich ochrana (předpokládá se, že peníze budou ve větším bezpečí než u vás doma), za což si (vlastně celkem pochopitelně) banky mohou nechat zaplatit.

    Znovu upozorňuji, že se nebavím o konkretizaci téhle teoretické úvahy v praxi a nebavím se o tom, jestli jsou ty které poplatky nastaveny adekvátně.
  • 26. 5. 2005 10:06

    SocPredator (neregistrovaný)
    Osobně tento názor nechápu jako argument. Když se vám to nelíbí, tak nechte bejt a dávejte do slamníku.
    Taky mi přijde divné, že se ústavy předhání v tom, že nabízejí úvěr bez úhrady za uzavření smlouvy. Probůh, ještě abych za úvěr platil, když pak platím vysoké úroky. A vidíte, dříve se za to běžně platilo a možná zase někdy platit bude.

    To, že jste klient si asi jen namlouváte.
    Buď budete klient nebo dojná kráva :-)
  • 26. 5. 2005 10:24

    Jamako (neregistrovaný)
    Radeji klient ;-)) Za poplatky neplatim vlastne nic, ale dost me stve princip veci.

    Spravcovstvi penez - jake? Za to, ze s mymi penezi banka hospodari a profituje z nich, mam platit? Za to, kdyz prijdu k bankomatu a chci si sve penize vzit - mam platit?
  • 26. 5. 2005 21:40

    zevloun (neregistrovaný)
    Očekávat,že někdo najde písemné podklady k podpoře podezření z kartelu se může domnívat jen naivní blondýna.
    Existují argumenty proti etice (typu poplatek za vklad, poplatek za zrušení účtu, výše poplatku za výběr z bankomatu apod.), které jsou kupodivu u všech významných bank téměř shodné a lichvářské. Argument, že banky musí pokrýt investice do nově instalovaných technologií neobstojí při srovnání používaných technologií bank za hranicemi, které musely také investovat a průběžně udržovat a inovovat své technologické zázemí. Vůbec nelze srovnávat přístup anglosaských bank k poplatkovému režimu, který zde předvádějí zahraniční manažeři. Je to přístup koloniálního ouřady, který svojí menší inteligenci dává najevo přezíravostí a arogancí. Do všech těchto bank byly vloženy daně občanů této země na tzv. očištění. Proto se dnes tito manažeři mohou holedbat svými vynikajícími výsledky, které dvojnásobně převyšují zisky, které vyprodukuje jejich mateřská banka ve své zemi. Zisky tzv. českých bank po zdanění odtečou akcionářům do zahraničí, tak proč by se proboha zabývali nějakou etikou ke vztahu ke klientům v Čechách ? U srovnání výše poplatků mi vždy navíc chybí srovnání příjmové hladiny. Je rozdíl v eurech pro průměrný plat nebo důchod v Čechách a v zahraničí. Navíc za vyšší nějaký poplatek (např. za vedení účtu) má v zahraničí klient další benefitu (např. pojištění apod.). Další tzv. českou libůstkou je prodej tzv.balíčků, kdy je klientovi vnuceno za poplatek něco, co vůbec nepotřebuje nebo ani nemůže použít (internety, mobily apod.). Nemravné prosazování různých elektronických cest nemá dokonce ani podporu ve strategii bank v zahraničí, které naopak už ve svém myšlení dospěly k poznání, že je nutno zachovat a rozšiřovat pobočkovou síť s osobním kontaktem na klienta(a když tak pozměňovat formu a přístup ke klientovi na pobočce), což je v Čechách pomalu zakázáno a sakcionováno nemilosrdnými poplatky. Různé rady o odchodu klienta z banky, když mu nevyhovuje, do jiné banky, jsou právě blokovány velmi shodnými poplatkovými hladinami všech českých bank i velmi přátelským přístupem českých poskoků za přepážkami.
  • 28. 5. 2005 0:58

    Ivo (neregistrovaný)
    Tento komplexní pohled bych rád ještě doplnil. Za nemravné považuji, když banka mnou zaplacené výpisy používá pro reklamní účely. Také nechápu proč si musím hradit nevyžádané měsíční výpisy, když mě stačí roční. Mladší generace jistě dá přednost internetu před osobní návštěvou kamenné banky v centru a pěší zóně měst. To by však musel být slušně zabezpečený, stále funkční a použitelný na všech prohlížečích. Tím jak nás banky vyhnaly od přepážek ztrácí možnost osobního kontaktu což se jim brzo vymstí.Je to ovšem jejich věc.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).