Přesně tak. Také považuji za nejdůležitější, pokud IB funguje prostě na čemkoliv. Což zatím případ FIO je.
Bohužel IB většiny bank v ČR se orientuje směrem "houpačky, kolotoče, cukrová vata", takže sice vypadá na pohled efektně, ale také vyžaduje pouze určité prohlížeče. Když se pak člověk potřebuje připojit na něčem jiném (např. cizí počítač v zahraničí, mobilní telefon, tablet,...), tak může zjistit, že ani nezadá transakci.
To je ale nesmysl. Prosím které české IB nefunguje v kterém prohlížeči? Problémy možný byly 10 a víc let dozadu, ale dneska funguje všechno ve všem. A právě pokud chci řešit přístup odkudkoliv tak mobilní aplikace je nejlepší řešení. Mimochodem - jak zadáváte pomocí PC qr platbu? :-) Mobilní aplikace prostě mají svůj význam - qr platby, mobilní platby, odemykání konta mobilem (Airbank) atd. Těch věcí bude přibývat a vzhlížet k nějakému šílenému IB z roku razdva, které údajně "funguje všude"..
Ale oni nemusí svoje IB nijak upravovat. Stačí ho rovnou napsat jednoduše, bez flashe (jako bylo původní IB od AirBank), JAVA, složitých kaskádových stylů a dalších fičurek, které jsou možná děsně free, cool a in a perfektně se hodí na Facebook a webové stránky firem s fashion módou, ale v IB jsou poněkud "nadbytečné". Není pak nutné IB zvlášť upravovat pro IE, FF, Chrome nebo různé proprietální prohlížeče ve spotřební elektronice (mobily, tablety, chytré televize, atd), protože to bude fungovat prostě na všem.
Kromě mobilu používám IB různých bank i na notebooku a ne úplně low-endovém a přesto u některých bank čekám 2-3 sekundy, než se provede úkon, který jsem kliknutím spustil. Proboha, proč? Přijde mi, že místo techniků má v IB hlavní slovo marketing - hlavně aby to hezky vypadalo, funkce je vedlejší. Jak to pak dopadá můžeme vidět u průšvihu Unicredit.
Původní Opera Mini bylo takové punkové řešení, jak dostat webové stránky na mobily s malým displejem, minimalistickým procesorem, minimalistickou pamětí a GPRS. Webová stránka fakticky běžela na serveru a mobil byl jen tenkým klientem, který skoro nic neuměl. Mělo to různá specifická omezení, například: Mám-li formulářové políčko a k tomu našeptávání nebo validaci pomocí JS, pak to v běžných prohlížečích buď funguje (se zapnutým JS), nebo nijak neškodí. Opera Mini se pokusila spustit JS, ale ten musel běžet na serveru, takže to hodilo načítání a nějaké zdržení. Dokonce při otočení obrazovky se text nepřeskládal, dokud se nenačetla stránka znovu. Holt limitace specifické technologie. Na čtení článků super brouzdátko do „terénních“ podmínek, na webové aplikace spíše utrpení. A to nikoli vinou autora stránek. Aby se webová aplikace relativně dobře používala v Opeře Mini, vyžaduje to mnohdy starat se o specifika tohoto prohlížeče a řešit problémy, které nikde jinde nejsou.
Před pár lety vyšla nová generace Opery Mini, o které toho vím méně, přiblížilo se to dospělým prohlížečům, ale při volbě maximální úspory dat bych čekal do jisté míry podobné zrady jako u původní Opery Mini. Takže se až tak nedivím, že to nefunguje.
například uni credit bank a maxton nefungují dohromady. a našlo by se jich více. Takže žádné bla bla bla.
A mezi náma, dám přednost přehlednému a korektnímu bankovnictví byť z roku raz dva, než modernímu, které mi maluje grafy o které nestojím, ty které bych upotřebil banka nepovažuje za relevantní, je to nepřehledné, bez mého zásahu si to třídí operace do kategorií jakých to samo uzná za vhodné atd.... viz mbank poslední rok či dva.
Když příbuzné odešel komp, hodilo se jí, že Fio funguje i na Android TV boxu (v Chrome). S Monetou se nechytala. A takovou (novou) UniCredit nebo Komerčku bych na tom raději ani nezkoušel.
Mobilní aplikaci bych doporučil jen tomu, kdo je s mobilem opravdu opatrný (co otvírá, instaluje a má ho řádně zabezpečen). To většina lidí není.
Přesně tak, také nejsem příznivcem aplikací - popírá to dvoufaktorovou autorizaci. Útočník musel kompromitovat dvě zařízení - počítač a mobil. Nyní mu stačí jen jedno, získá přihlašovací jméno + heslo a nechá si přeposílat autorizační SMS, majitel mobilu nemusí vůbec nic tušit. Ano, stále je to vina uživatele, že si např. instaluje aplikaci z nedůvěryhodného zdroje, nicméně to mu peníze nevrátí a tady nejspíše ani finanční arbitr nepomůže. Já si z tohoto důvodu autorizační SMS nechávám zasílat na "hloupý" telefon, na surfování po Internetu tak používám jiný s jinou SIM.
IB Komerčky Mojebanka NEfunguje ve Firefoxu, nezobrazí se výzva k vložení čipové karty, čili se nedá vůbec přihlásit. Infolinka KB o tomto dlouhodobém problému samozřejmě ví a vnucuje použití Chrome. Když jsem odmítl, poradili použít starý Firefox ESR verze 45 a zakázat aktualizace.
Stejně tak Business24 Spořitelny, ten zase chce pořád instalovat čtečku čipových karet, přestože je nainstalovaná a funguje. V MSIE problém není, ve FF opět ano.
Oba případy jsem řešil minulý týden. Takže být vámi netvrdím, že dnes funguje všechno ve všem.