Vlákno názorů k článku Jak platit do zahraničí od Mag - Dobrý den, mohla bych Vás požádat o radu? Zasílala...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 12. 2013 10:54

    Mag (neregistrovaný)

    Dobrý den,
    mohla bych Vás požádat o radu? Zasílala jsem minulý týden bankovním převodem peníze na účet dodavatele v Hong Kongu, jelikož peníze ještě neobdržel, tak mi psal, že kontaktovat svou banku a ta mu prý nechce peníze vydat z důvodu jednoho překlepu ve jméně příjemce platby. Jedná se o název společnosti, který je celý správně, pouze konec Hong Kong jsem napsala špatně jako HonKong. Jedná se o jasný překlep a partnerova banka nechce z tohoto důvodu peníze klientovi vydat. Moje banka mi sdělila, že název příjemce je pouze informativní část a není nijak důležitá, takže by to neměl být žádný problém. Bohužel přesto to problém je a vypadá to, že čínská banka nám vrátí peníze až za 15 dní - jestli vůbec a za jaké poplatky.. Neporadil byste nám prosím co se dá v této situaci dělat? Děkuji mockrát za jakoukoliv radu.

  • 4. 12. 2013 11:13

    Patrik Chrz

    Dobrý den, tady se toho opravdu nedá moc dělat. Pro Vás je partnerem jen a pouze Vaše banka - můžete se na ní tedy obrátit a požádat o změnu platebních údajů po odeslání transakce - tedy alespoň v ceníku banky tuto službu mívají, ovšem za docela vysoké poplatky a nejsem si úplně jist co všechno je banka schopna. Bohužel mám obavy, že i kdyby to teoreticky šlo, budete mít problém narazit v bance na osobu, která toho bude schopna a ochotna; co mám zkušenost, tak univerzální odpověď na nestandardní požadavky je "to nejde", což dle situace znamená něco mezi "nevím, neumím, jsem líný/á to udělat". Větší šance tak bude asi nejdříve se obrátit na nějaký kontaktní e-mail v bance s dotazem, co lze dělat a za kterou kontrétní osobou ve Vašem městě zajít (která již bude informována a nepošle Vás ještě mezi dveřmi domů se známým "to nejde").

    Pak je tu ještě malá pravděpodobnost snahy o podvod ze strany partnera z Hong Kongu, který se snaží vylákat druhou platbu s tím, že nakonec zboží steně nepošle - už jste s ním někdy v minulosti obchodovali?

  • 5. 12. 2013 22:30

    Mag (neregistrovaný)

    Dobrý den, děkuji mockrát za odezvu. Naši bance jsme napsali a pokusíme se s nimi vyjednat změnu provedené platby. Firma z Hong Kongu je partner jednoho našeho pětiletého dodavatele s výbornými zkušenostmi, navíc jsme si již od té firmy z Hong Kongu před půl rokem objednávali vzorky a vše proběhlo bez problému, tak doufáme, že na jejich straně problém není. Ikdyž člověk nikdy neví. Zatím Vám mockrát děkuji.

  • 11. 12. 2013 17:40

    Mag (neregistrovaný)

    Dobrý den pane Chrzi,
    naše banka naštěstí opravu vyřídila, ikdyž se automaticky ztrhli poplatek 500,- Kč. Teď čekáme na reakci obchodního partnera, zda mi peníze již vydali. Myslíte, že jejich banka - hong kong - si může také ztrhnout další poplatek? Děkuji za názor, moc jste nám pomohl.

  • 12. 12. 2013 7:38

    dalich .

    Pokud jste údaje zadali špatně vy (odesílatel platby) a ne banka, je formálně špatně název majitele účtu. Za tyto drobnosti se běžně účtují sankční poplatky, anebo se dělají naschvály, že banka příjemce platbu vrátí a strhne si poplatek okolo 50 USD za vrácení platby. Jediné řešení je myslet na to včas a 5x kontrolovat překlepy. Do Číny posílám okolo 5 plateb měsíčně, také jsem už platil :-)

    Naposledy šlo o platbu, kdy čínský partner chtěl obejít finanční kontrolu a peníze si nechal poslat na svůj soukromý účet. Stačilo, že v textu bylo uvedeno "invoice", tedy "faktura" a banka okamžitě platbu vrátila zpět do ČR chudší o 60 USD.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).