Dobrý den,
mohla bych Vás požádat o radu? Zasílala jsem minulý týden bankovním převodem peníze na účet dodavatele v Hong Kongu, jelikož peníze ještě neobdržel, tak mi psal, že kontaktovat svou banku a ta mu prý nechce peníze vydat z důvodu jednoho překlepu ve jméně příjemce platby. Jedná se o název společnosti, který je celý správně, pouze konec Hong Kong jsem napsala špatně jako HonKong. Jedná se o jasný překlep a partnerova banka nechce z tohoto důvodu peníze klientovi vydat. Moje banka mi sdělila, že název příjemce je pouze informativní část a není nijak důležitá, takže by to neměl být žádný problém. Bohužel přesto to problém je a vypadá to, že čínská banka nám vrátí peníze až za 15 dní - jestli vůbec a za jaké poplatky.. Neporadil byste nám prosím co se dá v této situaci dělat? Děkuji mockrát za jakoukoliv radu.
Dobrý den, tady se toho opravdu nedá moc dělat. Pro Vás je partnerem jen a pouze Vaše banka - můžete se na ní tedy obrátit a požádat o změnu platebních údajů po odeslání transakce - tedy alespoň v ceníku banky tuto službu mívají, ovšem za docela vysoké poplatky a nejsem si úplně jist co všechno je banka schopna. Bohužel mám obavy, že i kdyby to teoreticky šlo, budete mít problém narazit v bance na osobu, která toho bude schopna a ochotna; co mám zkušenost, tak univerzální odpověď na nestandardní požadavky je "to nejde", což dle situace znamená něco mezi "nevím, neumím, jsem líný/á to udělat". Větší šance tak bude asi nejdříve se obrátit na nějaký kontaktní e-mail v bance s dotazem, co lze dělat a za kterou kontrétní osobou ve Vašem městě zajít (která již bude informována a nepošle Vás ještě mezi dveřmi domů se známým "to nejde").
Pak je tu ještě malá pravděpodobnost snahy o podvod ze strany partnera z Hong Kongu, který se snaží vylákat druhou platbu s tím, že nakonec zboží steně nepošle - už jste s ním někdy v minulosti obchodovali?
Dobrý den, děkuji mockrát za odezvu. Naši bance jsme napsali a pokusíme se s nimi vyjednat změnu provedené platby. Firma z Hong Kongu je partner jednoho našeho pětiletého dodavatele s výbornými zkušenostmi, navíc jsme si již od té firmy z Hong Kongu před půl rokem objednávali vzorky a vše proběhlo bez problému, tak doufáme, že na jejich straně problém není. Ikdyž člověk nikdy neví. Zatím Vám mockrát děkuji.
Dobrý den pane Chrzi,
naše banka naštěstí opravu vyřídila, ikdyž se automaticky ztrhli poplatek 500,- Kč. Teď čekáme na reakci obchodního partnera, zda mi peníze již vydali. Myslíte, že jejich banka - hong kong - si může také ztrhnout další poplatek? Děkuji za názor, moc jste nám pomohl.
Pokud jste údaje zadali špatně vy (odesílatel platby) a ne banka, je formálně špatně název majitele účtu. Za tyto drobnosti se běžně účtují sankční poplatky, anebo se dělají naschvály, že banka příjemce platbu vrátí a strhne si poplatek okolo 50 USD za vrácení platby. Jediné řešení je myslet na to včas a 5x kontrolovat překlepy. Do Číny posílám okolo 5 plateb měsíčně, také jsem už platil :-)
Naposledy šlo o platbu, kdy čínský partner chtěl obejít finanční kontrolu a peníze si nechal poslat na svůj soukromý účet. Stačilo, že v textu bylo uvedeno "invoice", tedy "faktura" a banka okamžitě platbu vrátila zpět do ČR chudší o 60 USD.