Názory k článku Jaký poplatek je nejabsurdnější?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 11. 2006 10:40

    anonymní
    Všechny bankovní poplatky jsou absurdní!
    Zahraniční vlastníci tu zavedli poplatky, které by si u nich doma nikdy nedovolili. Prý takové, které je náš klient ochoten zaplatit. Mě se ale nikdo v ČS neptal, zda jsem ochoten platit stále více a více. Zavedli nějakou službu, tu všem vnutili, že je to výhodné a zdarma a pak to osolili. Mě to ve spořitelně udělali s kontokorentem ke sporožiru. Nikdy jsem ho nepotřeboval využít, ale prý co kdyby někdy v budoucnu a vyběhávat si najednou úvěr v případě nenadálé potřeby je zdlouhavé. Tak jsem si jej sjednal. A pak to přišlo: poplatek za vedení KTK, aniž bych šel do mínusu. Chápal bych, že budu platit za KTK když ho budu využívat. Ale platit za nevyužívání? Při čerpání je tam výdaj ve formě úroku, ale jak znám spořitelnu, jeden poplatek ji nestačí (i když úrok nelze nazývat přímo poplatkem, ale pro mne je to výdaj jako výdaj).
    Po více důvodech k nespokojenosti jsem se s ČS a. s. rozloučil. Přešel jsem k jiné bance, kde mi po půl roce písemně také nabídli KTK. Když jsem nereagoval, zavolali mi a nabídli jej znovu. S díky jsem odmítl a časem si mě pozvali do pobočky, že by se mnou rádi probrali můj účet. Věděl jsem, že to bude nalévárna produktů. Schůzka skončila s tím, že všechny jimi nabízené produkty vč. KTK již mám (mnohé ale u jiných institucí - není dobré mít všechno u jediného ústavu - ať již kvůli krachu nebo na mě nemusí vědět úplně všechno). A dostal jsem je tím, že jsem jim ještě připomenul stavební spoření, které mi nenabídli, ale které dotyčná banka nesjednává! Zároveň jsem jim sdělil, že podobné vnucovací praktiky znám ze spořitelny a že o ně příliš nestojím, oni se sice dušovali, že mimo jiné zpoplatnění vedení KTK nechystají a že mají trochu jinou filosofii než ČS a.s. Je faktem, že za ta léta, co tam jsem, poplatek za vedení KTK nezavedli a že se zdražováním jsou velice opatrní a když již ano, tak zase nějakou službu zlevní a ještě přistupují ke změně mezi posledními.

    Taže bych jako jede n z nejabsurdnějších poplatků označil poplatek za vedení kontokorentu, aniž by ho klient využíval.
  • 7. 5. 2007 10:25

    Tomas P. (neregistrovaný)
    Ted na to take koukam. 30.4.2007 se mi na ucte objevily dve nove polozky, ktere zpoplatnuji Servis 24 a prave ono zminene KTK uvery!!!

    za vedení SERVIS 24 30/04/2007 0898 -25,-Kc
    za vedení KTK úvěrů 30/04/2007 0898 -10,-Kc

    Moc pekna BOTA od velevazene Ceske sporitelny, jelikoz ja jsem o danem poplatku nevedel a pri zrizovani prave kreditni karty nikdo nemluvil o nejakem poplatku - pani na prepazce me to vnucovala, ze je to zadarmo a kdyz si neco koupim na prave danou kreditni kartu do castky 10.000,-Kc, ze pak budu mit 3 mesice bezurocneho pouzivani!!! :-)) LOL (smichy padam pod stul) za tak krasne premluveni a nyni uctovani poplatku za vedeni vseho mozneho!!!
  • 3. 11. 2006 13:12

    jezevec (neregistrovaný)
    Naprosto není pravda, že banky začly tento poplatek rušit.
    Jednak ho "zrušila" jen menšina bankovních ústavů a i ty jen v uvozovkách.
    Některé banky sice zrušily "položku ceníku, která se jmenuje poplatek za kreditní platbu" - poplatek si ale zaúčtovaly jinak: skrytým poplatkem "za účetní operaci" či "za položku na výpisu", nebo zdražením poplatku vedení účtu, nebo zdražením ostatních služeb.
    Hlavně ale žádná banka nezrušila tento poplatek jako absurdní - ale ustoupily v malé výseči běžných privátních účtů, a ve všech ostatních poplatek zůstal a nikdo ho neruší. Balíčkované služby mají poplatky za kreditní operaci předplaceny v ceně balíčku tak že na tom žádný uživatel neušetřil - a hlavně firemních účtů se to netýká vůbec. Takže jásot nad tím, že u asi 1-2% účtů, na kterých je 1-2 transakce za měsíc, baňky slavně zrušily poplatek za vedení účtu? Nevím, nevím.
  • 7. 11. 2006 0:35

    Pavel (neregistrovaný)
    Tak, tak. Velký humbuk a malý účinek má toto zrušení, nezrušení poplatku za kreditní operace. Mě se ale nejvíce líbí poplatek za "pohled" na stav účtu na netu u Poštovky. To je velký přínos pro bezpečnost, když čekáte měsíc na výpis místo častější (placené) kontroly.
  • 7. 11. 2006 7:58

    okřídlený čípek (neregistrovaný)
    Já jsem jen zvědav, kdy Česká spořitelna zavede poplatek za zjištění zůstaku na účtu (jak na pobočce, tak v bankomatu). Když vidím (nebo slyším), co lidí se chodí ptát... Možná, že nejdříve zpoplatní dotaz na přepážce (aby vyhnala lidi od přepážek - ale to by zase ČS nemohla klientům na přepážkách nutit výhodné superprodukty celé finanční skupiny) a později i dotaz z bankomatu. Pokud to ještě nikoho ze spořitelny netrklo a chytne se mého příspěvku - návodu - tak prosím o všimné za nápad. A jestli bankomaty ČS umožňují nějaký výpis obratů, tak ten by bylo vhodné rovněž zpoplatnit. Ale vše postupně, prosím, aby to pro zbylé klienty nebyla taková rána a zisk nevyletěl tak strmě nahoru a v dalších letech by nebylo zisk z čeho navyšovat (i když ve dvou spořitelních mrakodrapech v Praze 4 na Budějovické pracují šikovní manažeři schopní zase něco nového a pro klienty "přívětivého" vymyslet)...
    Naštěstí jsem od ČS již před lety odešel, ale občas s nimi musím přijít do styku v jiných věcech - takže stále děs a běs ...
    Dovolil bych si vývoj spořky charakterizovat tím, že služby ČS se příliš nelepší, ale klienti jsou zpracováváni tak, aby měli pocit, že se služby o mnoho zlepšily.
  • 16. 11. 2006 14:43

    Pozorovatel (neregistrovaný)
    jestli umějí létat z těch svých mrakodrapů na Budějovickém nám. Venkovani
    z Erste uviděli první banky až v Čechách. Jen se jeďte podívat do Rakouskách v jakých dírách si vydržují pobočky.
  • 8. 11. 2006 8:21

    Jarmila (neregistrovaný)
    Ještě by se měla zavést soutěž o nejabsurdnější příhodu.
    Končil mi úvěr ze stavební spoření. V předstihu jsem se zeptala, kolik mám ještě vyrovnat, aby skončil na nule. Prý 153,- Kč. Zaplatila jsem 153,- Kč a zrušila trvalý příkaz na splácení úvěru. Asi za 14 dnů přišel dopis, že úvěr je vyrovnán. Další den jsem měla v poště dopis, že úvěr ze stavebního spoření byl přeplacen a že tedy výši přeplatku posílají na účet, ze kterého byl odeslán. Výše přeplatku činila 153,- Kč.
    PS: Třeba měli vypsanou prémii za obraty na účtu.
  • 8. 11. 2006 10:39

    trochu reality (neregistrovaný)
    Měl jsem úvěr od České spořitelny. Vlivem neustále rostoucích poplatků do závratných výšin jsem lehce překročil původní dobu splatnosti úvěru. Splátky jsem platil trvalákem ze sporožira. ČS má "nadstandardní službu", která vám ohlídá poslední splátku a trvalák sama zruší, abyste nepřepláceli již splacený úvěr. K automatickému zrušení trvaláku však nedošlo, musel jsem jej zrušit ručně. Chtěl jsem po poslední splátce, ale nějak to nevyšlo, trvalák mi zrušili ještě před tou poslední splátkou, ale to jsem nejdřív nevěděl. Po zkušenostech jiných klientů (kdy ČS oznámila klientům, že mají poslední splátku tolik a tolik a po jejím zaplacení přišla za půl roku upomínka s daleko větší částkou - úroky z prodlení, poplatek za vedení účtu v dalším období, poplatky za upomínky ...) jsem si šel ověřit, zda mám úvěr skutečně doplacen - už z důvodu, abych nepřešel do dalšího roku (a tím i musel platit spořitelně další nekřesťanské peníze za vedení úvěrového účtu v dalším roce). Samozřejmě tam visela poslední splátka, protože trvalák mi byl zrušen ještě před provedením té poslední splátky. Chtěl jsem to tedy doplatit ručně: V jedné pobočce to nešlo (prý musím do té, co mi úvěr poskytla, i když to bylo v jednom okresu), v další to šlo teoreticky, ale nemohli se na můj úvěrový účet dostat (nefunkčnost počítačové i bankomatové sítě v ČS je na denním pořádku) až jsem skončil na pobočce, která úvěr poskytla. Hradil jsem to ze sporožira a jaký byl můj šok, když spořitelna nebyla v rámci jednoho domu schopna převést peníze v rámci jednoho dne! Ještě že mne pracovníci kontaktovali, že za ty 2-3 dny, co trval převod, se zůstatek na úvěru změnil a že ta částka poslaná ze sporožira nestačí. Tak jsem ještě něco doplatil a poprosil je, jestli by mi neohlídali, zda je úvěr skutečně splacen. Chvíli bylo ticho, až na konci roku se ozvali, že tam vložili "ze svého" ještě nějaké haléře, jinak by úvěr přelezl do dalšího roku a naskočily by nové poplatky. Takže na jedné straně ochota pracovníků (i když si nejsem jist, zda netypická ochota nebyla vyvolána nějakou "botou" ze strany konkrétního zaměstnance) na druhou stranu nespolehlivý systém ČS.

    Kromě toho jsem v minulosti vznesl dotaz na CBCB – Czech Banking Credit Bureau, a. s., Na Příkopě 21, 117 19 Praha 1 /bankovní registr úvěrů/, jaké že informace tam o mne vedou (jedenkrát ročně byla možnost poskytnutí informace zdarma - nevím, jestli tomu je i nyní). Po 30 dnech mi přišel výpis, kde 2 půjčky ze třech nebyly vůbec uvedeny. Jedna sice byla splacena, ale úvěrový registr měl vést i nějaký ten rok dozadu splacené úvěry. Jelikož jsem úvěry splácel bez problémů, vyvolalo to u mne poškození mé dobré platební morálky. Kdybych v budoucnu žádal o úvěr, tak o mne nebudou vědět, že jsem dobrým klientem a dostal bych určitě jen standardní podmínky. Tak jsem tam vznesl dotaz, proč výpis z registru neodpovídá skutečnosti a že bych rád, aby to spořitelna dala do souladu se skutečností, že se určitě nejdená jen o moji osobu. Vyšlo najevo, že se spořitelně podařilo tam část "živých" úvěrů vůbec nedostat a ty "mrtvé" tam od spořky nejsou vůbec a že si to musím zařídit já, aby se tam dostaly pravdivé údaje. Pominu skutečnost, že při uzavírání úvěrů ještě žádný CBCB neexistoval, a spořitelna poskytla registru údaje o mých úvěrech bez mého dodatečného souhlasu , tak aspoň mohla křivdu na mé klientské minulosti napravit. To však neudělala a já se obrátil na ČNB a Min. financí, ovšem s nulovým výsledkem - nemají prý možnost do toho zasahovat. Tak proč registr je, když nikdo neodpovídá za pravdivost údajů v něm zanesených? Pokud budu hříšník, tam mi absence negativních informací vadit nebude, ale pokud nejsem hříšník a naopak vzorně splácím, tak mne to poškozuje.
    Naštěstí jsem od spořky odešel, ale i dnes, když tam někdy musím zavítat s jinými věcmi, je to děs a běs.
  • 20. 11. 2006 18:49

    anonymní
    Nejabsudrnější poplatky jsou všechny .To není nikde ve vyspělé zemi.A pokud se snad taková banka,která poplatek nějaký vybírá tak pouze za vedení účtu a to je směšná částka/ v Americe 1 dolar měsíčně/ nic víc a na konci roku připíší dividendy bez zdanění.Tam by s nimi lidé pěkně rychle vyběhli.aby je takto banka okrádala.To by si peníze raději nechávali doma a bylo by rázem po bankách.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).