Hele neprijde vam to tady trosku jednostranne zamerene - jak clanek, tak diskuze? Mesec si nechava platit provize od www.katastr365.cz (v clanku se pise - Měšec.cz uzavřel spolupráci se službou Katastr365.cz) a nahodou zrovna tato sluzba nema v clanku uvedena zadna vyrazna negativa! A jako nahodou se tady objevuji jen kladne reference na zrovna tuto sluzbu. Myslim, ze vim, kdo se o to stara - jen mrknete na PR agenturu, kterou si katastr365.cz plati - http://www.marketingovenoviny.cz/katastr365-cz-zvolil-myr-communication-jako-svou-pr-agenturu/ . Co asi ta agentura dela?? To uz se vubec neptam, z cich penez tu agenturu plati? Zrejme z lidi, kteri jim naleteli.
Hele ty ... Mirku, Petře, Františku, nebo jak se po pravdě jmenuješ a za kterou firmu tu lobuješ ... Ne, nepřijde mi to divné. Mám od měšce koupene POV, pojištění, kartu, a nakupovat se přes ně nebojím proto, ze tomu, jak jednotlivé provozovatele prověří důvěřuju. A proto měšec čtu. To, že nejsou uvedena žádna negativa může taky znamenat, že je ta doporučená služba nemá a proto se ji rozhodli prodávat, což je ostatně v článku napsáno. Už mě unavuje, že každá diskuze je o plivání na kohokoliv. Ať konkurence zamaká a další půl rok tu bude článek, jak se pořadí změnilo. Včem je problém?
Je to prosté. Hlídání katastru je poměrně nová služba, která si přímo říkala o porovnání nabídek na trhu. A to přesně redakce Měšce provedla. Samotný prodej služby Katastr365.cz běží komerčně od od 10/2014 (v rámci pilotu od 07/2014) a je věcí našeho vydavatele, který nastavuje obchodní spolupráci. Prodej jde naprosto mimo redakci. Ale buďme k sobě upřímní. Někdo musí zaplatit redakci a vydavatelství si musí na sebe samo vydělat. Nemáme koncesionáře, žijeme z různých zdrojů příjmu. Prodej finančních produktů na finančním serveru je přirozenou součástí. Jde je o to, jaká je forma prodeje a nezávislosti redakce. A tady se to právě liší.
V Internet Info nejdeme cestou maximálního zisku a provizí. To je např. jeden z důvodů, proč často odmítáme "výhodné" spolupráce slibující závratné (a bohužel reálné) zisky. Reputace a odpovědnost ke čtenáři je pro nás nade vše.
Reputace Měšce je dalším důvodem, proč si k obchodní spolupráci vybíráme jen firmy a produkty, které jsou bezpečné a za které se nemusíme stydět. Které se nemusíme bát prodat a které by si kdokoliv z nás sám koupil v případě potřeby. Přestože je redakce od prodeje oddělená, případná kritika se snese vždy jen na ni, jako v tomto případě. Vydavatel to ví a právě proto je to pro něj zavazující.
Pokud na Měšci prodáváme jakýkoli produkt, který recenzujeme, tak samozřejmě jedním z cílů je ukázat čtenáři, že daný produkt si u nás může koupit a budeme moc rádi, když jej koupí právě přes nás.
Co je však zásadní: čtenáři vždy ukážeme (ideálně) všechny cesty a možnosti, napíšeme a rozebereme alternativy. Ukážeme výhody, nevýhody, rizika, a to i přesto, źe pro náš prodej je to následně kontraproduktivní. A to je přesně to, co nás odlišuje. Pochválíme dobrý produkt/službu, nehledáme problém, kde není. Napíšeme kritiku, je-li potřeba otevřít oči firmě i čtenářům.
Zpět k otázce. Není to PR text a nikdo si jej neobjednal. Provedli jsme porovnání nabídek a mimoděk píšeme, že komu se služba líbí, může si ji přes nás koupit u Katastr365.cz. Pomůže nám tím. Ale také si ji může koupit napřímo bez affliliate programu (třeba schválně, ať tu provizi nedostaneme). Jenže přesně takto si může koupit službu konkurenčních firem nebo jít přímo na ČÚZK. Úkolem Měšce je ukázat cesty, úkolem prodejního oddělení Internet Info je ukázat, že některé z cest mohou jít přes nás. Není to jediný produkt, který lze u nás koupit.
Dva příspěvky v diskuzi jsou do očí bijícím PR. Je to nezvládnutá komunikace Katastru365.cz, školácké chyby :) Nijak to nezlehčuji, ale existuje mnoho takových typů příspěvků v různých diskuzích. Znalý čtenář Měšce se zasměje a automaticky takový příspěvek zrakem přeskočí. Co s tím máme dělat? Mazat je? To by vše zhoršilo. Příště si jakákoli společnost dá pozor.
Závažnější je jiný problém. Naší snahou byla maximální objektivita a porovnání všech nabídek na trhu. A z mého pohledu jde obecně vzato o dobrou službu bez ohledu na poskytovatele. Jenže na pozadí se začíná rozbíhat boj mezi dvěma největšími konkurenty, a to může úplně zvrátit důvěru v takové služby soukromých subjektů. Poškození budou všichni v této oblasti působící a vítězem se stane služba ČÚZK. Ale to už není náš problém.