Vlákno názorů k článku Jakub Petřina, Air Bank: TOP3 garanci jsme zrušili, protože už pro klienty nebyla výhodná od SpookY - AirBank od jisté doby začíná mít tendence sklouzávat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 11. 2017 9:24

    SpookY (neregistrovaný)

    AirBank od jisté doby začíná mít tendence sklouzávat do stavu, v jakém je mBank - frikulíni (free-cool), kolotoče, bublifuky a změny jako jarní počasí od zdi ke zdi...

    Když takhle začala blbnout mBank, kde jsem měl účet, sbalil jsem kufry a udělal si paralelní účty ve Fio a AirBank. Od té doby s Fio naprostá spokojenost, ale co se týče AirBank, tak teď si ji držím už jen kvůli lepšímu úroku a jako zálohu, kdyby Fio z nějakého důvodu vypadla (nedávný kolaps IB UniCredit byla právě taková situace).

    A právě zrušení TOP3 byla kapka, kde se moje vnímání AirBank zlomilo - mBank taky svého času slibovala "co je bez poplatku, zůstane bez poplatku napořád" a potom začala blbnout jako jarní počasí a po čase zavedla pokuty za nepoužívání platebních karet (to už jsem šel na pobočku a všechno zrušil).

    Abych si banku vybral jako svoji hlavní na delší část svého života, tak musí mít především stabilitu, funkčnost a efektivní nenáročné a nenákladné fungování a to DLOUHODOBĚ bez ohledu na výkyvy trhu. A pokud něco nového zavede, tak to musí být promyšlené, pozitivní pro klienty, kteří o novinku mají zájem a nesmí se to dotknout těch, kteří o takovou novinku nestojí. Tohle AirBank už nesplňuje, mBank se toho vzdala už dávno, zatímco Fio se tohoto drží dlouhodobě a smysluplně.

  • 21. 11. 2017 13:15

    qwertz (neregistrovaný)

    A vy jste heslům jako "napořád" věřil? Vždy, když někdo inzeruje něco napořád, je tato služba adresována méně bystrým jedincům poněkud mdlého ducha. Tržní podmínky se v průběhu let mění, a akcionář vás nikdy nebude dlouhodobě dotovat.

  • 21. 11. 2017 13:55

    Honza malem kralem (neregistrovaný)

    Ano, slusny clovek jim veri. Je to asi podle sebe soudim tebe. Chapu, ze pokud je jeden podrazak a je schopen prodat vlastni mamu, tak neveri nikomu okolo. Tim nerikam, ze to jste vy, jen to, ze je celkem pochopitelne, ze slusny clovek uveri tomu, co slibuje jiny (nebo instutuce).

  • 21. 11. 2017 14:07

    qwertz (neregistrovaný)

    Aha. Takže když vám Arbank bude tvrdit, že je země placatá, budete jim jistě věřit, protože slušný člověk věří čemukoli, co se mu řekne. Pletete si slušnost s debilitou.

    Slovo napořád má význam, který v oblasti jakéhokoli poskytování služeb nikdy nelze splnit. Každý, kdo jej používá automaticky lže, protože "napořád" by znamenalo když budeme hodně benevolentní do momentu zániku banky (i to už je značné ohnutí významu).

  • 25. 11. 2017 0:28

    MP1

    Pokud se použitím slibu "napořád" lže, tak by neměl být důvod to nikde v reklamách uvádět, ne? Proč Air banka to "napořád" uváděla? Dělají to seriózní instituce, třeba banka, kterou mají mít klienti rádi?

  • 21. 11. 2017 13:16

    L. (neregistrovaný)

    Opět ta zvláštní logika: AirBank porušila* slib, daný před pěti lety, který už nedával smysl. Fuj, hnusná banka, u takové nebudu z principu...

    Zato Fio si vytírá se zákazníkama systematicky zadek a porušuje zákon, ale to je prý v pohodě, tam jdou principy najednou stranou. A co se týče novinek u Fia, zeptej se třeba Patrika Chrze, který strašně prskal, když Fio upgradovalo IB :D

    *) Navíc i to porušení je diskutabilní. Když nebudete z předmětné reklamy vytrhovat jen jednu větu a podíváte se na ni na celou, tak v kontextu uvedeném v reklamně ten slib dodržela.

  • 21. 11. 2017 13:23

    qwertz (neregistrovaný)

    jak to že nedává smysl? V kontextu významu klíčového slova "napořád", je krátká epizoda s nízkými úrokovými sazbami zcela zanedbatelná. Teď když úrokové sazby zase rostou se to bance náramně hodí.

    Tlustý bankéř se může ještě dlouho smát.
    https://www.youtube.com/watch?v=L09lSJT0aM8

  • 21. 11. 2017 13:34

    L. (neregistrovaný)

    Kontext je takový, že v té době například mBank nalákala klienty na slušný úrok na spořícím účtu a když jich nalákala dost, tak po pár měsících ho srazila na mizivou hodnotu. AirBank v reklamě slibuje, že má TOP3 garanci a tohle neudělá. A taky neudělala. Držela TOP3 garanci celých pět let až do doby, kdy přestala dávat smysl.

    Samozřejmě, spousta lidí vytrhne jediné slovo "napořád", které nebylo úplně šťastně zvolené a vozí se po tom, ať už z hlouposti, nebo ze zlé vůle (ten stěžovatel na RRTV, je, pokud jsem to zachytil dobře, zaměstnancem České spořitelny). Ale v kontextu tehdejší doby byl význam jak jsem napsal výše.

  • 21. 11. 2017 13:47

    qwertz (neregistrovaný)

    Celá vaše argumentace stojí na zcela vágním a nepodloženém tvrzení, že "TOP3 garance neměla smysl". Obzvláště v kontextu dlouhodobě neměnných spolehlivých podmínek, na kterém si Aribank postavila image, je jakási polemika o tom, že kvůli krátkodobému období nízkých sazeb nemá takový dlouhodobý závazek smysl, naprosto směšná.

    Tvrzení Airbank je zcela demagogické také proto, že i v tomto období stále úročila a úročí účet 1% každému, kdo provede 5 byť i minimálních plateb kartou (z nichž dnes nemá prakticky žádný zisk), tj. stále si ten úrok mohou dovolit, jen se jim ho už prostě nechce platit. Není pro ně výhodný. Ne pro klienty ale pro ně.

  • 21. 11. 2017 15:04

    L. (neregistrovaný)

    Je legrační, že mne kritizujete za "nepodložené" tvrzení o nesmyslnosti TOP3 garance a sám přitom argumentujete "krátkodobým obdobím nízkých sazeb", což je směšné samo o sobě, protože to období trvá už několik let a je otázkou, kdy skončí. Nebo vy máte křišťálovou kouli? :-D

    A co je ještě důležitější: Nejde jen o výšku sazeb. V době dání toho slibu bylo na trhu dost spořicích účtů bez podmínek se slušným úročením, takže bylo s čím srovnávat. To byla ale anomálie; takový stav tu byl jen několik let a byl dán tehdejší situací na trhu. TOP3 garance dává smysl pouze na takovémto trhu; porovnávat jablka s hruškami fakt smysl nemá. To je to podložení, o kterém jste volal. A když/až půjdou sazby nahoru, není vůbec jisté, jestli opět vznikne dost produktů, se kterými bude mít podobná garance smysl.

    Takže má AirBank zavést místo jednoduchého pravidla počtu karet nějaké komplikované obraty, jen aby vás přesvědčila, že na 1% úroku opravdu tratí? Vy byste byl první, kdo by ječel, že mění podmínky a že ty nové jsou hrozně složité. Tady je potřeba naopak vyzdvihnout, že se snaží i jednoduché podmínky pro zákazníky i když to pro ni znamená, že na vychytralých lidech co zaplatí 5x jednu korunu tratí.

    A jinak; klidně si buďte hyperkorektní a tvrďte, že zrušení už nesmyslného slibu je tak hrozné, že u banky nemůžete být. To jsem nekritizoval. Já jsem kritizoval, že někdo bije do Air Bank kvůli takové blbosti a přitom naprosto skandální chování Fia mu evidentně nevadí.

  • 21. 11. 2017 15:56

    qwertz (neregistrovaný)

    Ani se nedivim, že volby vyhrál Bureš. Klidně se v televizi přizná v přímém přenosu, že ukradl 50mil. pomocí anonymních akcií (on ani jeho rodina by dostaci nedostali), ale stačí mu do televize pořvávat, že je to účelovka, a dav ho volí a ještě mu to věří :-)

    To se asi vztahuje i na klienty Airbank. Význam slova napořád vám evidentně uniká. Proti "napořád" je i 1000 let bezvýznamně krátká perioda, takže je úplně jedno jak dlouho úrokové sazby jsou a budou na minimu. A vy se tady budete točit na tom, že posledních 10 let úrokové sazby klesaly (ČNB je od srpna pomalu zase zvedá) jako kdyby to mělo ve vztahu k významu slova napořád nějaký smysl. Nemá. Napořád znamená, že až půjdete po 50 letech z účtem do důchodu, pořád bude platit top3 garance. šmankote vy jste ale vůl....

  • 21. 11. 2017 14:09

    lojza (neregistrovaný)

    To "napořád" bylo zdůrazňovanou součástí kampaně, kterou se vymezovali proti složitým a měněným podmínkám ostatních bank. Naopak se nedá říct, že to "nedávalo smysl" je platné napořád, protože úroky zase půjdou nahoru a opět by to smysl mělo. Naopak u nich byla patrná snaha se té garance zbavit, protože dávno před zrušením zavedli limit úročené úložky. Tedy udělali to co mBank, nalákali klienty, pak jim zkrouhli úroky a zároveň je začali nutit používat služby ze kterých maj provize.

  • 21. 11. 2017 14:49

    thr

    Jenže ta situace se nedá popsat "zrušila, když to nemá smysl", realita je spíš taková, že to zrušila v momentu, kdy to zase v dohledné době smysl dávat začne...

  • 25. 11. 2017 0:25

    MP1

    U televizní reklamy se dá možná pochopit argumentace o přehánění a vytržení slova z kotextu. Ale pokud banka na svém webu popisuje spořicí účet slovy "Díky naší TOP3 garanci máte jistotu, že váš úrok bude patřit vždy mezi třemi nejvyšší na trhu. Nemusíte se přitom o nic starat. Nejlepší úrok ohlídáme za vás.“, tak tomu nemají zákazníci věřit? Ani v reklamě není povoleno lhaní, natož na obalu výrobku (což webové stránky banky jsou, kde jinde by měla být služba popsaná?).

    Stačilo v reklamách vynechat slova "vždy", napořád" apod. Ale pak by reklama zaujala méně lidí. O tom stěžovateli se můžete dočíst na jeho blogu http://airbankmuzetejimitradi.blogspot.cz/2017/10/4-cnb-kopie-rozhodnuti-2017-09-07.html, je tam vidět i obrázek staré verze popisu spořicícho účtu.

  • 22. 11. 2017 7:55

    mendrit (neregistrovaný)

    Zpětně musím hodnotit, že upgrade Fio IB nebyl až tak moc na sílu a banka částečně ustoupila z nějakých šokových změn. Staré IB fungovalo paralelně s novým ještě dlouho a pak byla možnost si u nového nastavit vzhled podobný tomu starému IB a v mezi období tam snad i nějaké chybějící věci ze starého IB doplnili. Tak na to jak jsem na tu změnu taky nadával, tak jsem se s tím jednoduše sžil.

  • 22. 11. 2017 10:58

    SpookY (neregistrovaný)

    Máte asi problém s chápáním textu. Tak ještě jednou a pomalu pro Vás: nezvolím si za svoji hlavní banku instituci, která není schopná držet dlouhodobě nějakou konzistentní politiku. Před pár lety jsem poslal do háje mBank ve chvíli, kdy začali blbnout a nepředvídatelně měnit podnímky podle aktuálního počasí a nálady... a vnucovat mi co nechci (tetris a podobný chujoviny s IB). AirBank v poslední době jde úplně stejným směrem (šanon, TOP3).

    A když zmiňujete IB - změna IB ve Fio proběhla ukázkově a v úzké spolupráci s klienty, kdy banka reagovala na zpětnou vazbu klientů. Mám srovnání, protože já jsem u mBank končil právě v okamžiku, kdy zařezávali staré skvělé IB a zavedli tam tu současnou kolotočářkou estrádu... mohu tedy porovnávat. Je jasné, že klienti nemají rádi radikální změny, ale Fio to zvládla takřka na výbornou na rozdíl od jiných bank.

  • 22. 11. 2017 11:46

    L. (neregistrovaný)

    Co je platné, že Fio nemění podmínky, nedodržuje ani ty dané ze zákona.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).