Tohle v jedné bance počítali (a snad to byla zrovna Equa), že je výhodnější mít neomezený, než omezený počet výběrů. Nejen, že to vypadá lépe z hlediska marketingu, ale lidé - ku podivu - vybírají méně.
Prostě když máte "3 výběry v měsíci", tak měli tendenci si těsně před koncem měsíce ještě něco vybrat, aby měli peníze "do foroty" a bezplatný výběr jim nepropadl. Když se to pak změnilo na neomezený počet výběrů, zjistilo se, že průměrný počet výběrů na klienta klesl (protože nedocházelo k onomu výběru "do foroty" na konci měsíce).
Jo, to je stejné jako "hubnoucí" zásady jezte nejpozději do 18:00. To je nejlepší cesta jak ztloustnout. Z úplně stejných důvodů. Stačí když je budete několik nocí trápit hladem, naučí se najíst se do zásoby, i když vůbec hlad nemají.
I když osobně mi přijde chytřejší systém s deseti výběry zdarma. To člověka nemotivuje si je pro jistotu vybrat, protože je jich dost, a zároveň odfiltruje těch pár magorů, co vybírají po dvojstovce.
Řekl bych, že tohle sice může být pravda, ale právě jen v situaci, kdy je bezplatných výběrů minimum, třeba právě ty 3 nebo nejvýš 5.
Nevěřím ale, že by se tento jev projevil při limitu například 10 či dokonce více, to už absolutní většina klientů nespotřebuje, tady už bude bonus ochrany proti velmi atypickým klientům či dokonce záměrným škodičům naprosto převažovat.