"Jste nespokojeni? Vraťte zboží! Při nákupu přes internet ve většině případů nemáte možnost kromě klasické reklamace zboží bez udání důvodu do 14 dnů vrátit."
Tak tato věta mi trošku nedává smysl - máte či nemáte? :-)
"Přestože v některých internetových obchodech uvidíte logo elektronických platebních karet (Visa Electron a Maestro), vězte, že naprostá většina českých elektronických karet je pro platby na internetu zablokovaná."
Do této doby jsem žil v přesvědčení, že s elektronickou neembosovanou kartou na Netu platit nelze, tak jak je to? S většinou ne, nebo s žádnou ne?
Děkuji za upozornění - jedná se skutečně o překlep. Možnost vrácení zboží máte.
Co se elektronických karet týče, v českých zemích je zvykem elektronické karty pro internet blokovat. Také jsem žil dlouhou doby v přesvědčení, že jejich použití pro platby na internetu je nemožné. Z omylu mne vyvedly výsledky pilotního programu akceptace platebních karet v systému 3D-Secure, kde v obchodech zapojených v pilotu bylo přes desítku úspěšných transakcí provedeno Visou Electron (tuším vydanou v Japonsku).
Když mě vydávali v bance kartu, tak mě upozornili, že je pro internetové nákupy blokovaná a současně mě popsali, jak ji odblokovat (kdybych to chtěl). Takže aspoň u mé banky je blokování karet pouze na rozhodnutí klienta, s tím že default je blokovaná karta. Neznám situaci v jiných bankách, ale asi to bude podobné.
U mně to tak bylo taky. Co byla větší sranda, že jsem na to přišel asi až po dvou letech a několika desítkách nákupů přes net. Vždy bylo vše OK a pak jsem narazil na první obchod, který při autorizaci platby zadal flag, že jde o internetový nákup a transakce se nepovedla. V bance mi to vysvětlili tak, že ti obchodníci autorizující mé předešlé nákupy měli i kamenné obchody a plabu tedy autorizovali jako kamenný obchod a nikoliv internetový. To jen aby si někdo nemyslel, že i s tou defaultní blokací na netu nic nekoupí :-)