Narazil jsem na poradce, který si po telefonu domluvil hodinovou schůzku pod záminkou "zajímají vás možnosti zhodnocení peněz?". Přišel na 20. hodinu. Kreslil grafy všeho možného a až za hodinu se dostal k tomu, že nám nabízí životní pojištění. Upozornil jsem ho, že kdyby se do telefonu vyjádřil jasně, mohli jsme si připravit stávající smlouvy a bavit se konkrétně a že teď smlouvy hledat nebudu. I tak pokračoval, že naše smlouvy jsou určitě nevýhodné a máme je vypovědět a uzavřít s ním nové! Ve 23 hodin jsem ho musel vyhodit, protože odmítal opustit byt, dokud nedostane kontakty na naše přátele. Stížnost jeho "zaměstnavateli" zůstala bez odpovědi...
Tak to byl skutečný amatér. Na první schůzce má poradce jenom informovat o doporučení, avšak na jejich nárok má pouze v případě, že bude klient spokojený. Dále bylo hodně neprofesionální, že vám něco "nabízel". Má pouze získat informace a teprve na druhou schůzku pro vás připravit finanční koncept. Ten musí vycházet především z vašich požadavků a přání. Samozřejmě vám musí doporučit to, co on považuje za důležité, a to je především zajištění vaší osoby a majetku.
Může rovněž - ale takové až na druhé schůzce - doporučit zrušení nebo změnu některé již dřív uzavřené smlouvy, pokud je v některém směru nevýhodná. Ale opakuji - poradce pouze doporučuje - rozhoduje vždy klient.
S poradcem typu "na první schůzce prodej smlouvy,ať je jaká chce" jsem se setkal také. Jelikož mojí prací je vyplnit potřebu klienta do posledního puntíku, chtěl jsem vědět jak to dělají ostatní. Já osobně pracuji nezávisle,sešel jsem se tedy se závislým poradcem a hrál jsem si na klienta. Zjistil pouze , jak se jmenuji.Nevěděl jestli studuji nebo pracuji, nevěděl nic. Nicméně mi po 20 minutách plkání o prostředí v kterém jsme seděli nabídl zhodnocení peně o kterém se mi ani nezdálo. Kdybych v tu chvíli nezahrál chudého studenta,podepisuji smlouvu.Kdybych neznal problematiku té konkrétní smlouvy, počítal jsem s jistými 8% zisku.Následovalo 5 mých kamarádů,které mu doporučím. Nevěděl jsem ta co, tak jsem mu je nedal(navíc mí známí jsou všichni mí klienti a taky by u nich nepochodil) . Na konec : Zeptejte se známých, jak jsou spokojeni se svým poradcem. Ale musí být nezávislý a měli by se jim ozvat minimálně každých půl roku zpět a zkontrolovat ,jestli je vše v pořádku. Hezký den.