Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jak vypadá schůzka s finančním poradcem od Důchodce - Dnešní svět umožňuje (především díky internetu) získat spoustu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 4. 2007 6:04

    Důchodce (neregistrovaný)
    Dnešní svět umožňuje (především díky internetu) získat spoustu informací o finančních produktech a každý má možnost srovnávat nabídky jednotlivých institucí. Jakou to má výhodu oproti spolupráci s finančním poradcem? Naučíte se být odpovědní za své peníze. Zjistíte, že existují i jiné produkty než ten jeden či dva, které vám finanční poradce vychvaluje až do nebe. A konečně když dojde ke ztrátě - při vlastním rozhodnutí víte, že si za to můžete sami, ale při špatném rozhodnutí finančního poradce se budete cítit podvedení a hlavně si na tom poradci nic nevezmete. Dávat rady umí každý, ale ještě jsem se nesetkal s takovým finančním poradcem, který by za své rady přijal odpovědnost.
  • 26. 4. 2007 7:19

    anonymní
    Máte pravdu. A když člověk narazí na poradce, který vám nabízí služby či produkty podle výše provize, která je mu poskytována jednotlivými finančními institucemi ...
    Je vcelku jednoduché si vybrat na netu z porovnávačů stavební spoření, kde vidím úročení, poplatky za vedení účtu - tam si vyberu nejvýhodnější nabídku. Ale třeba životní pojištění - kde bez detailního průzkumu obchodních podmínek jsem vedle jak tak jedle ... Upsat se čertu na celý život ...
  • 26. 4. 2007 11:03

    Důchodce (neregistrovaný)
    A vy myslíte, že Vám finanční poradce ty detailní obchodní podmínky řekne? Vždyť je kolikrát sám nezná (to je lepší případ), nebo je moc dobře zná, ale zatají je (horší případ).
  • 26. 4. 2007 13:40

    anonymní
    Od toho ten finanční poradce je, aby mi ty podmínky sdělil. Pokud je to zlatokop a bouchač smluv, je to v pr... Pak nezbývá než ležet každý den na netu a číst diskuze k jednotlivým produktům.
    Zrovna jako když kupujete auto, tak vám prodejce konkrétní značku vychválí do aleluja. Zajdete na net a zjistíte, že tohle a tohle se na dané značce se*e pravidelně, tohle a tohle je na dané značce předražené a u jiné značky to pořídíte levněji.
    Zlatá doba, kdy na jednu věc byl jeden produkt, ten obsahoval pojištění na vše, cena pojištění byla lidová a člověk byl ušetřen vybírání. Konkurence je mnohdy zaplacena neúměrnou drahotou produktu.
  • 27. 4. 2007 7:04

    Patrik (neregistrovaný)
    Jistě, cena je (mimo jiné) ovlivněna zvýšenými náklady, které s sebou nese konkurence mezi pojišťovnami. Ale výrazně nižší ceny pojistek v "dřívějších dobách" byly mnohem více ovlivněny jinými faktory.
    1. úplně jiná cena práce v porovnání s cenou výrobků. Dneska je u řady výrobků výhodnější ho v případě poruchy vyhodit a koupit nový. "Za komančů", když byl v každém oboru jeden (no, někdy dva :-) ) výrobek na danou činnost (navíc obvykle domácí výroby nebo z okolních států), bylo jednoduché na něj sehnat náhradní díly (myslím skutečně "díly", ne jako dnes, kdy se "kvůli šroubku" vymění "půlka" výrobku) a v servise (opět jedna nebo dvě firmy) si s ním uměli bez problémů poradit. Dneska opravy dělají max. domácí kutilové, soudobé "opravny" bych nazval spíše "měnírnami".
    2. nižší zločinnost - tady by se těch příčin našlo víc. Dříve toho nebylo zas tak tolik co ukrást ("každý" měl více méně to samé), byla povinnost pracovat (mělo to vliv minimálně na "zabití času" nekalých živlů) a hlavně - bylo mnohem více obtížné kradené věci prodat - bazarů tolik nebylo a zastavárny už vůbec ne (myslím, že by obrovsky pomohlo, kdyby bazary a zastavárny měli povinnost vyplácet peníze bezhotovostně).
    Je to prostě cena za to, co teď máme. Za to, že koupě TV, videa, počítače nepředstavuje pro běžnou domácnost investici v řádu několika měsíčních platů. Já si nemyslím, že současná doba je "ideální", ale neměnil bych.
    A ohledně té konkurence - např. v POV. Česká pojišťovna v době, kdy měla monopol na POV "spotřebovala" jen 5 % z vybraného pojistného. Dnes se odhaduje, že náklady pojišťoven na provoz tohoto systému jsou asi 20 %. Jenže dokud existoval monopolní poskytovatel, nebylo možné zavést systém bonus/malus.
  • 1. 5. 2007 17:41

    anonymní
    Ještě jednu zásadní věc jste neuvedl. Dříve sice stálo pojištění řádově desítky korun, odškodnění bylo dejme tomu v řádu stokorun (většinou). Pokud by dnes stálo pojištění to co dříve, bylo by to hezké, na druhou stranu odškodnění by bylo většinou naprosto směšné. Psal jsem hlavně o úrazovém pojištění, u ostatních to bude taky asi částečně platit.
  • 2. 5. 2007 22:21

    @ (neregistrovaný)
    Povinné ručení stávalo před 89. 177,--. Když jsem někomu zrušil zcela jeho miláčka (dejme tomu za 80 tisíc), tak dnes za pojistné minimálně 2800,-- (15 násobek) by pojišťovna měla plnit přes milion dvěstětisíc. Většinou takovou sumu neplní.
    Takže pojištění je dražší než za totáče. A plnit by měla každá pojišťovna stejně dle zákonných nároků (pominu rozdílný výklad práva v naši banányrepublice), takže rozdíl u povinného ručení je v sazbách (řádovbě v korunách) a poskytovaných asistenčních službách.
  • 1. 5. 2007 17:43

    anonymní
    Pokud chcete kvalitní radu, měl byste si podle mě najmout poradce, který je placený za rady a ne za provize ze smluv.
  • 5. 1. 2008 21:49

    ladyl (neregistrovaný)
    A jak víte, že si dotyčný poradce nenechá zaplatit od vás a ještě jednou od fin. instituce za sepsání smlouvy s vámi?
    Finanční poradenství je o důvěře. Když se mi dotyčný nelíbí, jeho řeči jsou monotónně ukecávací a je mu jedno, jestli jej vnímám nebo ne - tak pozor.
    Na druhou stranu, pokud najdete důvěryhodného finančního poradce, může vám ušetřit majlant. Sám, bez zkušenosti fin. plánování a kombinování produktů (což vám bohužel žádná srovnávací tabulka nesdělí) na 95% nenaleznete nejlepší řešení.
    Takže finančního poradce - určitě ano, když tomu nerozumím, tak si nechám poradit. Druhá otázka je, jak narazit na důvěryhodného poradce :-)
  • 9. 7. 2008 12:14

    Milan (neregistrovaný)
    "dotyčný poradce" vás určitě seznámí s jeho principem odměňováním hned na první schůzce. Pokud ne, najděte si jiného
  • 26. 4. 2007 13:57

    bez přezdívky
    Muzetemi vysvetlil, jak mi muze zatajit neco co je primou soucasti smlouvy a cerne na bilem? Jo, ze to nectete nebo nechcete cist je uz trochu jina otazka...
  • 26. 4. 2007 14:11

    Zachrdla - TriMan (neregistrovaný)
    Např. poplatky nejsou součástí smlouvy ani pojistných podmínek. A v některých případech jde o docela velký „balík“. Rozdíl v poplatcích mezi KŽP a stejným efektem dosaženým pomocí kombinace OPF + RŽP může být až několik desítek tisíc. Ono to poradenství „zadarmo“ v konečném součtu vyjde zpravidla několikanásobně dráž než přímá platba poradci ;-).
  • 26. 4. 2007 14:16

    nelinka (neregistrovaný)
    Asi tě zklamu, jsem FP a poplatky jsou vypsané ve VOP (všeobecné obchodní podmínky),jen si je lidé nečtou,jelikož je jednodušší schazovat je na ubohé diskuzi.
  • 26. 4. 2007 14:33

    Zachrdla - TriMan (neregistrovaný)
    Doporučuji článek: www.investujeme.cz/?object=toptema&skip=10&sid=135
  • 27. 4. 2007 6:31

    Důchodce (neregistrovaný)
    Pane finanční poradče, a kdy dáváte svým klientům tyto podmínky k přečtení? Je to před podpisem smlouvy? Čekáte tiše cca 15 minut, než si je klient přečte, nebo stále hovoříte, aby se nemohl soustředit na to co čte? Kolik jste udělal životek za poslední měsíc a od kolika různých pojišťoven? A poslední dotaz - musí ty Vaše slavné VOP být psány malým písmem a obsahovat několik stran A4?
  • 28. 4. 2007 11:25

    anonymní
    Dobrý den, mrzí mě, že máte takový názor, ale zároveň Vás také chápu. Pracuji jako manažerka obchodní skupiny v jedné nejmenované pojišťovně a nebojte, nechci vše urputně hájit. Za mojí praxe jsem se naučila jedno. Jsou dobří, ale i špatní finanční poradci a přesně tak jsou i dobré a špatné pojišťovny. Ano, máte pravdu v tom, že nejací FP Vám neřeknou vše a máte pravdu i v tom, že nějaké pojišťovny tají své poptatky atd. Já se za svého působení setkala s mnoha špatnými FP, kteří tuto práci dělali jenom pro peníze bez ohledu na klienta. Na druhou stranu jsem potkala nepřeberné množství profesionálů, kteří se zajímali o finance, denně studovali novinky v ekonomice, aby mohli klientovi nabídnout to nejlepší řešení. Podle mě je finanční poradenství obchod jako každý jiný a zde jako všude jsou jak velice dobří, tak velice špatní obchodníci ( myslím přínosem pro klienta). Přesně tak, jako najdete v obchodě s elektronikou prodejce, který vám prodá nevýhodnou televizi jen kvůli provizi, tak najdete FP, který udělá to samé. Na druhou stranu můžete narazit na obchodníka, který je profesionál a nabídne Vám nejlepší televizi jen proto, že se třeba vrátíte jako spokojený klient a on vydělá časem víc, než když Vás podvede kvůli provizi a Vy se už nikdy nevrátíte. A moje doporučení? Přesně jako já potřebuju radu s koupí televize, protože neznám všechny parametry, každý, kdo chce nějak investovat potřebuje radu odborníka, protože všichni holt nemůžeme být profesionály ve všem. Základem je stanovit si, co od toho čekám a pokud mi někdo např. neukáže pojistné podmínky, slušně se sním rozloučit. Pokud máte pocit nefér jednání, opět se rozlučte. FP je spousta a jistě narazíte na toho, který Vám vyjde maximálně vstříc, kvůli Vaší spokojenosti. A to je ten, kterému pak, pokud budete chtít dejte doporučení. Jediná možnost, jak se zbavit špatných FP je ta, nedávejte doporučení. Takový lidé brzy skončí a profesionálové zůstanou............Přeji hodně úspěchů v investování.
  • 30. 4. 2007 11:42

    Klára G. (neregistrovaný)
    Dobrý den, paní manažerko
    když jsem ještě pracovala v České spořitelně, musely jsme prodávat produkty dceřinek celé FS. Absolvovala jsem X počet školení - nalejváren. Jediným posláním bylo udolat klienta. Pokud produkty měly nějakou nevýhodu, chtěly jsme být připraveny na dotazy klientů ohledně nevýhodnosti a ptaly se, jak odpovídat. "Tohle jim zkrátka říkat nesmíte" bylo řešení trenérů prodejních dovedností. A když jsme pak prodávaly např. životní pojištění Pojišťovny ČS, byly jsme šokovány, jak tady někdo jinde uvádí, že většina lidí v této republice je nezodpovědná a že si řada klientů uzavře životní pojistku na dlouhá léta se závazkem platit nemalé částky při prvním oslovení klienta na přepážce. Nevěděli nic o konkurenci, zaplať pán bůh, že si nic neověřovali. Pojistným nebo obchodním podmínkám nerozuměla řada z nás, natož klienti. Pokud se klient na něco zeptá, odpověď musí znít to, co chce slyšet klient. Je to tak, jako když vám někdo řekne, že potopa - povodeň - záplava je z hlediska pojišťovacího to samé a za x let se budete divit, že vám pojišťovna nebude plnit, protože zrovna u vás se vcda dostala domů kanalizací a tudíž to dle platných podmínek není pojistný případ. Dle kolegů pojišťováků bylo samozřejmě uzavírání životka na přepážkách nevhodné, ale když generality rozhodla, a ČS to přinese další zisk ...

    Zrovna tak bych si nekoupila televizi v prvním obchodu. Většinou se setkávám s tím, že obchodník chce prodat, to co má v regále a pokud dělám neiformovanou zákaznici, která o tom nic neví, snaží se mi televizi přímo vnutit. Já však zjišťuji jinde a skutečně minimálně se setkám s někým, kdo by mi třeba poradil, že to co sháním já, oni nemají, ale mají to támhle za rohem. K takovému mám pak důvěru a i když u něj nekoupím nyní, půjdu za ním přístě, a koupím určitě něco jiného.

    Bohužel ve svém okolí znám spoustu zlatokopů, kteří se ve funkci "osvědčili" a lidi dál vesele ždímou. Zrovna tak jako lidi nadávají na nějaký obchod, ale když zejména na vesnici či malém městě jiný vhodnější poblíž není, musí tam lidi chtě nechtě. A zrovna tak je to např. i s monopolní ČS - lidi nadávají, ale jelikož v okolí 20 km nic není, jdou tam, musí tam, navíc většina klientů jsou velmi konzervativní občané neschopni nebo neochotni cokoliv měnit. To samé se "svobodnou" volbou lékaře - nejbližší konkurenmce je zase pěkně daleko, navíc má plný stav a tak nebere nové pacienty a zaměstnavatel, a je-li pes, tak vám omluví pouze dobu nezbytně nutnou k ošetření v nejbližším zdravotnickém zařízení, což přímo odporuje "volbě" lékaře. Uvedené příklady se samozřejmě netýkají Prahy a jiných velkých měst.
  • 27. 4. 2007 6:27

    Důchodce (neregistrovaný)
    Docela jednoduše. Poradce Vám prostě nedá všeobecné podmínky do ruky dřív, než podepíšete smlouvu. A hovoří a hovoří. A pak si to můžete číst třeba stokrát:-) Proto žádné poradce nebrat, zjišťovat si to sám. Dále viz mé doporučení na hledání informací v mém prvním příspěvku úplně nahoře nahoře, který jste asi nečetl.
  • 27. 4. 2007 9:33

    anotel (neregistrovaný)
    jo tak to jsi ale vemeno protože každou takovou smlouvu mužeš zrušit do 2 měsíců od podpisu dle zákona ........ hmm pravidlo neznalost zakonů neomlouvá též jsem FP
  • 27. 4. 2007 9:33

    anotel (neregistrovaný)
    jo tak to jsi ale vemeno protože každou takovou smlouvu mužeš zrušit do 2 měsíců od podpisu dle zákona ........ hmm pravidlo neznalost zakonů neomlouvá též jsem FP
  • 27. 4. 2007 9:33

    anotel (neregistrovaný)
    jo tak to jsi ale vemeno protože každou takovou smlouvu mužeš zrušit do 2 měsíců od podpisu dle zákona ........ hmm pravidlo neznalost zakonů neomlouvá též jsem FP
  • 27. 4. 2007 9:33

    anotel (neregistrovaný)
    jo tak to jsi ale vemeno protože každou takovou smlouvu mužeš zrušit do 2 měsíců od podpisu dle zákona ........ hmm pravidlo neznalost zakonů neomlouvá též jsem FP
  • 27. 4. 2007 9:33

    anotel (neregistrovaný)
    jo tak to jsi ale vemeno protože každou takovou smlouvu mužeš zrušit do 2 měsíců od podpisu dle zákona ........ hmm pravidlo neznalost zakonů neomlouvá též jsem FP
  • 27. 4. 2007 9:33

    anotel (neregistrovaný)
    jo tak to jsi ale vemeno protože každou takovou smlouvu mužeš zrušit do 2 měsíců od podpisu dle zákona ........ hmm pravidlo neznalost zakonů neomlouvá též jsem FP
  • 27. 4. 2007 12:01

    Důchodce (neregistrovaný)
    Díky, že jste ukázal jací lidé jsou také finančními poradci. Doufám, že to lidi odradí, pozvat si někoho takového domů. Nadávat a využívat neznalosti klientů - jojo, to je Váš denní džob :-)
  • 2. 5. 2007 9:40

    Ronec (neregistrovaný)
    nadávat a využívat neznalosti klientů - ale vždyť vy si zjišťujete sám, tak jakápak neznalost?
  • 24. 2. 2011 19:29

    Martin (neregistrovaný) ---.143.broadband13.iol.cz

    Také jsem FP a myslím, že je docela těžké se sám vyznat na finančním trhu, když je tam cca 600 institucí, které nabízejí kolem 4000 produktů, tak je pak docela těžké se v tom vyznat.

  • 29. 4. 2011 21:49

    Tuleň (neregistrovaný) 213.155.255.---

    Já zase doufám, že si lidé začnou dávat pozor na to, koho si domů pozvou. Že začnou uvažovat hlavou a také, že budou rozlišovat ty dobré a ty špatné FP.
    Stále si myslím, že finanční gramotnost v ČR není na zcela odpovídající úrovni a 90% lidí opravdu bez pomoci nenajde to nejlepší řešení, bez pomoci PORADCE (neplést s prodejcem).

  • 9. 7. 2008 12:21

    Milan (neregistrovaný)
    je vidno, že v důchodu máte přehršle času. Je pouze na vás, jak ho využijete. Zda surfováním po internetových stránkách finančních společností a nakonec udělat stejně špatné rozhodnutí, či se raději budete věnovat vnoučatům či houbaření a speciální věci necháte na specialistech. je to jen vaše volba. Na druhou stranu se přiznám, že osobně bych s tak negativním člověkem jako jste vy v oblasti financí ani jiné nespolupracoval. Buď si věříme, nebo jdeme od sebe. Vás bych k sobě asi nepustil, protože bych si nerad kazil hezký den.
  • 30. 5. 2007 11:06

    Jarmila (neregistrovaný)
    Mám doma pojistku na nemovitost, kde jsem chtěla, aby byl pojištěn pád stromu, rostoucí na pozemku (vysoký ořech, který by v případě pádu mohl poškodit sousedův dům). Jestli je pád stromu skutečně pojištěn, nepoznal z VOP a přiloženého dopisu ani právník. Jak to mám poznat já jako neprávník? Já to čtu, občas pečlivě, ale VOP jsou fakt neskonalý humus.
  • 9. 7. 2008 12:22

    Milan (neregistrovaný)
    dejte konkrétní dotaz do konkrétní pojišťovnu, nebo požádejte svého finančního poradce, ať tak učiní za vás.
  • 9. 7. 2008 12:09

    Milan (neregistrovaný)
    vidím, že máte špatnou zkušenost, přejděte prosím k jinému poradci/konzultantovi a pak hodnoťte. Je to jako u zubaře. všichni nejsou taky špatní. :-)
  • 9. 7. 2008 11:52

    Milan (neregistrovaný)
    s tím si dovolím malinko nesouhlasit. Samozřejmě lidé jsou různí a tudíž je nelze házet do jednoho pytle, byť na základě jedné špatné zkušennosti. Samozřejmě máte pravdu, že internetová nabídka je veliká a všechny produkty na netu lze najít. tedy pokud máte na to dostatek času a síly. Tento čas a sílu za vás rád využije finanční konzultant. Na reklamních akcích však mnohdy nevidíte to ALE. Dobrý konzultant vás na to ALE upozorní a ukáže vám cestu jak s tím ALE naložit, aby to pro vás bylo nejschůdnější. Konzultant by měl s vámi najít cestu, která pro vás bude nejschůdnější a bude plně vyhovovat vašim podmínkám, tedy vaší situaci a možnostem. To je základ, který si spousta lidí neuvědomuje a celkem bezhlavě se upíše produktům, kterým nerozumí, které si sami najdou na internetu, ale neznají je po všech stránkách, nebo se jednoduše nechají přesvědčit prodejcem na přepážce, kterému je opravdu jedno, zda ten, či onen produkt je pro vás vůbec unesitelný. Vybrat si dobrého finančního poradce je opravdu velmi těžké a v dnešní "finanční džungli" jak situaci nazval předešlý pisatel je to těžší obzvlášť.
    Já to beru zase z druhé strany. Pracuji jako finanční poradce a myslím si, že pracuji zodpovědně,a že se svým klientům snažím nastavit jejich celé finanční portfolio tak, aby se vyhnuli jakýmkoliv rizikům a aby byli s hospodařením se svými pěnězi maximálně spokojeni. Je spousta lidí (klientů), ale raději lidí, kteří si vůbec neuvědomují jaké mají možnosti a jak vlastně o svoje těžce vydobyté peníze v různých ústavech přicházejí. Nemám jim to za zlé, jen mě trochu mrzí ta zatvrdilost a obrana před možnostmi, které je posunou ke spokojenosti. Lidé raději přivítají nový model uta nebo novou značku piva, než novou službu, která jim zjistí snadnějším přístup k uvedeným. A to upsání čertu na celý život? určitě ne!!! Pokud to tak cítíte, nedělejte to. Je to pouze o vlastní zodpovědnosti k sobě sama i ke své rodině. Dám vám několik příkladů: máte rozbité auto a opravujete si ho sám? nebo sami? proč ne? vždyť na internetu je spousta návodů jak na to? Bolí vás slepák? proč si ho neodoperujete sami? Určitě se dá najít v lékařských materiálech jak na to. Chutnají vám dobré hosky či rohlíky? proč si je nepečete sami? určitě by jste to zvládli také na výbornou. A ten návod jak na to - určitě se někde najde. Vidíte a zrovna tak jako existují dobří a špatní lékaři, pekaři automechanici apod, tak existují i finanční poradci. je to jen o zkušenosti a o doporučení. Doporučení na dobrou práci. Tak je to dobře. Tak to má být. Proto nesouhlasím s nadpisem : Raději sám, než s "poradcem". Nebo vlastně souhlasím, protože poradce v uvozovkách bych též nepreferoval. Finanční poradce má v náplni práce sledovat finanční trh , je to jeho kšeft, jeho um, jeho profesionalita. To, že pro vás zařídí takové služby, o kterých si třeba až s malým odstupem času řeknete, že je to vlastně super, by mělo být opravdu velmi dobře z vaší strany oceněno a to ne v malých částkách. Vždyť ten poradce/konzultant vám vlastně pomohl ke spokojenému životu a vyšším příjmům - a to za odměnu přece stojí, ne? Pokud si myslíte, že je dobré zkusit něco, o čem jsem zatím jenom slyšel, klidně mi písněte na můj privátní email: mhusak@cmail.cz , nebo na služební: milan.husak@ovbmail.cz. Rád se podívám, co pro vás mohu udělat a jak nastavit vaší cestu ke spokojenosti. To vše bez finanční odměny - to slibuji.
  • 26. 4. 2007 9:14

    Zachrdla - TriMan (neregistrovaný)
    Odpovědnosti za poradenství je věnován článek: www.investujeme.cz/?object=toptema&sid=172. Doporučuji přečíst :-).
  • 27. 4. 2007 12:36

    anonymní
    Kde máte jistotu, že informace z internetu jsou pravdivější, než informace od poradce? Že se naučím být odpovědný za své peníze? Tak to může být velice drahá zkušenost ... A že si při ztrátě vlastním rozhodnutím můžu za vše sám, to mne také neuklidní... A právě proto potřebuji poradce. Když Vás bolí zub, jdete k zubaři, nebo si jej rovnou sám vytrhnete provázkem a klikou u dveří? Možná jste jen udělal špatnou zkušenost s poradcem... Přeji Vám hodně štěstí při brouzdání internetem. M.Š.
  • 27. 4. 2007 13:13

    Důchodce (neregistrovaný)
    1. na internetu si stáhnu VOP a v klidu přečtu, navíc banka je zodpovědná za informace na svém webu zveřejněné, vše nakonec podepisuji na pobočce, 2. finanční poradce není zodpovědný za to co tlachá, a chce podpis smlouvy před přečtením VOP, 3. naučit se být odpovědný za své peníze určitě může být drahá zkušenost a k ní patří i negativní zkušenosti ze setkání s finančními poradci, 4. srovnávat zdravotní problémy se správou financí je demagogie, a doufám, že nepovažujete úroveň vzdělání stomatologa za stejnou jako má finanční poradce :-)
  • 30. 4. 2007 11:59

    Klára G. (neregistrovaný)
    Podmínky z netu si stáhnout můžete. Obávám se, že kromě stavebního spoření (které má relativně krátký cyklus, je masově rozšířeno a jehož podmínky se mezi lidmi "rozkřiknou") nebudete všemu rozumět nebo si to vyložíte jinak. A pokud neděláte v oboru, tak podmínky, jakož i naše zákony, vyhlášky ...) jsou psány tak, aby se všude našla nějaká ta skulinka, dalo se to obejít či vysvětlit jinak.
  • 2. 5. 2007 10:44

    anonymní
    1. V klidu přečíst VOP neznamená jim porozumět. 2. FP je zodpovědný za to co "tlachá", bohužel se mu špatně prokazuje zlý úmysl. 3. Negativní zkušenost ze setkání s FP napravíte vyhledáním toho správného - např. na doporučení. 4. Stomatolog vzdělání mít musí, FP bohužel ne. Co Vám brání se poradce zeptat jaké má vzdělání, popř. kolik pojišťoven zastupuje ? M.Š.
  • 27. 4. 2007 16:35

    JirkaZ (neregistrovaný)
    U zubaře mám jistotu, že svůj obor studoval x let ve škole, takže i ten sebehloupější musí nutně něco umět. Kolik času věnoval finanční poradce studiu svého oboru ?
  • 27. 4. 2007 19:50

    Patrik (neregistrovaný)
    Internet má jednu úžasnou vlastnost - přispívat na něj může kdokoliv (někdy by se dalo říct i bohužel ;-) ) a tak je možné se setkat se všemi možnými názory (na rozdíl od novin). I bych řekl, že daleko hodnotnější zdroj informací jsou diskuse (ať po články nebo na nějakém diskusním fóru).
    Je pak na každém, aby si z toho udělal svůj názor. Nemyslím si, že pojišťovny jsou nanic, každý produkt má svůj smysl. Je ale pravda, že ne vždy si ho uzavře ten, pro koho je (měl by být) určen. Poradci jsou odměňováni (více či méně přímo) podle objemu prodaných pojistek a tak není divu, že se snaží maximalizovat svůj zisk prodejem i těm, pro které by bylo výhodnější něco jiného.
    Zmíněné produkty mají tu nevýhodu, že obvykle si je člověk uzavře jedenkrát za život a jeho výhodnost pozná (většinou) až na konci. Nelze tu tedy uplatnit stejný metr, jako když si budu v krámě kupovat každý den rohlíky a když mi už potřetí prodají tvrdé, tak půjdu nakupovat jinam.
    Poradce by měl být od slova radit, jenže mám dojem, že tuhle profesi nelze dělat zároveň úspěšně a 100 % poctivě. Kolega (za chvíli bývalý) z práce dělá finančního poradce (pro OVB) - začal "na vedlejšák" a odchází ze současné práce (nemá s financemi nic společného) aby se tomu mohl věnovat "na plný úvazek". Přijde mi to docela srandovní, když někdo, kdo si musel půjčit na ojetou Škodovku radí ostatním, jak zacházet s penězi :-)) Finanční vzdělání rovněž veškeré žádné, jen "nalejvárna" od OVB.
  • 9. 7. 2008 14:26

    Milan (neregistrovaný)
    tady se pozastavím na větou: ... tuhle profesi nelze dělat zároveň úspěšně a 100% poctivě. Záleží na pohledu co je to úspěch. pokud je úspěch měřen ryze finančně, pak s tím souhlasím, ale nemohu souhlasit s tím, že by z toho mělo vyplynout, že jsme všichni stejní. A to v čemkoliv. S tím rozhodnutím udělal dobře, protože pokud se chce věnovat svojí nové práci zodpovědně, musí jí věnovat maximum. To, že někteří dělají dvě i tři zaměstnání, tak mohu zcela zodpovědně říct, že ani jedno nedělají pořádně. A co nedělá člověk pořádně, tak nestojí za nic a nezaslouží si odměnu. Ale jestli jim to bohatí a marnotratní zaměstnavatelé tolerují, je to jen jejich věc. S touj ojetou škodovkou je to smutné, ale myslím si, že je to třeba jeden z motivů jak si transparentně vydělat na škodovku novou. S tím vzděláním - no určitě se v OVB neklade podmínka na titul tipu MUDr, JUDr. Ing. apod. Nicméně vysokoškolské vzdělání je určitě výhodou a to už jen tím, že člověk má opravdu větší všeobecný rozhled a jiný pohled na svět, než člověk bez vzdělání. Jinak u firem podobného typu je obrovské množství vzdělávacích programů, které jsou víceméně dobrovolné a je na každém člověku, co absolvuje a co si z toho do svého života a následné práce odnese. Pokud si posatel myslí, že je to "jen nalejvárna" , pak bych ho rád pozval, ať se přesvědčí na vlastní oči a uši. Pak může říci jak to vidí a ne jak to někde od kohosi slyšel. Patriku, tady je můj privátní email: mhusak@cmail.cz , a zde je služební : milan.husak@ovbmail.cz - jste vítán, přijďte se přesvědčit o smyslu a principech práce finančního konzultanta.
  • 29. 4. 2007 23:29

    himekujermi (neregistrovaný)
    Víte, vždy budou lidé, kteří jsou seriozní a ti, kteři s Vámi budou chtět vyje..t. Bohužel, pokud máte zkušenost s těmi druhými, nedivím se pak, že tak mluvíte...ale přál bych Vám se setkat s poradcem, který se s Vámi sejde skutečně pouze kvůli VAŠEMU (slovy Vašemu) prospěchu...pravda takových je méně, než těch špatných...ale víte sám, že i šafrán, který je vzácný může být Váš...
    Radíte lidem ať SAMI zjišťují...říkáte to tak, jakoby tu v Čechách bylo 90% obyvatel bylo zodpovědných..Je to přesně naopak a to nahrává všem RÁDOBY poradcům, kteří zneužijí neznalosti občana. Ale ve svých letech byste měl vědět, že mince má 2 strany apod.,tzn.že znáte-li jednu stranu, nemusíte tak zákonitě znát co je na straně druhé...a to Vy možná asi poznat nechcete...
    Chci tím říct, že pokud máte špatné zkušenosti ještě neznamená, že nejsou dobří poradci...z Vás mluví pouze nezkušenost a možná i lennost poznat i něco na úrovni! Ale to vůbec nevadí...Vy si choďte po přepážkách a zjišťujte co je Vám libo...Ti zodpovědní radši budou vždy volit radu Profesionálů, což jim vždy více vyplatí...protože Vy na přepážce narazíte jen na rady, díky kterým zaměstnanci získají jen na prémiích do své výplaty...na Váš fin.profit zapomeňte rovnou...hodně štěstí!
  • 1. 5. 2007 10:17

    Téžpenzista (neregistrovaný)
    Souhlas, těmito zásadami se řídím celý život a nestěžuji si.
  • 6. 5. 2007 22:47

    Trewis (neregistrovaný)
    Přečetl jsem celé vlákno, takže mohu odpovědět obecně. Pracuji jako FP u velké společnosti. Tak jako v každé, i v této branži jsou dobří a špatní. Poradenství samo o sobě je velmi užitečná věc. Klient nezaplatí ani korunu a je mu zpracována analýza a následné řešení. Vše je nezávazné. Žádné podvody a kličky, tak nevim, proč skepse některých pisatelů. Když budu nemocný, pujdu k lékaři, když se mi porouchá auto, půjdu k automechanikovi. S finančními produkty je to stejné. Nikdo není expert na všechno a rada finančního konzultanta může být k nezaplacení. Už jsem se setkal s lidmi, kteří mé rady předem odmítli. Jsou to buď finanční experti, kteří takové služby nepotřebují (těch je málo), mají předsudky (takové lituji) nebo jsou to egoisté, kteří si nenechají poradit, protože mají o sobě velké mínění. Děkuji za prostor a přeji jen příjemné zkušenosti s finančním poradenství.
  • 31. 5. 2007 0:23

    anonymní
    Financni poradenstvi je velice uzitecna cinnost, ale musi to delat odbornik

    v posledni dobe je velky boom fin.poradcu firmy OVB --> vetsina z tech lidi jsou nevzdelani mladi lide s absolutni neznalosti problematiky.

    Sam jsem si kurzem OVB prosel a byl i na nejakych par "rozsirujicich" kurzech. Od teto cinnosti me odradilo to, ze po zakladnim kurzu, kdy jsem v podstate byl vypusten do sveta jako "fundovany fin.poradce" jsem nemel absolutne zadne znalosti o jednotlivych produktech, jejich vyhodnem nakombinovani atd..

    Co me naucili byla komunikace s lidmi, jak se vnutit, jak obalamutit tak, aby nepoznali, ze ja o tom vim vlastne mene nez oni :-)

    K tomu abych se dostal k lepsim informacim (lepsim kurzum), tak jsem musel udelat X smluv. Jak muzu radit nekomu o jeho financich kdyz o tom sam nevim absolutne nic? Je to vec svedomi kazdeho cloveka, ale ja to proste nezvladl a radeji se pustil do jinaciho podnikani.

    Z mych znamych dela FP pro OVB asi 10 lidi, z toho pouze jeden tomu opravdu rozumi a u nej verim ze se dostane kvalitniho poradenstvi. Zbytek tam nahazi nejaky produkty aby to vypadalo , ale v podstate udela to same a jeste hur ( nejde o jejich prani ) nez kdyby si klient na internetu nastudoval informace sam.

    Proto radim - schuzkam se nebrante, ale malinko se na ne pripravte a otestujte znalosti sveho fin.poradce .... jde prece o vase penize !
  • 31. 5. 2007 7:46

    Klára G. (neregistrovaný)
    To, co popisujete Vy, se bohužel odehrává téměř všude. Ve spořitelně, u prodejce automobilů, v pojišťovně ... Všude mají jen zájem hrabat a hrabat. O blaho klienta jim nejde, klient musí mít pocit, že byl kvalitně obsloužen a že mu ústav leží u nohou. Po několika kurzech je z vás odborník - rychlokvaška. Sama jsem v podobné instituci pracovala a nikdo nikdy nezjišťoval odborné znalosti, ale jen jestli se plní plán prodeje, jestli byl klient udolán k prodeji "výhodného" produktu nebo zda na sobě máte jmenovku. Jestli ta jmenovka patřila kolegovi, nikomu nevadilo. "Výhodný může být vždy jen pro jednu stranu. Ústav však navenek vystupuje jako "solidní" a i v hodnocení různých "odborníků" i laické veřejnosti je vždy na předních pozicích. A tak staří praktici, kteří sice všemu rozuměli, dovedli opravdu poradit ale neuměli třeba každému nabulíkovat vyložené lži, museli uvolnit pozice mladým, dravým rychlokvaškám. Plány prodejů se plní jak za socíku na 150 %, ale klientem takovéhoto ústavu bych být nechtěla. Ne každý klient bohužel může rozumět úplně všemu do morku kostí, a tak jako vás napálí řezník s "kvalitním" masem nebo pekař se " zaručeně čerstvým" pečivem, tak vás napálí i v tomto ústavu. Maso tepelně upravím a z pečiva udělám strouhanku, ale u nějakého "výhodného" produktu poznám třeba až za 20 let, jak byl "výhodný" ...

    Krátce po převratu se tvrdilo: náš zákazník náš pán nebo kdo je tu pro koho: my pro zákazníka. Nyní platí: zákazník je tu pro nás!
  • 9. 7. 2008 14:43

    Milan (neregistrovaný)
    docela vás lituji, že nekvalitní maso zpracujete, že ho nevrátíte či raději rovnou nenakoupíte. Když já potřebuji strouhanku, tak si ji koupím. Určitě si nekoupím rohlíky, abych je následně přeměnil na strouhanku. Stejné je to i s "výhodným" produktem, jak popisujete. Pokud máte pochybnosti, tak ho nekupujte, pak nemusíte 20 let trnout, zda je to opravdu tak špatný jak jste se obávala. To co jste popsala, je krásný pohled do zrcadla českého člověka. Co kdyby jste začala u sebe a přijala za své rozhodnutí svoji zodpovědnost? Vždyť je to váš život.

    Máte pravdu v tom, že spousta institucí si "vychovává" své prodejce na přepážkách, které označí vizitkou poradce. Bohužel. Co vám takový poradce poradí? Nic. Jen vás směřuje na to, aby jste se nechali přesvědčit, že právě ten či onen produkt je pro vás úplně to nejlepší, protože oni mají na něj zrovna akci. No to je ale blbost ne? Pokud je to poradce, tak vám poradí , ale nechá si za svoje rady zaplatit - od vás. Pokud je to konzultant, tak si s váma o financích popovídá a ukáže vám cestu. Od vás peníze požadovat nebude, protože vám neprodal svoje rady, ale jen to s váma konzultoval. Jak se rozhodnete vy, je jen na vás. Na vaší zodpovědnosti. na zodpovědnosti k sobě, ke svému majetku, ke svým dětem, ke svému stáří, ke svému životu jako takovému. Bohužel, lidě si to neuvědomují a tak jen čekají. V řadě. jak ovce. Co jim kdo dá. myslíte, že vám stát něco dá? Hmmm.. tak jste se zrovna netrefili. Stát vám bude jen a jen ubírat a to napořád. Přemejšlejte trochu.
  • 10. 9. 2007 16:42

    Nezávislý poradce (neregistrovaný)
    Přeji hezký den, četl jsem zde mnoho názorů, ale souhlasím pouze s jedním tvrzením a to je, že vše záleží na lidech!! Dněšní doba je uspěchaná a fianční trh je obrovský. Rozlišme však poradce a nezávislý poradce. Ten první, vždy doporučí jen produkt té společnosti, kterou zastupuje. Druhý-nezávislý, vybírá pro klienta z celého finančního trhu to nejlepší, má za sebou více jak 40 společností, a tak není nikým tlačen k prodeji určitého produktu. Nezávislý poradce nikdy nemůže jít ke klientovi se smlouvou dopředu. Každý člověk je individualita a tak pro každého je jiné nastavení. Nesouhlasím s názorem, že veškeré informace jsou na internetu, protože, než dojdete k poslední společnosti, je pátek a to co jste získal v pondělí, je již zastaralé. Mimo to, spousta společností dává prostřednictvím nezávislého poradce pro klientelu mnoho výhod a benefitů, ty bohužel klient pokud přijde z ulice k přepážce nedostane. Další výhodou mít nezávislého vidím v tom, že klient se obrací vždy již na jednoho člověka a nestavá se mu tak to, že pokaždé s ním mluvil na přepážce někdo jiný a tudíž se informace často liší. Nechci tady obhajovat neseriozní poradce, ale věřte, že mít dobrého nezávisého poradce je určitá výhoda. Další věcí je, že nezávislý poradce, nesepisuje jen pojištění, ale provádí i pro klienta jiné aktivity jak mu zhodnotit peníze, stará se o státní dotace a daňové ulevy atd. Aspoň já to tak dělám a protože se starám i o své klienty i nadále, prqcuji pro ně v jejich zájmu a ne ve svém.
  • 15. 10. 2007 20:45

    nezávislý finanční poradce (neregistrovaný)
    Dobrý večer, četla jsem váš příspěvek a dovolte mi zcela s Vámi souhlasit. Pracuji jako nezávislý finanční poradce a mohu vybírat z "X" produktů na finančním trhu tzv. ušité klientovi na míru. Prioritou pro mě je klientovi peníze zvýhodnit a ne je z něj vyždímat jak tu bylo několikrát řečeno. Nepracuji ve stylu uzavřít co nejvíce smluv ať mám velký výdělek, ale snažím se mít co nejvíce spokojených klientů, protože spokojený klient mě doporučí a jestliže budou doporučení klienti také spokojeni doporučí mě dál a proto se o peníze z provizí nestarám...prostě přijdou sami a to je to hlavní prioritou dobrého finančního poradce. Pokud mě budou zajímat jen své vlastní finance nikdy nikomu nemohu dobře poradit.
    Bohužel jsme národ nedůvěřivý a proto si mnoho lidí myslí, že se je FP bude chtít hned na první schůzce pojistit....ale to si bohužel pletou s pojišťovacím agentem. Já nikdy nechodím na první schůzku s kufříkem plným smluv vlastně ani na druhou či třetí....vždy rozhodnutí záleží na klietovi. Přece jsou svobodní lidé a mají právo na volbu a pokud se jim do něčeho nechce tak se slušně rozloučí a celá věc je vyřešena. Lidé by se měli naučit používat ústa v pravou chvíli a ne něco podepsat a pak si tu stěžovat.
    Chtěla bych všem nedůvěřivým lidem vzkázat, aby si vyslechly prezentace FP a pak se teprve rozhodovali.
  • 15. 10. 2007 23:16

    zabza (neregistrovaný)
    Chtěl bych všem nedůvěřivým lidem vzkázat, aby si přečetli nějakou diskusi pod články na webu www.investujeme.cz. Jejich abstraktní nedůvěra dostane konkrétní podobu... :-)

    Přinejmenším já už nikomu, kdo si říká "finanční poradce", ani nepodám ruku...
  • 28. 1. 2008 16:33

    JLCH NFP (neregistrovaný)
    Tak to Vám vůbec nezávidím a nechtěl bych být ve Vaši kůži. V dnešním finančním světě přijdete sám brzy na buben. Ale je to Vaše rozhodnutí.
  • 29. 1. 2008 8:41

    zabza (neregistrovaný)
    Nevim jaky ma smysl reagovat o trech mesicich, ale budiz -- sam MOZNA prijdu na buben, zato s poradcem prijdu na buben URCITE :-)
  • 9. 7. 2008 15:12

    Milan (neregistrovaný)
    zabzo, asi máte špatnou zkušenost s investováním svých prostředků. Určitě jste chtěl se svými penězi vydělat balík. Ano, dá se to. Je třeba ale zvolit strategii a ta je pouze závislá na tom, jak jste nastaven vy. Pokud vyžadujete záruky, minimum rizika a obrovské zisky, pak - věřte tomu - nejde to. Takhle se neinvestují finanční investice. Pokud chcete velké zisky, pak budete muset nést i přiměřené riziko, že se to třeba nevede v tom čase, který jste si myslel. Pokud chcete záruky, přijměte prosím produkt, ve kterém je zhodnocení prostředků malé, ale jisté. Vy jste chtěl asi moc a ve světě financí se moc nevyznáte. Možná, že jste měl i pech na "poradce" , který vám problematiku moc neobjasnil. To vše se dá pochopit. Určitě bych nebrečel nad rozlitým mlékem a vzal bych si poučení v tom smyslu, že : buď vyměním poradce, nebo se začnu o akciový trh tak trochu zajímat sám. Jde to i obojí, ale pak doporučuji konzultanta a ne poradce. Víte, jen hlupák svoje špatné rozhodnutí svádí na druhého a čistí si nad druhým své ruce. Váš postoj k podávání ruky finančním poradcům hovoří tak trochu o vás. Je třeba si uvědomit, že ne každý FP by si třeba rád podal ruku s vámi. Podání ruky je tak trochu zprofanované, ale když je to opravdové podání - to člověk pozná.
  • 16. 10. 2007 12:14

    Olga (neregistrovaný)
    Nešlo o finančního poradce, ale o prodejce. Finanční poradce Vám totiž vybere z velkého množství kvalitních finančních nástrojů a ušije Vám finanční plán přímo na míru. A za své činy je zodpovědný tj. spravuje Vaše finanční portfolium dlouhodobě, doporučuje změny, upozorňuje na novinky a nevidíte ho pouze při podpisu smlouvy.
    A upřímně. Kdo se v té finanční džungli vyzná? Pouze kvalitní finanční poradce či konzultant.
  • 12. 1. 2011 12:32

    Martin (neregistrovaný) ---.143.broadband13.iol.cz

    Ale, finanční poradci vám poradí co je nejlepší a k tomu vám mohou nabídnout výhodnější produkty, protože mají smlouvy s různými institucemi.
    A všichni poradci nejsou špatní, záleží na jakého narazíte.

  • 29. 4. 2011 21:38

    Tuleň (neregistrovaný) 213.155.255.---

    Dobrá a vy například na internetu zjistíte ceník toho či onoho produktu u všech pojišťoven? :)
    Popřípadě dovedete si poradit v případě likvidace škody? Víte, co znamenená indexace, dynamizace, diverzifikace, RPSN apod. ?
    Dovedete si zřídit příspěvek zaměstnavatele? Máte přehled o akcích, jež probíhají napříč finančními domy? Jak dobře se vyznáte v akciových trzích?

    To vše je jen ukázka toho, že vše nemusí být jednoduché a člověk sám sobě nemusí být tím nejlepším poradcem ;)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).