Člověk by tak nějak "němě" předpokládal, že za těch 26 let "rozvoje od sametu" se banky budou zlepšovat, zlepšovat a zase zlepšovat . Takže po těch letech už vlastně nebude třeba psát o tom, že klient dostane minerálku, pokud zrovna neřídí tak třeba i Martini s vodkou (protřepat nemíchat) a čistý naleštěný a decentně komfortní interiér včetně Wifi, skeneru, kopírky, dostupného počítače s běžným programovým vybavením (na který si mohu sáhnout,pokud potřebuju ) bude samozřejmostí. Další samozřejmostí by měl být odborně zdatný personál, který o mé osobě (firmě) bude mít informace reálné,aktuální, zkrátka bude vědět "která bije".
Je mi líto , ale velká většina bank fungujících na českém trhu ,ať ve velkém, nebo "jen tak tiše", něco z výše uvedeného nesplňuje . Mnohdy toho nesplňuje více než je zdrávo. Podnikám více jak 25 let, prošel jsem mnoha bankami s finančními částkami od desetitisíců až po ty miliony a bohužel musím konstatovat , že profesionalitu předvedly pouze banky zahraniční, navíc takové , které nemají příliš zájem se v Česku rozšiřovat a plošně prezentovat. Důvod ? No je to o lidech ....stejně jako uzavírání obchodu kdekoliv v civilizovaném světě má oproti Česku slušná pravidla..... většinou si nikdo netroufne přijít nepřipraven na schůzku s klientem. Čechům to nějak žíly netrhá. No a samozřejmě i v těch bankách. Za ty roky jsem poznal jednu (opravdu jednu) schopnu bankéřku,která spravovala náš firemní účet, nicméně na pozici dlouho nevydržela. Velice rychle šla nahoru (centrála, možná i jiná banka ) , protože mezi těmi ostatními byla prostě exot.(Přece nemůže být lepší nežli šéf pobočky - to by nepřenesl přes srdce a nevydejchal). A přitom to není až tak složité "přiučit se u sousedů".( Německo, Rakousko, Švýcarsko ap.) Jenže ono to má své háčky... Abych nesahal do bankovnictví - uvedu příklad z pojišťovnictví. Po roce 90 vstoupila na český trh Zurich pojišťovna . (snad nemusím doplňovat odkud byla a kde má centrálu). Pro ty zvědavé .. zkuste se podívat zda působí na českém trhu dnes a pokud ne tak proč ? Stejnětak je to s bankami , jejich kvalitou a kvalitou lidí v nich , protože ať chceme, nebo ne, každou firmu ,ba i banku tvoří lidé,kteří v ní pracují a tvoří navenek celkový obraz dané společnosti.