Názory k článku Jak vás ovlivní bankrot Řecka?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 9. 2011 9:26

    Peva (neregistrovaný)

    1) Když zkrachuje stát, tak v první řadě se to dotkne řeckých statních zaměstnanců a důchodců, neboť nebude na platy a důchody...
    2) Ale pravděpodobně zkrachují také řecké banky, neboť mají ve velkém řecké státní dluhopisy. Už teď je musí ECB zásobovat likviditou. Takže všichni řekové příjdou o úspory. Řecko nemá peníze, aby tyto banky zachránilo.
    3) Zkrachují i některé evropské banky, protože mají také řecké státní dluhopisy a dluhopisy řeckých bank. Většina státu evropy nemá na to, aby tyto banky zachránilo. Takže mnoho evropanů přijde o úspory.
    4) Zkrachují i další evropské banky, protože mají dluhopisy jiných evropských bank jež zkrachovaly. Takže mnoho dalších evropanů přijde o úspory.

    Řešením není ani samostatné vystoupení Řecka z eurozony, protože ty dluhy jsou v eurech a v eurech zůstanou...

    Řešením by mohlo být vystoupení Německa z eurozony, protože by klesla hodnota EURA...

    Ale myslím, že se to celé sesype jako domeček z karet.

  • 26. 9. 2011 17:44

    Koblik (neregistrovaný)

    jak jste o sobě řekl ... Akorát radikální řešení nikdo neudělá, o by se rovnalo sebevraždě či občanské válce a vystoupení Německa by bylo s mnohem horším dopadem na celou Evropu než udáváte. Pak by se ten domeček z karet opravdu sesypal. Do té doby tomu ovšem nevěřím (za současné situace).

  • 26. 9. 2011 18:34

    Krakonoš (neregistrovaný)

    Nechat Řecko nekontrolovaně zbankrotovat by nebylo chytré, doplatili by na to všichni věřitelé a nejen oni. Sypat tam peníze do nekonečna nelze. Vyřadit Řecko z eurozóny je jedno z nejhorších řešení, dluh je v euru, drachma by byla prudce devalvována a tím by dluh pro Řeky ještě reálně narostl. Navíc průmyslu tam v porovnání s jinými státy zase tolik není a devalvováním měny není moc co podporovat. Řecko se musí dostat z fáze, kdy fakticky platí jen úroky. Řešením by mohla být dohoda s věřiteli na snížení úroků výměnou za striktní dodržování rozpočtových pravidel podpořená garancemi EU. Řekové by např. místo dosavadního úroku 6% platili úrok řekněme 2%. Při dvouprocentním úroku by už bylo reálné splácet i závazky. To by bylo výhodné pro všechny strany. Řecko by mělo reálnou šanci vyhrabat se ze současných problémů. Nikdo by nepřišel o svůj vklad do řeckých dluhopisů a proto by ani žádný z věřitelů nemohl zkrachovat. Sice by banky méně vydělaly, ale taky by si příště rozmyslely, komu půjčují své peníze. Uklidnilo by to EU, finanční trhy a ostatní státy, protože by při takovém řešení nemohl nastat dominový efekt.

  • 26. 9. 2011 18:50

    bez přezdívky

    Veritelia sú investori ako všetci ostatní. Proste sa splietli a je úplne v poriadku, že skrachujú.

    Grécko sľubovalo hory doly pred rokom a pol aj pred pol rokom - nasľubovalo, ale skutek utek. Nič iné ako nafackovať si nezaslúži.

    A samozrejme spolu s Grékmi by si zaslúžili nakopať do zadku všetci eurobyrokrati, ktorí naše peniaze do Grécka poslali.

  • 26. 9. 2011 19:03

    Krakonoš (neregistrovaný)

    Nemá smysl do detailů řešit, kdo všechno to zavinil. Není v pořádku, pokud část věřitelů zkrachuje, to se může velmi snadno přenést i na ostatní investory, kteří třeba Řecku nepůjčili ani euro. Stačí si vzpomenout, co dělo v září 2008 po pádu banky Lehman Brothers. Na největší bankrot v dějinách USA doplatili úplně všichni - banky, státy, jednotlivci. Mnohem důležitější je nálezt řešení, jinak na to doplatí zase všichni včetně nás.

  • 26. 9. 2011 21:17

    bez přezdívky

    Nie, všetci na to rozhodne nedoplatili. Dokonca drvivej väčšiny ľudí sa to nijak nedotklo. Čo sa rozhodne dotklo všetkých sú však bailouty a zachraňovanie podvodníkov a bankrotárov.

    Čo je normálne na tom, že ja mám niesť následky chýb, ktoré spôsobil niekto iný?

  • 27. 9. 2011 6:53

    Pavel (neregistrovaný)

    Ano, na bankrot doplatí nepřímo všichni, ale méně, než když tam všichni nepřímo cpou peníze, které stejně ničemu nepomůžou. A čím děle se tam peníze budou cpát, tím více na to všichni nakonec doplatí.

  • 26. 9. 2011 23:48

    Zdenek (neregistrovaný)

    "opětovným přijmutím drachmy a její následnou devalvací bylo možná nejlepším řešením"

    To mi stacilo. Autorka je asi ekonomka (pravdepodobne rovnakej krvnej skupiny ako ti z WallStreet) ale zdravy rozum nepouziva. Inak by musela pripustit ze devalvacia drachmy im nijako nepomoze k tomu aby splatili dlhy ktore maju v eurach. Alebo autorka odporuca madarsku cestu?

  • 27. 9. 2011 7:24

    thr

    Zavedení drachmy bez bankrotu je samozřejmě blbost, pak by se stalo přesně to, na co narážíte, tedy že po devalvaci by dluhy naopak narostly.
    Jenže trochu jiná kapitola je dění po případném bankrotu a odmazání dluhů - pokud se to stane, ale přitom zůstane euro, tak bude jen otázkou času, kdy se bude situace opakovat, odstoupení od eura by ale mohlo pomoci k dlouhodobější stabilizaci.

  • 25. 10. 2011 18:06

    ldx (neregistrovaný)

    Naopak je to logicke... dluh Recka nelze splatit, naopak stale narusta a nakonec se bude muset odepsat ne 50 nebo 60% ale mozna i 90%. Zbyla cast dluhu by se mohla zafixovat na realne hodnote a nastavit na dlouhodobe splaceni s minimalnimi uroky (pripadne uplne odlozit v prvnich nekolika letech).
    Hlavni je myslim zbavit se tehle stale tezsi koule na noze a to cim driv tim lip, nebo budou ztraty stale narustat.
    Zakladni problem je v tom, ze Rekove nechteji pracovat a delat reformy (na rozdil od Irska nebo pobaltskych republik), ale naopak stupnuji levicove pozadavky v seriich stavek!. Nejaka zasadni zmena mysleni naroda za tak kratkou dobu je nemozna. Proto je potreba jim dat cas, ale uz mimo eurozonu.

  • 27. 9. 2011 0:46

    Robča (neregistrovaný)

    Řecko zbankrotuje, a kdo tvrdí opak, je omezenec. Jsa neekonom neznám rozdíl mezi řízeným a neřízeným bankrotem. Mimochodem: Porozhlídli se všichni "zaujatí" po tom, co se po pangrotu stalo s Argentinou? myslím si, že dneska už je celkem v poho... A do mě.!

  • 27. 9. 2011 17:18

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    V okamžiku, kdy je na světě v oběhu asi 100 × více peněz, než reálného majetku samozřejmě musí proběhnout řada krachů.

    Rozumné řešení, tedy aby krachovali i věřitelé – je z nějakého pro mě neznámého důvodu ideologicky pro většinu lidí nepřípustných. Ačkoli investor i věřitel musí nutně nést riziko, že se jim peníze nevrátí – teyd alespoň ve světě zdravého rozumu, ne ve světě ideologicky zmasírovaném médii, ekonomy a bankovním sektorem.

    Takže pokud je ve světě mnohem více peněz, než majetku, pak postupně se zjistí, že zadlužení k nezaplacení jsou téměř všichni. Začne se Řeckem, a bude pokračovat řadou dalších států – až se to dotkne i těch, kdo kterých bychom to nikdy neřekli.

    Ve skutečnosti o splacení dluhu nejde. Není to ani fyzicky možné. Nekrytých peněz je příliš mnoho a banky i státy je mohou vyrábět jak o život a ačkoli si je vycucají z prstu, chtějí za něj reálný majetek. To je skutečná příčina maléru a nebude to pouze Řecko, které to odnese.

    Ve skutečnosti nejde o placení dluhů. Ve skutečnosti jde o transfer majetku a všeho cenného od určitých skupin lidí k jiným. Nějaké banky a bohatce splcení dluhu nezajímá, vědí, že to ani není možné. Jim bohatě stačí vycucat stát na úrocích natolik, aby jim vydal vše cenné a hodnotné a dále proudily pasivní peníze a on si může houpat nohama v síti u Karibiku.

    Česká republika je masírována stejně. Je schválně zadlužována mimo jiné i Kalouskem, který si střihnu rekordní zadlužení republiky za celou dobu její existence. Je důležité, aby Česko bylo zadlužené natolik, aby vše cenné v něm přešlo do cizích rukou. To se daří. Momentálně Kalousek odpustil 30 miliard dluhu na daních, zařizuje ekotendr za 100 miliard plus mínus, a mnoho dalšího, dělají se rekordní rozpočtové schodky. USA dobře ví, že toto je v jejím zájmu a proto činnost, která končí tranferem majetku do správných rukou odměnila vyznamenáním Kalouska. Vondra je zřejmě také jejich člověk se stejnou činností, takže ho též pozvali, byť předtím.

    Zkrátka hraje se jiná hra. Majetek i cenné věci mění majitele. Dluhy jsou nesplatitelné. Banky si v databázích vycucají elektronicky peněz na půjčení díky systému částečných rezerv kolik chtějí. A i když jsou to vycucané prachy z prstu, vrátit budou chtít skutečnou hodnotu. A o to jde. A proto je každý stát na radu ekonomů zadlužován více a více a to včetně bohatých. Jde o přerozdělení majetku.

    Protože ekonomicky masírovaní lidé nemají ani šajn na rozdíl mezi zeleným papírkem a skutečnou hodnotou. Ale až půjde do tuhého, ten rozdíl změní svět. A o to jde při zadlužování států – o proces napakovat se na tomto rozdílu. Najmě, když je možné zelené papírky beztrestně vyrábět a ještě za ně dostávat skutečnou hodnotu.

  • 28. 9. 2011 11:57

    B.V. (neregistrovaný)

    Naprosto s Vámi souhlasím. Ve Vašem komentáři je zároveň odpověď na to, proč EU nemůže fungovat – jedná se o uměle vytvořenou teorii, kdy každý stát rozhodně nemá své peníze kryté – neboli ta rovnost eura je uměle vytvořena – a pak stačí málo a už se to sype jak domino.
    Já jsem vlastně nikdy neporozuměla tomu, jak Řecko může splńovat podmínky a vysoké laťky EU. Kromě turistických investorských destinací a velkých městských metropolí tam lidé žijí jako v 40-50 letech.

  • 28. 9. 2011 13:11

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)

    Žádný stát nemůže mít své peníze kryté. Protože každá banka může vyrobit díky systému částečných rezerv jedním stisknutím tlačítka mnohonásobek peněz, které skutečně má. A tyto vycucané peníze z prstu dát na trh pomocí půjček jakoby to byly skutečné peníze!

    Tohle je proces, který nemůže mít žádný stát plně pod kontrolou. Máte prostě v zemi banky, časované pumy, kdy banka bez problémů za rok či několik roků vyrobí třeba stonásobek peněz a vrhne je do oběhu oproti situaci, která je teď.

    Jak se chcete této inflaci bránit? Co proti tomu chcete dělat?

    Lobbing bank zrušil řadu rozumných regulací, které to mohly držet na uzdě.

    Jinak řečeno, kdykoli se naskytne příležitost a banka zavětří, tak vám klidně při vhodné příležitosti třeba během roku zdesetinásobí počet peněz v oběhu.

    Tedy dříve či později budou mít nezvladatelné dluhy i státy, které jsou velmi bohaté a dnes se zdá no problem. Chyba je v systému finančního toků a pravidlech.

    Počkejte si pár let a zjistíte, že dobře se budou mít jen státy, které drží banky na uzdě, případně je znárodnily. Často to budou velmi křovácké a rozvojové státy.

    Prostě se můžete rozkrájet a stavět na hlavu, ale problém je neřešitelný, protože bez pořádné změny bank a přiškrcení pravidel pro banky prostě nelze situaci změnit. Bude doba, kdy i Německo bude zápasit s problémy. Protože problém je v systému, ne v Řecku, ne ve Španělsku, ne v Itálii, ne v …

    EU je jediná, která by to mohla zde nařízením změnit, ale z důvodů tlaků to neudělá. V USA při pokusech změnit bankovní pravidla zařvalo několik prezidentů v atentátech …

    V budoucnu se budou mít na tom dobře jen státy, které změní rozumně pravidla pro banky, přiškrtí je a omezí jejich možnosti. Zcela nezávisle na tom, jak moc bohaté jsou dnes. Státy, které to neudělají, půjdou střehlav dolů, i Německo, pokud se neodhodlá.

  • 28. 9. 2011 14:28

    B.V. (neregistrovaný)

    Ano, já Vám rozumím, že není chyba v jednotlivých státech, ale v systému.
    Píšete o změně bank. Co banky vlastně představují? Pro koho jsou banky určené? Jaké praktiky používají banky? Banky jsou tedy nad státem a udávají tón → tím se dostává do umělého stresu stát → vidí ta šílená číslička (dluh) v bance. Banka defacto vytváří optický klam. Stát panikaří. Kdo za těmi bankami stojí, jací lidé?A to je myslím ten problém. A dostáváme se k tomu Vašemu předchozímu komentáři – mění se majitelé a co je cenné to stát nabízí a zůstávají mu jen ty zelené bezvýznamné papírky.
    Lidé mají tendence tedy šetřit a nezadlužovat se → nenakupují. Když nenakupujete tak peníze stojí, netočí se, tím pádem všichni chudneme - nevytváříme hodnoty.
    Omlouvám se, nejsem ekonom, jsem naprostý laik.
    Líbí se mi jak jste to výborně popsal v obou Vašich komentářích.

  • 10. 11. 2011 12:17

    MoB (neregistrovaný)

    Aha, takže banky vrhnou do půjček vycucané peníze. A vy si je půjčíte a koupíte si novou TV vycucanou z prstu? Nebo si ty peníze půjčí firma a bude ty TV cucat z prstu? Nebo si za ně koupíte nebo necháta postavit vycucaný barák? Nikoliv - pořídíte si za ně něco reálného (jestli smysluplného, to už je jiná otázka). A bance vrátíte o něco víc, protože nebýt půjčených peněz, neměl byste tu TV nebo barák nebo cokoliv. Čili vaše vývody jsou z velké části mimo.
    Pravda je, že systém částečných rezerv může generovat značné problémy - a třeba zrovna takový bankrot špatně hospodařícího dlužníka může příliš ujeté banky a okolí vrátit do rozumných kolejí.
    Vy se nějakým návrhem řešení nezatěžujete, takže asi nemá smysl se ptát, jak byste to řešil Vy..?

  • 28. 9. 2011 23:38

    Zdenek (neregistrovaný)

    Jaj zase ta panicka nenavist voci EU. Kazdy argument je dobry a ked ziaden nieje nieco si vymyslime. S tym co tu pisete by musela CR byt davno rozdelena na min 10 celkov a taka Praha na 3 diely.

  • 29. 9. 2011 17:08

    Dvojity.Agent.NSA.FBI.NWO

    Stačí aby Řecko začalo splácet dluh pouze svým bankám a vyprdlo se na zahraniční invstory. Řekové nepříjdou o úspory a ostrouhají jen zahraniční banky, které hloupě investvali bez rozmyslu

  • 29. 9. 2011 23:53

    jezevec (neregistrovaný)

    To je samozřejmě super nápad. Jak dlouho bude tem bankám, které nebudou dostávat své peníze, trvat - než stopnou řecku celaring, a začnou jim platit vobrázkama s mickeymousem? Skoro celej den? Bude potom nějaký rozdíl mezi drachmou, a nesměnitelním eurem_gr?
    Nebo jako si myslíte, že banky budou obchodovat s řeckem v eur jednosměrným způsobem? Jakože jim budou posílat opravdické peníze, a nazpět na ně bude hledět vystrčený zadek?

  • 5. 10. 2011 9:42

    B.V. (neregistrovaný)

    Myslím si, že není žádné řešení. Je potřeba přijmout tu realitu, že tento celý ekonomický bankovní systém je špatný. A je totálně jedno jestli je to Řecko, Španělsko a další země. Celý západní ekonomický systém se zhroutí časem totálně.

    Je to jen důsledek toho, kdy v roce 1971 zrušil prezident USA Richard Nixon vazbu dolaru na zlato. Tím se začala dělat „kvantová teoretická “ ekonomika a začala se přehlížet realita.

  • 25. 10. 2011 18:22

    ldx (neregistrovaný)

    Ano mate pravdu, dokonce i cela slunecni soustava se zhrouti casem totalne...
    U vesmiru jako celku to jeste neni jisty, tam zalezi na mnozstvi temne hmoty a presnem stanoveni kosmologicke konstanty...

  • 14. 10. 2011 0:04

    Vlado (neregistrovaný)

    Rozmýšlal som, v čom je ten ekonomický systém špatný a spomenul si na nedávne časy, keď mi viac krát kamarát slúbil, že za každú zákazku na malovanie fasád mi dá 50000Sk (vtedy 10 platov). Nechápal, prečo by mi mal dať také veľké peniaze za dohodenie práce, ale dnes to chápem ako situáciu, keď naďalej funguje socializmus, že všetci kradnú a nikomu to nechýba, že za flašu chlastu pustí vrátnik z podniku auto s nakradnutým materiálom.. že je to čosi ako štát v štáte...že to nemá majiteľa. (nemocnice, školy, polícia, hasiči, úrady...)
    S ohľadom na zadlžovanie štátu som sledoval, ako dlh rastie, akoby nešlo o skutočné peniaze, ale iba o hru. Keď už tí úradníci vytiahnu občanom peniaze pomaly z päty, správajú sa potom k tým peniazom ako nenažraté svine a rozfofrujú ich na niekoľkonásobne drahšie počítače, techniku, budovy...
    Teraz sú snahy o zníženie stropu štátneho dlhu. Tiež som rozmýšľal, aký strop by bol najprijateľnejší a vyšlo mi, že štát by nemal mať možnosť požičať si ani korunu. To by bolo najsprávnejšie riešenie. Pretože platiť formou stlačím gombík a ono sa to zaplatí na dlh je práve to čo nás teraz trápi. Štát ako jediný subjekt by mal mať zakázané používať systém úveru. Všetci ostatní totiž ručia za úvery majetkom, ručiteľlom..., len štát nie a preto by nemal mať možnosť ho čerpať do doby vyriešenia záruk.
    Áno, celý problém je v systéme, ktorému hovoríme štát.
    Zoberme si, akým spôsobom komunikuje napríklad sociálna poisťovňa s klientom: Roky platíš odvody, dôjde k ich navýšeniu, nestihneš si navýšiť platbu a pre poisťovňu zrazu niesi partner, vylúči ťa z plnenia, ako keby si nebol roky dobrý platiaci klient.
    Nijakým spôsobom cez internet nezistíš, či máš ok zaplatené odvody, zdravotné poistenie, i keď on line sú prepojené snáď i sázkové kancelárie. Ale sociálka, daňové a zdravotné nieje. Skrátka tento bordel štátu vyhovuje. Keď som si svojho času pýtal zo zdravotnej poi preplatok asi 200Sk (ale neuviedol som koľko), poslali mi asi 3000Sk. Áno mal som tam a určite som nebol sám väčší preplaok a píšem to len preto, aby som zdôraznil, že štátu tento bordel vyhovuje. Kde je neporiadok, sa ľahšie kradne a ťažšie odhaľujú neprávosti. Za praktiky, ktoré používajú úrady by sa nemusela hambiť ani mafia, ani výpalníci. Ostane slovo štát som doplnil do vtipu, aký je rozdiel medzi ku..vou a ku..ou sku...venou :
    1 ku..a dá každému
    2 ku..a sku...ná dá každému okrem teba.
    3 štát dá každému okrem teba a tebe ešte zoberie.

    Česť práci štátni úradníci.

  • 18. 10. 2011 11:54

    g4danny (neregistrovaný)

    Návrat k drachmě nic moc nevyřeší, protože řecké dluhy (vůči MMF i jinde) budou nadále v euro. Drachmou jenom seberou úspory těm spořivým lidem, kteří si je ještě nevyvezli ze země, což z dluhů pokryje jen titěrnou část. Takže s drachmou nebo bez budou muset Řekové přiznat "Projedli jsme všechno, co jsme si půjčili, a nikdy nebudeme schopni to vrátit."

  • 25. 10. 2011 18:17

    ldx (neregistrovaný)

    Bankrot i navrat k drachme je nutny. A bankrot neni mozny bez odepsani valne casti dluhu - jinak by to nebyl bankrot... Zbyle dluhy se pak budou muset restrukturalizovat - napr. odlozit splaceni na nekolik let, az se stat dostane z nejhorsiho...
    Nedovedu si predstavit, ze Recko *zbankrotuje a ponecha si euro*, v tom pripade se situace za rok nebo dva bude opakovat. Takze Evropa zustane v permanentni krizi a to se pak uz s pravdepodobnosti blizici se jistote polozi i zbytek PIGS :(
    A potom panbuh pomahej EU.

  • 16. 11. 2011 14:09

    Xchess (neregistrovaný)

    Už jsem dostal od kamaráda odpověď - " Nemáš mi půjčovat, když víš jaký jsem...
    A četl výrok - " když dlužím milion, mám problém - když 100 milionů má problém banka...( byl to Viktor Kožený ? )
    A tak bych Řecku nic nedal ani nepůjčil a ať si to řeší ti, kdo už tak učinili...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).