jak lze jednostranně měnit a navíc zpětně, podmínky již uzavřené smlouvy?
Nebo již neplatí, že smlouva je na dobrovolnosti založený dvoustranný právní akt?
Nebo budou mobilní operátoři využívat toho, že dříve uzavřené smlouvy neobsahují žádné sankce!?.
Napodporuji vůbec neplacení účtů, ale na druhou stranu, snad ještě platí zákon o ochraně osobních údajů, i když, na př. takové Makro na něj z vysoka kašle a tvrdí, že na jejich půdě české zákony neplatí.
Nikdo vám přece nebrání platit za telefon včas.
A nebo když na to nemáte - netelefonovat.
Pokud vám inteligence nestačí na jedno či druhé - poři´dte si předplacenku, na té se do dluhu nedostanete.
Pokud vím, tak oprátoři rozešlou návrh dodatku ke smlouvě s tím, že pokud explicitně nevyjádříte svůj nesouhlas do jisté doby, tak se předpokládá, že s tím souhlasíte. Jak dalece je tento postup právně čistý, to nevím.
Nene - operatori tuto zmenu zverejni ve svych obchodnich podminkach (uz to udelali) a pokud do urcite doby nevyjadrite nesouhlas, vejdou tyto VOP v platnost.
A to je bohuzel legalni, protoze s timto principem kazdy souhlasil ve smlouve.
Myslím, že stačí zavolat na zákaznickou linku a zažádat operátora o nesouhlas k přiřazování do registru SOLUSu.
Podobně to fungovalo u EBanky, ale jen prostřednictvím internetu. Šli na to fikaně: nabídli kontokorenta s následným dotazníkovým souhlasem.
Z principu nejsem proti ... ale beru to jako "narušení" obchodní smlouvy, osobní údaje se podstupují třetí osobě a vlastně automaticky ... což může být dosti potencionálně zneužitelné.
Doporučoval bych tedy jakýkoliv registr, ale jen s podpisem při každé změně těchto registrů (některé banky to respektují).