V téměř všech sporech kdy bankomat nevydá peníze tak banka vyhraje. Jak by to ale bylo v tomto případě, kdyby se prokázalo že tato smyčka na bankomatu byla použita? Nezodpovídá potom banka jako provozovatel bankomatu ze případné škody které tím vznikly? Mě jako klienta nikdo nepoučil s obsluhou bankomatu natož abych dostal popis jak má takový automat vypadat. Nemyslím si že bych takto naletěl sá naletěl osobně, ale existuje spusta lidí kteří se vybírají peníze v bankomatu opjednou za rok, nebo třeba i noví klienti. Když si kupuji auto tak mi ukážou kde mám volant, brzdu, ... a zbytek mám v příručce včetně toho na co si mám dát pozor-ke kartě jsem nikdy žádné poučení (kromě toho že si mám hlídat PIN) nedostal.
Já ale nemluvím o tom že bych strkal kartu do ukradeného bankomatu někde na samotě :-) Pokud ale nechám někde auto s klíčky v zapalování a někdo s ním spáchá trestný čin, budu taky lítat v průseru než se z toho dostanu (jestli vůbec). A bankomaty které je možno zneužít takto primitivním způsobem mi připadají právě jako to odemčené auto.
Někde se PIN zadáva ale jen ukaret Maestro a Mastercard U karet VISA a VISA electron. se PIN u placení nevyžaduje i u karet maestro se někdy PIN nevyžaduje kdyzž má obchodník starší snímač jako třeba v Intersparu kde pokladní nekontroluje ani podpis projede kartu vrátí ji a podpis ji už nezajíma takže není problém ti účet vybrakovat kdykoliv
No mě se s kartou VISA stala docela legrační příhoda. Jeden den jsem jí obdržel od banky poštou a hned druhý den ráno jsem si jel do Barumu nechat přezout auto s tím, že zaplatím touto "čerstvou" kartou. Po novém obutí auta došlo k placení pokladní po mě chtěla zadat PIN. Ten jsem samozřejmě neznal protože banka jej zaslala z bezpečnostních důvodů v druhém dopise (když jsem se vrátil z prodejny tak jsem jej měl už na poště). Měl jsem u sebe všechny možné doklady, občanku, pas, řidičák atd.. takže se to vyřídilo bez problému jen mě přivolaný vedoucí poučil že je to v mém zájmu když po mě ten PIN chtějí.
Ale máte pravdu, od té doby jsem provedl již v různých obchodech nebo u benzinových čerpadel bezpočet transakcí a nikdo po mě PIN už nikde nechtěl, většinou se ani nenamáhají alespoň s nějakou letmou kontrolou podpisu. Takže zmíněný servis Barum v Ústí n.L. byl v tomto ohledu pouze světlou výjimkou a já tedy svou kartu raději střežím jako oko v hlavě, než člověk zjistí případnou ztrátu nebo krádež tak mají zloději velmi snadnou práci.
Napsaný článek není kompletní. Ti lumpové se samozřejmě snaží získat i PIN.
Mě se stala následující příhoda: poté co mi bankomat spolknul neembosovanou VISA Electron kartu (jasně že tam byl pásek nebo něco podobného, ale to jsem si nevšiml), ke mně přišel páreček (ona+on) snědých cizinců a lámanou angličtinou se mi snažili vysvětlit, že když vyťukám čtyři nuly a pak PIN, že karta vyjede. No, nejsem tak úplně padlej na hlavu, abych někomu ukazoval PIN a kartu jsem hned zablokoval. Navíc jsem u bankomatu dost dlouho hlídal, takže ti "zajordánští slované" odešli. Jo a mimochodem banka mi bezplatně vystavila kartu novou - pravda trvalo to 14 dní, což před Vánoci nebylo nic moc, ale na banku i tak docela slušný výkon. Na druhou stranu blokace stojí 200 Kč...
Takže přátelé, vezměte si ze mne poučení a než někam strčíte svou kartičku, dobře si škvírku prohlédněte a když je plast ožvýkaný, jděte o dům dál.
PM
Ziji v Kanade a nedavno jsem ztratil kreditni a bankovni kartu. Samozdrejme jsem hned volal na prislusne cislo a karty zrusil. Pak jsem si mohl vybrat: nova karta mi mohla prijit postou do 3 dnu, anebo dalsi den jsem si mohl vyzvednout novou na pobocce. To vse zdarma a bez jakychkoliv zbytecnych otazek a vysvetlovani. Za zminku stoji, ze se jedna o CIBC v Bramptonu.