Vlákno názorů k článku Jak se mění český autopark? od PG - Už jste si někdo zkusili spočítat leasing na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 10. 2006 11:14

    PG (neregistrovaný)
    Už jste si někdo zkusili spočítat leasing na auto z bazaru? To je pánové masakr. Proto asi autor tak mlží v posledním odstavci. Ojetinu na leasing koupí jedině blázen!
  • 20. 10. 2006 12:22

    krakonoš (neregistrovaný)
    V práci jsem jezdil s erární Fabií kombi. Když jsem posledního března 2004 končil, koupil jsem za 50 litrů Formana z ledna 1993 (jeden z posledních karburátorů). V zimě stál ve vytápěné garáži a měl najeto 28.000 km. Dnes má 57.000 a vypadá, jako by právě vyjel z fabriky. Jezdí stejně dobře, jako ta Fabia, spotřeba je o něco nižší, ale sedadla jsou pohodlnější a kufr víc než 2x větší. Většinu závad si dokážu opravit sám (zatím jsem nic dělat nemusel) a náhradní díly jsou za pár šupů. U Fabie jsem jednou měnil žárovku v reflektoru a byl to docela horor, protože tam absolutně není místo. U Formana se dostanu snadno všude.
  • 22. 10. 2006 1:23

    Jimmy (neregistrovaný)
    Opravdu jezdí Favorit/Forman a Fábia stejně ? ;-)
    Jedno z mých dvou aut je Favorit. Když bezprostředně přesednu z HTP Fábie rodičů (47kW) do mého Favorita, tak má silný pocit, že jsem musel zapomenout zataženou ruční brzdu, že Favorit v zatáčkách mnohem méně sedí a dle hluku bych soudil, že mám z motor Fabie na místě spolujezce.
    O tom, že by ve Favoritu bylo ABS, Airbag lze jen snít, ale dokud nepřijde nějaká krizová situace, tak je to celkem jedno.
    Beru Favorit jako užitkové vozidlo s levným provozem u kterého mi je vcelku jedno zda mi ho někdo lehce zbourá, poškrábe a snad už nikomu nestojí za to ukrást, ale když s ním jezdím, tak prvních pár kilometrů jízdy je to vždy šok jak moc je to jiné než moderní auta.

    Ano, když jsem jako student měl zachovalou škodu 100, tak se mi Favorit zdál jako slušné auto, ale teď už mi to tak nepřijde.
  • 23. 10. 2006 9:26

    tANKoNO (neregistrovaný)
    No a já když v práci usedám do služební fabky, tak se musím nejdřív vyzvracet. Jak designově hnusná, nepovedená, zvenku i ze vnitř. Konzervartivní palubní deska - trabant ji snad měl propracovanější. Přední maska celá hnus - hnusné reflektory rozšiřující se ke středu - k chladiči. Vím, že je to otázka vkusu, ale přirovnal bych to - když se někomu líbí vychrtlá dívčina s dredy v podpaží či i jinde ... Hodnocení se dá samozřejmě užít i na další "výkřiky techniky" z mladé boleslavi - ochcávku, superBLBA, roma-stera... Konkurenční značky jsou většinou designově více povedenější - světla se rozšiřují do stran, do blatníků - viz třeba Peugeoty nebo nové Clio - a mnoho dalších značek. Jak někdo jinde uvádí - výměna žárovky horor! Pokud měníte levou žárovku, musí baterka ven. Někde na silnici v mrazu v děšti ve tmě vám u toho popraskají plasty, takže raději do servisu - abyste za následné škody nemuseli platit tisíce, tak za výměnu žárovky v servisu Škoda utratíte jen pár set. A to nevíte, že když vám odejde žárovka v mlhovce, tak musíte do servisu dle návodu k obsluze - musí se demontovat celý přední nárazník. Proto potkáváme tolik jednookých "motorek". A baterka umístěná ve škodovkách hned na ráně - při bouračce se zcela jistě poruší obal a vyteče elektrolyt - Favouši a Felicie je měly vzaději u topení - bylo to promyšlenější. Škovka do zavazadelníku dává světýlko jen u "luxusních" = předražených výbav; když otevřete dveře, tak červené světýlko (aby ostatní účastníci siln. provozu viděli, že jste jim do cesty otevřeli dveře - škodovkáři toto s oblibou dělají) je opět jen u luxusních výbav. Ale škodovka se furt capí, jak ji na bezpečnosti záleží. Teď si nejsem jistý, jestli to u všech Fabií už dělají, ale Felicie neměly spínání vnitřního osvětlení u zadních dveří - když nasedal spolujezdec dozadu, byl ve tmě. U "luxusních" výbav GLX už spínače dělali. Dva dveřní spínače - doslova korunová záležitost!

    Připadá mi, že škodovky konstruují naprostí debilové nebo že s "lepšící se" kvalitou zajišťují svým značkovým servisům práci v podobě zbytečných servisních úkonů, které by nemusely vůbec dělat nebo by si je trochu schopný praktik - nemanžer byl schopen udělat sám.

    Ale abych se vrátil k fabce - nepohodlná, tvrdá sedadla, bolí z nich záda. Typováno pro 5 osob - doporučil bych pánům konstruktérům - schvalovatelům - a jim podobným teoretikům jet na služebku v 5 dál něž 2 km. Když nastartuji fabii, myslím si, že je tam diesel. Není. Takový syrový tvrdý zvuk ... A pokud je ve škodovce nafťák od VW - hrůza. Hlučný, s autem klepe či houpá, když ji slyším venku, křičím na řidiče, ať s tím Zetorem jede někam na pole a nemotá se mezi civilizací na silnici. Favorit byl rozhodně uvnitř tišší než Fabie. Pokud je ovšem na letitém Favoritu děravý výfuk, tak hluk dělá. Minumum odkládacích prostor - na Favoritu dělali ještě odkládací kapsu uprostřed přístrojové desky - pod výdechny ofukovačů - sice jen na prkotiny - ale další "lepší" typy nemají už ani to. Do kapes na dveřích se taky nic moc nevejde - hlavně 1,5 - 2 l PETka. A pokud tam něco máte, strašně to rachtá = trvdé plasty. Na Felicii jsem si nechal namontovat originál doplněk - jakési přihrádky-poličky před řidiče a spojezdce. Tím, že panel palubní desky je vykonstruovaný velice nízko k pedálům (domnívám se že zbytečně), není možné u doplňku-přihrádky kopírovat celý průběh palubního panelu na poličku. Výsledkem je, že polička (aby nepřekážela nohám - hlavně kolenům) je mělká a krátká - nevejde se tam ani třeba atlas A4; když vám něco drobnějšího zapadne až na zúžený konec, nemáte šanci tam strčit ruku a vytáhnout to. Kdo Felici nezná, nepochopí ... Na Fabiích je tak mohutné vnitřní čalounění, že u combi jsou boční skla u zavazedelníku z venku sice velká, ale zevnitř se jeví jako malé průzory odněkud z tančíku. Vnitřní čalounění odsuzují i spolujezdići, když mají jet na zmíněnou služebku v 5 - to se pak pereme o Felicii, která není tak vnitně přečalouněná a skýtá asi i nějaký ten centimetr vnitřního prostoru navíc.

    Technikou jde škodovka možná kupředu, v užitných vlastnostech ale ne. Proto se divím tolika hlupákům, že si ji kupují. Vždyť za stejné či menší peníze (to se týká hlavně příplatkových výbav) lze pořídit značkové, lépe vypadající, kvalitnější auto!
  • 23. 10. 2006 9:26

    tANKoNO (neregistrovaný)
    No a já když v práci usedám do služební fabky, tak se musím nejdřív vyzvracet. Jak designově hnusná, nepovedená, zvenku i ze vnitř. Konzervartivní palubní deska - trabant ji snad měl propracovanější. Přední maska celá hnus - hnusné reflektory rozšiřující se ke středu - k chladiči. Vím, že je to otázka vkusu, ale přirovnal bych to - když se někomu líbí vychrtlá dívčina s dredy v podpaží či i jinde ... Hodnocení se dá samozřejmě užít i na další "výkřiky techniky" z mladé boleslavi - ochcávku, superBLBA, roma-stera... Konkurenční značky jsou většinou designově více povedenější - světla se rozšiřují do stran, do blatníků - viz třeba Peugeoty nebo nové Clio - a mnoho dalších značek. Jak někdo jinde uvádí - výměna žárovky horor! Pokud měníte levou žárovku, musí baterka ven. Někde na silnici v mrazu v děšti ve tmě vám u toho popraskají plasty, takže raději do servisu - abyste za následné škody nemuseli platit tisíce, tak za výměnu žárovky v servisu Škoda utratíte jen pár set. A to nevíte, že když vám odejde žárovka v mlhovce, tak musíte do servisu dle návodu k obsluze - musí se demontovat celý přední nárazník. Proto potkáváme tolik jednookých "motorek". A baterka umístěná ve škodovkách hned na ráně - při bouračce se zcela jistě poruší obal a vyteče elektrolyt - Favouši a Felicie je měly vzaději u topení - bylo to promyšlenější. Škovka do zavazadelníku dává světýlko jen u "luxusních" = předražených výbav; když otevřete dveře, tak červené světýlko (aby ostatní účastníci siln. provozu viděli, že jste jim do cesty otevřeli dveře - škodovkáři toto s oblibou dělají) je opět jen u luxusních výbav. Ale škodovka se furt capí, jak ji na bezpečnosti záleží. Teď si nejsem jistý, jestli to u všech Fabií už dělají, ale Felicie neměly spínání vnitřního osvětlení u zadních dveří - když nasedal spolujezdec dozadu, byl ve tmě. U "luxusních" výbav GLX už spínače dělali. Dva dveřní spínače - doslova korunová záležitost!

    Připadá mi, že škodovky konstruují naprostí debilové nebo že s "lepšící se" kvalitou zajišťují svým značkovým servisům práci v podobě zbytečných servisních úkonů, které by nemusely vůbec dělat nebo by si je trochu schopný praktik - nemanžer byl schopen udělat sám.

    Ale abych se vrátil k fabce - nepohodlná, tvrdá sedadla, bolí z nich záda. Typováno pro 5 osob - doporučil bych pánům konstruktérům - schvalovatelům - a jim podobným teoretikům jet na služebku v 5 dál něž 2 km. Když nastartuji fabii, myslím si, že je tam diesel. Není. Takový syrový tvrdý zvuk ... A pokud je ve škodovce nafťák od VW - hrůza. Hlučný, s autem klepe či houpá, když ji slyším venku, křičím na řidiče, ať s tím Zetorem jede někam na pole a nemotá se mezi civilizací na silnici. Favorit byl rozhodně uvnitř tišší než Fabie. Pokud je ovšem na letitém Favoritu děravý výfuk, tak hluk dělá. Minumum odkládacích prostor - na Favoritu dělali ještě odkládací kapsu uprostřed přístrojové desky - pod výdechny ofukovačů - sice jen na prkotiny - ale další "lepší" typy nemají už ani to. Do kapes na dveřích se taky nic moc nevejde - hlavně 1,5 - 2 l PETka. A pokud tam něco máte, strašně to rachtá = trvdé plasty. Na Felicii jsem si nechal namontovat originál doplněk - jakési přihrádky-poličky před řidiče a spojezdce. Tím, že panel palubní desky je vykonstruovaný velice nízko k pedálům (domnívám se že zbytečně), není možné u doplňku-přihrádky kopírovat celý průběh palubního panelu na poličku. Výsledkem je, že polička (aby nepřekážela nohám - hlavně kolenům) je mělká a krátká - nevejde se tam ani třeba atlas A4; když vám něco drobnějšího zapadne až na zúžený konec, nemáte šanci tam strčit ruku a vytáhnout to. Kdo Felici nezná, nepochopí ... Na Fabiích je tak mohutné vnitřní čalounění, že u combi jsou boční skla u zavazedelníku z venku sice velká, ale zevnitř se jeví jako malé průzory odněkud z tančíku. Vnitřní čalounění odsuzují i spolujezdići, když mají jet na zmíněnou služebku v 5 - to se pak pereme o Felicii, která není tak vnitně přečalouněná a skýtá asi i nějaký ten centimetr vnitřního prostoru navíc.

    Technikou jde škodovka možná kupředu, v užitných vlastnostech ale ne. Proto se divím tolika hlupákům, že si ji kupují. Vždyť za stejné či menší peníze (to se týká hlavně příplatkových výbav) lze pořídit značkové, lépe vypadající, kvalitnější auto!
  • 23. 10. 2006 9:46

    tANKoNO (neregistrovaný)
    sorry, že to je tu 2x, ale po prvním kliknutí se dlouhou dobu nic nedělo, tak jsem kliknul ještě jednou. Hold vysokorychlostní Internet je vysokorychlostní internet...
  • 20. 10. 2006 15:55

    Autor (neregistrovaný)
    Autor nemlží, ale konstatuje fakta. :-)
    To, že je leasing na ojeté vozy drahý, je jasná věc. Proto si také ojetiny na leasing na rozdíl od nových aut skoro nikdo nekupuje. V posledním odstavci je uvedeno, že u GE Money Auto financují hlavně ojetiny, a to především na úvěr (ikdyž i ten je taky docela drahý).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).