Hlavní navigace

Názory k článku Jak se mění český autopark?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 10. 2006 0:19

    Stack (neregistrovaný)
    Když se podívám do autobazarů, je tam velká část novějších aut, které by měly jezdit spíše na silnicích než odpočívat v bazaru.
    Staré vraky a škodofky naopak hojně brázdí naše silnice
    Je smutné, že velká část národa musí dávat přednost před koupí nového moderního auta koupi vraku ze západu a že se vůbec povolilo sem dovážet staré vraky, které se už dovážet nemohly. No, alespoň vyčistíme západní vrakoviště.
    Jediní kdo si mohou dovolit každé 3 roky nový automobil, jsou podnikatelé, kteří tak uměle prodražují své služby a výrobky. V okolí znám celou řadu podnikavců, co si koupí nové dobré auto, ale pro podnikání naprosto nevhodné. Jezdí s ním samozřejmě pro soukromé účely a na podnikání si koupí nějaký starý vrak. Zaměstnanci bohužel musí čekat, až co jim zbyde po zdanění, za to pak zaplatit nájem, jídlo, ošacení, energie, školu, lékaře .... a až co málo jim možná zbude, mohout použít na šetření na nový automobil. Čech si koupí prašivou fabii za 20 platů (ale to již nesmí nic jiného koupit - nájem, potraviny, energie ...), eNDéRák za 7,5 platu a brat Slovák za 39. Smutné úspěchy ODS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 20. 10. 2006 0:44

    Radek (neregistrovaný)
    Ano, smutné úspěchy... ale ČSSD, která tu devastovala zem po dvě volební období. Podívejte se, jaké dluhy tu spáchala.
  • 20. 10. 2006 12:44

    kl (neregistrovaný)
    Prosimvas nechte uz to omilani frazi. CSSD nejsou zadni svatouskove, ale na ODS, co se tyce devastace ekonomiky, moralky a hodnot rozhodne nema (jeste dnes sklizime vysledky vlad ODS do roku 1997). Staci se podivat na dnesni vladu bez duvery...Komunista Tlusty, svazak Langer atd...
    Vycuranost a chytre vyvolavani psychozy a obav z navratu minuleho rezimu - to jsou hlavni devizy a metody ODS (kupodivu stale funkcni). Dalsi oblibenou metodou je hrani na strunu ega nekterych lidi. ODS jim (za pomoci spratelenych medii) sugeruje, jak jsou chytri, pracoviti a krasni a ze takovi lide prece voli zasadne pravici, kterou v ocich naivku a jednoduchych mlamoju ztotoznuji s ODS. Kazdy, kdo ma trochu jiny nazor je oznacovan za komunistu, flakace a prijemce socialnich davek...Urazky, pomluvy, spina...hnus. Lide zacinaji mit strach svuj nazor verejne prezentovat.
    Koneckoncu se v pripade ODS o zadnou pravici ani nejedna (ja proti slusne pravici vubec nic nemam). Spis je to jakasi nacionalne-populisticka postkomunisticka partaj.
  • 20. 10. 2006 17:22

    Radek (neregistrovaný)
    Spis bych rekl: ODS nejsou zadni svatouskove, ale na CSSD nemaj. Nerikam kdo byl ci nebyl komunista - do toho bych se nechtel poustet. Rikat, ze ODS to tu pohnojila tak, ze CSSD to nedokazala napravit, je vymylani nevedomych mozku. Nerikam, ze vsechno, co udelala ODS bylo dobre, vubec ne. Ani nerikam, ze vsechno, co udelala CSSD bylo spatne. Jen kdyz tyhle dve vladnouci partaje srovnam, tak pro me vychazi lepe ODS nez ta pod vladou Chobotnice z RAJe.
  • 20. 10. 2006 1:41

    Tomáš Marný (neregistrovaný)
    Smutné úspěchy ODS? Za které vlády byly zrušeny odečitatelné položky z daňového základu na děti a na poplatníka a nahrazeny slevou na dani, která zvýhodňuje lidi s nízkými platy, tedy převážně nekvalifikované a lenochy (tedy typické voliče KSČSSD)? Napovím Vám, že za vlády ODS to nebylo...
  • 20. 10. 2006 12:11

    krakonoš (neregistrovaný)
    Vláda ODS nás všechny okradla o 1,5 bilionu. A za to, že se u nás pracuje ne za platy, ale žebrácké almužny může taky ODS a její uhozené zákony, nadržující zlodějům.
  • 20. 10. 2006 13:46

    anonymní
    Pokud je někdo blbej a línej, tak holt musí pracovat za žebráckou almužnu... Já si třeba nestěžuju.
  • 22. 10. 2006 23:20

    Rada.K (neregistrovaný)
    Pokud nemáte rodinu, je plat ze kterého se dá rozumně existovat 30 tis. hrubého při žití v Praze, o něco méně při žití jinde. Pokud máte rodinu a manželka je na mateřské dovolené, chce to IMHO alespoň těch čtyřicet měsíčně. Vy máte ale určitě podstatně víc, že jo?:)
  • 22. 10. 2006 23:27

    Rada.K (neregistrovaný)
    Rozumně existovat je podle mě: platit tržní nájem za garsonku nebo platit hypotéku, mít možnost sportovního a společenského vyžití, mít na dovolenou, mít přístup k internetu, za rozumnou dobu našetřit na starší auto. 30 tis. hrubého je cca 22 tis. čistého. Nájem nebo hypotéka garsonky je v Praze 7-8 tis. Plus cca 2 500 Kč jsou energie a poplatky. Zbývá tedy cca 12 tis. a to je tak akorát na to, aby člověk poplatil to, co jsem zmínil výše. Nějaké velké šetření na důchod apod. samozřejmě nepřipadá v úvahu.
  • 20. 10. 2006 1:54

    Jimmy (neregistrovaný)
    Nějak si sám sobě odporujete.
    Bědujete nad tím, že u nás jezdí spousta starých škodovek, ale jste proti dovozu starších aut ze západu, které jsou o nějakých 15-20 let mladší a o konstrukčně jsou 20-30 let dále než všechny ty beznadějně zastaralé škodovky typu 100,105,120 a podobné.
  • 20. 10. 2006 7:31

    Radek (neregistrovaný)
    škodovky jsou šunty, ať ty nové nebo 120ky.

    co se sem vozí auta ze západu, tak jsou to z velké části totálky určené na odpis. takže je vcelku jedno, jestli se jedná o škodovky nebo havárky. je to furt šunt nemající na silnicích co pohledávat.

    k příspěvkům výše: já se domnívám, že s ožebračováním začala právě ODS, potažmo Očekávatelé Funkcí. ti křičeli a křičí neustále: utahovat si opasky. ale jen někteří. ti druzí si je naopak zase o dost povolují.
    přispěvateli výše: s těmi podnikateli máte pravdu: syn kamarádí s dítky některých podnikatelů. mají vše, na co si vzpomenou. bohužel to jde z podnikání. těžko mu vysvětluji, že já nový notebook nebo comp mohu koupit až z výplaty a velkou část dám na daně. auto taky, benzín do něj taky, hanzlpapír taky - asi by se dalo pokračovat do nekonečna. kdybych daně a další srážky neplatil, mohli bychom si toho dopřát podstatně víc. docela mne pak nakrkne, když rodiče-podnikatelé neplatili ve školce na dítko, protože jsou chudáci ve ztrátě. ještě že některými napadaná ČSSD si na takovéto vykuky posvítila. naprostá většina podnikatelů je ve ztrátě právě proto, že si pořizuje věci s podnikáním nemající nic společného, nebo věci do podnikání zbytečně luxusní. když to převedu do soukroma /ne do soukromého podnikání/, tak když na to nemám, tak si tu věc taky nepořídím, i když ji potřebuji nebo si musím koupit věc levnější. na druhou stranu vím, že bez daní se žádný vyspělý stát neobejde - školství, silnice, bezpečnost, zdraví, ekologie ... - na všechny tyto věci se musí vzít hlavně tzv. přerozdělením. samofinancování tady nejde a trh to stále nějak nemůže vyřešit.

    náš stát je napadán za velké daňové zatížení. ale pokud si vezmeme opravdu vyspělé ekonomiky, tak tam mají mnohdy daleko vyšší daně a mají tam de facto socialismus - viz např. švédsko. pokud by všichni platili daně tak jak mají a nedělali různé čachry a úniky, jistě by to stačilo. Pokud ale na placení daní zůstali takřka jen zaměstanci, tak ti to celé nespasí. Zjednodušeně řečeno ...
  • 20. 10. 2006 8:07

    anonymní
    Šmankote, zase typický volič KSČSSD...
    "co se sem vozí auta ze západu, tak jsou to z velké části totálky určené na odpis." - na to jste přišel jak? Mám auto dovezené z Německa a se svojí Schade 120 byste nejspíš jen slintal...
    "mají vše, na co si vzpomenou. bohužel to jde z podnikání." - hm, a z toho podnikání se peníze vezmou kde? Nemusí je ten podnikatel náhodou nejdřív vydělat? A když se podívám, jak strana a vláda zachází s vybranými penězi, tak se tomu podnikateli vůbec nedivím, že jim to nechce nacpat do chřtánu na nesmyslně předražené zakázky, úplatky, dávky lemplům a nemakačenkům a raději si koupí domů hajzlpapír na firmu...
  • 20. 10. 2006 8:38

    Petr (neregistrovaný)
    Ovšem podnikatelé si to koupí za peníze před zdaněním.
    Když se podívám do bazaru, tak většina, (samozřejmě ne všechny) dovezených aut za tu cenu nestojí. Vybrat dobré auto je docela dřina.
  • 20. 10. 2006 10:07

    anonymní
    Tak tak, koupí si to za peníze před zdaněním a ještě si to z daní odečte, co? Se divím, že tady všichni nepodnikají, když je to tak výhodné... Vždyť by se zvýšil i počet nejrůznějších kontrolorů, kteří chodí podnikatele buzerovat, a klesla by nezaměstnanost...
    Vybrat auto v bazaru je dřina... Oni na tom chtějí ti, co to sem vozí, vydělat, že? A co si tedy vybrat přes internet nějaké auto sám a domluvit se s někým, kdo ho přiveze? Jenže to je zase práce, co?
  • 20. 10. 2006 12:31

    Pavel (neregistrovaný)
    Ale priteli, otazka proc vsichni nepodnikaji je prece zrejma ne? Je to proto, ze tu nekdo musi delat, aby to cele vubec fungovalo. Byl jsem nejaky ten rok take podnikatel, ovsem byl jsem blbej, nic jsem neukradl a nic jsem nerestituoval. Proto uz nejsem. Vydelavalo to stejne jako mam ted, ale byly s tim vetsi problemy byrokratickeho razu. Ale to je vec zcela mimo misu. Jakakoli vlada by mela umoznit odpis noveho ceskeho auta z dani i pro nepodnikatele. Koneckoncu ani podnikatel nepotrebuje kazde ctyri roky novej Mercedes, kdyz podnika naprikald v pohostinstvi. Dal bych odpis takovejch pet let, maximalne tak 350 tisic porizovacka a vyhradne novy vuz. Je otazka, zda-li konkretni znacku, Skodovky jsou prilis drahe, ale treba Fordy, Oply nebo Seaty by vcelku i vyhovovaly. Ale to prave pdonikatelsky sfera v cele s byvalymi kapitany prumyslu vedene prave nasim drahym profesorem nesmela tolik, ale opravdu tolik krast.
  • 20. 10. 2006 13:24

    kl (neregistrovaný)
    Presne. Jsou podnikatele a "podnikatele". "Podnikatelu" je, bohuzel u nas obrovske mnozstvi. Nejde jim ani tak o firmu jako o to, jak se pomoci obchazeni zakonu dostat treba prave k vyhodne zafinancovanemu autu ci baraku. Kdyz vidim, jak nekteri "podnikatele" chytraci obchazeji placeni nekterych dani, samozrejme me to stve, protoze ja dane platit musim a na podvudky zaludek nemam.
    Fanaticky ODSak vam bude samozrejme vzdy tvrdit, ze "podnikatel" je jakysi Ubermensch :-)
  • 20. 10. 2006 8:29

    Bilbo (neregistrovaný)
    Jo, jo, svatá pravda, takový podnikatel neplatí nájem, jídlo, ošacení, energie, školu, lékaře ...
    Tak se docela divím, že všichni nepodnikáte. Můžete si pak koupit třeba deset takových nevhodných aut a jezdit s nima i na záchod
  • 20. 10. 2006 17:26

    Radek (neregistrovaný)
    Znám řadu podnikatelů... a pěkně se otáčej, aby si vydělali na živobytí. A znám řadu zaměstnanců... kteří se nepřetrhnou. (Neříkám, že všichni podnikatelé, ani všichni zaměstnanci. Narozdíl od vás vševědoucích si nedělám nárok na univerzální názor. Jen svou zkušenost stavím proti vašim absolutním soudům.)
  • 21. 10. 2006 11:07

    jezevec (neregistrovaný)
    A nutí vás někdo "dělat na podnikatele"?
    Můžete přece svobodně hnít na podpoře za moje peníze.
    A nebo můžete makat a mít se tak jak si zasloužíte.
    A nebo se můžete nechat zaměstnat, a mít se tak jak jste užitečný pro svého chlebodárce.
    Všechny mercedesy podnikatelů jsou pořízeny z JEJICH peněz, na to nezapomínejte. Pokud závidíte - zkuste si taky vytvořit nějakou hodnotu, "dát si do nákladů" mercedes a notebook, o tyto náklady si snížit daně, a pak se dohadovat s berňákem o oprávněnosti techto nákladů. Budete-li dobrovolným plátcem DPH, můžete z toho sdrápat i DPH. Živnostňák stojí jen tisíc korun a můžete ho držet i při zaměstnání na HDP. Kolik hodnoty vytvoříte už je jen na vás. Přeji vám bez ironie hodně starostí se schováváním vydělaných peněz do uměle vytvořených nákladů.
  • 23. 10. 2006 15:44

    aaa (neregistrovaný)
    á, rejpal jezevec se opět ozval.
    Nevím, jestli podnikáte - v tom případě bych moc o hnití za "Vaše peníze" nepsal...
    V tomto státu se poctivou prací uživit nedá.I když makáte, nezmůžete se na důstojné bydlení, auto ... nebo na to děláte déle než je zdrávo. Někdo tady to dobře popisuje ... Pár výjímek se najde, ale pokud 2/3 národa nedosáhnou ani na průměrnou mzdu okolo 18 tisíc v hrubém ...V každém případě je každý vykořisťován. A pokud vás zaměstnavatel dobře platí, tak věřte, že ve skutečnosti vás taky vykořisťuje, protože by vás mohl zaplatit ještě mnohem lépe. A pokud pracujete u zahraniční společnosti, tak u nich v cizině by vám za stejnou práci museli dát 5x více. A pokud na vaše místo přijmou slováka či ukrajince, dají mu ještě méně než vám...

    Jak tady někdo napsal "Čech si koupí prašivou fabii za 20 platů (ale to již nesmí nic jiného koupit - nájem, potraviny, energie ...), eNDéRák za 7,5 platu a brat Slovák za 39. Smutné úspěchy " - jestli takový nepoměr byl i za socialismu - vypovídá to o tom, že ekonomika, na rozdíl od tvrzení ODS či SOC DEM představitelů či různých finančních analytiků, se nikam nehla a jsem v pr..li stále, jen pod jiným vedením. Pokud mi chlebodárce dá 50 a více v čistém, taky budu do světa vytrubovat, jak se máme dobře a že platy jsou odpovídající úrovni ekonomiky a že není důvod lidem přidávat, ale že je nutno naopak zdražovat od A až do ŽET, protože ve světě jsou ceny také mnohem vyšší. Že i platy, to hloupým Čecháčkům nedojde ...

    "Všechny mercedesy podnikatelů jsou pořízeny z JEJICH peněz" - ano, ale ty peníze si nakradli vykořisťováním svých zaměstnanců a zákazníků. Pokud by v podnikání neutápěli zbytečně luxusní zboží či osobní spotřebu, zbylo by více na zaměstnance a na stát na daně. nebudeme jistě polemizovat, proč státu platit daně - fatem zůstává, ža žádný, ani ten nejvyspělejší stát se bez daní a přerozdělování neobejde. A jelikož naše republika není daňovým rájem pro VIP osobnosti celého světa, musíme se smířit s tím, že tady budou muset platit daně i VIP ti NEVIP, což se samozřejmě některým podnikatelům bude příčit, protože ti se do VIP počítají, i když na to nemají.A pokud by si i obyčejní lidé více vydělali, více by i utratili, a ekonomika by kvetla. To se ale základ ekonomie - čím vyší spotřeba, tím vyšší výdělky a tak dál dokola ... Když jsme u těch daní - u nás je jejich placení cosi potupného /a ODS svými zákony tomu nahrává/ - a v civilizovaných zemích ne. Známí ze zahraničí se diví, že u nás se na Mercedesa zmůže za pár měsíců, kdežto oni tam na něj musí spořit daleko déle. A musí přitom dopřát zaměstnancům, ne je okrádat tak jako u nás, aby na toho Mercedesa měli za pár měsíců. Možná namítnete : hloupý zahraniční člověk.
    Ještě jsem neviděl, že by FÚ napadl pořízení Mercedesa či notebooku. Jó, pokud má nafťáka a dává si do nákladů i benzín, na který žádné auto ve firmě nejezdí ...Manželka dělá u podnikatele, který si nechává stavět barák. Mercedes je samozřejmě jedním z mnoha aut, které firma vlastní. Své nyní již bývalé přítelkyni líznul auto, své nynější taky - samozřejmě na soukromé účely. K tomu mobily - účty až 40 tisíc měsíčně .... Jeho bývalá bydlí ve firemním bytě vedeném jako kancelář, neplatí vodu, elektriku ... Pak říká - proč bychom zaměstnancům měli přidávat - mají dost - okolo desítky v čistém, bez stravenek, i když firma léta prosperuje, raději se to utopí ve zmíněných Mercedesech a dalších věcech osobní potřeby. Zaměstnává lidi, co mu barák staví. I materiál jde na firmu. Ne sice všechen, ale spousta ano. Nikdo není schopen rozpoznat, zda na nějaké provozovně bez záchodu opravil koupelnu a WC za 200 tisíc ... Takoví lidé pak volí ODS, když jim toto umožňuje. Není umění, aby se pár vyvolených podnikatelů mělo v této zemi dobře, ale je umění, aby se i zbytek této republiky měl dobře. A mít dobře u zbytku republiky neznamená vozit si zadek v Mercedeu každých 3 roky novém, stačila by i nepředražená škodovka za 150 litrů s volantem v základní výbavě a 3+1 ne v komunistické králíkárně za předražené 2 melouny v původním stavu s umakartovým jádrem, jak to při převratu nazval s. Havel, a zatím nic lepšího a dostupnějšího pro široké vrstvy nevynalez.

    Nejde tedy o závist, ale o narovnání podmínek. Aby všichni měli stejné podmínky k životu. Copak je zaměstannec něco horšího než člověk? Dovolím si tvrdit, že kdyby nebylo zaměstnanců, může to podnikatel zavřít. Sám by si již těžko zvykal na nějakou práci. Pravda, jak tady někdo píše, jsou i slušní podnikatelé a neslušní zaměstnanci. Ale pokud nejste zaslepen modrou barvou, kterých je tu více? Pusťe si občas televizi nebo rozhlas a uvidíte, jak se v této zemi dodržují i ty beztak benevolentní zákony...

    Jak tady taky někdo uvádí, udělal bych strop na nákup auta. Nezapomenu sociální demokracii (proč má obě slova v názvu, když se tím neřídí?), že podnikatelům zdvihla výši sumy na auto z tuším 900 tisíc na milion a půl!!! Proč? Když chce podnikatel machrovat, tak ať si zbytek nad základ dá ze svého. Stejně podnikatelským autem jezdí i v soukromu, ale nevykazuje to. Ještě jsem neviděl podnikatele, který by měl jedno auto na podnikání a druhé do soukroma. Jó, v soukromu má auto na podnikání, a v práci podniká nějakým šuntem bez technický. Pár takových v okolí bydliště znám.
  • 23. 10. 2006 16:01

    anonymní
    "V každém případě je každý vykořisťován."
    - vás bych teda nechtěl zaměstnávat. Představa, že vám vytvořím dobré pracovní podmínky, ohodnotím vás a dám vám jistotu dobré práce a vy mne stále budete považovat za vykořisťovatele... no potěš.
  • 23. 10. 2006 22:28

    jezevec (neregistrovaný)
    Rozsah této diskuse neumožňuje její korektní vedení, takže jen z filosofického zájmu s stručně:
    Daňové úniky pomocí nadbytečných výdajů a topení soukromé spotřeby do nákladů firmy není otázkou mezd, ale rozhodnutí podnikatele, jak snížit daňový základ JEHO mzdy. Pokud si myslíte, že podnikatel který si nekoupí mercedes, vám ten milion dá ve vaší mzdě - dejte si na hlavu obklad. Podnikatel vám zaplatí tolik kolik si zasloužíte - a svůj zisk rozdělí dle svého uvážení. Někdo ho zdaní a propije, někdo investuje do výrobních prostředků, někdo utratí za relativně zbytné auto - ale nikdy vám ty peníze nedá, jsou totiž jeho. Případné daňové úniky jsou věcí trestního práva (nezapomeňte na zákonnou oznamovací povinnost, pokud víte o něčem konkrétním!!!), ale určitě byste je vy nedostal ve mzdě.
    Vaše mzda odpovídá vašemu přínosu pro zaměstnavatele - pokud ne, dejte výpověď a zaměstnavatel na vaše místo nikoho nesežene, a bude muset přidat. Práce je zboží jako každé jiné - vy nabízíte, ale nikdo vásd nenutí podbízet se - a zaměstnavatel koupí nebo nekoupí. Nikdo vás nenutí a jisdtě ani nedonutí prodat vaši práci za nefér podmínek.
    Podobně tak zákazníci, kteří kupují podnikatelovo zboží - tak činí zcela dobrovolně, a mluvit o "vykořisťování zákazníků" je samo o sobě alogičnost.
  • 24. 10. 2006 0:01

    aaa (neregistrovaný)
    tuhle odeesesáckou demagogii od vás jsem již někde čet.
    Nikdo nechce, aby podnikatel ten milion ušetřený za Mercedesa dával přímo a jen mne. Jen může dopřát těm, co si zaslouží vyšší mzdu + státu v daních. Sobeckost je typická pro ODS. Hamty hamty ať mám víc než tamty ...
    Píšete tady takové hlouposti - zaměstnavetel nikoho nesežene, tak vám přidá. Snad tomu nevěříte, že to v kapitalismu funguje? Možná u pár nepostradatelných jedinců, ale masově nikdy! Pokud tady bude obrovská nezaměstnanost, nikdo se nemůže být jist svým místem. Až se na vaše místo najde nějaký turek či maďar, taky třeba svůj post neobhájíte. I když jak vás znám z dalších diskuzí, na vás nikdo nemá ...
  • 24. 10. 2006 0:28

    jezevec (neregistrovaný)
    Píšu že POKUD zaměstnavatel nikoho lepšího za tyhle peníze nesežene, tak že vám přidá. To je realita. Pokud sežene nebo by sehnal - pak máte přesně takový plat, jaký si zasloužíte. Jestli se vám to nelíbí - tak můžete dělat cokoli jiného chcete a umíte. Pokud nic jiného neumíte a neseženete, pak vám si bude muset stačit vděčnost za to co máte.
    Komunistické rovnostářství totiž nedokáže zařídit, aby se lidi měli všichni stejně dobře - komunismus dokáže pouze zařídit, aby se všichni měli stejně špatně.

    Neboli když rozmělníte jednoho milionového mercedesa mezi platy sta zaměstnanců, zbyde vám z něj do mzdy necelá stokoruna měsíčně (po dobu cca pěti let). A zas byste měl ukřivděnou dršku, že vykořisťovatel přidal jen osmdesátdvakorun, a na mezka vám zase nezbylo.
    Masově prostě nikdy nebude mít každý na mercedesa, ano.

    Mimochodem nejsem člen ani příznivec ODS.
  • 24. 10. 2006 10:54

    Radek (neregistrovaný)
    Jak sleduji názory lidí brojících proti "ODS" (byť sám nejsem jejím členem a ani příznivcem), mám dojem, že brojí proti jakýmkoli ekonomickým znalostem. Není to jen případ vašeho příspěvku.
  • 24. 10. 2006 14:27

    antičípek (neregistrovaný)
    Ještě zbývá rejpnutí od Phila a Aopena a bude vaše parta "Ne"odeesesáků kompletní! Nebo jeden a týž rejpo-přispěvatel pod různými přezdívkami!
  • 20. 10. 2006 18:16

    Libor (neregistrovaný)
    Docela se bavím touhle politickou diskuzí nad českým vozovým parkem. Jen tak pro úplnost jsem voličem ODS. To černobílé rozdělení volič ODS = podnikatel a darebák vs. volič ČSSDKSČ = zaměstnanec a chudák nefunguje vůbec. Spíš je to tak, že kdo umí umí a kdo neumí čumí! A jde to napříč politickým spektrem. A že jsou lidi, kteří pro své záměry shánějí vhodného politického strýčka? Tomu nezabráníte administrativně. Je to o morálce. A ta tady hodně schází a zase to jde napříč politickým spektrem. Na závěr: Kdo nejde volit, může tak akorát držet hubu. Takže kdo nejdete, tak ji držte.
  • 23. 10. 2006 8:26

    mirek (neregistrovaný)
    Máte pravdu. Ale jen v tom ,že auto z tuzemské produkce stojí dvacet průměrných platů. Ale přesně v tomhle poměru stávala auta i před třiceti lety . Srovnávat životní úroveň v jednotlivých zemích podle toho ,za kolik měsíčních platů si mohou dovolit koupit tuhle technickou hračku je ,s prominutím , hloupost. Běžný zaměstnanec v každé zemi na Světě si nemůže příliš vyskakovat / a na spoustu věcí musí docela šetřit / ,protože těch položek ,které je třeba v běžném životě hradit je příliš mnoho . Životní náklady můžeme srovnávat / i když i tak ne docela přesně / jen podle určitého "velkého spotřebního koše " ,ale jen podle jednoho nebo několika ukazatelů by to bylo velmi zavádějící .Nebo si myslíte ,že by mi leckterý obyvatel ze zemí " kde mají levná auta " nezáviděl třeba měsíční nájemné ve výši 60 E ? :o) Hezký den všem .
  • 20. 10. 2006 8:41

    saracen (neregistrovaný)
    Co takhle vrátit se k tématu aut a ukoncit ten předvolební souboj? Většina dovezených ojetin je určitě v lepším stavu než většina pojízdných vraků moskvičů, warťasů, embéček a mnoha jiných, které se u nás dají potkat hlavně na vesnicích. K té kritice škodovek: třeba nové Octavie jsou docela podařená auta. Pokud bych na to měl, oktávka s motorem 2,0 TDI PD 103 kw a šestikvaltem by pro mě byla tou nejlepší volbou. Super motor, slušné jízdní vlastnosti i bezpečnost, více než dostatečná výbava - ale ta cena!
  • 20. 10. 2006 10:26

    milan (neregistrovaný)
    jj, mate pravdu. Priznejme si to, i kdyby ty moskvice, trabanty a wartburgy byly funglovky, tak ty 3-4 roky stary "vraky" ze zapadu jsou proti nim hi-tech z vesmiru :D
  • 20. 10. 2006 12:15

    krakonoš (neregistrovaný)
    To myslíš vážně? Vzbuď se a ukaž mi nějaké zaměstnání pro vyučeného, kde si za rok vydělám na pořízení a provoz nového auta a ještě utáhnu domácnost!
  • 21. 10. 2006 15:47

    Velkej šéf (neregistrovaný)
    Jsem vyučený elektrikář, ale dělám finančního poradce a mám půl roku starého Citroena C4 a není na leasing... Takže to jde.
  • 22. 10. 2006 23:39

    Rada.K (neregistrovaný)
    Finanční poradce znamená nutič různých (převážně) nevýhodných finančních produktů?
  • 25. 10. 2006 10:49

    fešák (neregistrovaný)
    nejraději mam lidi jako Rada.K neví o tom nic ale hrajou si na děsně chytrý dokud sami nepotřebujou půjčku, hypotáku nebo něco jinýho. to hodně rychle změní názor
  • 25. 10. 2006 12:39

    xp (neregistrovaný)
    Fešáku, s tím finančním poradcem je to skutečně z 95 % tak, že nutí lidem finanční produkty. Ať je to v bance nebo na živnosťák. V bance nutí produkty vlastní finanční skupiny, na živnosťák zase to, co nese největší provizi. Akorád bych to nenazýval bankovním - privátním poradcem, ale prodavačem nebo bouchačem smluv.
    Tuhle psali v Hospodářských, že v našich bankách se poradci zaměřují na prodej svých produktů a že by tomu tak být nemělo, tudíž že naše kampeličky s.r.o. v držení zahraničních vlastníků čeká ještě obdrovský kus práce. Jen nechápu, že když se banky prodaly do zahraničí, že se tady nepřevzaly i jejich praktiky a naopak se tu zavedly např. poplatky, které tam u nich by jen těžko zaavedli. Hold český tvárný hloupý klient nechájící si vše líbit bez možnosti jít někam jinam, protože jedna banka za dvacet a druhá bez dvou za osmnáct.
  • 20. 10. 2006 10:30

    milan (neregistrovaný)
    "Zájem o vozy Škoda je zhruba na úrovni jihokorejských značek Kia a Hyundai." - Konečně průzkum, který není cenzurován škodovkou a nekrmí nás uspěchy a lámání rekordů v prodejnosti.
    BTW - škodovky měly, mají a zřejmě vždy budou mít podělanou elektriku. Spotřeba žárovek i u nových aut je naprosto legendární, elektrické poruchy stahování oken, centrálů i startérů jsou na denním pořádku. Kdy začnou vystřelovat airbagy za jizdy samy od sebe je jen otazkou času...
  • 20. 10. 2006 11:14

    PG (neregistrovaný)
    Už jste si někdo zkusili spočítat leasing na auto z bazaru? To je pánové masakr. Proto asi autor tak mlží v posledním odstavci. Ojetinu na leasing koupí jedině blázen!
  • 20. 10. 2006 12:22

    krakonoš (neregistrovaný)
    V práci jsem jezdil s erární Fabií kombi. Když jsem posledního března 2004 končil, koupil jsem za 50 litrů Formana z ledna 1993 (jeden z posledních karburátorů). V zimě stál ve vytápěné garáži a měl najeto 28.000 km. Dnes má 57.000 a vypadá, jako by právě vyjel z fabriky. Jezdí stejně dobře, jako ta Fabia, spotřeba je o něco nižší, ale sedadla jsou pohodlnější a kufr víc než 2x větší. Většinu závad si dokážu opravit sám (zatím jsem nic dělat nemusel) a náhradní díly jsou za pár šupů. U Fabie jsem jednou měnil žárovku v reflektoru a byl to docela horor, protože tam absolutně není místo. U Formana se dostanu snadno všude.
  • 22. 10. 2006 1:23

    Jimmy (neregistrovaný)
    Opravdu jezdí Favorit/Forman a Fábia stejně ? ;-)
    Jedno z mých dvou aut je Favorit. Když bezprostředně přesednu z HTP Fábie rodičů (47kW) do mého Favorita, tak má silný pocit, že jsem musel zapomenout zataženou ruční brzdu, že Favorit v zatáčkách mnohem méně sedí a dle hluku bych soudil, že mám z motor Fabie na místě spolujezce.
    O tom, že by ve Favoritu bylo ABS, Airbag lze jen snít, ale dokud nepřijde nějaká krizová situace, tak je to celkem jedno.
    Beru Favorit jako užitkové vozidlo s levným provozem u kterého mi je vcelku jedno zda mi ho někdo lehce zbourá, poškrábe a snad už nikomu nestojí za to ukrást, ale když s ním jezdím, tak prvních pár kilometrů jízdy je to vždy šok jak moc je to jiné než moderní auta.

    Ano, když jsem jako student měl zachovalou škodu 100, tak se mi Favorit zdál jako slušné auto, ale teď už mi to tak nepřijde.
  • 23. 10. 2006 9:26

    tANKoNO (neregistrovaný)
    No a já když v práci usedám do služební fabky, tak se musím nejdřív vyzvracet. Jak designově hnusná, nepovedená, zvenku i ze vnitř. Konzervartivní palubní deska - trabant ji snad měl propracovanější. Přední maska celá hnus - hnusné reflektory rozšiřující se ke středu - k chladiči. Vím, že je to otázka vkusu, ale přirovnal bych to - když se někomu líbí vychrtlá dívčina s dredy v podpaží či i jinde ... Hodnocení se dá samozřejmě užít i na další "výkřiky techniky" z mladé boleslavi - ochcávku, superBLBA, roma-stera... Konkurenční značky jsou většinou designově více povedenější - světla se rozšiřují do stran, do blatníků - viz třeba Peugeoty nebo nové Clio - a mnoho dalších značek. Jak někdo jinde uvádí - výměna žárovky horor! Pokud měníte levou žárovku, musí baterka ven. Někde na silnici v mrazu v děšti ve tmě vám u toho popraskají plasty, takže raději do servisu - abyste za následné škody nemuseli platit tisíce, tak za výměnu žárovky v servisu Škoda utratíte jen pár set. A to nevíte, že když vám odejde žárovka v mlhovce, tak musíte do servisu dle návodu k obsluze - musí se demontovat celý přední nárazník. Proto potkáváme tolik jednookých "motorek". A baterka umístěná ve škodovkách hned na ráně - při bouračce se zcela jistě poruší obal a vyteče elektrolyt - Favouši a Felicie je měly vzaději u topení - bylo to promyšlenější. Škovka do zavazadelníku dává světýlko jen u "luxusních" = předražených výbav; když otevřete dveře, tak červené světýlko (aby ostatní účastníci siln. provozu viděli, že jste jim do cesty otevřeli dveře - škodovkáři toto s oblibou dělají) je opět jen u luxusních výbav. Ale škodovka se furt capí, jak ji na bezpečnosti záleží. Teď si nejsem jistý, jestli to u všech Fabií už dělají, ale Felicie neměly spínání vnitřního osvětlení u zadních dveří - když nasedal spolujezdec dozadu, byl ve tmě. U "luxusních" výbav GLX už spínače dělali. Dva dveřní spínače - doslova korunová záležitost!

    Připadá mi, že škodovky konstruují naprostí debilové nebo že s "lepšící se" kvalitou zajišťují svým značkovým servisům práci v podobě zbytečných servisních úkonů, které by nemusely vůbec dělat nebo by si je trochu schopný praktik - nemanžer byl schopen udělat sám.

    Ale abych se vrátil k fabce - nepohodlná, tvrdá sedadla, bolí z nich záda. Typováno pro 5 osob - doporučil bych pánům konstruktérům - schvalovatelům - a jim podobným teoretikům jet na služebku v 5 dál něž 2 km. Když nastartuji fabii, myslím si, že je tam diesel. Není. Takový syrový tvrdý zvuk ... A pokud je ve škodovce nafťák od VW - hrůza. Hlučný, s autem klepe či houpá, když ji slyším venku, křičím na řidiče, ať s tím Zetorem jede někam na pole a nemotá se mezi civilizací na silnici. Favorit byl rozhodně uvnitř tišší než Fabie. Pokud je ovšem na letitém Favoritu děravý výfuk, tak hluk dělá. Minumum odkládacích prostor - na Favoritu dělali ještě odkládací kapsu uprostřed přístrojové desky - pod výdechny ofukovačů - sice jen na prkotiny - ale další "lepší" typy nemají už ani to. Do kapes na dveřích se taky nic moc nevejde - hlavně 1,5 - 2 l PETka. A pokud tam něco máte, strašně to rachtá = trvdé plasty. Na Felicii jsem si nechal namontovat originál doplněk - jakési přihrádky-poličky před řidiče a spojezdce. Tím, že panel palubní desky je vykonstruovaný velice nízko k pedálům (domnívám se že zbytečně), není možné u doplňku-přihrádky kopírovat celý průběh palubního panelu na poličku. Výsledkem je, že polička (aby nepřekážela nohám - hlavně kolenům) je mělká a krátká - nevejde se tam ani třeba atlas A4; když vám něco drobnějšího zapadne až na zúžený konec, nemáte šanci tam strčit ruku a vytáhnout to. Kdo Felici nezná, nepochopí ... Na Fabiích je tak mohutné vnitřní čalounění, že u combi jsou boční skla u zavazedelníku z venku sice velká, ale zevnitř se jeví jako malé průzory odněkud z tančíku. Vnitřní čalounění odsuzují i spolujezdići, když mají jet na zmíněnou služebku v 5 - to se pak pereme o Felicii, která není tak vnitně přečalouněná a skýtá asi i nějaký ten centimetr vnitřního prostoru navíc.

    Technikou jde škodovka možná kupředu, v užitných vlastnostech ale ne. Proto se divím tolika hlupákům, že si ji kupují. Vždyť za stejné či menší peníze (to se týká hlavně příplatkových výbav) lze pořídit značkové, lépe vypadající, kvalitnější auto!
  • 23. 10. 2006 9:26

    tANKoNO (neregistrovaný)
    No a já když v práci usedám do služební fabky, tak se musím nejdřív vyzvracet. Jak designově hnusná, nepovedená, zvenku i ze vnitř. Konzervartivní palubní deska - trabant ji snad měl propracovanější. Přední maska celá hnus - hnusné reflektory rozšiřující se ke středu - k chladiči. Vím, že je to otázka vkusu, ale přirovnal bych to - když se někomu líbí vychrtlá dívčina s dredy v podpaží či i jinde ... Hodnocení se dá samozřejmě užít i na další "výkřiky techniky" z mladé boleslavi - ochcávku, superBLBA, roma-stera... Konkurenční značky jsou většinou designově více povedenější - světla se rozšiřují do stran, do blatníků - viz třeba Peugeoty nebo nové Clio - a mnoho dalších značek. Jak někdo jinde uvádí - výměna žárovky horor! Pokud měníte levou žárovku, musí baterka ven. Někde na silnici v mrazu v děšti ve tmě vám u toho popraskají plasty, takže raději do servisu - abyste za následné škody nemuseli platit tisíce, tak za výměnu žárovky v servisu Škoda utratíte jen pár set. A to nevíte, že když vám odejde žárovka v mlhovce, tak musíte do servisu dle návodu k obsluze - musí se demontovat celý přední nárazník. Proto potkáváme tolik jednookých "motorek". A baterka umístěná ve škodovkách hned na ráně - při bouračce se zcela jistě poruší obal a vyteče elektrolyt - Favouši a Felicie je měly vzaději u topení - bylo to promyšlenější. Škovka do zavazadelníku dává světýlko jen u "luxusních" = předražených výbav; když otevřete dveře, tak červené světýlko (aby ostatní účastníci siln. provozu viděli, že jste jim do cesty otevřeli dveře - škodovkáři toto s oblibou dělají) je opět jen u luxusních výbav. Ale škodovka se furt capí, jak ji na bezpečnosti záleží. Teď si nejsem jistý, jestli to u všech Fabií už dělají, ale Felicie neměly spínání vnitřního osvětlení u zadních dveří - když nasedal spolujezdec dozadu, byl ve tmě. U "luxusních" výbav GLX už spínače dělali. Dva dveřní spínače - doslova korunová záležitost!

    Připadá mi, že škodovky konstruují naprostí debilové nebo že s "lepšící se" kvalitou zajišťují svým značkovým servisům práci v podobě zbytečných servisních úkonů, které by nemusely vůbec dělat nebo by si je trochu schopný praktik - nemanžer byl schopen udělat sám.

    Ale abych se vrátil k fabce - nepohodlná, tvrdá sedadla, bolí z nich záda. Typováno pro 5 osob - doporučil bych pánům konstruktérům - schvalovatelům - a jim podobným teoretikům jet na služebku v 5 dál něž 2 km. Když nastartuji fabii, myslím si, že je tam diesel. Není. Takový syrový tvrdý zvuk ... A pokud je ve škodovce nafťák od VW - hrůza. Hlučný, s autem klepe či houpá, když ji slyším venku, křičím na řidiče, ať s tím Zetorem jede někam na pole a nemotá se mezi civilizací na silnici. Favorit byl rozhodně uvnitř tišší než Fabie. Pokud je ovšem na letitém Favoritu děravý výfuk, tak hluk dělá. Minumum odkládacích prostor - na Favoritu dělali ještě odkládací kapsu uprostřed přístrojové desky - pod výdechny ofukovačů - sice jen na prkotiny - ale další "lepší" typy nemají už ani to. Do kapes na dveřích se taky nic moc nevejde - hlavně 1,5 - 2 l PETka. A pokud tam něco máte, strašně to rachtá = trvdé plasty. Na Felicii jsem si nechal namontovat originál doplněk - jakési přihrádky-poličky před řidiče a spojezdce. Tím, že panel palubní desky je vykonstruovaný velice nízko k pedálům (domnívám se že zbytečně), není možné u doplňku-přihrádky kopírovat celý průběh palubního panelu na poličku. Výsledkem je, že polička (aby nepřekážela nohám - hlavně kolenům) je mělká a krátká - nevejde se tam ani třeba atlas A4; když vám něco drobnějšího zapadne až na zúžený konec, nemáte šanci tam strčit ruku a vytáhnout to. Kdo Felici nezná, nepochopí ... Na Fabiích je tak mohutné vnitřní čalounění, že u combi jsou boční skla u zavazedelníku z venku sice velká, ale zevnitř se jeví jako malé průzory odněkud z tančíku. Vnitřní čalounění odsuzují i spolujezdići, když mají jet na zmíněnou služebku v 5 - to se pak pereme o Felicii, která není tak vnitně přečalouněná a skýtá asi i nějaký ten centimetr vnitřního prostoru navíc.

    Technikou jde škodovka možná kupředu, v užitných vlastnostech ale ne. Proto se divím tolika hlupákům, že si ji kupují. Vždyť za stejné či menší peníze (to se týká hlavně příplatkových výbav) lze pořídit značkové, lépe vypadající, kvalitnější auto!
  • 23. 10. 2006 9:46

    tANKoNO (neregistrovaný)
    sorry, že to je tu 2x, ale po prvním kliknutí se dlouhou dobu nic nedělo, tak jsem kliknul ještě jednou. Hold vysokorychlostní Internet je vysokorychlostní internet...
  • 20. 10. 2006 15:55

    Autor (neregistrovaný)
    Autor nemlží, ale konstatuje fakta. :-)
    To, že je leasing na ojeté vozy drahý, je jasná věc. Proto si také ojetiny na leasing na rozdíl od nových aut skoro nikdo nekupuje. V posledním odstavci je uvedeno, že u GE Money Auto financují hlavně ojetiny, a to především na úvěr (ikdyž i ten je taky docela drahý).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).