Hlavní navigace

Názor k článku Jak se liší ceny u povinného ručení s bonusy a bez bonusů? od Petr Dufek - Včera 17:05 jehovista (neregistrovaný) 91.217.55.--- Ja menim pojistovnu kazdy rok....

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 9. 11. 2017 12:15

    Petr Dufek

    Včera 17:05
    jehovista (neregistrovaný) 91.217.55.---
    Ja menim pojistovnu kazdy rok. Naprosto nechapu, proc delaji takove ofuky pro seriozni bezeskodni klienty.

    Včera 18:02
    * (neregistrovaný) 193.35.105.---
    Zjevně proto, že škubat staré klienty, a o některé z nich přicházet, a platit náklady na získání nových, považuje vedení pojišťovny za výnosnější. Což samozřejmě neznamená, že to tak musí ve skutečnosti být.

    Dnes 7:27
    mendrit (neregistrovaný) 93.185.5.---
    Možná to není výhodné ani pro tu pojišťovnu, ale jen pro jejich prodejce, kteří mají stálý přísun "nových" klientů a na ně navázány odměny.

    Dnes 8:02
    * (neregistrovaný) 193.35.105.---
    Možná. Ale o prodejce nejde. Prodejce ten systém nenastavuje, netvoří. Ten se jen systému přizpůsobuje, tomu, jak je vedením pojišťoven nastaven.

    Ono, to totiž není tak černobílé jak se může běžnému člověku jevit.
    To, že jste neměli historicky nehodu není zárukou, že jí v blízké budoucnosti nezpůsobíte. Uvedu teď jen konkrétní příklad.

    Klient, který má (nyní už pouze měl) - bezeškodní průběh od roku 2000 až do současnosti - přesně 228 měsíců odjezděno bez nehod. Měl dvě vozidla a průměrně platil za povinné ručení cca 3650,- Kč/ rok na jedno vozidlo. Jedno vozidlo má od roku 2000 a druhé si pořídil v druhé polovině roku 2009. To znamená, že pojišťovnám zaplatil celkem na pojištění za celou dobu cca 95.000,-Kč.
    začátkem minulého měsíce tento klient, když jel z práce domů usnul za volantem a způsobil nehodu dalších třech vozidel. O celkové škodě cca 300.000,- Kč. A to dotyčný může mluvit o štěstí, že nikoho nezranil.

    Tímhle příkladem, chci ukázat jedno. Že nezle, aby pojišťovny snižovali pojištění do nekonečna. I ten nejzodpovědnější řidič může udělat chybu, která vygeneruje škodu v řádu statisíců či milionů korun. A pojištění je prostě systém určité solidarity, kdy ti, co nezaviní nehody se skládají na škody těch co nehody mají.
    A kvůli tomu musí pojišťovny upravovat ceny pojištění v návaznosti jaká je průměrná výše škod a dle toho zda pojistné, které vyberou od všech pojištěných postačí na úhradu všech vzniklých škod. Žádná odpovědná pojišťovna nemůže generovat záporné čísla ve smyslu: vybrané pojistné 1 mil. Kč vyplacené škody 1,5mil. Kč, pokud chce skutečně dostát svým závazkům vůči svým klientům a pokud nechce ohrozit vlastní renomé vč. existence.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).