Ještě v roce 2011 nemohli obchodníci používající platební bránu České spořitelny přijímat platby zahraničními kartami a pokud se o to aktivně nezajímali, tak ani nevěděli, že jejich platební brána má tuto vlastnost, Česká spořitelna jim toto totiž nesdělovala. Pokud chtěli přijímat i platby zahraničními kartami, museli o to zvlášť požádat. Zda tento stav ještě trvá ale nevím.
Když objednám na dobírku, tak e-shop expeduje hned,.
Když dám platbu přede na účet, tak s e čeká 2 pracovní dny než platba e-shopu dojde na účet a až pak začne expedovat.
Platební karta pro platbu na netu má nejhorší možné zabezpečení.
Nechápu proč se při platbě an netu také nemusí zadávat PIN, ale jen se opíšou čísla na kartě napsané.
To si může synáček ofotit tatínkovu kartu, fotku dá kamarádovi a kamarád luxuje účet,
Ne všechny banky posílají potvrzovací SMS.
Nebo synáček taky přenastaví tátovi mobil, aby se SMS z banky posílali na synáčkův mobil a pak kód pošle kaamrádovi
Já na internetu platím jenom platební kartou, převodem jenom v e-shopech, kde možnost platební karty není. Na dobírku nikdy. Co se plateb kartou týče, pokud máte banku, která podporuje 3D Secure, tak po zadání čísla karty a CVC kódu je nutné zadat ještě kód, který z banky dorazí přes SMS.
Jinak co se expedice týče, většina českých e-shopů se má ještě hodně co učit. Oblečení objednávám z anglického e-shopu, platím kartou. Pokud objednám např. v neděli večer, v úterý dopoledne mám zásilku doma přes polovinu Evropy. Když si objednám v českém e-shopu v neděli knížku (nebo cokoliv jiného), tak s trochou štěstí ji mám v pátek doma - a to mi ji e-shop často zasílá z opačného konce našeho kraje.
No ako rychlo chodia zasielky z CZ do CZ neovplyvni eshop, dost krat je za tym posta, dalsia vec ked je to mensi shop nema objednavky kazdy den, tak ide na postu kazdy 2-3den. Shop v UK/DE funguje inac napr na ebay platis 6.90e za poslanie a DHL si pride zasielku zobrat k nemu domov. CP to riesi az od neviem kolko kusov. PPL treba mat zmluvu a nie vzdy sa to da na dobierku
Trochu se bojim, ze tohle jde spis za Ceskou postou. Respektive jeji cenovou politikou. Ja Vam milerad poslu objednane zbozi ten den (nebo rano druheho dne), co si to objednate. Ale budu po vas chtit, abyste si zvolil expresni prepravu (balik do ruky) a smiril se se zaplacenim odpovidajici ceny. A jak moje praxe ukazuje, tak 90% lidi radeji voli levnejsi a pomalejsi dodani.
A ne, zvolenim kuryrni sluzby si prilis nepomuzeme.
A co se expedice do zahranici tyce, tak tam jsme vyoutovani kompletne. Osobne miluji objednavani ze zahranici, kde napriklad z Hong Kongu neplatim zadne postovne, nebo jen nejaky drobny poplatek.
Zkuste se podivat na cenik Ceske posty a proste prijdete na to, ze samotne dodani natolik zdrazi vetsinu retail zbozi, ze shop prestane byt konkurence schopny.
I trebas na Slovensko dodavame vylucne pomoci Ulozenky, protoze ostatni kanaly jsou prilis nakladne.
eshop ktery mam overeny tak u neho nemam problem zaplatit kartou, ale u eshopu v kterem nakupuju poprve bych kartou ani prevodem neplatil ani omylem. mam jistotu ze obchod ktery by trval na platbe kartama a prevodem by skoncil hodne rychle . to ze je to pro obchodniky velka vyhoda nikoho nezajima, eshopy zivi zakaznici a ti urcuji pravidla , je jenom na me kde utratim svoje prachy
Minulý rok jsme s kamarádem testovali, zda je to o přednostním posílání zboží na dobírku před již zaplaceným zbožím pověra.
V neděli jsem objednal a zaplatil zboží bankovním převodem. Kamarád v úterý odpoledne objednal stejné zboží u stejného prodejce na dobírku. Tak, aby byly peníze tou dobou již na účtu, a aby měl možnost prodejce v Po - Út zboží zarezervovat.
Zboží na dobírku přišlo ve středu před obědem.
Zboží zaplacené předem nepřišlo do pátku, kdy už jsem to reklamoval. Prodejce tvrdil, áno, áno, vše v pořádku, teprve dnes (pátek) mi přišly peníze, posílám. Předem zaplacené zboží přišlo osmý den.
Nezkoušeli jsme, kdy by přišlo, kdybych je neupomínal.
Co takhle konkretizovat prodejce?
Jinak já za sebe platím skoro vše předem (hlavně proto, že pak mám snadnější doručení do práce než kdybych musel řešit dobírku) a vše mi z osvědčených obchodů chodilo obratem - z hlavy mě napadá třeba horejsi.cz a jino.cz (modelařina), tropic-liberec.cz (rybařina), koneckonců i u Alza obvykle platím kartou předem a vše je obratem.
Opravdu?
Ono to bude spíše tak, že má obchodník hned zprávu o platbě kartou, ale samotné peníze až později. Dni, týdny.
Platba netrvá 2 pracovní dny, ale 24 hodin v pracovní dny. Takže když odešlu peníze v neděli, tak se štěstím jsou připsány v pondělí, spíše ale v úterý dopoledne. Prakticky zdržení jeden den.
Ono to je ještě trochu jinak. Nevím, jakou máš banku, ale většina z nich funguje tak, že pokud zadáš v INTB platební příkaz v neděli, peníze ti z účtu odcházejí až v pondělí. A pokud to není v rámci jedné banky, tak je platba u protiúčtu zaúčtována do 24 hodin, tedy následující účetní den, t. j. v úterý. Je to v pořádku a podle zákona. Pak je věcí příjemce peněz, kdy provede kontrolu plateb, ale vidím to až tak na středu, kdy zjišťuje, které platby mu byly v úterý doručeny na účet. Po tomto zjištění pak započne s vypravováním zboží. A máš čtvrtek, než zboží, které ve středu připravil, může zpravidla dát k přepravě. Mám zkušenost, že pokud třeba ČP obdrží ve čtvrtek zboží k přepravě, toto doručuje ještě v pátek, přičemž mi chodí ve čtvrtek mail i SMS, že mi v pátek budou doručovat. problém v tom nevidím a vždy s tím počítám.
http://www.naradiprofesional.cz
Tohle bylo jen kontrolní, jestli se móresy prodejců nezměnily, když už je to tak profláklé. Nezměnily. Navíc mě zaujala ta drzost, tvrdit že tuzemská platba šla 5 dní. Drzost, arogance, že zákazník je hlupák, a neví, nezná.
Nechápu ale, jaký by měl být rozdíl ve snadnosti doručení mezi dobírkou a balíčkem placeným předem. Podle mě zádný. Nebo mi něco uniklo?
Platby převodním příkazem se už o fous změnily k lepšímu. Já se před časem setkala s platbou, připsanou až za 6 měsíců. Zákazník, platbu odeslal (byla odepsána z jeho účtu), banka ji klidně zadržela a poslala na účet příjemce přesně na den po 6 měsících. Přišli jsme na to v okamžiku, kdy jsme zákazníka penalizovali a on se oprávněně bránil a přišel s výpisem.
Hezký článek poskytující základní přehled o možnostech plateb.
K možnosti akceptace karet dodávám dvě informace:
- některé banky mohou vyžadovat od obchdoníka složení jistiny, která bude u banky uložena po dobu smluvního vztahu
- v článku je uvedeno toto: "Poslední výhodou je automatické pojištění zboží nebo služby při platbě kartou. Pokud zákazník neobdrží to, co si objednal, anebo vůbec nedojde k dodání zboží/služby, může transakci reklamovat u svého vydavatele a po čase zpravidla dostane své peníze zpět. Vzdělaný držitel karty toto ví a opět je to pro něj důvod ji preferovat."
Dodávám, že o ty peníze, které dostane zákazník zpět, bude zpravidla inkasován obchodník. Nefunguje to tedy tak, že zákazník peníze dostane zpět a zároveň obchodníkovi zůstanou.