Mám 5 let starou Octavii (1,9 benzin turbo) - což už není podstatné, protože se zadřel motor. Auto bylo používáno na krátké cesty (rodinné, pracovní auto), tj. denně ráno 1,5 km tam, 1,5 km zpět. Dopoledne tak 3x max. 4 km tam a zpět. Večer totéž - do 2 km tam a zpět. Samozřejmě do je neustálé nastupování a vystupování, startování atd. Takže ano, volant je ošoupaný, sedadlo u řidiče taky, o řadící páce nemluvě. A protože motor "klekl" za pochodu, tedy na cestě a ještě v zimě, interier není "načančaný", ani auto vyblýskané, i když má kvalitní metalizu a je to /byl to mazel. Přesto případní kupci, poučení z TV a tisku přišli a hned věděli, že je přetočený tachometr. Jo, fakt to má najeto jen sto tisíc... ale proč přetáčet tachometr, když je motor stejně v háji? Prasklý blok, nebo co, já tomu nerozumím, ale dost jsem se naštvala. Takový zájem, i když jsem jasně uvedla co tomu auto je - a najednou prý podvod.Tak to je také výsledek "osvěty".
Přesně tak :-)
Také jsme narazili na takové poučené chytráky, kteří testovali auto tak, že jsme jim chtěli dát facku.
Hlavně že se točí na parkovišti jak idiot jestli někde něco necvaká, ale přitom vytáčí TDI za studena do 4.000 otáček a řeší jestli není moc ošahaný volant. Kožený volant může být ošahaný i z toho důvodu, že si zkrátka člověk, který auto řídí krémuje ruce, protože je má suché. A tím nemyslím nakrémovat ruce před jízdou a v autě, prostě v kanceláři.
Takže to jsou poznávací znaky úplně k ničemu.
Pro bazaristy není problém ten volant vyměnit.
Auta prodávám výhradně do AAA auto, kde s nimi sice 3 hodiny smlouvám, ale stále oproti nějakým samozvaným servismenům vyškolených podobnými články, kteří si přijedou auto prohlédnout na základě inzerátu ušetřím stále hromadu času.
Od Vás a Vám podobných bych si vzal auto tak možná zadarmo. Opravdu máte Octavii 1.9 benzin turbo? V tomto objemu se dělá diesel. Benzín je 1.8 či 2.0. Když nevíte na co jezdíte, má Váš příspěvek nulovou informační hodnotu.
Pokud přistoupím na to, že máte diesel, kdo Vám proboha poradil si na popojíždění po městě, jak sama píšete max 4 km, koupit naftový motor? To je pro něj snad nejhorší možný pracovní režim. Pokud to auto bylo "mazel", kolik energie jste věnovala péči o motor ve vztahu s jeho pracovním použitím- tj. velmi krátké trasy? Nebo vidíte definici "mazlíka" v občasném vyluxování a navonění interiéru?
Sice se škodovce podařilo vnutit svým zákazníkům myšlenku, že Octavia s motorem 1.9 TDi je to nejlepší co můžete získat, protože ten motor je "držák", ale chtělo by to i osvětu o vhodnosti použití benzínového/dieslového motoru.
Nechtěla jsem vůbec odpovídat, protože auto už je prodané a na rozdíl od vás si ten člověk nemyslel, že jsem BB (blbá blondýna) ani podvodnice. Dobře, je to 1,8 benzín, každý se může upsat. Ano, nevěděla jsem, že na popojíždění je turbo stejně špatné jako diesel. O motor se staral ten, kdo s ním jezdil a ujišťuji vás, že ůdržba byla řádná a odborná. Definice mazlíka je čistě individuální - citová. Auto bylo především pracant, (věděla jsem, že bude na krátké jízdy) ale podlehla jsem naléhání a koupila tohle. Na delší trasy, akceleraci atd. úžasné. Ale bohužel...
Jo a už třetí člověk který je viděl jej koupil. A fakt to nebylo zadarmo, ale za (hodně) férovou cenu.
Já nechci nikoho urážet, mě by opravdu zajímalo, jak často tomu mazlovi někdo měnil motorový olej. A jestli mu ten olej někdo doléval.
Ona totiž, pokud mu ten olej někdo vůbec měnil a doléval, i ta "řádná a odborná údržba" znamená i long-life 40 - 60.000 km mezi výměnami oleje, a to je smrt pro motor, i při delších klidných jízdách, natož při tomto stylu.
To, že se ten motor zadřel muselo mít nějaký důvod, ta 1.8 v tomto směru žádné kontsrukční vady nemá...
No ono to zacalo letos zjara destickami, podbehy,prehrivala se kola, meli jsme to v servisu 3x ale i kdyz menili kde co, nic nenasli,("snad to budou rozvody?")a pak uz jsem odmitla delat kasicku. Sama nerada ridim a ani u te posledni jizdy jsem nebyla,ale vim jiste, ze v oleje se kupovaly kvalitni a menily vcas.