Najit rozumneho majitele je velmi obtizne. Vetsina majitelu hodnotu jejich vozu vyrazne prestreluje. Nezridka jde podle me o lidi, kteri nebyli spokojeni s vykupni cenou v bazaru. Je tedy potreba hledat majitele, kteri prodavaji delsi dobu a jsou jiz ochotni prodat za rozumnou cenu.
Tak to je jasné, nikde není psáno, že soukromník=jistota dobrého vozu. Ona většina těch aut z bazarů je stejně soukromníků, kteří se nechtějí samotným prodejem moc zaobírat a tak to dají do bazaru, který to prodá za ně. Pak jsou tu takoví "dovozáři", kteří to nakupují v Německu, stočí a pak prodávají za přemrštěné ceny a pak Vám tvrdí jak je to auto dobré. To stočení mezi Reichem a ČR nepozná nikdo, evidence na zahraniční vůz u nás jaksi není. No a nejlepší je si sám vyhlédnout pár vozů u soukromníka, třeba v tom Německu, udělat si společně s mechanikem výlet do Reichu a koupit auto tam.
Jinak stále platí, že OJETÉ bude pořád ojeté a je nutné si k ceně vozu připravit prachy bokem, kdyby náhodou. Zkazit se může cokoliv.
No a nejlepší varianta je koupit nové, tam je jistota toho, že když se něco pokazí tak máte záruky třeba až 5 let.
Osobně mám nový vůz s nájezdem necelých 70 000 kilometrů. Volant ok, ale na šaltpáce už čísla nenajdete a světlomety taky už jsou do žluta. Podle článku bych měl teda mít tak 150 000 kilometrů. To jest 2x tolik. Takže trochu zavádějící a popravdě amatérské určování stavu vozu..
Spojku mohu potvrdit z vlastní zkušenosti - u Fabie mi odešla prakticky bez jakékoli výstrahy. Z naprosto perfektního řazení, kdy jsem nepozoroval ani náznak problém prostě najednou začala prokluzovat totálně, tedy až k nepojízdnosti. O nějakém "mezistavu" nemohla být řeč a šance poznat to při prodeji bez demontáže by byla nulová.
Ony i ty další rady jsou sporné (hlavně v tom ohledu, že výjimek je prostě trochu moc), ale ta spojka mě praštila do očí snad nejvíc.
Mám 5 let starou Octavii (1,9 benzin turbo) - což už není podstatné, protože se zadřel motor. Auto bylo používáno na krátké cesty (rodinné, pracovní auto), tj. denně ráno 1,5 km tam, 1,5 km zpět. Dopoledne tak 3x max. 4 km tam a zpět. Večer totéž - do 2 km tam a zpět. Samozřejmě do je neustálé nastupování a vystupování, startování atd. Takže ano, volant je ošoupaný, sedadlo u řidiče taky, o řadící páce nemluvě. A protože motor "klekl" za pochodu, tedy na cestě a ještě v zimě, interier není "načančaný", ani auto vyblýskané, i když má kvalitní metalizu a je to /byl to mazel. Přesto případní kupci, poučení z TV a tisku přišli a hned věděli, že je přetočený tachometr. Jo, fakt to má najeto jen sto tisíc... ale proč přetáčet tachometr, když je motor stejně v háji? Prasklý blok, nebo co, já tomu nerozumím, ale dost jsem se naštvala. Takový zájem, i když jsem jasně uvedla co tomu auto je - a najednou prý podvod.Tak to je také výsledek "osvěty".
Přesně tak :-)
Také jsme narazili na takové poučené chytráky, kteří testovali auto tak, že jsme jim chtěli dát facku.
Hlavně že se točí na parkovišti jak idiot jestli někde něco necvaká, ale přitom vytáčí TDI za studena do 4.000 otáček a řeší jestli není moc ošahaný volant. Kožený volant může být ošahaný i z toho důvodu, že si zkrátka člověk, který auto řídí krémuje ruce, protože je má suché. A tím nemyslím nakrémovat ruce před jízdou a v autě, prostě v kanceláři.
Takže to jsou poznávací znaky úplně k ničemu.
Pro bazaristy není problém ten volant vyměnit.
Auta prodávám výhradně do AAA auto, kde s nimi sice 3 hodiny smlouvám, ale stále oproti nějakým samozvaným servismenům vyškolených podobnými články, kteří si přijedou auto prohlédnout na základě inzerátu ušetřím stále hromadu času.
Od Vás a Vám podobných bych si vzal auto tak možná zadarmo. Opravdu máte Octavii 1.9 benzin turbo? V tomto objemu se dělá diesel. Benzín je 1.8 či 2.0. Když nevíte na co jezdíte, má Váš příspěvek nulovou informační hodnotu.
Pokud přistoupím na to, že máte diesel, kdo Vám proboha poradil si na popojíždění po městě, jak sama píšete max 4 km, koupit naftový motor? To je pro něj snad nejhorší možný pracovní režim. Pokud to auto bylo "mazel", kolik energie jste věnovala péči o motor ve vztahu s jeho pracovním použitím- tj. velmi krátké trasy? Nebo vidíte definici "mazlíka" v občasném vyluxování a navonění interiéru?
Sice se škodovce podařilo vnutit svým zákazníkům myšlenku, že Octavia s motorem 1.9 TDi je to nejlepší co můžete získat, protože ten motor je "držák", ale chtělo by to i osvětu o vhodnosti použití benzínového/dieslového motoru.
Nechtěla jsem vůbec odpovídat, protože auto už je prodané a na rozdíl od vás si ten člověk nemyslel, že jsem BB (blbá blondýna) ani podvodnice. Dobře, je to 1,8 benzín, každý se může upsat. Ano, nevěděla jsem, že na popojíždění je turbo stejně špatné jako diesel. O motor se staral ten, kdo s ním jezdil a ujišťuji vás, že ůdržba byla řádná a odborná. Definice mazlíka je čistě individuální - citová. Auto bylo především pracant, (věděla jsem, že bude na krátké jízdy) ale podlehla jsem naléhání a koupila tohle. Na delší trasy, akceleraci atd. úžasné. Ale bohužel...
Jo a už třetí člověk který je viděl jej koupil. A fakt to nebylo zadarmo, ale za (hodně) férovou cenu.
Já nechci nikoho urážet, mě by opravdu zajímalo, jak často tomu mazlovi někdo měnil motorový olej. A jestli mu ten olej někdo doléval.
Ona totiž, pokud mu ten olej někdo vůbec měnil a doléval, i ta "řádná a odborná údržba" znamená i long-life 40 - 60.000 km mezi výměnami oleje, a to je smrt pro motor, i při delších klidných jízdách, natož při tomto stylu.
To, že se ten motor zadřel muselo mít nějaký důvod, ta 1.8 v tomto směru žádné kontsrukční vady nemá...
No ono to zacalo letos zjara destickami, podbehy,prehrivala se kola, meli jsme to v servisu 3x ale i kdyz menili kde co, nic nenasli,("snad to budou rozvody?")a pak uz jsem odmitla delat kasicku. Sama nerada ridim a ani u te posledni jizdy jsem nebyla,ale vim jiste, ze v oleje se kupovaly kvalitni a menily vcas.
Má vůbec cenu řešit údaj na tachometru? Auto kupuju podle toho, v jakém je stavu, a stav ložisek, ošoupání volantu či řadicí páky a další věci, které ovlivňuje především nájezd, pro mě mají minimální rozhodovací hodnotu, protože to vyměníte za tisícovku či dvě, zatímco ty podstatné části, které mnohem více ovlivňuje způsob nájezdu a údržba, budou dražší než celé auto. Klidně může to auto mít najeto 200 kkm a být ve stavu, že bez problémů ujede ještě jednou tolik, nebo může mít 40 kkm a zlikvidovanou převodovku i turbo, protože předchozí majitel byl „TDi závodník“.
Souhlasím, koupil jsem (v roce 2013) Passata z dovozu na 130 000. R.v. 2010. Celkem možný nájezd. Projel jsem ho, ozkoušel, prohlédl kvůli havárii a poté koupil. Interiér i exteriér krásný, nevěřil bych ani těch 130 000, hádal bych kolem 50 000. Následujících 75000 najel pouze s výměnami oleje. Teď mě dle info výrobce čekají rozvody. Takže i kdyby auto stočené bylo, záleží na jeho reálném a pocitovém stavu. Koupě byla maximálně dobrou volbou. Navíc vždy jsou záruky na skryté vady v momentě prodeje.
Protože je situace na trhu s ojetinami taková, jaká je a protože jsou lidé tací, jací jsou, nikdy v životě bych z mnoha důvodů zásadně nekoupil použité auto jedno zda z bazaru nebo od soukromé osoby. Jedinou výjimku akceptuji a tak jsem koupil své první dva vozy, že byly od člověka, kdy jsem znal historii vozu a úroveň péče jejich majitele od prvního kilometru. Od té doby si pořizuji již jen nové vozy.
To jsou ale blbosti. Ošoupané pedály, řadící páka, volant??? Kvalita výrobců a součástek aut je různá, stejně tak majitelé. To co jednomu vydrží 100tis, druhému ani polovičku ne, stejně tak u značek aut. Někdo má agresivní pot, někdo drží volant v jednom místě, celou cestu drží fofrklacek apod. Na kalhotách cvočky nebo přezky potrhají sedadlo, dámy v podpatcích taky jinak šlapou na pedály než chlap v pohorkách. Než takové "odborné" vizuální zkoumání, vezměte do ruky servisku (pokud ji auto má, pokud ne jděte jinam) a podle razítek si zavolejte na čísla servisu. V 90% Vám ochotně poradí a sdělí kolik tehdy auto mělo nejeto. Nebo si zavolejte podle VTP na STK, tam si údaje z tachometrů zapisují už řadu let a informace Vám dokáží dohledat. Pečlivý majitel Vám dokáže dát i faktury se servisu. A pokud servis děla kamarád v garáži, jděte jinam. A hlavně nejsou ani tak rozhodující km, ale to jestli byl majitel nezodpovědné prase nebo opak.
V pripade dnesnych modernych commonrailovskych dieslov vybavenych DPF filtrom su praveze kilometre nenormalne dolezite. Dovodom je skutocnost, ze vdaka filtru nespoznate stav vstrekovacov. Ked su uz unavene ci opotrebovane, auto bude dymit. Ked ma DPF, tak ten dym z vyfuku napriek vstrekom v klinickej smrti nepojde, pretoze vsetky sadze zostanu v nom, cim ho upchavaju. Riesit DPF tiez nie je prave najlacnejsie. Obvykle vstrekovace, vysokotlakove cerpadlo a DPF su najdrahsie komponenty. K nim patri este turbo, ktoreho stav je tiez obcas problem zistit.
Popisane zavady su obvykle neviditelne a nezistitelne, pricom cena ich pripadnej opravy moze atakovat obstaravaciu cenu auta.
Dobrý den, jelikož jsem dřív téma ohledně koupi ojetého vozu také řešil, nedopadlo to u nás v rodině úplně dobře, protože se nám podařilo koupit auto od nějakého chytráka, který nejen, že stáčel kilometry, ale také bylo auto třikrát bourané... Od té doby už bych ojetinu nekoupil, raději se obrátím například na https://www.rpz.cz/renault/ a koupím nové auto od nich.