To je hloupost, před rokem rokem jsem totéž řešil. Auto vlastním od 1993 (Buick Skylark) a převáděl jsem ho na syna. Já byl majitelem, děda ZTP, poté syn. Syn mi ho po půl roce vrátil, že moc žere. Tak jsem ho dal opět na sebe a platil jsem jen 800 Kč. I značky zůstaly stejné.
Ten ekoteroristický poplatek je pěkný humus. Řada starších aut je ještě ve slušném stavu a mohla by ještě sloužit, kdyby se dala rozumně převést bez tohoto šíleného poplatku. Mohli by je používat třeba starší důchodci k jejich občasným jízdám na nákup a k lékaři, popř. na návštěvu, mohl by je používat čerství vlastníci řidičáků, než se naučí pořádně jezdit. Obě kategorie nemají moc dopravních nehod. To si ekoteroristi fakt myslí, že ten, kdo dá sotva zdroje na starší ojetinu, si koupí nějakou lepší a za víc, popř. auto nové? Pokud budeme mít takového zákony, tak bude lidová tvořivost pokračovat, po zvýšení DPH i v jiných oblastech. Už dneska se běžně provádějí nezdaněné barterové obchody, ty mně opravíš sekačku, já ti dám košík jablek. To se chceme vrátit do 19.století?
A pokud to dobre chapu tak to podleha zdaneni stejne jako jakekoli jine obchodu. Pouze nedochazi prevodu na penize a zpet. Nicmene ucetni hodnotu je potreba vycislit, ze skladu odepsat hodnotu a pripadne pripsat hodnotu obdrzeneho zbozi. Jediny rozdil tu je ze si obchodnici vetsinou nepridaji marzi, ale to je venkoncem jedno, protoze to co by dostal sujekt do zisku, by zase vydal jako naklad, takze nula od nuly by posla.
Přesně tak, zrovna já mám takové auto. U nás by se platilo za převod 3000 Kč a v Německu bych dostal tu nejlepší nálepku pro vjezd do těch jejich zón.
Navíc mezi Euro 2 a 3 je minimální rozdíl. Motor se ničím neliší, akorát Euro 3 má více lambda sond než Euro 2, protože je má jak před tak i za katalyzátorem.
Ono je podvod, tady na ekologii, už samotný ekologický poplatek. Staré škodovky 100 105, 120 byly schopny jezdit, za dobrého technického stavu a lehčí nohy na plynu za 5 - 6 litrů benzínu na 100 kilometrů. Výherci ekonomy souteží dosahovali s těmito auty spotřeby pod 3 litry benzínu na 100 kilometrů. Dnešní běžná auta stejné třídy žerou takových 8 litrů na 1010 kilometrů nebo i víc.
To je sice pravda, ale ono v tech novejsich systemech jsou prepalovany splodiny pro lepsi vysledek a vysledek je odlisny. Ono vyjadreni vyfukovych splodin v mnozstvi CO2 je zjednodusene, ve skutecnosti jde o CO2 a ekvivalenty a skryva v sobe tedy dalsi sklenikove plyny, ktere jsou v cisle zastopeny prave pomerem jejich skodlivosti ve srovnani s CO2 (napr. oxid dusny je 200x zavaznejsi).
Ony ty staré škodovky mají úplně jednoduchý motor bez elektroniky, který se seřizuje velice snadno. Takže kdo není prase a trochu se o to stará a nejezdí denně roky 100 kilometrů do práce, takže nemá natočeno 200 tisíc, má tu starou škodovku vždy v dobrém stavu. U novějších aut se musí spoléhat na servis, když to servis zprasí, je to mnohem horší než ta škodovka....
A samozřejmostí je, že jezdil jen za suchého a slunečného počasí. Jinak po patnácti letech ty plechy u "fáčka" vypadaly skutečně velmi "zachovale". No, myslím, že tady spousta lidí nostalgicky vzpomíná na něco, co nebylo až zas tak skvělé. Jezdil jsem s tím několik let jako se služebním vozidlem, ale to i ty stopětky byly lepší.
věřit, když už v zadání příkladu je uveden nesmysl? Není možné, aby otec tazatele měl "29 let starou Škodu Favorit", když Škoda Favorit se vyráběla od r. 1988 do r. 1995, poprvé byla představena na strojírenském veletrhu v Brně v roce 1987. Pokud tedy autor, resp. tazatel, umí počítat, tak za předpokladu, že otec tazatele neměl zrovna kus, který byl vystaven v Brně, o čemž dost pochybuji, může mít dnes jeho "fáčko" maximálně 23 let. Jo, houpat mě můžete, ale nesmíte to přehnat, to bych pak mohl vypadnout.
"Pokud si chcete zachovat čisté svědomí a splnit povinnosti ukládané zákonem..."
Bůh nás chraň před lidmi, již své svědomí čistí loajalitou k zákonu, ať nacistickému, komunistickému nebo postdemokratickému. Svědomí, modifikované podle toho, na kterou stranu legislativní korouhev právě vlaje, zove se oportunismem či lokajstvím a jen lokaj moci se neptá, je-li správné udat žida, protože se zákonem si vystačí. Jen morálně pokleslé individuum jest schopno říci "mé svědomí je zákon", neboť soudný člověk ví, že jen vlastní zkušeností a celoživotním hledáním hranic mezi dobrem a zlem lze získat měřítka pro vlastní svědomí. Je-li s ním zákon v souladu, tím lépe. Není-li ovšem, slušný člověk vzdoruje, protože slušný člověk pozná rozdíl mezi mravností a patolízalstvím bez skrupulí.
Dobrý den,
koupil jsem starší auto v ČR, to je nyní v polopřevodu, resp. odhlášeno z pův. majitele a převedeno na mě. Ve svém kraji mám kamaráda, který je držitel průkazu ZTP a který teď v té 14ti denní lhůtě na přepis zaběhne se 2 plnýma mocema (aby mě registroval jako vlastníka a sebe jako provozovatele) na úřad. Jak to ale je v případě, kdy je můj kamarád - držitel průkazu ZTP, již vlastníkem vozidla? Řeší úřad v tomto případě pouze to, jestli držitel průkazu ZTP dostal na své vlastní auto nějakou dotaci a když ne, tak je jedno, kolik má na sebe napsaných/registrovaných vozidel a eko daň v našem případě nezaplatí, nebo v případě že už je můj kamarád - držitel průkazu ZTP, vlastníkem vozidla, musim si najít jiného "kamaráda" se ZTP, který není vlastníkem žádného vozidla?
Díky moc za odpověď,
Sníža
Dobrá, chci si koupit auto a napsat jej na babičku, která má průkaz ZTP, abych ji mohla vozit k lékařům atd. Teď ale čtu, že pokud je držitel průkazu ZTP nezpůsobilý k řízení vozidla - nelze auto na něj přepsat. Což dost dobře nechápu, asi každý zdravotně postižený je nezpůsobilý, ne? Proto si kupujeme auto my, abychom jej dovezli k lékaři atd. Tak jde to, nebo ne?
Takze chapu dobre, ze i kdyz auto prevedu pod jiny registr vozidel, ale majitel zustane stejny, eko dan se neplati?
Jezdim v aute po mamce, eko dan zaplacena neni, neprepsali sme ho. Matka ze mi z pce stehuje do prelouce, takze musi prehlasit auta. provozovatele neresime, jezdim s tim, jakobych to mela pujceny, ale jsem pojistnikem. Takze auto bude mit "trvaly pobyt" v prelouci, ale na zeleny karte bude pardubicka adresa. Musim se kvuli tomu registrovat jako provozovatel vozidla nebo je jedno kde je pojisteno? Dekuju za info
NE už to doopravdy nejde, novela zákona to změnila. Můžete si o tom přečíst v tomhle článku o ekodani.
“Poplatek se platí též při přeregistraci použitého vozidla následující po registraci nebo přeregistraci, při kterých byl žadatel od poplatku osvobozen.”