Doplním ještě problém z příspěvky na fond oprav u majitelů bytů v bytovém domě (se společenstvím vlastníků). Příspěvky do společného fondu oprav jsou sice většinou vyžadovány společenstvím, ale jsou daňově neuznatelné jako výdaj daného roku. Jako tvorbu rezerv je také problematické je uplatňovat, protože tuším od roku 2009 by tvorba rezerv měla probíhat na zvláštním bankovním účtu. Takže jediné co mne napadá je uplatňovat ve výdajích čerpání z fondu oprav v daném roce (v případě, že by to bylo víc než 40000 Kč na danou bytovou jednotku, pak technické zhodnocení a odpisování). Ale zase by mohl být problém, že se to v daném roce neplatilo (příspevky do FO se dávali už v předchozích letech). Byl bych rád kdyby se autor zaměřil právě na takovéto špeky (které spoustu lidí ani hned nenapadnou). Také by v příkladu bylo dobré počítat s odpisy, u běžného bytu budou v řádu desetisíců až statísíců ročně což podstatně ovlivní kalkulaci. Včetně např. možnosti zahájení odpisování dříve vlastněného bytu (zařazení do obch.majetku ke dni uvedení do provozu - zahájení pronajímaní).
V podstatě se to tak dá brát, ale princip výpočtu je trochu jiný. Ve Vašem případě (pronájem nemovitosti nabyté dědením) bych volila, jít cestou odpisů. Můžete si je uplatnit jako daňově uznatelný náklad. Pokud se v této problematice nepohybujete, radila bych vyhledat daňového poradce, popř. nějakou účetní, která má zkušenosti.
Dobry den,
jak je to prosim v pripade, ze pronajimame byt ktery je zatizen hypotekou, tak ze jej pronajimame pouze za vynalozene naklady. Tudiz cena najmu=naklady na hypoteku, zadny vydelek pro nas jako majitele.
Byt pronajimame poprve a tak nas zajima zda budeme platit neco navic a co nas ceka. Danove priznani budeme muset podavat jako fyzicka osoba? Dan z nemovitosti se do toho asi nijak nepocita, ze?
Dekuji za odpoved.