Řekl bych, že v článku chybí důležitý údaj. A to internetové připojení. Jednak rychlost (nejlépe bez datových limitů) a taky cena. Paušál za internet do jisté míru kompenzuje úsporu za paušál Telecomu. Vím, že se dá argumentovat, že internet platím tak jako tak, že se dá využívat i jinak než k IP telefonii, ale přesto je to náklad a měl by být minimálně zmíněn.
Internetové připojení jsem si už platil a potřebuji ho. Do ADSL, kvůli kterému bych si musel telefonní linku nechat, jsem se pouštět nechtěl. Využívám Chello Light s rychlostmi 1024/128 kbps a dobrým pingem, ale pro IP telefonii by mělo stačit zhruba 30 kbps v obou směrech s nějakou tou rezervou.
Je to tak ... většina lidí ještě s připojením pokulhává ... a to je taky důvod, proč telecom zůstává klidný. My jsme doma na kabelu a v pondělí se půjdeme s telecomem rozejít.
Pevnou linku jsem před 6 měsíci zrušil a používáme IP telefon. Problémem je internetové připojení. Protože jeho kvalita kolísá až na úroveň vytáčeného připojení, stává se i IP telefon někdy nepoužitelný. Nevýhodou je také nutnost zapnutí počítače. Ale vracet se rozhodně nebudeme a používáme o něco více mobil.
přesně. Tyhle telefony dělá třeba Cisco. Ale jsou docela drahé. Tuším někde od 5000 Kč. I když se to vrátí méně než za rok, tak to vlastně tak drahé není.
V článku je odkaz na ceník firmy IPCOM, která u nás IP telefony a IP adaptéry prodává. O IP adaptéru je v článku celý odstavec. Ceny telefonů i adaptérů se pohybují kolem 2-3 tisíc Kč.
Dobrý den,
zajímalo by mě, zda a případně juaké máte někdo zkušenosti s firmou BD-Tel? Chystám se od nich objednat službu připojení k internetu i telefon. zatím jsem slyšela spíše kladný ohlas, ale zajímal by mne i Váš názor. Děkuji Suchop.
Naprosty pruser. Nekolikrat jsem je kontaktoval. Odpovedi vzdy nekdy ve dve nebo ve tri rano, radu informaci (jako napr. smluvni podminky, podminky/pozadavky pro instalaci) jsou nedostupne, kdyz si je clovek explicitne vyzada, pro jistotu nereaguji na maily vubec a to ani pres urgence.
Seriozni firma se takhle nechova, docela dost bych se bal si s nimi neco zacinat.
musím říct, že tak do června to stálo za prd. Ale od prázdnin to běhá, či přímo létá jak víno. Dokonce už nejsou ani výpadky, cožž dříve bylo častým jevem. Tudíž teď už lze opět doporučit.
Vlastním IP bránu Grandstream Handy Tone 486, mám internet s měřeným připojením.
Dost mě překvapilo, že odebírá i naprázdno asi 150 MB měsíčně + nějaké volání ale to není tak hrozné. Celkem by stačilo 200 - 250 MB. Na mém připojení s rychlostí 512 kbs v obou směrech to je 190 Kč +DPH 19%.
Je ale taky uzavřený protokol, nikoliv plnohodnotný VoIP operátor. Musí se použít jen jejich SW klient. Jinak zítra mi dorazí VoIP adaptér Linksys SPA1001-EU (1xFXS, 2xVoIP linky)
Schazi mi v clanku naprosto zasadni informace, a to zda je mozne nadale pouzivat stavajici telefonni cislo. Exituje v CR nejaky VoIP operator (at uz v clanku zmineny ci jiny), do jehoz site je mozno prenest sve vlastni telefonni cislo (momentalne stale jeste u CT)?
Cena uvedená včlánku u VoIP služby ha-loo je správná, ale ha-loo může být i levnější. Některé "firmy" a jednotlivci, kteří spolupracují s ha-vel internet, s.r.o. jako ha-loo partner, či ha-loo dealer, přenechávají "svým" klientům (tedy těm které získali) část své provize, kterou pak zákazníci ha-loo dostanou na konci měsíce jako vrácený kredit. Já mám registraci přes http://ha-loo.virsip.net/index.html , kde ha-loo partner s reg. kódem grand0040 vrací "svým" klientům 10% provolaného kreditu. Takže výsledná cena je 0,96/0,54 Kč pevná (špička/mimo špičku) a 4,17 kč mobil vč . DPH. A když se připočte (nebo spíš odečte) ještě to, že ha-loo platí za příchozí hovory, je to pro mne asi jedna z nejvýhodnějších služeb. (Mám asi 2 -3x víc hovorů příchozích, než kolik sama volám.)