Hlavní navigace

Názory k článku Investiční životní pojištění prožívá soumrak své existence (ROZHOVOR)

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 19. 9. 2016 9:41

    Jiří (neregistrovaný) ---.midgard.cz

    Mám u této pojišťovny ještě jedno investiční životní pojištění. Původně jsem měl dvě. Jedno jsem již zrušil. Nejenom, že nic nezhodnotili. Ještě mě připravili o spoustu peněz. Abych nepřicházel o další mnou či zaměstnavatelem posílané finanční prostředky, převedl jsem pojištění do tzv. splaceného stavu. Nyní mi odmítají poskytnout i jen pouhý internetový přístup k mému účtu. Takže ani nevím kolik na mém účtu v dané chvíli mám. Jen to odhaduji podle vývoje příslušného fondu a čekám na vhodnou dobu pro výběr, aby moje ztráta nebyla tak veliká.
    Navíc přejmenovali pojišťovnu ING na NN pojišťovnu. Říkám tomu , že se jedná o "no name" pojišťovnu. Kdo můžete, vyhněte se jim velkým obloukem.

  • 19. 9. 2016 11:06

    thr

    Faktická poznámka - to přejmenování na NN je do jisté míry spíše návrat k odkazu tradičního názvu, umělým přejmenováním bylo spíš to ING období...

    Jinak jejich kvality nekomentuji, ale ten poslední odstavec se mi moc nezdá.

  • 19. 9. 2016 20:43

    (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    "Abych nepřicházel o další mnou či zaměstnavatelem posílané finanční prostředky, převedl jsem pojištění do tzv. splaceného stavu."

    O peníze přicházíš i ve splaceném stavu. Již zainvestované peníze se prostě stále zhodnocují/zne­hodnocují. Plus ber v úvahu poplatky pojišťovny.

    Nicméně na stejný problém narazíš u každé pojišťovny. Allianz, Generali, Česká pojišťovna, Kooperativa, Čsob pojišťovna, je to úplně fuk.

    Ono je to totiž o tom, že základní službu pojišťoven, tedy osobní pojištění, přirozeně poptává jen málo lidí. Ano, smlouva se jim dá i tvrdě prodat (= vnutit), nicméně taková smlouva jde brzy do storna (= vratka provize v neprospěch agenta). Daleko lépe se životní pojištění prodává jako "spoření".

    Životky nejsou za zenitem kvůli vyšší finanční gramotnosti klientů. Ti jsou (a chtějí být - je to pohodlnější, než si něco předem prověřit) stále stejně tupí jako před 20 lety. Jenže dneska hradí splátky úvěrů, platí hypotéky, tedy peníze utrácejí za jiné služby (a věci - třeba mobily před 20 lety skoro nebyly, v současnosti je někteří obměňují nejméně jednou ročně = další výdaj na jinou věc než osobní pojištění).

    V USA klesá počet životek od roku 1982 (statistiku jsem zahlédl někde na Opojisteni.cz. nebo Investujeme.cz nebo na nějakém podobně důvěryhodném zdroji). Opravdu vytrvale klesá. 30 let!

    Je to třeba tím, že se desítky let nedějí žádné extrakatastrofy s úmrtností v milionech (nebo jsou příliš vzdálené, neosobní). Lidi pak nemají strach a nemají potřebu impulzivně, pod nátlakem emocí se pojišťovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).