Internetové bankovnictví MojeBanka KB je relativně nové. Před tímto existoval u KB klasický HomeBanking jménem Best a M-Best. Jeho uživatelem jsem byl přes dva roky. Všechny bankovní operace se připravily off-line a teprve potom odeslaly. Připojení k internetu trvalo asi 10 vteřin. Stažení výpisu bylo ještě rychlejší.
MojeBanka nic navíc nenabízí. Práce je z důvodu neustálé komunikace se serverem velmi pomalá, doba strávená na internetu je značná. Objevují se výpadky a chyby. Instalace vyžaduje pevné nervy a odblokování bezpečnostních funkcí MS-Exploreru. Oproti tomu na pobočce byli při vyřizování certifikátu velmi ochotní a příjemní.
Nový systém je trochu krok zpátky, ale také je to jistě otázka zvyku. Na vlastní přechod ze systému Best byla poskytnuta dlouhá doba a informovanost uživatelů byla velmi dobrá, za což patří KB taktéž uznání.
bezpečnost je naopak u mojebanka vyšší (viz opak tvrzený v článku :) - mojebanka využívá elektronický podpis = asymetrické šifrování využívající infrastrukturu vešejného a soukromého klíče - oproti symetrickému šifrování ČS a eBanky jde nejen o technologii novější, leč také o bezpečnější (stejně ale vždy záleží na opatrnosti uživatele, takže se mnou nezačínejte zuřivě polemizovat :)
VLK
No, pokud někdo chce využít asymetrického šifrování veřejným a soukromým klíčem (certifikátem) u eBanky, má tu možnost za 200 Kč ročně už několik měsíců. Nevím přesně kolik. Bezpečnost opravdu závisí zatím pouze na uživateli, doposud jsem nezaznamenal zprávu o tom, že by se někomu podařilo prolomit způsoby zabezpečení, které např. eBanka používá (tj. Osobní klíč, mobilní klíč nebo certifikát).
profiBanka nenabízí trvalé příkazy, svolení k inkasu ani hromadný příkaz. To vše se prý řeší a bude v příští verzi - to mi říkají už tři měsíce. Komunikace se serverem je velmi pomalá, časté updaty prodlužují dobu strávenou na internetu. Nemají popsán uživatelský formát pro import dat. Zkrátka - profibanka mě štve.
Předně děkuji autorovi za článek, který s chutí použiji při prodeji účtů eBanky. Neustále jsem tu sklízel kritiku za obhajování eBanky, ale pokud se podíváte jen na skutečnosti, které autor označuje za problémy nebo chyby, tak ikdyby byly poplatky v eBance několikánásobné (nejsou), tak bych je rád zaplatil! Nebudu tu psát, co všechno eBanka umí, ale to co poskytuje u svého produktu KB mi přijde jako srovnání Trabanta a Mercedesu - obojí jsou auta (obojí jsou elektronicky ovládané účty), ale po svezení se asi nebude co řešit.......
Mám přístup k internetu non-stop na rychlé lince, přesto mě MojeBanka nezaujala - hlavně kvůli nutnosti zajít na pobočku něco vyřizovat. Určitě stojí nějaké peníze, navíc toho spoustu neumí - pro mě je mnohem, mnohem výhodnější ExpresLinka a řešení všech problémů přes telefon. Na pobočce jsem nebyl snad rok, naposledy si vyzvednout kartu. O jakékoliv změně zůstatku na účtě mě informuje SMS zpráva. Myslím, že alespoň tohle má KB vyřešené (když už ne MojeBanka, jak píše Marek), a tudíž je pro mě ExpresLinka jasná volba - mám ji aktivovanou už tři roky a zatím maximální spokojenost se stávajícími službami i s těmi novými :o)
Ano, souhlasim s pisatelem, ze EL je dostacujici. Mam ji cca 2 roky + jsem se stal test userem Mojebanka (na rok jsem to mel zadara). Ted platim za EL 49,- + 12,5 za Mojebanka.
1)Ohledne trvalych prikazu: v aplikaci moje banka je moznost si vytvorit si sablonu a pak menit jen castku
2)EL je daleko lepsi reseni nez GSM banking. stoji mene mate 0800xxx xxx a nemusite platit operatorovi za SMS
3)jen mi vadi ze EL funguje jako stat ve state. napriklad nemohu pozadat o povoleni debetniho zustatku apod.
Jestli jde pres EL pozadat o kartu nevim, ale myslim si ze by KB mohla vyuzit el. podpis (certifikatu) i ke komunikaci jako dalsi mozny kanal pro kontakt s klienty.
Jan
Pouzivam pres 2 roky M-Best a ted nam ho berou. Je to velka skoda. V zime jsem zkousel Moji Banku vcetne Profi Banky. Je to silny zazitek. Nedobry. Ted uz mame z donuceni Moji Banku diky ukonceni M-Bestu. Je to jak pise pisatel Zlaty M-Best v off-line provozu a pouze prenos dat pres SSH. Idealni, rychle, bezpecne. Nechceme opustit tuto banku a mrzi me, ze takto nuti klienty k necemu, co je cesta zpatky na stromy. Snad to bude casem lepsi.
Pouzivam pro soukrome ucely jeste Home Banking Postovni sporitelny (jine nez CSOB ucty a HomeBanking). To vubec neni spatna aplikace. Komu nevadi cekat 10 dni na zrizeni uctu a zajit na zacatku na postu a pote do centra pro certifikat, tak neprohloupi. Je to levne a rychle. Aplikace funguje v off-line provozu. Pote se prenesou data a je to. Prikazy lze psat velmi rychle, defakto prepisete u puvodniho prikazu datum, castku a var. symbol a mate novy prikaz. Zustatky jsou vsak pouze na webu, ale vypis se stahnout da. Pro bleskove transakce je provoz skutecne on-line (v ramci site CSOB).
Pro druzstvo pouzivam jeste Home Banking od GE Capital, to je take zazitek a tech problemu jen pri spusteni. No nic.
Proste webove aplikace pro banky jsou zatim i diky CT (projeni k internetu) na zacatku. Faktem vsak zustava, ze technologicky ma KB v produktu MojeBanka zrejme nejlepsi vec, at si pise kdo chce a co chce (Tedy az na aplikaci z profi banky, ale to Microsoftem).
Na zaver preji vyvojarum Moji banky vse nejlepsi a prosim je o trochu vstricnosti k nam uzivatelum a ne ke svym nadrizenym. Dekuji.