Vážený pane Zámečníku,
Dovolte mi, abych se vrátila k Vašemu článku "Internetové bankovnictví KB s chybou!".
Komerční banka byla o zaslání chybného výpisu informována přímo klientem a problém s ním také řešila. Tuto situaci způsobila mimořádná chyba při jednorázové technické migraci, příčina problému byla okamžitě odstraněna. Tato chyba nemohla dokonce ani v průběhu zmíněné migrace nastat u vyššího počtu klientů, jak je v článku mylně uvedeno.
Proti zneužití dat je internetové bankovnictví Komerční banky zabezpečeno systémem PKI (systém digitálních certifikátů), který znemožňuje manipulaci s cizími daty a data šifruje.
Každý uživatel navíc každou jednotlivou transakci digitálně podepisuje. Toto zabezpečení je na světové úrovni a do míry, která je současnou technologií dosažitelná, vylučuje zneužití dat v systému KB.
Z uvedených faktů vyplývá, že bezpečnost účtů v KB spravovaných přes internet není v žádném případě ohrožena naopak je na mimořádně vysoké úrovni i ve světové kontextu. Technologické řešení internetového bankovnictví KB bylo v minulých měsících oceněno ve Spojených státech jako jeden z nejúspěšnějších projektů roku 2001 v této oblasti.
K zaslání výpisu na špatnou adresu bohužel občas dochází v každé bance. Je to samozřejmě vždy událost mimořádná, politováníhodná a její příčiny jsou vždy velmi důsledně zjišťovány a řešeny. V internetovém bankovnictví se takové problémy vyskytují zcela výjimečně. Do této kategorie patří také případ, který jste popsal.
Velmi mě samozřejmě mrzí, že jste nám nemohl poskytnout podrobnější popis problému, který by usnadnil jak jeho dohledání, tak samozřejmě naši vzájemnou komunikaci.
S pozdravem
Marie Růžičková
Ředitelka divize Komunikace KB
Omlouvam se za pozdni zverejneni reakce Komercni banky, zpusobeneho mou nepritomnosti. Dekuji za pochopeni
Petr Zamecnik