Trochu se na to zapomíná, ale všechny operace se zobrazí, pokud zvolíte Žádost o výpis, což považuji za velmi důležitou věc.
Dle mého názoru je zabezpečení přehnaně komplikované třemi neměnnými údaji. Osobně mi nejvíce vyhovuje zabezpečení mobilním klíčem, tak jak ho nabízí eBanka.
Zakladni problem Internet bankingu CS je, ze casto vubec nefunguje. Hlaska typu "Page not found", "Neplatna relace, prihlaste se znovu" jsou na dennim poradku. Lahudkou jsou nazvy stranek, ktere se zobrazuji ve framech misto obsahu. Hlaska o mixovani secure a non-secure prvku na strance souvisi s vykonem, to bych jim odpustil. Pokud Vam tedy nevadi, ze se zobrazuji pouze internetove transakce, pokud Vam nevadi, ze po zadani 4 hesel, vyplneni cisla uctu, kodu apod a jejich natukani do kalkulatoru, prepsani do pocitace a kliknuti na odeslat dostanete hlasku "Neplatna relace, prihlaste se znovu" a musite udelat vse znova, tak Internet banking CS plne doporucuji.
PS: nevite, ktera firma tuto aplikaci vyvinula?
Moje zkušenosti do dnešního dne jsou naprosto tristní. Zatím jsem zaznamenal několik období, kdy služba nejela vůbec. Pokud se podaří přihlášení, pak zdaleka není vyhráno. Viděl jsem již několikráte rozsypaný obraz místo dialogů, ale co je vůbec nejhorší je fakt, že službu prakticky nelze používat, neboť se po chvíli vždy objeví zpráva: "Neplatná relace - Přihlašte se znovu". Na informačním telefonu neustále dokola opakují nacvičené rady typu "vymazat cache", což přirozeně v tomto případě jsou rady zcela k ničemu. Ještě se mně ani jednou nepodařilo dokončit vše, co bylo třeba na jedno přihlášení. Abych se kvůli zjištění denních pohybů musel pětkrát přihlašovat a strávil s touto činností téměř třicet minut - na to věru nejsem v 21. století zvědavý.
Takže můj závěr: celý systém není nic jiného, než ubohý neodladěný paskvil nedosahující ani na alfa verzi, který ČS zřejmě dodělává za chodu za použití klientů, coby neplacených alfa či beta testerů. Korunu tomu všemu dodává neinformovaný personál, který sice mile a ochotně, leč nesmyslně opakuje zcestné rady.
Internet banking ČS využívám od počátku jeho provozu. Přesto, že se mnoho věcí podařilo doladit ,vadí mi stále několik základních problémů. Nejhorší je neschopnost dostat skutečně fundované informace od pracovníků na pobočkách (Břeclav)Posílají Vás od jednoho k druhému a většinou se dozvíte pokaždé jiný názor na stejnou otázku. Druhým problémem je nestabilnost systému. Pokud provádíte dvě a více operací na stejný účet v naprosté většině nelze druhá operace již provést a musíte se od systému odpojit.Jedinou radou, kterou dostanete na on-line pomoci je vymazat casche a skusit to znovu.Největším podrazem na zákazníkovi mi připadá povinné zakoupení autentizačního kalkulátoru ke každé smlouvě zvlášť. Chtěli jsme využívat služby společně s manželkou, k oběma účtům máme oba dispoziční práva, ale byly nám nuceny dva kalkulátory po 900,-Kč. Není to tak trochu kšeft pro Spořitelnu, když jedním kalkulátorem lze ovládat i více účtů???????????
V názvu uvedená hláška "Neplatná relace, přihlašte se znovu" je v současnosti, podle mého názoru, opravdu největším nedostatkem IB ČS. Z počátku jsem se domníval, že opakování hlášky nějak souvisí s dobou mé nečinnosti, zaviněné zadáváním dat do kalkulátoru (ten musím neustále "držet při životě", jinak zhasne). To byl omyl, i při několikrát nanečisto procvičené přípravě nade mnou hláška zvítězila. Následně jsem se domníval, že je chyba na mém PC, nastala doba čištění a rekonstrukcí (cashe, cookie, SSL atd.)a výsledek - hláška zvítězila. Poslední pokus byl se změnou času připojení - přestože jsem se připojil ve 4.30 hod. ráno ze soboty na neděli, kdy většina zákazníků ČS spíše ve spánku sní o penězích než aby s nimi zrovna online disponovala - hláška opět vítězila. Výsledek mých pokusů byl jednoznačný, když mé poplatky za připojení byly výrazně vyšší než poplatky České pošty, vzdal jsem snahu platit převodem a spořádaně stojím frontu u poštovní přepážky se složenkou.
PTÁM SE České spořitelny - dělám něco špatně já, nebo vy?
Jak dlouho budu muset chodit platit na poštu?
Děkuji Pavel.
Tak jsem si myslel, že když je něco on line a dokonce si to dá taková služba do názvu, znamená to, že je zde umožněn přístup k informacím v reálném čase. Ó nikoliv, alespoň tedy u "on line 24" služby České spořitelny. Pokud se přihlásíte po 22 hodině a chcete si stáhnout výpis provedených transakcí, máte smůlu. Od 22 do 7 hodin ráno probíhá zpracovávání účetních transakcí a tato služba je nedostupná. Nejsem odborník na počítačové zpracovávání bankovních dat, ale dělá to na mě dojem, že tam snad sedí nějaká úřednice a přepisuje to na psacím stroji, když na to je potřeba devět hodin. Takže smůla, více než třetinu dne nemáte přístup k přehledu transakcí. Velmi mě dojala reakce pracovníků horké linky. Prý se sice k výpisu nedostanu, ale službu můžu využívat samozřejmě po celých 24 hodin. Taková služba mi je ale víte na co...
Smutné zkušenosti s problémy při přihlašování mohu také jen potvrdit.
CSAS rusi soucasnou verzi bankovnictvi a zavadi nove pod nazvem Servis24.
Zabezpeceni pres internet je jen JMENEM a HESLEM. Nikdo nevi jak to bude vypadat, jake je zabezpeceni, nic. Informace, ktere jsem dostal od CSAS jsou, ze DEMO a plna verze bude spustena 4.11.2002. Dnes jsem dostal postou Jmeno a Heslo a dopis, ve kterem se pise, ze az si Aktivuji sluzbu Servis24, ze ji mohu plne vyuzivat. Aktivace internetu je na adrese : www.servis24.cz. Veskere pokusy byly ukonceny - Spatny login. Aktivoval jsem tedy pres telefon - po aktivaci jsem se zeptal , proc nejde aktivovat pres web. Odpoved - ze to bude funkcni az 4.11.2002. Ted jsem si pry aktivoval jen telebanking. Kdyz jsem rekl, ze zadnej telebanking jsem aktivovat nechtel - uz je pry aktivni a internet si musim aktivovat az 4.11.2002. Hlavne ze mi vedeni CSAS pise v dopise, ze mohu vse vyuzivat ihned. Soucasna verze bankingu CSAS byla dostacujici, jak funkci tak i zabezpecenim. Ale o novem systemu nikdo nic nevi.
Pretiskuji odpoved na muj dotaz ohledne zabezpeceni pristupu pres web, ktere jsem dostal od CSAS :
Služba Servis 24 Internetbanking je zabezpečena prostřednictvím klientského čísla a bezpečnostního hesla pro službu Servis 24 Internetbanking, které si sám zvolíte. Toto heslo je osmi - až čtrnáctimístné, může obsahovat čísla i písmena. K tomu je dále možné nastavit si denní limit pro službu Servis 24 Internetbanking - použití autentizačního kalkulátoru.
Celá komunikace mezi Vaším počítačem a naším serverem je šifrována pomocí 128-bitového SSL 3.0 protokolu.
Nové bankovnictví George mne tedy nepotěšilo. Při přihlašování a vyplňování plateb jsem rád, že vůbec vidím, co piši. Vše je světlé a špatně viditelné, zejména pro lidi, co mají pár dioprií............ Při zadání pletby mne docela obtěžuje zadávat jméno příjemce - koho to zajímá ? Když jsem uvedl SČVK, tak mne to upozornilo, že musím zadat jméno příjemce. Pro jistotu se mi při opravě jména příjemce ( musel jsem napsat Severočeské vodovody a Kanalizace ) ztratilo číslo účtu a VS. Musel jsem to tedy zadávat znovu jak Hurvínek...........
Při přechudu na nové bankovnictví mi také zmizely všechny mé poznámky k proběhlým platbám, podle kterých jsem dokázal určit o co konkrétně šlo. Jsou fuč.
S pozdravem J.K.