na pivo si skočte v Orgrimmaru do hospody ;)
každopádně 450,- měsíčně je dost (kupon?), při platbě kartou to vychází na 260,- až 320,- podle doby předplacení (1-6 měsíců)
Kdo z nás si rád nehraje! A zvláště pak na PC!
Je ale třeba taky připodotknout, že kromě drahých her existuje početná skupina her freewarových, mnohdy velmi chytlavých a dobře hratelných (u nás třeba bezkonkurenčně vede tetris, to pořádáme domácí turnaje).
Jinak je vcelku jedno, jestli lidi utratí peníze za hraní si na PC, plejstejšnu, za koukání na TV, kino, karty, pívo v hospodě nebo večeři v báru. Je to prostě specifický druh relaxu. Navíc myslím, že za videohry se neutratí tolik jako za sázky a to, že jsou svým způsobem návykové, je z hlediska dopadu pořád lepší než gamblerství, kde se protočí peněz daleko víc.
Hlavní rozdíl mezi počítačem a televizí je v tom, že s počítačem pracuje (nebo si hraje) jen jeden, na TV může koukat tolik lidí, kolik se jich do místnosti vejde. Proto je PC horší z hlediska socializace, víc vede lidi k individualismu.
Ja bych spis hlavni rozdil mezi TV a PC videl v tom, ze u televize jen pasivne prijimate vysilane a u pocitace muzete alespon neco aktivne ovlivnovat. V dobach hrani her ve split screenu byl i pocitac zalezitost pro vice lidi, dnes s eto same tyka hrani po siti.
Omlouvám se, já brala v úvahu, že u nás má podle odhadů přístup na net jen zlomek obyvatelstva, netoví gambleři mne nenapadli.
Jinak pro kolegy níže: chcete ten tetris poslat, abyste se přesvědčli na vlastní kůži? Je to jeden z klonů tetrisu, na začátku máte plnou plochu a odebíráte kostičky podle toho, jak se k sobě přiřadí. Cílem je dostat se na nulu. Je to chytlavá hra a má výhodu v tom, že jedno kolo trvá pár minut, dá se snadno a rychle opakovat a vy přece chcete jednou ten počítač porazit. Takže opakujete a opakujete, úplně do zblbnutí, třeba hodinu dvě. Neskutečná návykovka.
Pokud si pamatuji, v tetrisu padaly shora kostky nebo soubor kostek a ve vzduchu během pádu jste je musel otočit a nasměrovat tak, aby pasovaly bez mezer do těch kostek, co už ležely dole na zemi. Mezery se potom sčítaly a hromada kostek se o ně zvyšovala, na natáčení bylo čím dále méně času, až kostky zaplnily celou obrazovku. Ale to už je tak 20 let.
Tohle je klon, od tetrisu odvozený. Máte plnou obrazovku kostek a odklikáváte ty, co jsou spolu spojené. Kosty padají směrem dolů a spojují se s dalšími stejné barvy. Plocha se vám uvolňuje a cílem je dosáhnout čistou plochu. Protože si ale můžete nastavit velikost plochy, počet barev kostek a další parametry, můžete jít od jednoduché (3 barvy) do složité varianty (asi 20 barev kostek). Najdete ji na: http://plnehry.idnes.cz/logicke/click.html
>>Přestože americkým trhem opět otřásají nové rány hypotéční krize
>>a Američané hluboce pociťují její ekonomické důsledky, za
>>videohry utrácejí čím dál tím víc a herní průmysl si na krizi rozhodně
>>stěžovat nemůže. Na hraní videoher padnou klidně i poslední
>>úspory, a nejde přitom o zcela nelogický krok.
Vazeni, o cem to tu melete? Krizi bych to rozhodne nenazyval. Na poslednich $50 si tu nikdo nesaha... Zije se tu porad stejne. Pokud je nekde krize, tak spis mluvme o CR.
Pár poznámek ke článku: půměrná hrací doba většiny her (až na pár výjímek typu WoW) je cca 10 - 15 hodin.
K diskuzi - Osobně bych moc nevyzdivhoval interaktivitu her nad sledováním TV, protože hráč je sice přímo přítomen v příběhu, ale vše je již dopředu dané - a hráč jen plní úkoly, obvykle střelbou. Tím nechci říct, že jsou hry špatné, sám jsem také hráč. Je to prostě jen zábava, nic víc -prostě vypnout hlavu.
To co píšeš rozhodně není pravda. Každý herní styl má průměrnou hrací dobu. Např u rpg je to i více jak 40 hodin a rozhodně tam příběh neženeš dopředu střelbou.
WoW je MMORPG a do těchto statistik bych ho rozhodně nepočítal, pač mmorpg hry nemají definovaný konec.
Btw. existuje i celá řada příběhových her, na které se spolu s hráčem často koukají sourozenci, nebo kamarádi. Například herní série Metal Gear Solid, Fahrenheit, série Final Fantasy, připravovaný Heavy Rain a spostu dalších.
I hráči her se dělí na několik druhů, pokud bych je měl rozdělit jen na dva druhy, tak to budou:
- hráči zaměření na příběh
- hráči zaměření na akci.
každý z nich si dokáže užít hru po svém a má jiné priority. Nic proti, ale myslím, že ty zrovna patříš do hračů zaměřených na akci;-) Alespon je to vidět z každé věty, ve tvém příspěvku.
Výroba her je v dnešní době stejně nákladná jako tvorba filmů a v mnoha případech i mnohem dražší a zábava je u lepších AAA titulů mnohem vyšší a delší než u velké části filmů.
Otec mého kámoše si hraním vydělává. Sází tipy na zápasy fotbalu a hokeje v sázkové kanceláři. Denně se tím zabývá tak 6-7 hodin, jeho výdělek je tak 40-50.000/měsíc.