Názory k článku Hypotéky v "akci"

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2006 1:08

    Pet (neregistrovaný)
    "...obecně platí pravidlo: fixovat na delší období v případě, že se očekává růst úrokových sazeb, a naopak v případě očekávaného poklesu nebo stagnace"

    Tohle by spíš platilo, kdyby se nabízela stejná úroková míra. Já mám třeba na stole nabídku: 1 rok - 3,15%; 3 roky - 4,10%; 5 let - 4,42%; 10 let - 4,89%. To znamená, že banka si nechává za budoucí nejistotu dost dobře zaplatit, a to pokud možno ještě s dostatečnou vůlí.

    Když si tedy člověk vybere 1roční fixaci, musel by mít ve 2. a 3. roce sazbu vyšší než 4,57%, aby se mu to nevyplatilo. Nakolik to je v EU pravděpodobný vývoj, ať si každý vyhodnotí sám. Lidé, se kterými jsem mluvil, si dávají často třeba 5letou fixaci kvůli jistotě. Ve skutečnosti si dost draze připlácejí jen za tu jistotu, že budou mít náklady vyšší.
  • 14. 4. 2006 17:23

    Pavel (neregistrovaný)
    Jenže náklady na hypotéku nespočívají jen v úrokové sazbě. Takový poplateček za sestavení úvěru, pojištění nemovitosti i nesplacené části úvěru, za vedení hypotečního účtu, za vedení BÚ... Proto je lepší si vzít 1 mil. třeba od Modré pyramidy než hypotéku od stejné banky.
  • 18. 4. 2006 9:26

    jezevec (neregistrovaný)
    Připlácet si na jistotu po dobu pěti let z dvaceti je samo o sobě sporná jistota.
    Nicméně formulace "pravděpodbný vývoj v EU" s tím snad nijak nesouvisí. Banka se při stanovování marže nemusí řídit pravděpodobným vývojem EU - prostě může nefixované hypotéky "potrestat" vysolením zcela nadstandardních úroků.
    Pak sice můžete hypotéku refinancovat u jiné banky, ale jednak všechny se mohou chovat stejně parazitně a jednak tp jsou taky nenulové náklady.
    Nebo se mýlím?
  • 14. 4. 2006 10:03

    hrabat chce každý (neregistrovaný)
    já nevím, ale uzavírat si něco na poště? Ne všude jsou vyvolávací systémy a když si představím tu naši poštu /stejnou jako stovky dalších pošt/: i když jsou na přepážkách upozornění "přistupujte jednotlivě" - lidi vám dýchají na záda a když se na předchozího klienta nenalepíte hned na záda a necháte tam odstup, hned vám tam někdo vleze (vč. vysokoškolsky vzdělaných lidí s titulem) a když je slušně upozorníte o soukromí, tak z vás ještě udělají blbce, proč tak "blbě" stojíte. To samé ve spořitelně. Chce to ještě pořádný kus výchovy. Nebo produkty sjednávat jen na pobočkách vybavených na úrovni 3. tisíciletí. Když on ale zisk a hrabat chce každý ... je to těžké zachovat nějakou etiku ...
  • 14. 4. 2006 17:25

    Pavel (neregistrovaný)
    Na "mé" poště to bude selanka. Pokud tam přidají tu židli tak se dočkáme front jako za komunistů na banány.
  • 18. 4. 2006 7:27

    ja (neregistrovaný)
    Kdyz jste u toho okynka, tak nekomunikujte s clovekem za prepazkou, ale jen se otocte na toho cloveka za Vasimi zady a tupe na nej zirejte. Osobne vyzkouseno - ten trotl za Vama to sice nepochopi, ale te obsluze do peti minut dojde, co Vam vadi a udela v pobocce poradek. Vyzkouseno s uspechem ve smenarnach, bankach i na poste.
  • 19. 4. 2006 7:53

    hrabat chce každý (neregistrovaný)
    Taky jsem toto vyzkoušel. Výsledkem byly jen hemzy toho za mnou na ostatní ve frontě, jak dlouho ještě budu zdržovat. Nehledě na to, že těch pár přepážek je na malém place a akustika je výtečná, takže půl města bude vědět, že jsem si nechal udělat fajnovou životní pojistku... Pokud je z 5 přepážek otevřeno 2 - 3, tak sjednáváním obchodu typu pojištění, stavebka atp. na takovýchto přepážkách rozhodíte jakžtakž plynulý chod celé instituce. Pošta ani spořitelna (hlavně na menších městech) nejsou na takovouto činnost zkrátka zařízeny! A pokud si na poště můžete koupit důležité cigarety, ale korespondeční lístky "má kolegyně, co tu zrovna není" - to hovoří za vše ...
    Ve spořce zase obsluha požádala o odstup, ale ten klient po ni (částečně právem) vyjel. Stál totiž ve frontě, kde na přepážce probíhalo jednání o pojištění. Zatímco v ostatních frontách byli odbaveni klienti, kteří přišli až po, ten klient trpělivě čekal, že snad na něj přijde také řada. A aby úředník na celou halu křičel: ke mně nechoďte, já dělám životní pojistku (nebo cokoliv jiného) a aby to opět věděla půlka města, to snad ve 3. tisíciletí NE!
    Nehledě na to, že odborná způsobilost k prodeji takovýchto produktů, jakým třeba životní pojistka je, nebude ve spořce či na poště nijak vysoká, což mohu potvrdit, když jsem v jedné pojišťovně musel vyslechnout přehršel dotazů klienta, kterého zpracovali ve spořce. Jak jsem vyrozuměl, polovinu věcí mu neřekli vůbec a polovinu špatně. Pojišťovák pak nějak tak přiznal, že nejsou za takovouto výpomoc moc vděčni - přidělávají jim tím práci (bezprovizní) a navíc jim berou kšeft, ale vedení celé finanční skupiny takto rozhodlo, tak musí držet ústa a krok.
    Pokud si na pojišťovně budu moci poslat balík nebo zřídit trvalák či vybrat z účtu, tak prosím ... Ale jinak: drž se ševče svého kopyta......................................................................................................................................................................
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).