Doufam, ze pojistovaci brzy vymrou. Nedavno jsem tu na ne nadaval a je to tu znova. Minuly tyden nam firma dohodila schuzku se zastupcem ING. Ten clovek sproste lhal, jako kdyz tiskne, na prime otazky slizce uhybal a pri dotlaceni ke zdi uz "klasicka" odpoved - "to jsme si asi nerozumeli" (v lepsim pripade), v tom horsim jsem za blbce - "to jste se spatne vyjadril". Mor na ne na vsechny. Je mi stydno, ze nekdo muze delat v tomto oboru. Zatim jsem poznal (asi tak do dvou desitek) pojistovaku a do jednoho to byli lhari, rikali polopravdy, zamlcovali podstatne zkusenosti, slibovali prakticky cokoliv atd.
Napr. do oci vam tvrdi, ze poplatky jdou z vynosu. Kdyz se zeptam, jestlize tedy pokud bude muj rocni vynos 50Kc, tak se mi misto poplatku 480Kc (a to jeste zamerne nerikaji petset za rok, ale ctyricet za mesic, asi to nevypada, jako moc velka cifra) strhne jen tech 50Kc, tak se dozvim ze nikoliv, ze celych 480Kc. Kdyz se ozvu, ze mluvil o placeni z vynosu, tak jsme si asi nerozumeli.
Zastánci této kombinace již dávno vystříleli střelivo. Potom si to nechali spočítat od nezávislých odborníků a nyní někde v koutku tiše naříkají. Modlí se, aby tyto servery nenavštěvovali hlavně jejich klienti. Internet je mocné médium a kdo jej dokáže dobře využívat, tak je In.
Zas a jenom je to o člověku. Jestli budu tvrdit klientovi dokolečka něco o výnosech 5 - 8 %, tak je na snadě, jak to asi dopadne. Není mi moc jasné proč LK zatracuje všechny pojišťováky? Já si taky koupil špatný nový japonský automobil Honda, ale to přece není důvod, abych odstartoval s dalším bombardérem plným všelijakech vodíkovek, atomovek a já nevím čeho ještě a šel vyhubit Japonce. Ta myšlenka spojit hypotéku s kapitálovým životním pojištěním nebyla vůbec špatná, její problém nastal při poklesu úrokových měr. Momentálně PRIBOR kolem 2,5 % - katastrofa! Já bych viděl jako alternativu investiční životní pojištění. Tam je poměrně reálná šance dosažení slušného zúročení. Samozřejmě riziko je vyšší v porovnání s klasickou životní pojistkou. Nicméně stále zůstává klient slušně pojištěn a navíc doby, na kterou toto pojištění sjednáte jsou kratší. Proč máte pocit, že každý pojišťovák je podvodník? Konec konců, nikdo Vás přece k pojištění nenutí......
Ano, sazby byly skutečně takové, ale pojišťovací smečka nutí klienty do kombinace KŽP s hypotékou pořád. Proč mám být stále pojištěn ( např. na 1.000.000 Kč ), když v posledních letech hypotéky činí můj zůstatek úvěru řádově desetitisíce ? Vyhazuji peníze z okna, což mi 95% pojištováků zamlčí, ale hlavně, že jsou v balíku. Fanda
Já si myslím, že problém, který zmiňujete by vyřešila důsledná licencializace. Tvrdé zkoušky. Problém je totiž v tom, že pojišťovny ke své škodě - a je v podstatě jedno která pojišťovna - přijímají opravdu každého. Velmi nebezpečná teorie hovoří o tom, že není důležité, jestli tomu nějak zvlášť rozumí a má předpoklady k výkonnosti, ale že pojistí nejprve své známé. Na klienta, kterého nezná se často ani neodváží, natož, aby mu zpracoval kvalitní nabídku a porozuměl jeho problémům. Taková "rychlokvaška" pouze pojistí okruh svých známých - často jediným produktem, který se naučil - a skončí. Pevně věřím, že se to změní, ale věřte, že těch kvalitních je opravdu víc, jen se o nich až tolik nemluví, protože je přece normální, když někdo udělá kvalitně svou práci.
Jinak k tomu, že Vám zbývá již splatit jen malá část původní výše hypotéky. Ideální řešení je sjednat rizikové pojištění (třeba ve formě pojištění úvěru, kdy budete-li určitou dobu práce neschopen, platí pojišťovna za Vás), může být pojištěna i invalidita a život. To znamená, že při invaliditě se platí za Vás a někdy je možné sjednat i doplacení zbylé části úvěru a v případě úmrtí totéž. Pokud k tomu sjednáte rezervotvornou pojistku, pak musí být především dobře úročena, čehož u klasické životní pojistky již dnes dosáhnout nelze a patrně ani v budoucnu nepůjde. Zbývá tedy vybrat buď dobrý podílový fond - tam zas není pojištění - nebo investiční pojištění. Zde dosáhnete velmi slušného zhodnocení, ovšem s vyšším rizikem. Současně můžete zvolit takovou výši pojistné částky, která Vám vyhovuje. Nabízí se i alternativa, pokud sjednáte hypotéku na delší dobu, může Vám částka z končícího pojištění pokrýt zbylou část dluhu a Vy tím hypotéku zaplatíte dřív. Příjemné je, když Vám hypotéka skončí současně s pojistkou a Vy dostanete po letech "strádání" slušnou sumičku na další zařízení nebo já nevím na co. Je dobré znát všechny možnosti a pak si vybrat - pojistku jen pro to, že ji mít musím a abych nemusel dál platit, když se něco přihodí. Nebo variantu, kdy mi pojistka zkrátí dobu placení nebo poskytne v závěru peníze. Samozřejmě jiný pohled bude mít na to co je lepší rodina klienta, který zemřel. Zde obecně platí, že muž by měl být pojištěn asi na trojnásobek svého ročního příjmu, protože zhruba tak dlouho tvá, než se finanční stav takové rodiny konsoliduje.
A peníze pojišťovákům nezáviďte. Laik to možná považuje za lehce vydělané peníze, ale kdo to dělá delší dobu, tak Vám potvrdí, že je to sakra těžké a každý doktor Vám potvrdí, že psychická únava je mnohem horší než fyzická. Většina lidí, když přijde do práce tak má své jisté - svůj stroj, svoje auto - prostě co má dělat. Pojišťováka se nikdo neptá kde veme, ale musí přinést... Většině lidí, kteří se tomu věnují opravdu na plno to i zničí rodinný život. Byla by zajímavá statistika rozvodovosti u pojišťováků - asi by to bylo hodně velké číslo :-(( Koneckonců zkusit si tu práci může každý.
Čekal jsem, že se ozvete a abych tomu předešel, psal jsem to jasně, proč si to myslím. Kdybych potkal dva pojišťováky a jeden mně obelhal, řeknu si, narazil jsem na blba, náhoda. Kdybych potkal tři a z toho mě dva obelhali, už začnu bystřit, ale taky možná náhoda. Ale když mně obelhávají komplet všichni, se kterými jsem se kdy bavil, a to prakticky stejným způsobem (ty kecy o tom, jak jsme si "nerozuměli", že jsem se asi "špatně vyjádřil", ty finty, kdy se zamlčují poplatky, popř. schválně uvádějí menší), to asi nemůže být náhoda.
Protože buď jsem blbec a nedokážu se vyjádřit (o čemž můžete být ujištěn, že to tak není) a nebo jsem měl obrovskou smůlu a potkal jsem všechny pojišťovací padouchy, co jsou v republice a náhodou ani jednoho slušného.
A protože zkušenosti s těmi lháři a podvodníky mám stejné nejen já, ale - když jsme to teď řešili v práci - i většina ostatních kolegů, můžete si myslet, že škatulkuju, ale aspoň víte proč.
Máte to podobné jako s cikánama. Minulý čtvrtek jsme byli v zoo, přišla ke mně nějaká cikánka, jestli je nemůžu vyfotit, že si doma zapomněli foťák. Blesklo mi hlavou "co by dělali cikáni v ZOO, to bude nějaká sviňárna", ale zastyděl jsem se za tu myšlenku a že tedy ano. Jenže pak z ní vylezlo, že ne jejich foťákem, ale tím mým, co se mi houpal na krku, mezi tím ke mně přišla z toho houfu cikánů další ženská a nabízela mi (určitě nekradený) dalekohled a když ten foťák chtěli do ruky, hodně rychle jsem jim zmizel. A suďte mně, že jsem rasista. Akorát jsem člověk ponaučitelný a pokud mám s někým 99% špatných zkušeností, dá rozum, že vím, co si o něm mám myslet a že příště budu připraven, že mně zase čeká nějaké "překvapení".
Navíc si dovolím upozornit na souhlasný komentář, který se mi pod příspěvkem objevil.
Ještě abych dodržel to přirovnání - pokud Vás bude Japonec přesvědčovat, že ta jejich Honda nejen že nežere benzín, ale naopak ho za jízdy do nádrže produkuje, že má maximálku 450km/h, objem zavazadelníku 1000m3 apod. a vy poté, co si jí od něj koupíte a jemu se upíšete, zjistíte, že kecal a on Vám řekne "to jsme si asi nerozuměli, já měl na mysli maximální rychlost volného pádu a s tím benzínem jste to pochopil přesně opačně, to auto na něj jezdí, to mně mrzí, pokud jste to nepochopil", tak si asi dáte majzla. No a pokud tímto způsobem s Vámi budou jednat všichni Japonci, na které narazíte a když si postěžujete známým, co za sebranku ti Japonci jsou a známí Vám řeknou, že oni také jednali s nějakými Japonci a vypadalo to úplně stejně, pak bych se nedivil, kdybyste (samozřejmě obrazně) za chvíli seděl na runwayi a čekal na povolení ke startu.
Mrzí mě, že máte tuhle zkušenost. Co píšete je logické, jen blbec se spálí víckrát. Jinak pokud jde o cikány, nemyslím si, že jste rasista. Já je nemám rád stejně jako Vy, ale nesoudím je podle barvy jejich kůže (ať jsou třeba růžoví s hnědejma puntíkama, to je úplně jedno), ale soudím podle jejich obvyklého jednání. Tedy soudím jednu skupinu obyvatel, která nějak jedná, ale rozhodně mi nevadí barva kůže a myslím, že se na ně stejně dívá většina lidí. Kdyby dodržovali zákony a chovali se slušně, tak nic proti nim. Všechny ty vládní a jiné blbečky, kteří toto prohlašují za rasismus, bych nastěhoval do Matiční a přišel bych se zeptat na jejich názor po týdnu :-)). Jinak, pokud Vám můžu být konkrétně prospěšný po odborné stránce, můj mail je uveden. Třeba zachráním pojišťovákům reputaci. A s tou Hondou se mi to opravdu stalo, u úplně nového auta mě jen servis stál ve 3. roce 160 t. a to jsem se vracel asi 6 x na laně. Takže u mě auto japonec až úplně nakonec! Pak jsem koupil auto ve 3 áčkách a ujel s ním 70 km - vrátit nešlo. Stejně jsem však nezanevřel na všechny auta, jen si víc vybírám. Mějte se fajn.