Ještě bych se s Vámi podělil o nepříjemnou zkušenost s touto bankou a případné zájemce o vyzkoušení tohoto zdánlivě výhodného produktu PREMIER varoval. Co se mi stalo a může se stát i Vám. Byl jsem jeden z těch, který vyzkoušel tento balíček a protože jsem nikdy nedosáhl požadovaného 1 mil Kč (dnes už vím, že naštěstí), začala mi HSBC účtovat poplatek 750 Kč. To je v pořádku, o tom jsem byl předem informován a nijak mi to nevadilo. Problém je ten, že jak už bylo výše uvedeno v jiných příspěvcích, HSBC o tyto klienty zřejmě nestojí. Jeden bod všeobecných podmínek, přesněji 2.2 oddíl B dává totiž možnost bance Vám tuto službu vypovědět a to bez udání důvodu. Přesně to se mi stalo. Jak neseriozním způsobem to banka udělala jsem tu již popsal a dnes už mám naštěstí účet jinde. Problém ovšem je s kreditní kartou! Původně jsem o ni neuvažoval, ale byla mi nabídnuta, tak jsem ji při založení balíčku využil. Dostal jsem běžně přidělovaný limit 150 tis a kartu začal používat. Pokud se limit vyčerpá celý, vychází měsíční splátka na 7500 Kč, ale protože se jedná o revolvingový úvěr, následně je možné z karty zase čerpat, takže v tom problém není. Jenomže pokud budete kalkulovat s kreditním limitem a měsíční splátkou, u HSBC se můžete velmi snadno přepočítat. Karta Vám najednou nefunguje, protože někdo v HSBC (nikdy se nedozvíte kdo) se rozhodl, že Vám balíček PREMIER včetně kreditní karty vypoví. A dle výše zmíněného bodu všeobecných podmínek tak může učinit. Co ve všeobecných podmínkách nikde už tak přesně uvedené není je to, že HSBC následně požaduje splacení celé částky vyčerpané z karty jednorázově! Sice to nikde ve všeobecných podmínkách uvedené není, ani doba, do kdy by to mělo být doplacené, pouze je tam informace, že klient v případě výpovědi zaplatí celou částku, HSBC si tento bod vysvětluje po svém. Logicky bych předpokládal, že to bude nadále splátka ve výši 5% z vyčerpané částky i když komplikace může být už to, že následně nemůžete ze splátky nic čerpat. HSBC si to ale vysvětluje tak, že se rozhodne a Vy ji zaplatíte třeba do 14 dnů, třeba 150 tisíc Dejte si tedy pozor všichni, kdo byste kreditní kartu u této banky chtěli využívat a buďte velmi obezřetní. Nikdy totiž nemusíte mít problém se splátkou, nikdy nemusíte nic porušit a přesto Vám tohle banka může udělat bez udání jakéhokoliv důvodu, čímž vám banka může způsobit velký problém. Nevím, jestli má tato banka aktuálně problém s likviditou a proto stahuje peníze, či se takhle chová z jiných důvodů, každopádně v tuto chvíli zvažuji možné právní kroky proti této bance a mám v úmyslu celou situaci dále medializovat a potenciální klienty před HSBC tak varovat, jako to činím zde.
To je jednoduche, HSBC si proste sama vybira sve klienty podle toho, jak sama chce. OK, ma na to pravo. Ale mela by hned na prvni schuzce rict, ze nejsem pro ni vhodny klient a ze mi jednoduse ucet neotevre. To je ferove.
Ale vodit nekoho za nos a po par mesicich se odvolavat na vseobecne podminky je ubohe a bance typu HSBC by to melo stat za to, aby sve jmeno ocistila. Zvlaste kdyz zase tak extra sluzby uplne nenabizi a mnoho jich hlavne chybi (typicky uvery, inkaso, seky...)
Ja jsem to u ni taky zkusil, ale po pul roce jsem citil velky tlak na udrzení min. milionu na uctu. Ja tam mel cca 900 tisic. Sice nic nerekli, ani neuctovali poplatek, ale bankerka pravidelne volala, jak to vypada a zda vklad navysim nebo alespon budu investovat. Takovy pristup nemam rad, pritom platba 750 Kc mesicne mi nevadi. Sebral jsem penize, sel do UniCredit, dostal hned kreditku letadlem, kontokorent za 12 % a jsem happy. A hlavne, kdyz neco chci zmenit nebo udelat, tak to jde a je to hned.