Docela hustý. Pěkně postavená služba, ale souhlasím s anketou, milion nemám a 750 Kč za to nedám. Internet OK, nic není na rozjezdu dokonalé, ale za ty nečipové karty by se fakt měli stydět, to už by u nových karet měl být snad standard, ne?
Čipové karty jsou výrazně nebezpečnější než karty nečipové, i když se Vám bankÿ mohou snažit tvrdit opak. Dokud jste musel podepsat účet, mohl jste při reklamaci dokázat, že není Váš. U čipové karty zadáváte PIN, a to veřejně (jste si jist, že třeba v supermarketu na Vás nemíří nějaká kamera), nevíte nic o tom, jak se přenáší data z terminálu (většinou v obchodech wi-fi a nešifrovaně), ani jak je s nimi potom naloženo (po vložení karty do přístroje je možné oskenovat magnetický proužek, který na některýc kartách dále je) a vyrobit klon, který se dá využít v zahraničí, kde se třeba systém na zadávání PINu neužívá. Navíc PIN je při vlastnictví určité technologie možné získat z chipu, který je přímo na kartě. Takže mě osobně vychází chipovky jako výrazně rizikovější.
Moc me to neoslovilo - tedy krome tech prevodu do ciziny. Stejne je to ale drbani pravou rukou za levym uchem nebo jak se to rika - proc banky proste nenabidnou BEZPLATNY nebo laciny prevod z ceske banky primo na zahranicni ucet? Proc HSBC v pripade takoveho premioveho uctu toto nenabidne? Pripada mi to trapne, ten trik s s uctem v cizine.
České banky to nenabídnou proto, že ten váš převod posílají přes korespondenty (a někdy i dva nebo tři) a každý z nich si za tuto transakci vezme cca 0,5% až 1%. Takže když pošlete 100 000 někam do USA, proč by za vás měla vaše banka platit náklady 1500 Kč?
Zajímavé, že nebankovní společnosti jsou toto schopny nabídnout za paušální poplatek (v minulé firmě jsme měli od 190 Kč) a navíc ještě s výrazně lepším kurzem než nabídne banka (obvykle jen několik haléřů nad středový kurz ČNB).
V "mé" bývalé firmě jsme posílali do zahraničí platby v řádech desítek tisíc CHF a používali jsme k tomu výhradně nebankovní subjekty, hlavně Citco, Wallich, Divíšek a Rüesch, dříve ještě Aktiv Change. Dokonce jsme se nechali nalákat naším firemním bankéřem, abychom podepsali "exklusivní smlouvu" s dealingovým centrem ČSOB, z cca 5 pokusů ani jednou nenabídli konkurenceschopný kurz, víckrát jsme to už nezkoušeli.
Pokud někdo provádíte časté zahraniční platby, doporučuji uzavřít smlouvu s některou podobnou společností (je jich mnohem víc). Moje zkušenosti:
Divíšek - jediná ze zmíněných má stejný kurz po celý den, dá se použít k "vydírání" ostatních
Rüesch - dost "nabubřelí", uzavírají smlouvy jen s firmami, na druhou stranu administrativně nejméně nároční
Citco - kruzy se mění z minuty na minutu, strašně záleží na tom, na koho narazíte, nejraději jsme měli pana Vodičku, na druhou stranu tam dělala i nějaké strašně nepříjemná ženská - od té jsme nikdy nedostali slušný kurz
Wallich - založili "utečenci" z Rüesche, tady se nám podařilo dosáhnout nejnižších paušálních poplatků
Nevím, jaké jste řešili částky, ale znám pár bank, které zahraniční platby už před pěti lety uměly za 100,- a kurzy u částek nad cca 750tis. měly nesrovnatelně lepší i oproti Akcentě a Diviškovi. Bohužel z posledních tří let už novými informacemi sloužit nemohu, specializuji se už na osobní finance a tady vzhledem k menšímu používání zahraničních plateb (ve srovnání s firmami) se dá vejít i do výjimek, které se většinou stanovují v řádech desítek tisíc na klienta a rok.
U jednotlivých plateb šlo o desítky tisíc CHF, ale bylo jich poměrně hodně do roka (tak tři až pět plateb měsíčně), sem tam nějaká platba v USD a EUR. Kurzy jsme měli jednotky haléřů nad střed ČNB.
Ten kurz byl důležitější než paušální výše poplatku, roli hrál každý haléř, někdy jsme se dokonce "dohadovali" o zlomky haléřů :-)
Teda klobouk dolů, článek je dlooouhý a hodně podrobný.
Když jsem o nabídce HSBC slyšel poprvé, myslel jsem, že to bude další banka, která bude chtít jen podojit klienty a nabídne jim "za to" všelijaké "barevné kartičky" (zlaté, platinové, ...), tahle aspoň nabízí nějaké služby.
Nejvíc mě zaujaly ty zahraniční převody a kruzy měn. Fakt je, že by mohli upoustit od těch "tanečků" převádění peněz na účet v zahraničí a odtud ven, to vidím jako velkou vadu na kráse, kurzy měn pro zúčtování platební karty vypadají zajímavě, ale nikde (ani na stránce banky) jsem nenašel kurzy pro běžné bankovní převody (devizy-nákup a devizy-prodej) a eventuelně kurzy pro výměny valut, třeba jako super službu pro cestovatele bych viděl možnost zajištění různých exotických měn (aspoň těch států, kde mají pobočky), ne vždy a všechno jde platit kartou, nebo není k dispozici bankomat a nějaké drobné v místní měně by se hodily.
Na druhou stranu úrokové sazby na spořícím účtu nic moc, CZK podle zůstatku jen 2 - 3 %, v EUR 2 - 2,2 % (tedy velmi pod sazbami obvyklými např. na německém trhu).
Skvělá nabídka - "prémiové" účty našich "bank" právě uvažují o sebevraždě :) Kdybych byl takto krásně prachatý, rozhodně bych o takové nabídce velmi vážně uvažoval.
A článek byl opravdu skvěle napsaný, tolik informací... na rozdíl od pseudowebů, kde umí akorát opsat tiskovou zprávu, jsem se tady opravdu něco dozvěděl.
Díky za skvělý článek. Za služba taky vypadá docela špičkově, ale asi jen pro toho, kdo to bude schopen opravdu využít, hlavně třeba tu pomoc v zahraničí nebo možnost zahraničních účtů. Trochu mě zaráží to zabezpečení: chybějící https, nechipový karty; a ten token mě dorazil úplně - to jako použitelný nevidím.
Že to je nad milion bez poplatků je sice pěkný, ale vzhledem k úročení třeba na spořicím účtu 2-3% (termínované vklady ještě slabší) bych de facto stejně prakticky ten poplatek 750,- měsíčně platil. Tohle by se dalo obejít asi jen přes investice, kvalitu jejich fondů těžko posoudit. Kromě toho je pro mě nejdůležitější kvalitní IB. Takže možná někdy, ale je dobře, že se tady takové nabídky objevují.
Konto dobry, takhle si predstavuju bankovni sluzby ;-) Kdybych vic cestoval, asi bych si to poridil. Uroceni na sporicim uctu 3% (od 350 tis., do toho objemu 2%) ujde.
Ale ty fondy nic moc. Namatkou jsem si vybral "Select" a rocni spravni poplatek 1.25% je docela dost a vstupni poplatek 5.25% fakt sila.
(Mimochodem, koukal jsem se na jejich web, pekny, ale prelozit "International recognition" jako "Mezinarodni rozpoznani" je docela sila ;-) )
Musím pochválit pisatele tohoto článku. Hodně kvalitní.Už dlouho jsem nečetl takto kvalitní věc.
Snad jen mi tam chyběla jedna věc cestovní pojištění, které je velice dobře udělané v zahraničí...nevím tedy jestli v CR tato služba je nabízena k Prem. účtu
a jen pro informaci, HSBC v Anglii dává čipové karty ale v Dubaji jsou bez čipu také, stejně jako v CR....systém nechápu..
Musím pochválit pisatele tohoto článku. Hodně kvalitní.Už dlouho jsem nečetl takto kvalitní věc.
Snad jen mi tam chyběla jedna věc cestovní pojištění, které je velice dobře udělané v zahraničí...nevím tedy jestli v CR tato služba je nabízena k Prem. účtu
a jen pro informaci, HSBC v Anglii dává čipové karty ale v Dubaji jsou bez čipu také, stejně jako v CR....systém nechápu..
Jak si to tak znovu pročítám, mám další "kiks" - poplatek za překročení limitu na kreditní kartě, myslím, že u "banky pro boháče" by tohle být nemělo. Měla by si to nějak ošetřit. Malé překročení tolerovat, v případě většího třeba zákazníka upozornit a po dohodě s ním "dočerpat" z účtu, atd. Ale boháč přece nebude sledovat jestli náhodou moc neutratil.
Treba to presne tak funguje :-)
Me napriklad kdyz napari jista spolecnost vydavajici charge karty pokutu minimalne 600,- za pozdni platbu presne podle ceniku, tak jim zavolam jestli by nebyli tak laskavi a tu pokutu mi neodpustili, ze je to jenom opomenuti a oni ze jo a smazou ji. Uz to udelali 3x abych byl presny.
Mám dobrou zkušenost se Citibank. Zapomněl jsem včas zaplatit kreditku, ještě se mi to nikdy nestalo, platím ji celou. Hned mi napařili úrok, nakční úrok a smluvní pokutu 550 Kč. Moje blbost, jasan. Tak jsem jim napsal, že si magor a že to vím a že si za to mohu, ale jestli by mi tu pokutu a úrok nesmázli. No, úrok mi neodpustili, ale pokutu ano. Nemuseli, potěšilo.
Normální banka takhle fungovat může, ale pokud chce být "high society", tak ne. Člověk, který má přes milion na účtě nebude žebrat, aby mu odpustili 200 Kč pokutu.
Milion volny jeste nemam, ale par set tisic bych dohromady dal a stejne to vzdycky udelam a neminim na tomto zvyku nic menit.
A nejsou to dve stovky ale stovek 6.
Cetl sem o Vasem clanku o HSBC premier,
je velmi podivne proc v CZ nenabizeji product ,,SmartVantage,,kde musite slozit a drzet t trvale 1000 euro, abyste mely sluzby zdarma.viz muj link zde(pouze v anglictine) http://www.hsbc.com.hk/1/2/hk/banking/sva/detail#all
A take nechapu jejich chovani v HSBC Praha,zde v Hong Kong je 100% servise a nepotrebuje ktomu nikdo 1 milion,v Praze je to nehorazne.Skuste Hong Kong, a budete prekvapeni z profesionality .
HSBC jako jedna z nejvetsich bank sveta nabizi svym klientum ruzne produkty - tj. Smart Vantage neni Premier. Je potreba toto rozlisit. Nestudoval jsem propozici HSBC Smart Vantage, nicmene HSBC Premier je vpodstate privatnim bankovnictvim - jak parametry, tak siri nabizenych produktu a sluzeb.
Kvalifikacni kriterium je myslim zcela adekvatni ceskemu trhu a v naproste vetsine HSBC PREMIER zemi je vyssi. Obstoji i ve srovnani s konkurenci - napr. Citibank.
HSBC holdings rozhodl expandovat v CR a vybral si k tomu primarne svuj prestizni balicek HSBC PREMIER. Jiste v delsim casovem horizontu nezustane jen u nej. HSBC PREMIER zacal poskytovat klientsky servis pred 4 mesici, jsme teprve na zacatku.
Pred tydnem jsem dostal z HSBC Premier informaci, ze pokud nesplnim kvalifikacni kriterium - tj. 1,000,000 CZK na ucte, zavrou se mi jakekoli ucty v zahranici, prestoze jsem ochoten platit extremne vysoky mesicni pausal 750 CZK. Povazuji to za podvod na klienta - pak preci nejde o tutez sluzbu, ale o imitaci Premier! Po opakovanych dotazech vyplyva, ze vedeni banky vlastne ani nevi, jak to cele je, a ani neni na koho se obracet.... Tak nevim, zda takova banka je duveryhodna a luxusni, jak se tvari. A rozhodne vaham, zda ji sverit penize v takove mire, v jake si o ne trofa rict! Mate s tim nekdo take nejakou zkusenost?
Pokud to nemají v obchodních podmínkách, lze to reklamovat. Ale změnit obchodní podmínky není tak složité... a pak to bude dané.
I přesto není HSBC Premier k zahození, tedy pokud by tím neosekali i "mezinárodní rozpoznání" a skvělou asistenci (snad ne). A neomezené výběry z bankomatů kdekoli a se středovým kurzem MasterCard, kreditka na 150 000 Kč, kontokorent na 70 000 Kč... pořád to má svoji cenu. Ze svých zkušeností, všechny převody do států, kde má HSBC pobočky, byly zadarmo (z CZK účtu). A normálně se měl účtovat poplatek.
Jestli je pravda, co píšete, tak je jasné, že HSBC chce majetné klienty a ne platiče poplatků. Ale možná se tak zbytečně okrade o skupinu klientů, kteří jsou schopni za kvalitní služby zaplatit. To by bylo škoda :-(
Naprosto s Vámi souhlasím. V HSBC zapomeňta na rovný přístup ke klientům. Byl jsem ten, kdo byl ochotný 750 Kč platit, ale banka mi dávala dost jasně najevo, že nemá zájem o klienta jako jsem já. Nakonec jsem dostal výpověď ze strany banky dle všeobecných podmínek bez udání důvodu. A právě proto, že jsem toho dost reklamoval, protože chování banky bylo neuvěřitelné, když se mi z účtu ztrácely peníze...
Už jsem měl bohužel s touto bankou zkušennost. Internetové bankovnictví naprosto nezvládá! stalo se mi, že jsem nezaplatil v termínu splátku kreditní karty, jenomže v tu chvíli ji banka zablokuje a účet kreditní karty se Vám z internetového bankovnictví ztratí. V tu chvíli, nejen že nemáte přehled o jediné transakci, problém je v tom, že splátku již nelze zaplatit, protože přesto, že jsem po HSBC opakovaně žádal číslo účtu a variabilní symbol, banka není schopna vám ho sdělit. jediná šance je, že se obrátíte na tel. bankéře, který ovšem zase neví, kolik vlastně máte zaplatit. Pokud se Vám stane, že budete na dovolené a nezaplatíte kreditku v termínu, čeká vás další nemilé překvapení. banka nejen že vám zablokuje kreditní kartu (čemuž se nelze divit), ale zablokuje vám i debetní kartu a to bez ohledu, jestli tam máte 500 Kč nebo 100 tisíc (přestože výše vašeho dluhu bude třeba 5 tisíc). Další problém může být v tom, že vás banka o tomto kroku žádným způsobem neinformuje, takže budete-li na dovolené, hotovost jen tak přiměřeně a debetní + kreditní kartu od HSBC, může se vám stát, že vám při platbě u obchodníka neprojde platba a to je první okamžik, kdy zjistíte, že se něco děje (takže vskutku privátní přístup). Co uděláte? Budete volat a shánět se, zjistíte v čem je problém, zadáte platbu přes tel. bankéře Budete-li tak prozíraví, že ke službě budete mít kód) a vše by se mohlo zdát být v pořádku, ovšem ne v HSBC. Tam si na aktivaci debetní karty třeba taky 4 dny počkáte! Další zajímavá zkušenost je, že v případě pozdní platby splátky KK, je-li Váš zůstatek v tu chvíli nižší než dlužná částka, banka si ho prostě strhne z vašeho účtu sama (opět zapomeňte na to, že byste o tom byli nějak informováni. zjistíte jen že na účtu prostě máte 0 a že si to bankastrhla bez povoleného inkasa. Považujete to za chování rádoby privátní banky? Chcete mít účet někde, kde se Vám peníze ztratí z účtu, kde 4 dny čekáte na reaktivaci karty, po aktivaci za 2 dny Vám ji zase bezdůvodně zablokují a nikdo Vám to neřekne? Pak je HSBC ta pravá volba,a le já už ji nechci!
Drsné... No je fakt, že i převod mezi účtem a kreditkou není online, takže když se ji třeba rozhodnu zaplatit v poslední den večer, tak je však po bankovní uzávěrce a platba se připíše až druhý den (po splatnosti). Třeba Citi toto umí mezi svými účty online a to nonstop bez ohledu na den.
Připadá mi hodně nekorektní zablokovat debetní kartu, když je na kreditce dluh. Banka přece nemůže vědět, zda držitel třeba neonemocněl, zda se nestalo něco, co znemožnilo kartu včas uhradit. Od toho jsou sankční poplatky a úroky, ale především bych očekával, že mi banka zavolá a zeptá se, co se děje.
Došlo k ukončení smlouvy ze strany banky, což jsem se dozvěděl tak, že mi zmizela kreditní karta z internetového bankovnictví v okamžiku, kdy vše bylo v pořádku zaplacené a nikde žádný dluh nebyl. Opět přestala fungovat karta debetní, přesto že jsem měl peníze na běžném účtu, čímž mi k nim banka neumožnila přístup a musel jsem je převádět do jiné banky, kde jsem je mohl následně vybrat. pokud bych měl pouze jeden účet, byl by to další problém. V mých reklamacích, kde jsem upozorňoval, že mi nikdy k ničemu nepřišla jediná upomínka, banka opakovaně lhala o tom, jak se mi pokoušeli volat, apod., ale pravda to nebyla. Před tou výpovědí skutečně zavolala moje osobní bankéřka, řekla mi, že je karta asi 5 dnů po splatnosti a já jí řekl, že to druhý den zaplatím a to jsem udělal. 4 dny jsem čekal na reaktivaci obou karet a 3 dny na to opět byly obě bezdůvodně zablokovány. Až když jsem si sám zavolal, řekli mi, že služba byla vypovězena a začali lhát o tom, jak se mi 14 dnů nemohli dovolat, což byl naprostý výmysl, protože ta karta byla po splatnosti pár dnů. Jsem rád, že v této bance už žádné peníze nemám, protože se na tu banku nemůžete absolutně spolehnout. Mít účet pouze tam a pouze debetní a kreditní kartu HSBC, to je velký hazard a může se Vám stát, že přijedete k pumpě, natankujete a nebudete mít jak zaplatit a na běžném účtu můžete mít desítky tisíc... To je HSBC... Nikdy jsem se nesetkal v ČR s bankou, která by se chovala takhle sprostě, že Vám blokují debetní kartu a navíc větší částku, než dlužíte. Po ukončení služby se mi navíc peníze z účtu ztratily. Udržoval jsem účet nulový, ale koncem měsíce tam ještě přislo cca 500 Kč, které tam druhý den nebyly a již se nikdy na žádném výpisu neobjevily.. Takže tuhle banku všem "doporučuji"...
Ještě bych se s Vámi podělil o nepříjemnou zkušenost s touto bankou a případné zájemce o vyzkoušení tohoto zdánlivě výhodného produktu PREMIER varoval. Co se mi stalo a může se stát i Vám. Byl jsem jeden z těch, který vyzkoušel tento balíček a protože jsem nikdy nedosáhl požadovaného 1 mil Kč (dnes už vím, že naštěstí), začala mi HSBC účtovat poplatek 750 Kč. To je v pořádku, o tom jsem byl předem informován a nijak mi to nevadilo. Problém je ten, že jak už bylo výše uvedeno v jiných příspěvcích, HSBC o tyto klienty zřejmě nestojí. Jeden bod všeobecných podmínek, přesněji 2.2 oddíl B dává totiž možnost bance Vám tuto službu vypovědět a to bez udání důvodu. Přesně to se mi stalo. Jak neseriozním způsobem to banka udělala jsem tu již popsal a dnes už mám naštěstí účet jinde. Problém ovšem je s kreditní kartou! Původně jsem o ni neuvažoval, ale byla mi nabídnuta, tak jsem ji při založení balíčku využil. Dostal jsem běžně přidělovaný limit 150 tis a kartu začal používat. Pokud se limit vyčerpá celý, vychází měsíční splátka na 7500 Kč, ale protože se jedná o revolvingový úvěr, následně je možné z karty zase čerpat, takže v tom problém není. Jenomže pokud budete kalkulovat s kreditním limitem a měsíční splátkou, u HSBC se můžete velmi snadno přepočítat. Karta Vám najednou nefunguje, protože někdo v HSBC (nikdy se nedozvíte kdo) se rozhodl, že Vám balíček PREMIER včetně kreditní karty vypoví. A dle výše zmíněného bodu všeobecných podmínek tak může učinit. Co ve všeobecných podmínkách nikde už tak přesně uvedené není je to, že HSBC následně požaduje splacení celé částky vyčerpané z karty jednorázově! Sice to nikde ve všeobecných podmínkách uvedené není, ani doba, do kdy by to mělo být doplacené, pouze je tam informace, že klient v případě výpovědi zaplatí celou částku, HSBC si tento bod vysvětluje po svém. Logicky bych předpokládal, že to bude nadále splátka ve výši 5% z vyčerpané částky i když komplikace může být už to, že následně nemůžete ze splátky nic čerpat. HSBC si to ale vysvětluje tak, že se rozhodne a Vy ji zaplatíte třeba do 14 dnů, třeba 150 tisíc Dejte si tedy pozor všichni, kdo byste kreditní kartu u této banky chtěli využívat a buďte velmi obezřetní. Nikdy totiž nemusíte mít problém se splátkou, nikdy nemusíte nic porušit a přesto Vám tohle banka může udělat bez udání jakéhokoliv důvodu, čímž vám banka může způsobit velký problém. Nevím, jestli má tato banka aktuálně problém s likviditou a proto stahuje peníze, či se takhle chová z jiných důvodů, každopádně v tuto chvíli zvažuji možné právní kroky proti této bance a mám v úmyslu celou situaci dále medializovat a potenciální klienty před HSBC tak varovat, jako to činím zde.
To je jednoduche, HSBC si proste sama vybira sve klienty podle toho, jak sama chce. OK, ma na to pravo. Ale mela by hned na prvni schuzce rict, ze nejsem pro ni vhodny klient a ze mi jednoduse ucet neotevre. To je ferove.
Ale vodit nekoho za nos a po par mesicich se odvolavat na vseobecne podminky je ubohe a bance typu HSBC by to melo stat za to, aby sve jmeno ocistila. Zvlaste kdyz zase tak extra sluzby uplne nenabizi a mnoho jich hlavne chybi (typicky uvery, inkaso, seky...)
Ja jsem to u ni taky zkusil, ale po pul roce jsem citil velky tlak na udrzení min. milionu na uctu. Ja tam mel cca 900 tisic. Sice nic nerekli, ani neuctovali poplatek, ale bankerka pravidelne volala, jak to vypada a zda vklad navysim nebo alespon budu investovat. Takovy pristup nemam rad, pritom platba 750 Kc mesicne mi nevadi. Sebral jsem penize, sel do UniCredit, dostal hned kreditku letadlem, kontokorent za 12 % a jsem happy. A hlavne, kdyz neco chci zmenit nebo udelat, tak to jde a je to hned.