Vlákno názorů k článku HSBC Premier, plnokrevník z anglické stáje (recenze a zkušenosti) od Jakub27 - Už jsem měl bohužel s touto bankou zkušennost....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 6. 2009 17:51

    Jakub27 (neregistrovaný)
    Už jsem měl bohužel s touto bankou zkušennost. Internetové bankovnictví naprosto nezvládá! stalo se mi, že jsem nezaplatil v termínu splátku kreditní karty, jenomže v tu chvíli ji banka zablokuje a účet kreditní karty se Vám z internetového bankovnictví ztratí. V tu chvíli, nejen že nemáte přehled o jediné transakci, problém je v tom, že splátku již nelze zaplatit, protože přesto, že jsem po HSBC opakovaně žádal číslo účtu a variabilní symbol, banka není schopna vám ho sdělit. jediná šance je, že se obrátíte na tel. bankéře, který ovšem zase neví, kolik vlastně máte zaplatit. Pokud se Vám stane, že budete na dovolené a nezaplatíte kreditku v termínu, čeká vás další nemilé překvapení. banka nejen že vám zablokuje kreditní kartu (čemuž se nelze divit), ale zablokuje vám i debetní kartu a to bez ohledu, jestli tam máte 500 Kč nebo 100 tisíc (přestože výše vašeho dluhu bude třeba 5 tisíc). Další problém může být v tom, že vás banka o tomto kroku žádným způsobem neinformuje, takže budete-li na dovolené, hotovost jen tak přiměřeně a debetní + kreditní kartu od HSBC, může se vám stát, že vám při platbě u obchodníka neprojde platba a to je první okamžik, kdy zjistíte, že se něco děje (takže vskutku privátní přístup). Co uděláte? Budete volat a shánět se, zjistíte v čem je problém, zadáte platbu přes tel. bankéře Budete-li tak prozíraví, že ke službě budete mít kód) a vše by se mohlo zdát být v pořádku, ovšem ne v HSBC. Tam si na aktivaci debetní karty třeba taky 4 dny počkáte! Další zajímavá zkušenost je, že v případě pozdní platby splátky KK, je-li Váš zůstatek v tu chvíli nižší než dlužná částka, banka si ho prostě strhne z vašeho účtu sama (opět zapomeňte na to, že byste o tom byli nějak informováni. zjistíte jen že na účtu prostě máte 0 a že si to bankastrhla bez povoleného inkasa. Považujete to za chování rádoby privátní banky? Chcete mít účet někde, kde se Vám peníze ztratí z účtu, kde 4 dny čekáte na reaktivaci karty, po aktivaci za 2 dny Vám ji zase bezdůvodně zablokují a nikdo Vám to neřekne? Pak je HSBC ta pravá volba,a le já už ji nechci!
  • 12. 6. 2009 18:06

    Dalibor Z. Chvátal
    Drsné... No je fakt, že i převod mezi účtem a kreditkou není online, takže když se ji třeba rozhodnu zaplatit v poslední den večer, tak je však po bankovní uzávěrce a platba se připíše až druhý den (po splatnosti). Třeba Citi toto umí mezi svými účty online a to nonstop bez ohledu na den.

    Připadá mi hodně nekorektní zablokovat debetní kartu, když je na kreditce dluh. Banka přece nemůže vědět, zda držitel třeba neonemocněl, zda se nestalo něco, co znemožnilo kartu včas uhradit. Od toho jsou sankční poplatky a úroky, ale především bych očekával, že mi banka zavolá a zeptá se, co se děje.

    Jak jste to nakonec v HSBC vyřešil?
  • 12. 6. 2009 19:02

    Jakub27 (neregistrovaný)
    Došlo k ukončení smlouvy ze strany banky, což jsem se dozvěděl tak, že mi zmizela kreditní karta z internetového bankovnictví v okamžiku, kdy vše bylo v pořádku zaplacené a nikde žádný dluh nebyl. Opět přestala fungovat karta debetní, přesto že jsem měl peníze na běžném účtu, čímž mi k nim banka neumožnila přístup a musel jsem je převádět do jiné banky, kde jsem je mohl následně vybrat. pokud bych měl pouze jeden účet, byl by to další problém. V mých reklamacích, kde jsem upozorňoval, že mi nikdy k ničemu nepřišla jediná upomínka, banka opakovaně lhala o tom, jak se mi pokoušeli volat, apod., ale pravda to nebyla. Před tou výpovědí skutečně zavolala moje osobní bankéřka, řekla mi, že je karta asi 5 dnů po splatnosti a já jí řekl, že to druhý den zaplatím a to jsem udělal. 4 dny jsem čekal na reaktivaci obou karet a 3 dny na to opět byly obě bezdůvodně zablokovány. Až když jsem si sám zavolal, řekli mi, že služba byla vypovězena a začali lhát o tom, jak se mi 14 dnů nemohli dovolat, což byl naprostý výmysl, protože ta karta byla po splatnosti pár dnů. Jsem rád, že v této bance už žádné peníze nemám, protože se na tu banku nemůžete absolutně spolehnout. Mít účet pouze tam a pouze debetní a kreditní kartu HSBC, to je velký hazard a může se Vám stát, že přijedete k pumpě, natankujete a nebudete mít jak zaplatit a na běžném účtu můžete mít desítky tisíc... To je HSBC... Nikdy jsem se nesetkal v ČR s bankou, která by se chovala takhle sprostě, že Vám blokují debetní kartu a navíc větší částku, než dlužíte. Po ukončení služby se mi navíc peníze z účtu ztratily. Udržoval jsem účet nulový, ale koncem měsíce tam ještě přislo cca 500 Kč, které tam druhý den nebyly a již se nikdy na žádném výpisu neobjevily.. Takže tuhle banku všem "doporučuji"...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).