Mám Italy docela rád, ale jsou dobří tak v designu nebo umění užívat si. Jejich bankovnictví naroubovaný na český podmínky skončí špatně. Už jen ten název UniCredit nenavozuje zrovna nějakou asociaci s luxusníma bankovníma službama, ale spíš třetí ligy na úrovni Providentu, HomeCreditu apod.
Jsem u ŽB hodně dlouho. A byl jsem velmi spokojen. Velmi. Od doby, co to koupili Italové, se však má spokojenost rychle obrátila v nespokojenost. Prudké zdražování, neschopnost dodržet smlouvy... Navíc neschopnost správně spočítat anuitu hypotéky (správně až po třech pokusech). Až mi skončí fix, bič a pryč. Už se těším...
Já už od ŽB utekl. Zhoršování služeb včetně mého oblíbeného cestovního pojištění ke kartě od AIG, naprostá neúcta k tradici a místnímu prostředí apod. => sbohem.
Hmm tak nevím, po sloučení bank nám nechodili u Multicashe HVB výpisy, Gemini od ŽB v pohodě. Na sloučení neupozorňovali, podpora nic moc. HVB bankovní poradce mě řekl, že máme zahraniční platební styk u Multicashe, 6 hodin řešeno s podporou a výrobcem programu. Po objednání servissního zásahu se zjistilo, že zahr. styk nemáme. Takže imho nějaké vychvalování elektr. bankovnictví ? Subj. je nejlepší BusinessBanking ČSOB pak Gemini, nakonec Multicash.
Nelze srovnávat vlastní systémy bank s Multicash. To je systém, který není závislý na konkrétní bance, ale je fakticky autonomní a určený pro různé banky. -samozřejmě smlouva se uzavírá prostřednictvím konkrétní banky, ale můžete mít účty u několika bank a obsluhovat je stejným systémem, což žádný z vlastních bankovních programů, jako jsou BB ČSOB, Gemini ŽB, Profibanka KB apod. nemůže logicky nabídnout.
V bance Unicredit jsem uložil peníze do akciového fondu Pioneer. Vzali si velký poplatek a po půl roce mám méně peněz než při vložení. Budu se snažit co nejdříve opustit fond Pioneer a slavnou italskou banku. ...Možná, že něco prodělám, ale budu mít šťastný pocit,že jsem poplatky živil úředníky fondu.
Přijměte dobrou radu a dobře si to rozmyslete. Akciové fondy obecně mají investiční horizont v letech a nikoliv v měsících. Krátkodobý pokles (a půl roku je opravdu velmi krátká doba) neznamená v hodnocení fondu vůbec nic zásadního. Pioneer Trust je docela běžná a dá se říct, že i důvěryhodná investiční společnost a to, že jste do jejich fondu nainvestoval zrovna přes UC, to tuto investici nikterak nedegraduje. Nevím, jaký konkrétní fond jste si vybral, ale vím, že některé poplatky má Pioneer nasazené na české poměry docela vysoko (okolo 5%). To ovšem není nic zvláštního a lokálně specifického. Takže ještě jednou - dobře si to rozmyslete. Sice jste evidentně investor, kterému nebylo vhodné nabízet akciové fondy, protože o jejich fungování nemáte přesnou představu (to není urážka ani narážka, to je standardní postup před investováním, stanovit co možná nejlépe "investiční naturel" klienta), ale na tohle už je pozdě, takže teď by bylo nejlépe se zabývat sháněním informací, abyste mohl učinit skutečně fundované rozhodnutí, než udělat rozhodnutí unáhlené a nesprávné.
Poznamenávám, že nejsem pracovníkem UB ani Pioneeru a nehájím tyto konkrétní společnosti, ale pouze investování do investičních fondů jako celek.
Když se podíváte na jeho minulou výkonnost, tak to není až tak zlé, i když na akciový fond není průměr za poslední tři čtyři roky +10% nic světoborného, tak jsem v jejich portfoliu nenašel žádnou výraznější hrozbu. Naopak při očekávaném vítězství demokratického kandidáta v příštím roce v amerických prezidentských volbách a jejich větší orientaci na vnitrohospodářské problémy se dá očekávat, že více než 40% podíl amerických akcií v portfoliu fondu by svým předpokládaným růstem mohlo tento fond posunout mezi zajímavé možnosti pro investory.
Já jsem si všiml, že u konta Komplet (dříve Forte) mají nyní v rámci balíčku 2 karty, dříve to byla jen jedna a další za polovic. Máme s manželkou každý svou, tak je to úspora. K tomu výběr z "domácích" bankomatů zadarmo a z "cizích" za 9 - za tyto peníze to nemají mnohé banky ani u vlastních bankomatů.
Takže zatím je to pro nás lepší než minulosti.
Vic nez mesic bez odpovedi na stiznost na kolaps bankomatu a bezhotovostnich plateb fakt neni dobra vizitka. Alespon jeden mesicni poplatek by mohla banka za nesplneni svych zavazku ze smlouvy - 2 dny nefungujici karty - odepsat mohla. Namisto toho ani neodpovedela. Spolu s stale problemovou javovou netbankou je to jasny - uz jsem pozadala o smlouvu mBank.