Nejvíc absurdní na reklamaci je to, že reklamovat musí odesílatel přitom poškozený je příjemce. A je jedno zda jde o zatoulaný balík nebo zničený. Odesílatel většinou má peníze v kapse a je mu celkem fuk co se děje dál. Příjemce pro změnu pošlou s reklamací do *** protože službu neobjednal, neplatil (přímo) a nemá podací lístek..
Absurdní? Ale jak jinak by jsi to chtěl dělat? To by měl přepravce prověřovat kohokoli, kdo přijde s požadavkem "prý mi něco někdo poslal, vyřešte to"?
Proč by měl být poškozený (vždy) příjemce?
To přeci není věcí přepravce, aby řešil (smluvní) vztahy mezi odesílatelem a příjemcem, pokud si ovšem zákazník tuto službu neobjedná. Přepravci takovou službu obvykle nabízí - jedná se o tzv. dobírku. A je jen na zákazníkovi, jestli si ji objedná, nebo vztah řeší jiným způsobem.
Pokud přijde člověk s číslem zásilky, osobním dokladem který prokazuje, že on je příjemce a dotazem, kde ta zásilka je, slušná firma to samozřejmě bude řešit a nebude se vymlouvat na nějaké právní kličky typu "s vámi nemáme smlouvu". Jenže Česká pošta není slušná firma. Ta ho pošle do p***** a pak bude fňukat jak jsou na ni lidi zlí a jak ji zcela neoprávněně nemají rádi...