Léta nakupuji v e-shopech, obchoduji na Aukru, inzeruji vše možné na Bazoši, v Annoncích i jinde. Pokud e-shop nabízí dopravu Českou poštou, vždy si vyberu tuto přepravu. Zásilky, které odesílám s věcmi, kterém jsem prodal prostřednictvím inzerce, výhradně cestují Českou poštou. Ročně jde o desítky zásilek, které obdržím a desítky zásilek, které pošlu. Tak je to už nějakých 8-10 let. A je zajímavé, že jsem ještě nemusel reklamovat jedinou zásilku, nestalo se mi, že by mi zásilka přišla poškozená či s nějakým výraznějším zpožděním či že by si kupující stěžoval, že mu zásilka ode mě nepřišla. Nevěřím tomu, že bych zrovna já měl takové štěstí, když neustále na Českou poštu čtu jen samé stížnosti. Nebo že by si ti stěžovatelé mnohdy i vymýšleli, protože je módní na Českou poštu nadávat?
Za 20 let co českou poštu používám si mohu stěžovat pouze na to, že listonoš občas nezazvoni a pouze hodí oznámení o uložení zásilky do schránky a postupné zdražování , které jde ale ruku v ruce se všemi dopravci. Jinak jsem s poštou spokojen. Super pokrytí poboček, rychlost přepravy.
Nejde podle mě o módu, ale vždy se v tom objemu přepravy najde občas nějaký problém, tak se z toho nutně hned udělá téma. Pomlouvat je asi nějaký národní sport :)
Vážený pane, patrně máte štěstí na poštu. Protože já s nimi válčím už léta.Od roztrhaných balíků, házení upozornění do schránky, i když jsem byla doma,v poslední době dokonce po vhození upozornění do schránky, jsem se balíčku již nikdy nedočkala. A jaksi je to na poště ani nezajímalo. Balíček prostě není a hotovo, nezájem. Vrcholem bylo, když mi třeba zazvonila doručovatelka, že balíček je těžký,jestli si ho můžu vyzvednout na poště. No dobrá, bylo mi jí líto. ..Šlo o knihu! Co ta spousta nedoručených balíčků, které měly být do ruky a já si je vyzvedávaloa na poště? Kolik peněz navíc jsem zbytěčně zaplatila?! Nedělala bych nic jiného, než reklamovala s výsledkem nejistým. Díky za Zásikovnu! Mohlo mě dojmout, když šéf pošt jednou prohlásil, že služby jsou prostě takové že mají málo peněz. A co zdravotníci a šoféři aut a prodavači...jak by to vypadalo, kdyby na to flákali protože mají malou výplatu??! Mě by z práce vyhodili na hodinu. Oni nevím proč jsou nedotknutelní. Na přepážce neustále vnucují služby o které nemám zájem a jen zdržují další lidi za mnou. Dokonce se mi stalo, že moje pořadové číslo přeskočili a já musela znovu vyjet další. Nezájem... a to jsem z displeje nespustila oči...to by bylo na celou knihu....
Dobrý den,
No já mám i spoustu jiných témat na psaní,takže vážně nemám proč si nějaké vymýšlet. Jde spíš o to, že ty problémy jsou dlouhodobé,není vidět snaha je řešit a hlavně není žádná snaha je operativně řešit. Každému je to jedno,práci navíc s hledáním zásilky si musíte vyhádat. Žádná omluva,žádná náhrada. Tohle by mělo být automatické. V dnešní době prozakaznickeho přístupu firem vypadá postoj ČP jak z jiné planety...jestli nemáte špatnou zkušenost,tak dobře pro Vás,já jich mám hned několik. A protože se ten přístup nelepší,napsala jsem o tom první článek. Protože v minulosti jsem si říkala že si říkala, že selhat může každý. Tady ale nejde o žádné výjimky. Zdravím Vás Gábina Hájková
Paní redaktorko, vaše zkušenost přesně odpovídá mým. Mám s Českou poštou tolik a tolik otřesných zkušeností, že to asi jednou sepíšu knižně. Od "běžného" vaši zásilku jsme se ani nepodařili doručit, až po zpronevěru a úplnou ztrátu několika zásilek. Nyní používám jen Zásilkovnu a jsem velice spokojená. Přístup, cena, rychlost doručení a spolehlivost je nesrovnatelná.
Jednou jsem čekal doporučenou zásilku. Když mi ji konečně po dvou měsících vydali, tak na obálce byla historie jejího pohybu na doručovací poštu a zpět. Postupně tam byla razítka "Adresa neexistuje", "Adresát se odstěhoval", "Adresát nezastižen" a jestli se dobře pamatuji, tak mě i prohlásili za mrtvého. A to jsem se celou dobu dvakrát týdně na poště ptal, jestli už to došlo.
tak já taky nemám moc dobré zkušenosti s českou poštou,jako ten lístek nezastižen a doba kdy jsem byl 100% doma,a teď zase lístek vážený zákazníku vyjimečně jsme se vůbec nepokusili vám balík doručit a je na poště!!! Tak asi já nebo čp chápe slovo vyjimečně nějak jinak,mám to ve schránce co 14 dní, ale už i ppl se od nich učí,nebo někteří řidiči jsou hodně leniví. Jednou jsem se pídil kde je můj balík a prodejce mi řekl že se mu vrátil že si ho nikdo z depa nevyzvedl,to by ale musel někdo vědět že tam je
U nás pošta už nějakou dobu funguje tak, že akorát večer pošle SMS "U zásilky XY mimořádně nebyl proveden pokus o doručení z provozních důvodů, vyzvedněte si ji na poště". Možnost objednání nového pokusu - nic. Člověk musí na poštu, kde je půlhodinová fronta a přitom je otevřená s bídou polovina přepážek. Sice nedávno zavedli žhavou hypermoderní novinku - vyvolávací systém - jenže čísla v něm jsou v několika číselných řadách, takže si člověk ani nemůže odskočit nakoupit protože netuší, jestli ho zavolají za minutu nebo za hodinu. Prostě hrůza hrůz.
Zato poslední zásilka šla přes PPL a to bylo naprosto jiné. Ráno SMS, že mi to budou doručovat s dvouhodinovým oknem, přijeli na jeho konci, minutu předem zavolali - prostě super.
...tak v tom případě máte ukrutné štestí (možná zkuste i Sazku) a pravděpodobně i dobře fungující pobočku. Já reklamuji cca každou desátou zásilku( nedoručeno do vlastních rukou, ztráta zásilky, poškození zásilky).... Česká pošta poskytuje katastrofální službu a pokud lze, snažím se jejím "službám" vyhnout. Případ popsaný v článku a řešení věci ze strany ČP je zcela typický.
Přátelé, vůbec nesázejte na poštovního ombutsmana, to je ztráta času.
Mám za sebou reklamaci poškozeného balíku, podaného se všemi náležitostmi, pojištěného a poštou regulérně rozbitého. Tedy doporučuji rovnou ČTU, kde se jedině doberete nápravy. Obrňte se však velikou trpělivostí, neboť toto trvá dva roky... ČTU nemá lhůty, ve kterých musí rozhodnout a tak čtyři procesy zaberou 2 roky. Nutno říct, že se zdárným výsledkem, a pošta uhradila celou škodu, nikoliv však náklady řízení. Tedy odborný posudek škody si musíte zaplatit ze svého.
Jak jsem v průběhu zjistil, tak pošta zamítá reklamace a dělá podobné obstrukce i pro padesát korun a iluze pojištěné zásilky je opravdu jen iluze.
S pošťákama je veselo. Tuhle si asi nějak popletli PSČ a zásilka skončila na blbé poště. (Mimochodem, z nějakého pražského třídícího centra to po Praze putovalo asi 18 dní) A oni né že by to automaticky přeposlali na správnou adresu, oni mi jenom poslali oznámení že nebyl učiněn pokus o doručení a ať si pro ni kamsi zajedu. Baba na infolince nejevila snahu to řešit, jen sdělila telefonní čísla kam si mám zavolat a na kterých to nikdo nebral. Naštěstí na email už reagoval někdo kompetentní a zajistil přeposlání.
A kterou konkurenci? Vždyť to je z bláta do louže.
Moje zkušenosti:
Zásilka poslaná před DPD. Protože nemůžu strávit cely boží den čekáním na kurýra (doručí mi to někdy mezi 8 a 18 hodinou, nemožno dohodnout přesnější čas), nechám si zásilku poslat na výdejní místo. Když ani po pěti dnech nedostanu zprávu o uložení, začnu se pídit. Na infolince mi sdělí, že mnou vybrané výdejní místo nefunguje (tak proč ho tedy mají ve svém seznamu?), poslat to na jiné místo už nemůžou a jestli chci zásilku, ať pro ni dojedu do Modletic. Služba jak noha.
To samé v bleděmodrém s PPL. Nechám záilku uložit na výdejním místě. příjde mi zpráva, že ji uložili jinde. Sice to je jen o pár metrů vedle, ale výdejní doba je každý den do 15. hodin (kromě pátku, kdy je jen do 14). A důvodem je samozřejmě zase to, mnou zvolené výdejní místo nefunguje (tak proč ho nabízejí?) Služba jak noha.
Když to vezmu statisticky, tak ČP aspoň občas doručí, DPD 100% fail, PPL 100% fail.
Mám malý eshop a odesílala jsem když nebyla jiná možnost přes Českou poštu s procentuelně celkem dobrým výsledkem. Ovšem co jsem začala používat Zásilkovnu, už bych se k poště nevrátila ani za nic. Všechno elektronicky, žádný vyplňování miniaturních kolonek na ty nejdelší názvy (marně jsem léta čekala, kdy pošta ty doporučenkové látky změní ). Navíc pobočky jsou odměňované za převzaté balíky, takže jsou motivováni k vstřícnosti. Dodržování lhůt je samozřejmost, reklamace jednoduchá, prostě moderní firma. Nově mají fungovat i pro soukromé osoby a to je super, konkurence je přesně to co Česká pošta potřebuje!
Máte pravdu, já posílám z Oravy - Slovensko a tady je v okruhu 30 km jen jedna jediná pobočka. Jeslti někdy přestoupím na křesťanskou víru, tak jen proto, abych se mohla modlit za udržení téhle pobočky:-) Jinak budu nahraná, místní jsou dost konzervativní a k takovým novinkám nemají moc důvěru.
Proti svým doručovatelkám a pobočce nemůžu říct křivého slova (byť jedna z nich občas nehodí lístek u obyčejné zásilky ze zahraničí, to beru spíše jako přehlédnutí). Horší je to už s balíky, kdy jsem za poslední rok byl 2x doma po dobu od indikace, že balík je je doručován v rámci odpoledního doručování až po uložení na poště. Balík do ruky tak pro mě nemá vůbec význam.
Horší je ten zbytek:
- na telefonní čísla depa/poboček se přes rok a půl nedá dovolat (ani pokud opakovaně voláte třeba 10x a necháte to dlouho vyzvánět), asi mají pokyn brát telefony jen z čísel ČP (Ostrava)
- běžná infolinka se ztracenými zásilkami při přepravě uvnitř ČR nepomůže, nic nedohledá, vidí jen to co Vy na webu (nebo to alespoň pracovnice tvrdí)
- poště se dokonce povedlo na několik dní zašantročit doporučený dopis, zaslaný na ČTÚ. Už to vypadalo, že se nestihne lhůta, do kdy měl být dokument na ČTÚ (jednalo se o podklady ke zkoušce), aby vše bylo procesně správně. Vzhledem k tomu, že jde o jejich dozorový orgán je to obzvláště pikantní, očekával bych, že termín doručení dodrží alespoň u tohoto úřadu.
- pokud se jedná o zásilku ze zahraničí, byť zaplacenou Vámi, nevyreklamujete ji, protože po Vás budou chtít originál podacího lístku, nebo Vám rovnou řeknou, že to má reklamovat odesílatel, byť zásilka zmizela v ČR (jedna naštěstí po 3 týdnech vyplavala, a ve druhém případě vrátil peníze prodejce).
Pokud jste ochotni vystát si frontu, je tady jedno řešení jak se dozvědět o balíku/dopise více než je na webu ve sledování, ale závisí to na vstřícnosti pobočky - zaměstnanci na přepážce mají přístup do vnitřního sledovacího systému, kde je uvedeno více informací, než co je pouštěno "ven", to je asi to, čeho se domohla autorka textu. Ale v případě dopisu ČTÚ nezafungovalo ani toto.
Nejvíc absurdní na reklamaci je to, že reklamovat musí odesílatel přitom poškozený je příjemce. A je jedno zda jde o zatoulaný balík nebo zničený. Odesílatel většinou má peníze v kapse a je mu celkem fuk co se děje dál. Příjemce pro změnu pošlou s reklamací do *** protože službu neobjednal, neplatil (přímo) a nemá podací lístek..
Absurdní? Ale jak jinak by jsi to chtěl dělat? To by měl přepravce prověřovat kohokoli, kdo přijde s požadavkem "prý mi něco někdo poslal, vyřešte to"?
Proč by měl být poškozený (vždy) příjemce?
To přeci není věcí přepravce, aby řešil (smluvní) vztahy mezi odesílatelem a příjemcem, pokud si ovšem zákazník tuto službu neobjedná. Přepravci takovou službu obvykle nabízí - jedná se o tzv. dobírku. A je jen na zákazníkovi, jestli si ji objedná, nebo vztah řeší jiným způsobem.
Pokud přijde člověk s číslem zásilky, osobním dokladem který prokazuje, že on je příjemce a dotazem, kde ta zásilka je, slušná firma to samozřejmě bude řešit a nebude se vymlouvat na nějaké právní kličky typu "s vámi nemáme smlouvu". Jenže Česká pošta není slušná firma. Ta ho pošle do p***** a pak bude fňukat jak jsou na ni lidi zlí a jak ji zcela neoprávněně nemají rádi...
Zkusím taky přidat názor.
Posílám poměrně často balíčky na různé adresy v rámci ČR. Většinou přes ČP, pokud jsou malé. Větší potom prostřednictvím PPL. Tam si objednávám odvoz ze své adresy. S Českou poštou mám relativně dobré zkušenosti, doručení je bezproblémové. Ročně reklamnuji doručení max. jedné zásilky. Takže bych řekl, že problémy jsou jen na některých doručovacích uzlech a nejsou celoplošné.
Souhlasím s vámi. A ani na jednom doručovacím uzlu to nemusí být stejné, protože, bohužel, takové balíky doručují stále "jen" lidé. A tak, jako je tomu i v jiných zaměstnáních, tak i u ČP pracují lidé dobří, poctiví a lemplové. A když se stane, že lempl dostane revír, v němž působí delší dobu, tak si podle jeho lemplovin udělají tamní lidé obrázek, který pak aplikují na celou firmu. Je to stejné, jako když se povede, že v supermarketu narazíte na pokladní, která je nepříjemná, uštěkaná, protivná atd. Některý člověk si pak může říct, že je to obraz onoho supermarketu. Ovšem v životě je to také tak, že je mnoho lidí-zákazníků, kteří si chodí své mindráky léčit na pokladních v těch supermarketech, jakož i jejich cílem mnohdy bývají nejen sociálky, finanční úřady apod., ale také pobočky ČP.
Každý přepravce má své mouchy. Za náš e-shop musím říci, že Česká pošta i v době Vánoc patří k nejrychlejším a nejspolehlivějším přepravcům. Z kapacitních důvodů neodmítá zásilky, drtivou většinu doručí následující pracovní den i o Vánocích.
U DPD se nám stalo, že balík šel na výdejní místo, přišel tam po 11. hodině a po 13. hodině oznámili téhož dne, že balík vrací, protože si zákazník zásilku včas nevyzvedl. Prokopnuté zásilky záměrně skládají tak, abyste to při přebírání neviděli.
Balíky přes Gais jsou dobrodružství.
Balíky přes PPL jsou z téhle trojky celkem spolehlivé, pokud nejsou Vánoce. Na poškozenou zásilku řidič obvykle upozorní a zeptá se, zda-li chceme sepsat protokol nebo zásilku vrátit.
Intime je průšvih sám o sobě. Přiveze papíry, chce je podepsat a balíky že budou zítra.
Nadávat na Českou poštu je hloupost. Má zdaleka nejvíc zásilek a tedy i nejvíc problémů. To je zákonité. Snad jen ta letošní změna oceňování balíku je neštěstí, ale i to už tu funguje např. u Uloženky.
Mám také nejednu špatnou zkušenost s Českou poštou.
Například jsem na jejich stránkách zažádala o prodloužení úložní doby balíku, který mi byl dodán na poštu, ale z důvodu pracovního vytížení jsem ho nemohla v termínu vyzvednout. Bohužel se tato informace nedostala až na konkrétní poštu. Mohu poděkovat jen paní vedoucí místní pobočky, že ve své polední pauze, mi zavolala a optala se, jestli tento balík má vrátit, nebo si ho vyzvednu. Paní Kopecká je obětavá, ale Česká pošta si takových zaměstnanců vůbec neváží.
Poslední špatnou zkušenost mám s doručováním poštovních zásilek do schránky. Pohlednice k Velikonocům šly poštou, podle razítka na známce z 15.4., 15 dnů a dorazily až 29.4.2019, což je týden po svátcích!
No, já tedy nevím, ale pokud jste ten požadavek řádně zadala a obdržela jste na mail potvrzení, tak nebylo co by se dostávcalo na konkrétní poštu, neboť ta konkrétní pošta to měla ihned v systému u vašeho balíku. Nebo si skutečně myslíte, že u těch požadavků sedí nějaký pracovník a rozesílá je po konkrétních poštách ručně? :))
Řeším naprosto stejný problém, zásilka převzata do přepravy a dál nic. Podána reklamace, ale nikdo není schopen zjistit, kde se zásilka nachází:
https://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=RR746249513%0D%0ACZ
Takže určitě si to stěžovatelé nevymýšlí! Zatím jsem s poštou neměla až tak špatné zkušenosti, občas šlo něco trochu déle, než by mělo, ale poslední dobou se služby stále zhoršují. Zjistila jsem, že je např. zbytečné zásilky označovat jako křehké - ze 4 takto zaslaných (a se zaplaceným příplatkem) u 2 poškozený obsah, u neoznačených z 6 jen 1 poškození.
Doufám, že se můj balíček najde a nebudu čekat na vyřízení reklamace 30 dní!
S poštou nemám v zásadě problém, domů mi NIKDY nedoručili ani jeden balík - rozváží jen dopoledne, kdy je většina lidí v práci.
Nejhumornější je "Balík do ruky" - celý tento "děj" trval 8 měcíců, stál mne peníze na ověřené podpisy, odesílané dokumenty, spousty náhradního volna - pošta se NIKDY neomluvila ani nic neuhradila
- balík jsem nedostal
- pošta má zaevidováno, že mi jej předala - do ruky (v době, kdy jsem byl prokazatelně v práci)
- "balík do ruky" totiž znamená, že jej pošťák dá bez jakéhokoliv ověřování komukoliv kdo vyleze z domu (16 bytů ve vchodě)
- reklamovat to nemohu - nemám podací lístek
- odesílatel podal reklamaci - byla zamítnuta - balík byl prý doručen
- odesílatel podal žádost o informace - komu a kdy byl balík doručen
- haha - ochrana osobních dat - musíte mít souhlas adresáta
- já datovou schránkou odesílám souhlas s poskytnutím těchto informací
- haha chceme to písemně
- posílám "doporučeně" na pražskou poštu
- vrátilo se - sem neee, jinam
- posílám odesílately, ale je nutný ověřený podpis
- posílám znovu s ověřeným podpisem
- odesílatel ze svého platí poplatky na ČTU a předává mu reklamaci - už hrozí uplynutí doby na reklamaci
V balíčku byl nůž, za více jak 1500Kč - nožem se pochlubil důchodce v hospodě, bydlel ve vedlejším vchodě a normálně vylezl, dostal balík do ruky a byl "poctivý", tak si ho nechal.
Tak asi takto s poštou ....
V naší vesnici je to tak,že pošťačky dávají běžně balík lidem před dveře u domku,když jim nikdo neotevře a balík není na dobírku.
Tak se mnohokrát stalo,že balík s cenným obsahem čekal celý den před dveřmi než někdo z rodiny dorazil domů.
Namátkou například synovo mobil za 15 000Kč, hodinky za 3000 apod. Nechápu..
Kdybychom tvrdili,že nám nic nedoručili,jak by dokazovali ,že ano.Prý si to podepíše sama...Ale u soudu by asi pohořela,když to písmo není naše ,ale její. Sice nejsme takoví,leč našli by se jistě tací. Je to od nich dost risk a nerozum.
Taková je doba, tací jsou lidé. Gabriela Hájková "školila" řadovou zaměstnankyni pošty, která problém nezpůsobila a která měla velký podíl na jeho vyřešení.
Naopak nechala v klidu a spokojenosti zaměstnance pošty, kteří problém způsobili, ať již opomenutím nalepení štítku (to mi nevadí), nebo (a to mi vadí) nastavením systému, který si neumí poradit s (hádám že) úplně obyčejným opomenutím, kterých se nutně musí stávat, při množství úkonů při činnosti pošty, spousta.
Těžko se potom divit, že od jakéhokoli problému potom dávají běžní zaměstnanci (nejen pošty) ruce pryč. Vždyť si to peklo lidé, i Gabriela Hájková, dělají sami.
No, když to porovnám se zákaznickým servisem naší firmy, tak na supportu sedí lidé, kteří s vývojem a výrobou našich výrobků nemají absolutně nic společného. Přesto právě oni sbírají všechny stížností a oni je řeší se zákazníky. Samozřejmě, pro jejich řešení mají k dispozici celý tým lidí, kteří už opravdu mají co společného s vývojem a produkcí, ale podle pravidel firmy s těmito lidmi zákazník nesmí nikdy přijít do styku. Takže paní Hájková do dělala dobře - stěžovala si u pracovníka, který je k tomu určen. Jaká je vnitřní struktura a procesy ČP ji vůbec nemusí zajímat. A pokud to nefunguje, tak zase vynadá jen a pouze tomu, kdo tvoří tento interface pro klienty.
Vysvětlím: princip fungování "supportu" je u ČP a tvé firmy úplně stejný.
Já hovořím o tom, že vylévat si flustraci na člověku, který není viníkem je nejen neslušné, ale i kontraproduktivní - propříště takový člověk problém tvůj (nebo paní Hájkové, nebo můj) řešit po takovém setkání nebude, namísto toho se bude striktně držet "procesů a směrnic".
To nemá se znalostmi "vnitřní struktura a procesy" nic společného - tedy kromě elementární znalosti, že u firmy se stovkami a více zaměstnanci tyto věci človíček na přepážce netvoří. Na což stačí pouhý "selský rozum".
A pro logicky uvažujícího člověka není rozdílu, mezi ČP a tvojí firmou.
Ten člověk na supportu je zcela zodpovědný za to, že problém předá k řešení, a to to správné osobě, že klientovi vysvětlí, v čem je problém, jak bude řešen a jako dlouho to bude trvat a je také zodpovědný za průběžné informování klienta o stavu řešení jeho problému. Pokud toto nedělá, klient mu vynadá (a někdy opravdu dost ostře) plným právem. To samé platí pro paní za přepážkou ČP. Možná rozdíl mezi mojí firmou a ČP je v tom, že moje firma má na rychlém vyřešení problému a spokojeném zákazníkovi zájem, zatímco ČP je zcela fuk, kolik lidí jako moc naštve. Pak je ale jen na těch pracovnících za přepážkou, za jaký plat si nechají s*át na hlavu. Když se nikdo takový nenajde, tak možná i management pochopí, že se pod ním houpá židle.
Ostatně ani v tom druhém nejsme ve sporu: pokud nastane problém "klient mu vynadá (a někdy opravdu dost ostře)" /on ten člověk nemá žádnou pravomoc problém řešit a problému předcházet, to je to co si neuvědomuješ/... "ak je ale jen na těch pracovnících za přepážkou, za jaký plat si nechají s*át na hlavu. Když se nikdo takový nenajde, tak možná i management pochopí, že se pod ním houpá židle."
Takže sám říkáš, že ten člověk na přepážce má vůči těm co mohou něco změnit jedinou možnost komunikace: dát výpověď. Jen to ale tak vypadá, že si neuvědomuješ, co znamená co píšeš.
Tím se vracíme na začátek, a je to i uvedeno v článku: příště se na to paní vykašle. "Řešení" jak noha.
V prvé řadě je to tak, že pátrat po zásilce měl odesilatel, resp. odesilatelka. Je jasné, že autorka si celý příběh hodně přibarvila, aby se to vůbec dalo číst, přičemž hřeší i na to, že mnoho lidí neví, že v pátrání po zásilce musí být aktivní zejména odesilatel, protože přepravní smlouva byla uzavřena mezi odesilatelem a Českou poštou, nikoliv mezi adresátem a Českou poštou. Autorka však odesilatelku zmiňuje jen tak na okraj mezi řečí, takže asi až zas tak moc aktivní nebyla. Osobně bych se někým, s kým nemám uzavřenu smlouvu, ani nebavil.
Proboha, člověče, slyšel jste někdy něco o smluvním právu? To je tak, že někdo uzavře dohodu s někým jiným, že mu poskytne něco, a to většinou za úplatu. A plnění smlouvy je samozřejmě vymožitelné, pokud ho smluvní strany neposkytnou dobrovolně, a to ať už úmyslně či opomenutím. Tak že u pošty je to podobné, jako když si jdete koupit svačinu do supermarketu a následně zjistíte, že ten salám, co jste si koupil, byl zkažený. Máte zase jedině a pouze možnost to reklamovat. A mohl byste přeci říci, že když jste si ten salám koupil osobně, tak nechť ten salám je čerstvý a nezkažený, né aby vás supermarket buzeroval tím, že vám prodá zkažený, není tedy co řešit...
Logicky tim že dostanu od oodesilatele odkaz na sledování zásilky, na mně přechází ta "smlouva" s poštou. Vaše obhajoba ani výmluvy neobstojí. Odesilatel i adresát mají od pošty na netu data že balík někde je a pošta má povinnost ho doručit. Basta ! Je šumák jestli se angažuje víc adresát nebo odesilatel.
Asi jako když si pošlu kamaráda pro svačinu a on mi donese plesnivý salám s účtenkou. tak si to vyreklamuju s účtenkou sám.
Ono se dá nejspíš něco vytáhnout na každého přepravce. Asi před půl rokem jsem si objednal nějaké zboží z e-shopu, který jako jedinou přepravu nabízel službu firmy Geis. Přišla mi SMS s tím, že mi bude zásilka doručována do 14.00 hod. určitého dne a že se se mnou řidič v ten den spojí k upřesnění času, kdy zásilku doručí. Čekali jsme od rána, nikdo se s námi nespojil. Až někdy po 16.30 hod. zvonek u vrat a ono auto Geis. Když jsem se značně nerudného řidiče ptal, proč mi nikdo nezavolal, kdy přijede, když jsem dostal takové avízo, tak mi sdělil, že to není jeho věc, že je jen dělník a né nějaký telefonista. Otázku, proč přijel tak pozdě, když měl přijet do 14.00 hod., jsem raději spolkl, protože to, jak se tvářil na první otázku, jsem dostal tak trochu strach, aby mi nedal přes držku... Takže asi tak.
Asi jak kde. Ještě se mi nestalo, že by mi doručovatel ČP předem nezavolal, že nám veze balík a zad je někdo doma. Nikdy se mi nestalo, že by někdo, komu jsem poslal balík, volal, že mu balík nedošel. A to měsíčně pošlu takových 5-6 balíků a obdržím jich obdobné množství. Začíná mi připadat, že používám nějakou jinou Českou poštu, než většina zdejších diskutujících. A to, jak jsem již zmiňoval, mám dvě bydliště, střídavě jsme v Praze a na venkově, přičemž přijímáme i posíláme poštu jak v Praze, tak na venkově.
A nepletete si to s nějakou jinou společností? Ještě se mi nestalo, že by mi doručovatel ČP předem volal, vždycky jen pošta rozešle SMS, která obsahuje velice konkrétní informaci o doručení mezi 13-19 a když se uráčí dojet, tak nevolá, ale zvoní na zvonek. Nedoručení balíku je extrém, který statisticky asi moc často nenastává a ty méně závažné komplikace s poštou s váma příjemce řešit nebude. To že mi v polovině případů pošta balík do ruky uloží rovnou na poště s odesílatelem nemám důvod řešit.
> Ještě se mi nestalo, že by mi doručovatel ČP předem nezavolal, že nám veze balík a zad je někdo doma.
Ha! Teď jste to s tím pohádkařením přehnal a chytil se do pasti. Doručovatel vám může zavolat pouze tehdy, pokud má vaše telefonní číslo. Logicky. Jenže kde ho vezme když smluvní stranou je odesilatel? Může ho znát pouze tehdy, když mu ho odesilatel dá. A že každý z těch 5-6 odesilatelů balíků vždy dá k zásilce vaše telefonní číslo, tomu věřím ještě méně než že u vás pošta opravdu doručuje, natož že volá (u nás nikdo nevolal ani v dobách kdy ještě doručovala, maximálně ráno poslali SMS, že to "někdy" přivezou). Takže tady je jasné, že lžete, když tvrdíte, že vám vždy volá.
Takže zdravím do P.R. oddělení České pošty a doufám, že alespoň dostáváte za víkendovou práci příplatky jak se sluší a patří :)
Vezmu to ve zkratce. 4x balík do ruky jsem si vyzvedávat na poště. Pokaždé jsem byl doma a nikdo nezazvonil nebo nehodil lístek do schránky. Teď po páté mi přišla SMS že bude balík doručován mezi 8-14 hodinou. Zhruba ve 13:50 hod. Další SMS že bude balík doručován mezi 14-16 hodinou. Samozřejmě nic. Další zpráva mě zvedla ze židle když mi přišla a v ní bylo napsáno že po OPAKOVANÉM neúspěšném pokusu o doručení je zásilka uložená na poště a mám 3 dny na vyzvednutí. Proto je asi ta služba balík do ruky dražší. ČESKÁ POŠTA je firma které se od té doby při odesílání nebo přijímání zásilek pokud je to možné tak vyhýbám.
Pošta je polostátní podnik, ale stát se o ni nestará. Je to organizace čím dále více "k ničemu" (jestliže neberu v úvahu tahání peněz z kapes zákazníků). Je třeba jí zakázat inovace, které jsou proti občanům (zpoplatňování černých nebo kulatých zásilek ...) a změnit kompletní vedení. Nebo ji přestat používat a zasílat zásilky např. před různé "Zásilkovny".
Je jasné, že jste naprosto mimo, protože Česká pošta není polostátní podnik, ale státní podnik, což má také v názvu. Podobně je tomu třeba u Budvaru. Jinak, když operujete se Zásilkovnou, tak si zkuste zjistit, jaké jsou parametry jimi přijímaných balíků a jaké jsou parametry balíků, které přijímá Česká pošta. Pak vám ještě doporučuji si porovnat ceny služeb, speciálně u balíků, s cenami jiných přepravců. Když by byla pošta zrušena, kam budou lidé chodit podávat složeny, platit SIPO, kdo jim bude nosit důchody či důchody vyplácet v hotovosti? V neposlední řadě mám ještě jeden argument: Nejbližší Zásilkovnu mám od domova cca 7-10 km, ČP cca 500 metrů. Tak. A teď zkuste mi mé argumenty pro Českou poštu vyvrátit. Ještě k těm hotovostním platbám: Běžte si někdy stoupnout na poštu a sledujte, kolik že lidí platí různé složenky v hotovosti. Argument, že jsou to senioři, neberu, protože to ani náhodou není pravda. Jsou stovky a tisíce lidí, kteří z různých důvodů platí v hotovosti, což může být např. proto, že je jejich "zaměstnavatel" vyplácí v hotovosti, aby se vyhnul danění a dalším odvodům, proto, že sami jsou "podnikateli", kteří přijímají pouze platby v hotovosti a nemají naprosto zájem, aby jejich příjmy a výdaje procházely nějakým osobním účtem atd. Já osobně jsem proto, aby byly platby v hotovosti byly silně omezeny, né-li od určité částky, dejme tomu od 1.000,- Kč, zakázány úplně a aby podnikatelé měli možnost si sami stanovit, že třeba pžřijímají výhradně platby bezhotovostní.
Nejhorší je, že na poště jsou svatosvatě přesvědčení, že když něco zmrví, tak oni jsou za nic nemůžou , ale na své náklady to má řešit zákazník.
Obchodník mi poslal nákup ve dvou stejných balících stejný den - den došel v pořádku, druhý nic. Ptal jsem se - nikdo nic nevěděl. No a pak mi hodí do schránky lístek, že se ho pokoušeli doručit, ale nikoho nezastihli, tak ať si pro něj jedu na poštu. Tak volám na poštu - jakto nezastihli, od rána sedím doma, před 10 minutama jsem ty pošťáky viděl. A oni že to mají jako univerzální lístek, že je zásilka poškozená, tak ať si pro ni přijedu na poštu. Tak říkám, ať mi to převezou, že jsem si zaplatil dodání domů, a oni že ne, že poškozenou zásilku jen na poště. Tak sednout do auta a jet na poštu pro 20kilový poškozený balík. Si myslíte, že mi můj čas. benzín, ztracený čas nebo část poštovného vrátili? NE, ONI ZA NIC NEMŮŽOU.
Když tak pročítám zdejší názory, tak mě napadá, že v mnoha případech jsou ty "stížnosti" součástí antireklamy jiných přepravních společností, které samozřejmě vnímají ČP jako těžkou konkurenci nejen v množství ročně přepravených zásilek, ale také v cenách. Když si porovnám ceny České pošty a jiných přepravních společností, tak mi jednoznačně z toho nejvýhodněji vychází ČP. A když vezmu v potaz hustotu poboček ČP s možnostmi podání zásilky u jiných společnosti, event. uložení takové zásilky a jejího následného vyzvednutí někde, tak mi opět z toho nejlépe vychází ČP.
Ano, Česká pošta má nejvíc poboček a je možná (marginálně) nejlevnější. Jenže nedoručuje, což je u doručovací společnosti vada dost podstatná, abych parafrázoval klasika. A napadá mne též jiná klasická moudrost: "Nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci."
Jo a nejlepší antireklama na Českou poštu jsou "služby" České pošty, konkurence jen může sedět s rukama v klíně a usmívat se :)
No já tedy nevím, jaké ceny u pošty máte Vy, ale mě (i se zákaznickou kartou ČP) vychází PPL https://www.ppl.cz/balikprotebe/ výrazně levněji. Při podání netřeba stát 3/4 hodiny ve frontě, síť PPL pointů, kde je možné ho podat, případně si ho nechat uložit (ale to v mém případě jako příjemce nikdy nebylo potřeba, neboť na rozdíl od pošty PPL balíky doručuje) je podobná jako síť poboček pošty.