Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Hlídejte si osobní údaje! od All-in-one - Máte pravdu, kolem ochrany dat neprobíhá paranoia, ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 7. 2004 23:32

    All-in-one (neregistrovaný)
    Máte pravdu, kolem ochrany dat neprobíhá paranoia, ale hysterie! Jsem pojišťovák a nedávno jsem kontaktoval klienta - podotýkám jeho data jsem obdržel s konkrétním úkolem od pojišťovny - zavolal jsem mu a ověřoval, zda skutečně hovořím s Janem NOvákem 47. ročník. Ten člověk mi nebyl ochoten sdělit jaký je ročník, dokonce ani po sdělení, že mám pro Jana Nováka 47. ročník důležité sdělení. Dopadlo to tak, že jsem odmítnul cokoliv sdělit, pokud nebudu mít identifikaci klienta a pro klienta byl problém sdělit rok narození - tomu říkám paradox.

    Jsou však i větší! Před platností tohoto dementního zákona nebyl problém zajít na evidenci obyvatelstva na P3 a za 20 Kč jsem obdržel novou adresu klienta. Např. platil léta pojistku, 2 x se přestěhoval a vůbec nepostřehl, že už skončila. Dnes žádnou adresu nedostanu, peníze se válí v pojišťovně a jestli si klient nevzpomene, tak to tak zůstane. To je fakt přínos.

    Jediné na co si dávám pozor je, že si u všech anket důkladně přečtu, jestli nemohou má data poskytovat dál. Jestli ano, nevyplňuji ze zásady nic! Kdybychom se měli chovat podle autora článku, tak po sobě budeme v záchodové míse denně pálit použitý toaletní papír, aby náhodou někdo nemohl z kanalizace získat naše vzorky DNA. Věřte, že získat údaje není totéž jako je zneužít!
  • 19. 4. 2007 22:56

    Bill (neregistrovaný)
    Jednoduše pokud pracuješ ve zdravotnicví jako doktor můžes s i nechat jednoduše proúčtovat výkony na pacientech které si vživotě neviděl.

    Za druhé veškeré státní agendy jsou vedené pod rodným číslem jakožto primárním klíčem takže se dá jednoduše vyhledat informace o někom...
  • 20. 4. 2007 9:42

    Phil (neregistrovaný)
    Nedivte se, pojišťováci, bankéři a podomní prodejci stavebka, penzijního či hrnců jsou u většiny normálně smýšlejících občanů špatně zapsáni.
    "Důležitá infomace" slouží většinou k vylákání důležitých údajů od klienta a sjednání si schůzky s ním mimo provozovnu pojišťovny, kde psychologický nátlak udělá s klientem divy.
    Možná, že Vy zrovna takový nejste, ale většina lidí si pod výše uvedenými profesemi představí "bouchače" smluv, kterým nejde o blaho klienta, ale o svůj osobní prospěch - zisk.

    Uvedu zde příklad jednoho uvědomělého pojišťováka (či pojišťovačky):
    Máme životní pojistku uzavřenou za socialismu. Jednoho podvečera telefonát jménem České pojišťovny: jde nám jen a jen o blaho klientů, vaše pojistka je zastaralá. U pojistky vám nastavíme podmínky tak, aby byly pro vás maximálně výhodné a splňovaly požadavky dnešní doby. Chtěl jsem schůzku na pobočce pojišťovny. Prý abych se nemusel obtěžovat a docházet do pobočky, tak někde doma. Zásadně domů nevpouštím pojišťováky, dealery hrnců nebo spořitelních produktů a jim podobnou chamraď. Následovalo několik schůzek na zahradě /ještě by mohli nabízet nové, lepší pojištění nemovitosti .../a já si mezitím zjišťoval podrobnosti. Věděl jsem již od začátku, že na 99,9 % na změnu nepřistoupím. Po prodejkyni (která snad ani nebyla zaměstnankyní ČP, ale byla perfektně vybavena názornými grafy a modelovými případy) jsem požadoval, aby mi sdělila klady i zápory, vysvětlil jí, že takové vnucování pro blaho klienta nemám rád a že se takto pojišťovna o mne měla starat, když mi vzniknul údajný nedoplatek na splátce pojištění, který samozřejmě po dlouohodobém vysvětlování a dokazování nedoplatkem nebyl. No, asi jsem jí to neříkal dost jasně, stále na mne chrlila jen klady. Zápory to prý žádné nemá. Principem bylo zrušit stávající, pro ČP nevýhodné smlouvy a uzavření nové, pro klienta ne tak výhodné. Já z internetu věděl, že u nového pojištění přijdu o garantované zhodnocení, které je u starých smluv dáno. Tudíž na tom tratím. Tak když ona na mne takto, tak já taky tak. Jezdila za mnou vytrvale, ta provize asi stála za to. Sousedi si asi mysleli, že mám milenku. Když mne to pak už nudilo, řekl jsem ji, že s ní nic neuzavřu, protože mi zamlčela podstatné skutečnosti. Byla z toho očividně nakrklá, ztráta času a projetý benzín a k tomu žádný uzavřený obchod asi udělaly své. Jednalo se samozřejmě o Dynamik. Tak jen nyní čekám, kdy ČP najde také nějakou kličku, jak smlouvy nevýhodné pro ČP vypovědět. Proto musím upozornit i na jednu závažnou věc, která se pár lidem stala: nezaplatili nějakou splátku (pomineme důvody), pojišťovna jim (u pro pojišťovnu nevýhodných smluv zásadně nedoporučeně) poslala upomínku (možná, nebo se někde "ztratila"), klienti nemohli nereagovat, nikdo je z pojišťovny jiným způsobem nekontaktoval a pro klienta výhodná pojistka byla zrušena.
    Když už, tak stávající smlouvy nechat běžet, a k tomu si pořídit nový produkt (když na to člověk samozřejmě má).
    A uvítal bych, kdyby se pojišťováci o klienty takto starali i v případech, kdy nejde jen o uzavření nové smlouvy, ale i při servisu smluv stávajících. Pak by se důvěra obou stran jistě zvýšila.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).