Co se mi na Citi nelibi je velmi agresivni pristup pri prodeji kreditek, bydlim u Arkad Pankrac, kde maji svuj stanek hned u vystupu z metra. Velmi casto, kdyz kolem prochazim, tak jsem temito nabizeci "atakovan", je to dost neprijemne. Pritom poskytuji zkreslene ii zcela lzive informace. Memu tatinkovi (70) ji vnutili tak, ze se domnival, ze jde o vernostni kartu do Intersparu - vubec netusil, ze jde o uverovy produkt! Ani by ji nemel jak splacet, protoze nema bankovni ucet.
Druhou "bolistkou" jsou ruzne pasti na klienty, zejmena pokuta 550 Kc za prekroceni limitu. Banka umyslne umoznuje prekroceni o nekolik stokorun, aby pak klientovi, ktery si jednotlive platby nezapisuje do notysku, naparila tucnou pokutu.
V internetovych diskusich lze najit hodne negativnich zkusenosti s nepripisovanim vsech bonusu, s novou citi life to pravdepodobne bude jeste horsi - uz to, ze o kazde "proplaceni" bodu si musi klient volat je jasny signal, ze banka spoleha na to, ze rade z nich nasbirane body propadnou.
Tohle potvrzuji, shodou okolností předevčírem jsem v Arkádách Pankrác jednu jejich slečnu poslal dopryč dost ostře. Nicméně ten případ z vaší rodiny o "věrnostní kartě" mi přijde jako extrém, co do mě hustili v případech, kdy jsem neutekl dost rychle mi zase nepřišlo až tak moc zavádějící. Pokud se to opravdu stalo, tak by to skoro možná stálo za eskalaci do Citi a udělání nepříjemnosti danému prodejci - sice jsou agresivní obecně, ale až takový úlet mi nepřijde obvyklý.
K těm penalizacím - zas na druhé straně pokud někdo dobírá kreditku na doraz, tak to hodně zavání tím, že to bude dost problémový klient. Aspoň přiměřeně solventní klient dostane limit, který opravdu není o tom, aby se dal překročit jen tak jednoduše "náhodně" - tohle bych viděl spíš jako chybu klienta a pokud se to někomu děje pravidelně, tak něco nebude v pořádku spíš u něj.
K prémiím u Citi Life - zas to nedramatizujte - udávají platnost 36 měsíců a netvrťe mi, že aspoň minimálně myslící člověk bude mít problém jednou za rok do Citi zavolat, nehledě k tomu, že zrovna typ člověka, kterého tyto prémie osloví jako primární argument, asi bude spíš takový ten "shánčlivý typ". Ta kalkulace banky s propadnutím mi připadá dost mimo realitu, problém by se mohl týkat připisování, ale u těch základních 2% z transakcí to bude z výpisu jasně patrné, čekal bych nesrovnalosti spíš u různých "prémiových partnerů".
Tak běžnou spotřebou samozřejmě nikoliv, ale zrovna v tom měsíci mohu uskutečnit nějaký větší (třeba i plánovaný) výdaj a pak počítat kolik jsem už utratil, nebo kolik ještě utratím... A přitom je to naprosto zbytečné, kdyby Citi nechtěla, aby to lidé překročili tak nepovolí to několikasetkorunové pásmo, kam nyní "pouští". Já mám limit (na jiné kartě) ještě vyšší, ale přesto by mě štvalo, kdybych tam měl takovouhle pastičku.
Prostě po chápu jako (zbytečnou a "podlou") past na nepozorné klienty.
Uvidíme co se bude ve ´fórech psát o připisování bonusů, jeslti to bude stejná bída jako nyní na Citi shopping.
Mám taky CITI-kreditku a podle mého dává takový limit, že by důchodce musel kupovat minimálně auto nebo půl chalupy, aby limit překročil.
Jo, kdyby to byla kreditka, kterou svého času vystavovala ČSAS na 10.000,- Kč neo něco podobného, pak ano, to by limit mohl překročit, ale CITI mívá limity někde od 40-50.000,- Kč. To snad důchodce překročí leda tak v agónii nebo v hlubokém bezvědomí.
Zde vůbec nejde o nějaké (ne)dostatečné limity.
Zde jde o to, že do podmínek dává vědomě past. Patrik to napsal už 2x Co je na tom k nepochopení?
Dostatečnost je věc individuelní. Téma je obecná podmínka - past, platná pro každého. Ano, jsme si vědomi, že pokaždé nesklapne. Jde o to, že tam je.
Past? No comment. Je to normální, předem daná podmínka, a pokud má někdo předem obavy, že je to past, klidně může využít služeb jiné finanční společnosti, třeba spořky. Ta zřejmě pasti neklade, dělá jenom takové sviňárny, že z ničeho nic zavede poplatek za zaslání výpisu, čímž de facto zdraží kreditku o více než 30%. Ale to past není, že?
Ano, přečerpat lze jakákoliv karta, rozdíl je v tom, jestli tomu banka úmyslně napomáhá (limit na kartě je stanoven o něco výš, než limit kreditního rámce dohodnutý mezi bankou a zákazníkem), nebo jestli to vznikne vinou off line transakcí.
Pak je také rozdíl, jestli je pevná sankce 550 Kč bez ohledu na výši prohřešku, nebo jde jen o sankční úrok (který je u uvažovaných částek a dob v řádu haléřů nebo korun).
Navíc (na rozdíl od jiných bank) pokud chce klient on-line náhled do transakcí na kartě musí si u CITI zakoupit autorizační kalkulátor, který navíc nemá vyměnitelnou baterii, takže po jejím vybití si musí koupit jiný (i když minulý rok byla akce, že byly kalkulátory zdarma).
Já se přiznám, že jsem kolenovrt, takže jdu vždy po výhodnější nabídce, ale i tak velmi oceňuji férové podmínky a pokud případný rozdíl není moc vysok (což při mých obratech po odečtení poplatku za kartu není), raději si to odpustím.
Také technická:
Ta "předpokládaná", nikým negarantovaná životnost, se vztahuje i na baterii? Ještě jsem neviděl výrobek, kde by nebyla baterie ze záruky vyjmuta.
V každém případě, knoflíková baterie vydrží v kalkulačce 2, max. 3 roky. Takže i když tohle může být méně používané, tak 10 let se mi jeví hodně daleko, i za optimistickými odhady.
Pravda, jsou baterie, co vydrží i déle, než 15 let. Ale to je odlišný způsob použití, např v MB, nežli tohle.
A to zase úplně klidně. Pokud tam je lithiová (taková ta hodně placatá s průměrem 2 cm), tak ta 10 let vydrží úplně s přehledem. Záleží na tom, jaký má "kalkulačka" odběr.
I v hodinkách vydrží baterie podobně dlouhou dobu (pokud není výrobce <píp> a nedá do 40 mm hodinek strojek o průměru 10 mm s nějakou mikrobaterií co vydrží s bídou 2 roky - to jen taková odbočka, vzpomněl jsem si na minulé zaměstnání :D).
To ale nic nemění na tom, že je opravdu hloupost vyrábět takovýhle kalkulátor, který nemá vyměnitelnou baterii. To nemůžou udělat třeba na solární články? (klidně zálohované baterií). I napájení přes USB (stejně přitom člověk sedí u počítače) beru jako smysluplnější.
Škoda že Citi alespoň na žádost klienta neumožňuje pasivní přístup do IB jen na základně jména + hesla.
Překročení limitu u kreditní karty je velmi jednoduché a pochybuji, že je to tam záměrně. Například o velikonocích jsem si půjčil auto u National Car Rental, je to za 687 USD a stále mi to nebylo zaúčtováno na kreditní kartě. V případě, že bych se dostal k limitu a National se rozhodl to zaúčtovat, tak ten limit okamžitě překročím. Kdo ví, kdy se mi to na kreditce objeví, ale problém není u American Express, ale u National, kteří na peníze očividně nespěchají.
No, nevím KDE je problém.
Zato vím, KDO má problém a KDO ten problém zaplatí. Pokud by se jednalo jen o nějaké úroky, z peněz nad limit, tak to bych chápal. Není to chyba zákazníka, ani banky, a banka nechce nést náklady. Jak to mají solidnější banky.
Ale co tam pokuta 590,- za něco, co klient nezavinil? Tohle není solidní banka.
Ale no tak. Mrkni se na podmínky jiných bank, tam to sankcemi jen sviští. Limit na kreditce Citi jsem překročil snad 5x a bez sankce. Důležité je totiž překročený limit vyrovnat do data vygenerování výpisu. A mezitím tě bude Citiphone tak dlouho "otravovat", že ten limit člověk vyrovná velmi brzy a moc rád :) Pokud však nereaguji, nebo počkám do vystavení výpisu, holt tam poplatek bude. Ale to je pak moje chyba.
To máš to samé, jako bych tvrdil výrobci auta, že on za to může, že mi auto jelo rychleji než je povolený limit na dálnici a tedy že žádnou pokutu platit nebudu a ať ji zaplatí on.
Toto musím bohužel potvrdit, asi před 2 měsíci - vycházím s taškou nákupu v Obi na Roztylách (v Praze). Doslova mi zatarasil cestu mladý kluk, já jdu dál, říkám, že nic nechci a on stále přede mnou postupuje a brání mi v odchodu. Prý má pro mě skvělou nabídku na SLEVOVOU KARTU, že s ní budu platit a budu dostávat slevy. Byl tak neodbytný, že jsem tedy svolil, aby tu svou nabídku rychle přednesl.
Místo, aby mi vysvětlit o co tedy jde, vytáhl z desek formulářovou smlouvu a začal jí vyplňovat (nejdřív napsal datum), ptá se mě jak se jmenuju a datum narození. V tom okamžiku se kouknu na formulář, a nahoře vidím logo Citibank. Začíná mi svítat. Ptám se ho tedy, co je to za slevovou kartu od Citibank.
On jen opakuje, že to je slevová karta, se kterou když zaplatím, tak budu dostávat slevy.
Dostal jsem vztek, protože jestli tohle říká starým lidem, tak se nedivím, že se jich spousta napálí.
Mně vůbec neřekl, že jde o kreditní kartu Citibank, pořád opakoval, že jde o SLEVOVOU KARTU - přičemž ani nechtěl říct, že jde o Citibank (to jsem pochopil až podle loga). Asi jsem si měl říct o jeho jméno, a podat trestní oznámení, ale zase to je tvrzení proti tvrzení, svědky jsem neměl...
Musíte se naučit "pohled číslo sedm" (viz braková krváková literatura pana Kulhánka, pak vám uhne hned :-))))
Jinak ale tohle na pováženou je - mě sice ze Citibank v marketu otravovali, ale tohle fakt nezkusili a nabízeli celkem pravdivě. Ovšem tohle popsané si o udělání nějakého dusna docela říká :-(
To je ještě dobrý. Mě se chlapec vůbec neobtěžoval sdělit, o co jde, za koho kope, jak se jmenuje (byť by to byla lež). Hned po mě chtěl osobní údaje.
Tak jsem se zeptal na ty osobní údaje, co on chtěl po mě. Tedy jestli je zaměstnanec, nebo OSVČ. Že prý zastupuje firmu. Otázku jsem zopakoval. Že prý něco jako zaměstnanec. Tím jsme se dostali k první konkrétní odpovědi, byť poměrně mlhavé "něco jako". A hned lež, tihle náhončí nejsou zaměstanci.
Docela ho rozčílilo, že po něm chci stejné údaje, jako on po mě. Ač jsem to nebyl já, kdo koho oslovil...
Ale nakonec, faktem je, že tohle jsou reprezentanti této banky. A jelikož takto v té době postupovali všichni jejich naháněči, tedy nepředstavit se a hned chtít osobní údaje, tak to nebyla věc neslušného vychování tohoto chlapce, ale vizitka Citibank, která takto své zástupce školí.
Jsem snad idiot, abych s takovým ksindlem lezl dobrovolně do kšeftu?
Hlavně jste měl toho blbečka naučit, že "rychlé přednesení nabídky", neznamená začit vyplňovat formulář a tahat z vás osobní údaje.
Tento a podobné problémy jsou v Česku až příliš rozšířené. Více mne dokáže naštvat jen okamžik kdy vám "chce někdo něco sdělit, nebo se sami na něco zeptáte" a dotyčný vám místo odpovědi strčí pod nos papír.
Nejsem rád když musím odpálkovat hezkou slečnu, ale dělám to někdy i několikrát denně, protože firmy vysílají do ulic právě je, a proškolení jim nedávají, nebo ho nechávají jen na nich. Zajímavé je, že mi kolikrát přijde, že oni pouliční nabízeči dostávají tak maximálně školení jak zaujmout a oblbnout své spoluobčany.
Za možná nejhorší považuji stav, kdy firma "odborně a odporně vyškolí svého lapače dušiček, tak aby posloužil svému účelu", ten nabude dojmu, že problematice opravdu rozumí a přesvědčí o tom i své kamarády. Ten mnou avizovaný "hrozný stav" tentokrát není z úrovně těchto pracovníků (často i na volné noze), ale z toho jak lidé jsou schopni automaticky věřit třeba i úplnému idiotovi, pokud ho osobně znají. (Ha, možná proto nechápu význam sociálních sítí a nepoužívám je.)
P.S. Nebaví mne procházet městem s tváří nasraného šílence. Bohužel se mi ale stává, že když na delší čas město nenavštívím, a vypadnu z rytmu, tak mám tvář totálního znechucení a zmatku. Tito lidé tvoří spolu s boveráky hlavní důvod, proč se městu vyhýbám čím dál častěji.
Stánkoví prodejci jsou opravdu často pro ostudu. V nákupním centru Flora se na mě opakovaně "vrhala" asi o 15 let mladší slečna s výkřikem: "Mladej pane!" Když jsem ji upozornil, že její nabídku karty tenhle týden odmítám potřetí, trochu znervózněla, ale opravdu jen velmi málo. Pak ji vystřídal pán v hodně laciném obleku a smutným výrazem. Opravdu prestižní podnik. ;) Stánek už tam není.
Ne zcela souhlasím. Sám mám kreditku O2 CITI a nastaveno 100% inkaso. Stalo se mi 2x a to v průběhu 6 měsíců, že jsem na účtu měl málo peněz a inkaso neprošlo. Byl jsem po splatnosti a volali mi z CITI kdy jsem se omluvil a řekl, že to ihned napravím. Peníze jsem obratem na účet doplnil a druhý den poslal takže platba byla připsána cca 3 dny po splatnosti. V prvním případě mi naúčtovali penále (myslím že to je dle sazebníku) 500,- Kč ale když jsem tam zavolal, tak mi ho v dalším vyúčtování vrátili. Při dalším pochybení mi penále nanaúčtovali vůbec.
Zároveň vím, že když jsem měl vyčerpán limit a platil jsem kartou, tak mi transakce neprošla neboť bych šel cca 50% této platby do mínusu. Překročení limitu tedy neumožňují.
Myslím si, že oni mají větší důvěru v takové klienty, kteří jim umožní 100% inkaso. A jestli ho opravdu provedou splrávně, to už si pohlídám ve výpisu JÁÁ.