Ti jejich agenti co rozdávají kreditky pěkně lžou. Je to už pár let co mě jeden přes telefon chytil že mám kreditku (před)schválenou a že jí dají víceméně každému. Limit byl myslím 2xvýše platu.
Absolvoval jsem vyplňování formulářů, fotku jsem musel donést a co já vím jaké potvrzení.
Výsledek? Za pár týdnů přišel dopis - NESCHVÁLENO.
Ptal jsem se na důvod. Odpověď - TAJNÉ, NESMÍME ŘÍCT PROČ.
Takže ať mě ještě jednou zkusí oslovit nějaký jejich agent že mám něco "předschváleno" a přerazím o něj koště!
jj, jsou věci mezi nebem a zemí... Mně zas neschválila kreditku GE Money (poté, co jsem jim sdělil, že takový bordel jako u nich jsem ještě v žádné jiné bance neviděl) a pak jsem dostal bez problémů kreditku od Citi na více než trojnásobek toho, co jsem chtěl u GE Money...
Mě u Citi pro změnu naprdli dost nekompetentním přístupem při žádosti o další kreditku (resp. změnu typu kreditky). Mám jejich kartu už hodně dlouho a spadám určitě do skupiny klientů v obratu dost nadprůměrných, taky mě neustále navyšují limit atd. Tak jsem si myslel, že po dotazu na pořízení jiné karty bude následovat nějaký inteligentní postup typu "ano, máte rovnou schváleno, vyberte si, jestli zrušíme starou a dáme novou anebo chcete obě...", ale ono prd - reakcí naprosté blábolení ve smyslu "vyplňte si žádost", prostě vztah k dlouholetému klientu nulový. Jsem jinak s kreditkou Citi plně spokojen a odhaduji, že pokud to vyplním, tak to téměř jistě dostanu, ale přístup a kompetence jejich zákaznického centra mě opravdu rozladila...
Mam podobne zkusenosti s GE. Nejdriv mi trvdili ze bez dolozeni vyse prijmu mi mohou nabidnout tento limit ( s dolozenim vyse prijmu nemam problem, jen se mi nechce kolem toho papirovat), potom mi schvalili tretinovy a chteli navic dolozit vysi prijmu. Tak jsem to s nadavanim a se stracenym casem zabalil a sel jinam, kde mi aspon nelhali a rovnou rekli, ze za tento limit chteji dolozit vysi prijmu. Aspon jsem vedel na cem jsem.
No, přesně o to šlo i u mne... Chtěl jsem kreditku na částku, která podle podmínek na webu byla bez doložení příjmů. Slečna na pobočce nejdřív chtěla nějaký doklad - fakturu od operátora, od ČEZu a nemohla pochopit, že nic takového nemám, protože mám všechno elektronicky. Nakonec se uspokojila, když jsem se na jejím PC přihlásil do samoobsluhy Vodafone, otevřel poslední fakturu a ona si ji vytiskla. A pak přišel požadavek na doložení příjmu...
1) Žádný negativní záznam jsem neměl a nemám. Naopak mnohaleté pozitivní záznamy kolem hypo, kreditek, cetelem úvěrů atd.
2) Do toho registru se můžou podívat DOPŘEDU a ne až po tom co vyplním všechny žádosti! Proto mluvím o tom že to jejich "předschváleno" je sprostá lež!
Jejich šaškárna mě stála hodiny ztraceného času a přitom ONI byli ten kdo se mi vnucoval.
Mimochodem stačí sledovat telku a poznáte, že Citi jsou snad největší zmetci na bankovním trhu.
Mimochodem přijde někomu normální mít VOP na 115 normostran??
Už toto nehezké "vítězství" CITI o něčem svědčí!
Já takhle kdysi měl předschválený (čti reklamní trik) kontokorent u RB, prý údajně stále mám, ale papírovat se muselo stejně ... viz závorka.
Téměř po půlhodině mělo dojít na podpisy a žádost měla být postoupena výše. Tak si ještě čtu obchodní podmínky a narazím na část "o rozhodčí doložce"... slušně jsem se rozloučil, s tím že si to ještě musím nechat projít hlavou, prověřit si onu rozhodčí společnost, ale že za současných podmínek podepsat nemohu a nemám zájem.
Je to již několi let, ale tehdy jsem definitivně přijal pravidlo, že na běžnou spotřebu si nepůjčuji, žádným způsobem a za žádných podmínek (ani bezúročně).
Kreditku jsem schopen příjmout pouze jako platební prostředek, o jehož bezpečnost by se měla banka starat velmi dobře - jsou to její vlastní peníze, ale v Česku je pokřivené úplně všechno, stejně bance nevěřím že by se nezhojila na mně.
Například v podmínkách pro platební karty některých bank dnes naleznete nařízení "klient musí svoji kartu kontrolovat alespoň jednou denně" a to se jedná většinou o karty debetní...
Co se mi na Citi nelibi je velmi agresivni pristup pri prodeji kreditek, bydlim u Arkad Pankrac, kde maji svuj stanek hned u vystupu z metra. Velmi casto, kdyz kolem prochazim, tak jsem temito nabizeci "atakovan", je to dost neprijemne. Pritom poskytuji zkreslene ii zcela lzive informace. Memu tatinkovi (70) ji vnutili tak, ze se domnival, ze jde o vernostni kartu do Intersparu - vubec netusil, ze jde o uverovy produkt! Ani by ji nemel jak splacet, protoze nema bankovni ucet.
Druhou "bolistkou" jsou ruzne pasti na klienty, zejmena pokuta 550 Kc za prekroceni limitu. Banka umyslne umoznuje prekroceni o nekolik stokorun, aby pak klientovi, ktery si jednotlive platby nezapisuje do notysku, naparila tucnou pokutu.
V internetovych diskusich lze najit hodne negativnich zkusenosti s nepripisovanim vsech bonusu, s novou citi life to pravdepodobne bude jeste horsi - uz to, ze o kazde "proplaceni" bodu si musi klient volat je jasny signal, ze banka spoleha na to, ze rade z nich nasbirane body propadnou.
Tohle potvrzuji, shodou okolností předevčírem jsem v Arkádách Pankrác jednu jejich slečnu poslal dopryč dost ostře. Nicméně ten případ z vaší rodiny o "věrnostní kartě" mi přijde jako extrém, co do mě hustili v případech, kdy jsem neutekl dost rychle mi zase nepřišlo až tak moc zavádějící. Pokud se to opravdu stalo, tak by to skoro možná stálo za eskalaci do Citi a udělání nepříjemnosti danému prodejci - sice jsou agresivní obecně, ale až takový úlet mi nepřijde obvyklý.
K těm penalizacím - zas na druhé straně pokud někdo dobírá kreditku na doraz, tak to hodně zavání tím, že to bude dost problémový klient. Aspoň přiměřeně solventní klient dostane limit, který opravdu není o tom, aby se dal překročit jen tak jednoduše "náhodně" - tohle bych viděl spíš jako chybu klienta a pokud se to někomu děje pravidelně, tak něco nebude v pořádku spíš u něj.
K prémiím u Citi Life - zas to nedramatizujte - udávají platnost 36 měsíců a netvrťe mi, že aspoň minimálně myslící člověk bude mít problém jednou za rok do Citi zavolat, nehledě k tomu, že zrovna typ člověka, kterého tyto prémie osloví jako primární argument, asi bude spíš takový ten "shánčlivý typ". Ta kalkulace banky s propadnutím mi připadá dost mimo realitu, problém by se mohl týkat připisování, ale u těch základních 2% z transakcí to bude z výpisu jasně patrné, čekal bych nesrovnalosti spíš u různých "prémiových partnerů".
Tak běžnou spotřebou samozřejmě nikoliv, ale zrovna v tom měsíci mohu uskutečnit nějaký větší (třeba i plánovaný) výdaj a pak počítat kolik jsem už utratil, nebo kolik ještě utratím... A přitom je to naprosto zbytečné, kdyby Citi nechtěla, aby to lidé překročili tak nepovolí to několikasetkorunové pásmo, kam nyní "pouští". Já mám limit (na jiné kartě) ještě vyšší, ale přesto by mě štvalo, kdybych tam měl takovouhle pastičku.
Prostě po chápu jako (zbytečnou a "podlou") past na nepozorné klienty.
Uvidíme co se bude ve ´fórech psát o připisování bonusů, jeslti to bude stejná bída jako nyní na Citi shopping.
Mám taky CITI-kreditku a podle mého dává takový limit, že by důchodce musel kupovat minimálně auto nebo půl chalupy, aby limit překročil.
Jo, kdyby to byla kreditka, kterou svého času vystavovala ČSAS na 10.000,- Kč neo něco podobného, pak ano, to by limit mohl překročit, ale CITI mívá limity někde od 40-50.000,- Kč. To snad důchodce překročí leda tak v agónii nebo v hlubokém bezvědomí.
Zde vůbec nejde o nějaké (ne)dostatečné limity.
Zde jde o to, že do podmínek dává vědomě past. Patrik to napsal už 2x Co je na tom k nepochopení?
Dostatečnost je věc individuelní. Téma je obecná podmínka - past, platná pro každého. Ano, jsme si vědomi, že pokaždé nesklapne. Jde o to, že tam je.
Past? No comment. Je to normální, předem daná podmínka, a pokud má někdo předem obavy, že je to past, klidně může využít služeb jiné finanční společnosti, třeba spořky. Ta zřejmě pasti neklade, dělá jenom takové sviňárny, že z ničeho nic zavede poplatek za zaslání výpisu, čímž de facto zdraží kreditku o více než 30%. Ale to past není, že?
Ano, přečerpat lze jakákoliv karta, rozdíl je v tom, jestli tomu banka úmyslně napomáhá (limit na kartě je stanoven o něco výš, než limit kreditního rámce dohodnutý mezi bankou a zákazníkem), nebo jestli to vznikne vinou off line transakcí.
Pak je také rozdíl, jestli je pevná sankce 550 Kč bez ohledu na výši prohřešku, nebo jde jen o sankční úrok (který je u uvažovaných částek a dob v řádu haléřů nebo korun).
Navíc (na rozdíl od jiných bank) pokud chce klient on-line náhled do transakcí na kartě musí si u CITI zakoupit autorizační kalkulátor, který navíc nemá vyměnitelnou baterii, takže po jejím vybití si musí koupit jiný (i když minulý rok byla akce, že byly kalkulátory zdarma).
Já se přiznám, že jsem kolenovrt, takže jdu vždy po výhodnější nabídce, ale i tak velmi oceňuji férové podmínky a pokud případný rozdíl není moc vysok (což při mých obratech po odečtení poplatku za kartu není), raději si to odpustím.
Také technická:
Ta "předpokládaná", nikým negarantovaná životnost, se vztahuje i na baterii? Ještě jsem neviděl výrobek, kde by nebyla baterie ze záruky vyjmuta.
V každém případě, knoflíková baterie vydrží v kalkulačce 2, max. 3 roky. Takže i když tohle může být méně používané, tak 10 let se mi jeví hodně daleko, i za optimistickými odhady.
Pravda, jsou baterie, co vydrží i déle, než 15 let. Ale to je odlišný způsob použití, např v MB, nežli tohle.
A to zase úplně klidně. Pokud tam je lithiová (taková ta hodně placatá s průměrem 2 cm), tak ta 10 let vydrží úplně s přehledem. Záleží na tom, jaký má "kalkulačka" odběr.
I v hodinkách vydrží baterie podobně dlouhou dobu (pokud není výrobce <píp> a nedá do 40 mm hodinek strojek o průměru 10 mm s nějakou mikrobaterií co vydrží s bídou 2 roky - to jen taková odbočka, vzpomněl jsem si na minulé zaměstnání :D).
To ale nic nemění na tom, že je opravdu hloupost vyrábět takovýhle kalkulátor, který nemá vyměnitelnou baterii. To nemůžou udělat třeba na solární články? (klidně zálohované baterií). I napájení přes USB (stejně přitom člověk sedí u počítače) beru jako smysluplnější.
Škoda že Citi alespoň na žádost klienta neumožňuje pasivní přístup do IB jen na základně jména + hesla.
Překročení limitu u kreditní karty je velmi jednoduché a pochybuji, že je to tam záměrně. Například o velikonocích jsem si půjčil auto u National Car Rental, je to za 687 USD a stále mi to nebylo zaúčtováno na kreditní kartě. V případě, že bych se dostal k limitu a National se rozhodl to zaúčtovat, tak ten limit okamžitě překročím. Kdo ví, kdy se mi to na kreditce objeví, ale problém není u American Express, ale u National, kteří na peníze očividně nespěchají.
No, nevím KDE je problém.
Zato vím, KDO má problém a KDO ten problém zaplatí. Pokud by se jednalo jen o nějaké úroky, z peněz nad limit, tak to bych chápal. Není to chyba zákazníka, ani banky, a banka nechce nést náklady. Jak to mají solidnější banky.
Ale co tam pokuta 590,- za něco, co klient nezavinil? Tohle není solidní banka.
Ale no tak. Mrkni se na podmínky jiných bank, tam to sankcemi jen sviští. Limit na kreditce Citi jsem překročil snad 5x a bez sankce. Důležité je totiž překročený limit vyrovnat do data vygenerování výpisu. A mezitím tě bude Citiphone tak dlouho "otravovat", že ten limit člověk vyrovná velmi brzy a moc rád :) Pokud však nereaguji, nebo počkám do vystavení výpisu, holt tam poplatek bude. Ale to je pak moje chyba.
To máš to samé, jako bych tvrdil výrobci auta, že on za to může, že mi auto jelo rychleji než je povolený limit na dálnici a tedy že žádnou pokutu platit nebudu a ať ji zaplatí on.
Toto musím bohužel potvrdit, asi před 2 měsíci - vycházím s taškou nákupu v Obi na Roztylách (v Praze). Doslova mi zatarasil cestu mladý kluk, já jdu dál, říkám, že nic nechci a on stále přede mnou postupuje a brání mi v odchodu. Prý má pro mě skvělou nabídku na SLEVOVOU KARTU, že s ní budu platit a budu dostávat slevy. Byl tak neodbytný, že jsem tedy svolil, aby tu svou nabídku rychle přednesl.
Místo, aby mi vysvětlit o co tedy jde, vytáhl z desek formulářovou smlouvu a začal jí vyplňovat (nejdřív napsal datum), ptá se mě jak se jmenuju a datum narození. V tom okamžiku se kouknu na formulář, a nahoře vidím logo Citibank. Začíná mi svítat. Ptám se ho tedy, co je to za slevovou kartu od Citibank.
On jen opakuje, že to je slevová karta, se kterou když zaplatím, tak budu dostávat slevy.
Dostal jsem vztek, protože jestli tohle říká starým lidem, tak se nedivím, že se jich spousta napálí.
Mně vůbec neřekl, že jde o kreditní kartu Citibank, pořád opakoval, že jde o SLEVOVOU KARTU - přičemž ani nechtěl říct, že jde o Citibank (to jsem pochopil až podle loga). Asi jsem si měl říct o jeho jméno, a podat trestní oznámení, ale zase to je tvrzení proti tvrzení, svědky jsem neměl...
Musíte se naučit "pohled číslo sedm" (viz braková krváková literatura pana Kulhánka, pak vám uhne hned :-))))
Jinak ale tohle na pováženou je - mě sice ze Citibank v marketu otravovali, ale tohle fakt nezkusili a nabízeli celkem pravdivě. Ovšem tohle popsané si o udělání nějakého dusna docela říká :-(
To je ještě dobrý. Mě se chlapec vůbec neobtěžoval sdělit, o co jde, za koho kope, jak se jmenuje (byť by to byla lež). Hned po mě chtěl osobní údaje.
Tak jsem se zeptal na ty osobní údaje, co on chtěl po mě. Tedy jestli je zaměstnanec, nebo OSVČ. Že prý zastupuje firmu. Otázku jsem zopakoval. Že prý něco jako zaměstnanec. Tím jsme se dostali k první konkrétní odpovědi, byť poměrně mlhavé "něco jako". A hned lež, tihle náhončí nejsou zaměstanci.
Docela ho rozčílilo, že po něm chci stejné údaje, jako on po mě. Ač jsem to nebyl já, kdo koho oslovil...
Ale nakonec, faktem je, že tohle jsou reprezentanti této banky. A jelikož takto v té době postupovali všichni jejich naháněči, tedy nepředstavit se a hned chtít osobní údaje, tak to nebyla věc neslušného vychování tohoto chlapce, ale vizitka Citibank, která takto své zástupce školí.
Jsem snad idiot, abych s takovým ksindlem lezl dobrovolně do kšeftu?
Hlavně jste měl toho blbečka naučit, že "rychlé přednesení nabídky", neznamená začit vyplňovat formulář a tahat z vás osobní údaje.
Tento a podobné problémy jsou v Česku až příliš rozšířené. Více mne dokáže naštvat jen okamžik kdy vám "chce někdo něco sdělit, nebo se sami na něco zeptáte" a dotyčný vám místo odpovědi strčí pod nos papír.
Nejsem rád když musím odpálkovat hezkou slečnu, ale dělám to někdy i několikrát denně, protože firmy vysílají do ulic právě je, a proškolení jim nedávají, nebo ho nechávají jen na nich. Zajímavé je, že mi kolikrát přijde, že oni pouliční nabízeči dostávají tak maximálně školení jak zaujmout a oblbnout své spoluobčany.
Za možná nejhorší považuji stav, kdy firma "odborně a odporně vyškolí svého lapače dušiček, tak aby posloužil svému účelu", ten nabude dojmu, že problematice opravdu rozumí a přesvědčí o tom i své kamarády. Ten mnou avizovaný "hrozný stav" tentokrát není z úrovně těchto pracovníků (často i na volné noze), ale z toho jak lidé jsou schopni automaticky věřit třeba i úplnému idiotovi, pokud ho osobně znají. (Ha, možná proto nechápu význam sociálních sítí a nepoužívám je.)
P.S. Nebaví mne procházet městem s tváří nasraného šílence. Bohužel se mi ale stává, že když na delší čas město nenavštívím, a vypadnu z rytmu, tak mám tvář totálního znechucení a zmatku. Tito lidé tvoří spolu s boveráky hlavní důvod, proč se městu vyhýbám čím dál častěji.
Stánkoví prodejci jsou opravdu často pro ostudu. V nákupním centru Flora se na mě opakovaně "vrhala" asi o 15 let mladší slečna s výkřikem: "Mladej pane!" Když jsem ji upozornil, že její nabídku karty tenhle týden odmítám potřetí, trochu znervózněla, ale opravdu jen velmi málo. Pak ji vystřídal pán v hodně laciném obleku a smutným výrazem. Opravdu prestižní podnik. ;) Stánek už tam není.
Ne zcela souhlasím. Sám mám kreditku O2 CITI a nastaveno 100% inkaso. Stalo se mi 2x a to v průběhu 6 měsíců, že jsem na účtu měl málo peněz a inkaso neprošlo. Byl jsem po splatnosti a volali mi z CITI kdy jsem se omluvil a řekl, že to ihned napravím. Peníze jsem obratem na účet doplnil a druhý den poslal takže platba byla připsána cca 3 dny po splatnosti. V prvním případě mi naúčtovali penále (myslím že to je dle sazebníku) 500,- Kč ale když jsem tam zavolal, tak mi ho v dalším vyúčtování vrátili. Při dalším pochybení mi penále nanaúčtovali vůbec.
Zároveň vím, že když jsem měl vyčerpán limit a platil jsem kartou, tak mi transakce neprošla neboť bych šel cca 50% této platby do mínusu. Překročení limitu tedy neumožňují.
Myslím si, že oni mají větší důvěru v takové klienty, kteří jim umožní 100% inkaso. A jestli ho opravdu provedou splrávně, to už si pohlídám ve výpisu JÁÁ.
Ale naprosto příšerný zákaznický servis. V tomhle Citi naprosto propadá i za low-cost bankama. Je to vidět i v různých anketách a čtenářských hodnoceních.
Vše se v plné síle ukáže, když potřebujete něco reklamovat. Chyba "je zásadně" na straně zákazníka, místo konkrétní odpovědi dostáváte jenom odkaz na všeobecné podmínky (kde to třeba vůbec není). Nedostali jste slíbenou slevu? V případě Citi shopping karty jsou dokonce zavádějící informace na webu. Seznam prodejců, kde získáte tu 2% slevu je tak 50/50...
Citi zkrátka není pro slabší povahy :-) Pokud nemáte chuť různé věci neustále řešit na Citilince, tak do toho radši vůbec nejděte. Pokud rádi komunikujete s finančním arbitrem, jděte do toho, určitě se vám tato příležitost naskytne :-D
Naprosto přesně. Reklamujte, reklamujte, na různý reklamace stejná namnožená odpověď, že mají pravdu a ať se podívám do všeobecných podmínek - kde to samozřejmě není a při dotazu kde to mají konkrétně vám nic neřeknou. Vyzkouší si na vás všechny podlé obchodní a marketingové triky.
Jinak ten rozhovor je lež už od nadpisu: jejich kreditka v mé zásuvce už pár měsíců leží.
Jen tak naokraj - City Shopping karta už neexistuje, jen dobíhají dříve vydané. Nová City Life by měla ty zmíněné nesrovnalosti řešit, protože 2% by se měla počítat z jakéhokoli nákupu a tím odpadnou zmatky kolem seznamu prodejců, klasifikace zboží atd.
Ne že by si za případné nekorektní jednání kolem tohoto v minulosti nezasloužili kritiku, ale na druhé straně je to kritika problému, který již není tak docela aktuální...
O solidnosti té společnosti svědčí už jen tento web:
http://www.kreditky.cz/citibank/citi-life-kreditni-karta/
Kde jsou informace o bonusu? Kde je podrobný popis toho jak to funguje? Ale hlavně že to jde hned objednat!
Jinak pokud je bonus opravdu 2% tak se to začne vyplácet až od útraty 30 tisíc korun ročně a to je celkem dost..
Tenhle příspěvek ovšem kandiduje na blábol roku... Kritizujete citibank za to, že jste naletěl na nějaký agregační web, který jen přeposílá požadavky dále (kdoví zda ne zcela bez věcomí bank) - dobrý fór :-)
Kdyby vás napadlo se podívat na www.citibank.cz, tak byste našel popis podstatně podrobnější na pár kliků - konkrétně na https://www.citibank.com/czech/consumer-banking/czech/citikarta/citi-life.htm .
A k té roční útratě - no a to jsme u potřeb každého jedince. Já třeba platím kreditkou defakto úplně všechno, takže mám obrat průměrně tak 20k měsíčně. Nedělám to kvůli obratu - prostě takhle funguji už dlouho a je to praktické (vš splaceno v bezúročném období). Popravdě kdybych mi 30k ročně připadalo jako "celkem dost", tak by mi hlavně přišlo jako nesmysl vůbec používat kreditku...
Pod to se mohu (bohužel) podepsat. Vždy každému tvrdím, že bude se Citi velmi spokojený, pokud pochopí její myšlení a jak s ní má komunikovat. Pokud to nepochopí (což je většina), budou vznikat problémy. Stačí sledovat různé diskuze, kde je to v 80 % o špatném pochopení a následném standardním přístupu banky, která postupuje podle US standardů, a ty lze v CZ aplikovat jen obtížně. Snad se to zlepší, naděje umírá poslední :)
Další, co nepochopil :-) Kreditku Citi mám od 8.10.2003 (tehdejší Eurotel kreditní karta) a ještě nebyl problém. Ale je fakt, že nejsem typickým držitelem karty :-)
Píšu a říkám to dlouhodobě. Problém není v produktech, které jsou u Citi dobré (podobně jako u jiných bank, ať to není PR :)), ale v přístupu při prodeji, kde někdy dochází k informačnímu selhání. Což nejsou zaměstnanci Citi, ale externisté. Jenže když klient podepíše, že "byl seznámen a souhlasí", pak banka očekává, že je vše OK a nechápe, když není (a přijdou nedorozumění a sankce).
A pak je tu to české myšlení, že zajdu na pobočku a všechno vyřídím vs. americké, že se to řeší telefonicky a zbytek člověk najde na webu.
Osobně si myslím, že pokud si jakoukoli kreditku Citi pořídí průměrně inteligentní a vzdělaný člověk, který ji využije v tom, co nabízí, bude spokojený. Pokud nepochopí, co podepsal, tak:
1. K obchodu vůbec nemělo dojít, protože
2. kartu bude používat špatně, poté
3. se z něj stane nespokojený klient a
4. bude si stěžovat všude, kde se dá.
Ale upřímně, snad nikdo z agentů externích firem pracujících pro Citibank nedrží zájemce o kreditku pod krkem s nožem na tepně se slovy "podepiš, nebo zemřeš". Když něčemu nerozumím, nepodepisuji.
No, pokud je takovéto "selhání externistů" tak časté, jako v případě Citibank, a banka to už léta nijak neřeší, tak to naznačuje, že nejde o selhání.
A vzhledem k tomu, že tito externisté lžou vždy v nějakém období na různých místech stejným způsobem, tak to znamená opět jediné: externisté jsou úmyslně školeni k podvodnému jednání. A je buřt, jestli přímo Citibankou, nebo nějakou externí firmou. Protože se tohle děje dlouhodobě, tak je zřejmé, že pokud je to externí firma, tak "jen" plní zadání.
Že mají lidé číst smlouvy je jasné. Úplně stejně jasné, jako že prodejci nemají lhát. Vysmívat se obelhaným zákazníků, že uvěřili tvrzení zástupce firmy je sice právně v pořádku, ale i tak mi to přijde poněkud... morálka galérky.
Osobně bych spíše hádal, že to dělají přes nastrčenou firmu, aby samotné Aby Citibance nikdy nic nedokázali. A firma dostane velmi obecnou objednávku + ústní pokyny mezi čtyřma očima.
Ale už jsem viděl těžko uvěřitelný věci, a ono je možný všechno. Poznal jsem maníky z představenstev bank a firem, neschopné elementární logické úvahy. To jsem stál s otevřenou pusou, a říkal jsi, jestli to předstírají, že jim jednoduché věci nedocházely. Smlouvy, které měly druhou stranu "dusit", ale ve skutečnosti obsahovali ze zákona neplatná ustanovení + přiznání k nezákonnému jednání. Takže možný je všechno.
a ačkoliv platí jedny VOP, pokaždé to funguje jinak.
1) Citišoping, objednaná přes internet s bonusem 500,-, bonus připsán následující měsíc automaticky, po nějaké době problémy s odměnami, připsány až další měsíc, špatně vypočítané, nicméně, vyjednání neúčtování měsíčního poplatku bez problému.
2) O2 citi: přes internet s bonusem, bonus nakonec nepřipsán nikdy! (podmínka splněna), po výpovědi karty (podle VOP) byla karta zablokovaná, ale účet běžel vesele dál (výpisy, poplatky). Reklamace o ničem, byla to moje chyba, protože oni v obálce našli pouze zničenou kartu ale ten papírek s výpovědí tam být nemohl, protože jinak by ho přece zpracovali - museli jsme poslat novou výpověď - radši jsem jim to poslal ve dvou exemplářích, kdyby jeden ztratili - teď už výpis nechodí, ale nijak nezareagovali - z jiných bank aspoň poslali potvrzení o zrušení karty, tihle globalisti nic) + samovolná aktivace pojištění, muselo se telefonicky rušit, kurýr si nejspíš v žádosti doškrtl, asi maj pak větší provize.
3) opět citišoping, bonus po 3 měsících nikde, po reklamaci sděleno, že na to maj právo, že to můžou připsat až po 4 měsících, ale stále nic, na žádost o zrušení poplatku těžká protiofenziva, ačkoliv je karta používaná stejně jako ta první, ne li víc.
4) citi life plus - přechod z první citišoping, bez problémů do 5 dnů od tel. žádosti, nicméně přes původní sliby zavedli měsíční poplatek, muselo se opět tel. reklamovat, aby uvedli do původního stavu. Teď žádám o dodatkovou kartu - musí se prý schvalovat (!), zase kurýr, ačkoliv se jim někde válej kopie OP na centrále, potřebovali je znova.
Navíc docela často opruzujou s pojištěním, když řeknu že nechci, volaj po 1, 2 měsících znova, když odmítnu, ještě chtěj vědět proč :))
Pokud bych chtěl, smlouvu po telefonu by uzavřeli obratem, zbavit by se jí určitě nešlo jinak než písemně :) - v tom jsou podobní jako O2
Nedavno se tu probiralo, ze nejde vysat kreditku zadara treba na platbu slozenek.... s poplatkem ano, napr. u GE. Nicmene ted to bude mozne, az se vsude rozsiri teminaly http://www.pay-plus.cz/ , v pohode vysajete kreditku nejen od citiny za platbu cehokoliv....to jsem zvedavej, jak se tomuhle slovutna citina bude branit
Tak zadarmo asi ne, ale jinak bude provozovateli asi jedno zda clovek skutecne zaplatil slozenku nebo si ty prachy prevede na ucet ze kteryho si je pak vybere v hotovosti.
To samozrejme Citi trapit bude, ze se lidi budou moci dostat k hotovym penezum takto, misto aby zaplatili vysoke poplatky a vyssi uroky za vyber z kreditky v bankomatu...
Tak předpokládám, že to bude podobné jako u jiných internetových plateb. Služba si bude strhávat nějaký poplatek za platbu (kterou v případě služby uhradí obchodník), takže Citi (ani jiná banka) o nic nepřijde, dostane standardní poplatek za "platbu kartou".
V případě, že by klient chtěl takto dostat z karty hotovost, tak někde ten poplatek stejně zaplatí (a možná i víc, než od samotné banky).
Ono už dnes jde z karty takto "vytáhnout" peníze přes PaySec nebo PayPal, ale že by se to dalo zrovna považovat za výhodné, tak to rozhodně ne.
Porad je to vsak vyhodnejsi nez vyber penez kreditkou z bankomatu, pokud tedy uz ma nekdo potrebu tu hotovost z kreditky vytahnout.
Citi dostane standardni poplatek, ale kdyby klient vybiral z bankomatu, dostala by vic. Takze se ji to libit nebude, i kdyz je samozrejme otazka, zda bude mit nejake paky proti tomu neco delat.
Jenže pokud klient vybírá z bankomatu, tak CITI musí provozovateli bankomatu zaplatit (jak je to u Euronetu nevím, jestli s nimi má sjednaný nějaký paušál, nebo jestli platí jen o něco méně), kdežto když si klient vytáhne peníze přes PayPal, PaySec a jiné tak naopak tito platí Citi (kolik je otázka).
Každopádně pro klienta není vhodné ani jedno, protože takovýto úvěr bude mít RPSN někde mezi 20 - 40 % p.a.. Jakákoliv účelová půjčka bude levnějši.
Nepočítám, že by Citi měla důvod proti tomu cokoliv dělat. Za přibližně stejných podmínek může mít klient úvěr, pokud si nechá poslat peníze přes Citi linku z karty na účet.
no jo, jenze kdyz ty penize vytahne jakoby pres platbu u obchodnika, muze vyuzit bezurocne obdobi... viz treba jiny priklad s kreditkama GE kde diky moznosti neuroceneho a skoro bezplatneho prevodu (poplatek 10 Kc) na ucet z bankomatu slo mit trvale pujcenou polovinu uveroveho ramce prakticky zadarmo.
V současné době to tak je, jde jen o jízdenku pro TFL. Ale existovala (a ještě dobíhá) cobrandová karta Oyster/Barclaycard, kde jste měl v jedné kartě kreditku, Oyster a PayPass. S ní jste platíl noviny, hamburger, cvakal ji při vstupu do metra, busu a ještě s ní mohl posílat peníze svým příbuzným přes mobilní aplikaci v mobilu.
Viz
http://www.tfl.gov.uk/tickets/15541.aspx
http://ask.barclays.co.uk/help/loans_credit/onepulse
http://www.barclaycard-onepulse.co.uk/
Teoreticky lze o ni požádat na http://jdem.cz/p4jq3, ale kdo ví, zda by ji Barclays ještě vydala.
A jakou to má souvislost? Šlo o bezkontaktní kartu. Na stejném principu funguje i Bratislavská karta (předplacenka pro dopravní podnik+paypass+platební karta)
Docela mě pobavily reakce na reprezentanty konkurence a je to přesně jak tady bylo napsáno. Jako zaměstnanec při vámi popisovaném chování, bych se okamžitě vystavoval peněžnímu postihu ze strany zaměstnavatele, pokud bych takto KK nabízel. Na druhou stranu si nemyslím, že by všichni prodejci od Citi byli špatní. Vždy je to pouze na jednotlivém reprezentantovi. A jak každá společnost má ve svém týmu obě skupiny. Tak těm seriózním dejte alespoň šanci na prezentaci nabídky. Věřte, že právě díky těmto kolegům a všeobecné situaci, to není jednoduchá práce, ale je to velká zábava. Slovy klasika: "Jo, jo furt se něco děje"
Jinak přímý prodej je velká zábava.
Sice to bude trochu mimo tema, ale treba mi nekdo poradi.
Hodlam si zridit svou prvni kreditku.
Chci se povazovat za uzitkare, takze spise cerpati z bonusu, vse platit v bezurocnych obdobich... :-)
Rozhoduji se mezi Tesco kreditkou, Citi Life a Citi Shoping
Tesco:
vejdu se s obratem na poplatky 0Kc rocne, 1% dostanu vsude a 2% v Tescu. Nelze zde nastavit inkaso na 100%, coz je jakasi ztrata komfortu oproti CITI.
Bonusy jdou do poukazek Tesca, coz povazuji za prijatelnou formu. V tescu utratim ca 12-18% rocne obratu karty.
Citi Life:
pekne 2% a vsude, horsi asi bude vyber Citi life premii, kdy to musi byt po celych 500 a navic po telefonu o to treba zazadat. Asi se stane, ze pokud napr. vyberu 1000 za rok a zbyde 160, tak hrozi, ze propadnou. Nikde nemaji psano, ze tech 1000 bude brano dle data jejich vzniku a mne tam nezbydou ty nejstarsi. Ale dejme tomu, da se to ohlidat. V dalsich letech musi clovek obetovat 500 na vedeni uctu.
jako vyhodu beru, ze se zrejmne da nastavit inkaso na 100%.
Citi Shoping:
Mno stejne 2% procenta jako Life, ale pouze u vybranych prodejcu. Pokud se nemylim, tak sleva se sama pripisuje na kartovy ucet. Rocne pak musim obetovat 600 za kartu. Asi se zde opet da nastavit inkaso. Zde je nevyhoda v casto zminovanych problemech pripisovani slevy v ruznych obchodech.
Kazde ma sve pro a proti.. pri mych rocnich obratech mi vychazi o torchu lip karty Citi, asi o 100kc...
Sam jsem na vazkach mezi Life a Tesco. MoneyCard Plus s bene+ neni pro mne moc zajimava, nebot bydlim na jihu v malem meste.
Prosim zkusene dlouholete majitele kreditek o nazor.
Asi jsi poradne necetl nabidku u Citi ;)
Ad Citi Life: premie ti vyprsi za 36 mesicu, takze tady by problem nemel byt. V dalsich letech (pokud to nezmeni) je poplatek za kartu 600,- (50x12). Jestli je vyhodnejsi nez Tescokarta, zalezi jen na tom, jak nakupujes (pocitej i benzin a treba i nakupy na internetu). Na zacatek si jeste pridej bonus 250,- pokud zaplatis v prvnim mesici od aktivace karty.
Ad City Shopping: na tu zapomen, uz ji nevydavaj, Life ji nahradila.
Vic muzes zjistit na foru finexpertu v Platebnim styku, probira se to tam uz dlouho.
Poplatek u City Life je 600 korun normálně, ale pokud se hradí převodem z prémií, tak je opravdu jen 500, tohle má tazatel dobře.
Naopak mě dost udivuje, jak někdo může přehlédnout, že už neexistuje City Shopping - Citybank to tam má uvedeno naprosto jasně, nic skrytého...
Já bych ještě dodal, že by si člověk měl jako první položit otázku, zda chce kreditku kvůli využití principu kreditky a třeba jednorázového splácení v bezúročném období nebo prostě jako rezervu anebo zda ho více lákají prémie. Pokud totiž platí ta první varianta, tak pak stojí za pozornost i klasická City Classic - sice nic nenačítá, ale zase má vedení zadarmo.
Pravda, ma chyba s tou 500. Akorat se obavam, ze plno lidi se namlsa, ze rok je defakto zdarma, tak pak budou prekvapeni.
Nicmene, pokud chce nekdo kreditku, tak ta free Classic je dobra varianta. Ja ji ale treba vyuzivam opravdu minimalne a v zahranici vubec ne, protoze kurzy jsou oproti Axe ponekud nevyhodne.
Minulý týden mi volal z jakéhosi tel centra s nic neříkajícím názvem člověk,
jestli nemám minutu času na dotazník pro statistický výzkum.Po pár odpovědích na otázky "věk 20 - 50 let" apod.,nabídl jestli nechci na tři měsíce
zdarma předplatné časopisu "Můj dům" a pak jako by ke konci nekončícího hovoru nějakou slevovou kartu,kterou doveze kurýr oproti předloženým osobním dokladům a podpisu.Tímto se prý k ničemu nezavazuji a nemusím ji ani aktivovat atd.Neměl jsem z toho dobrý pocit,že jsem se sebou nechal takto manipulovat,ale člověk důvěřivý při každém telefonátu nečeká sviňárnu.Za dva dny mi přišla sms od kurýra už CITIBANK,kterého jsem samozřejmě odmítl.Na přímé nabídky tohoto typu reaguji už ze zásady záporně,ale tím mně fakt dostali...