To ano. Ale ty hovoříš o odpovědnosti "poradce" nahoru vůči firmě (a zapomínáš zmínit, že i tato odpovědnost má omezenou časovou platnost).
My zde ale hovoříme o odpovědnosti dolů, vůči klientovi. A ta je nulová. Tedy spíše záporná. U příbuzných jsem zažil, jak pojišťovna nechala napravovat prokazatelnou chybu poraděnka na náklady klienta. (S klientem sepsáno a podepsáno správně, poraděnko to poté přepsal pojišťovně chybně, a kliente trmácej se 50 km tam, 50 km zpět do sídla pojišťovny s občankou. A těžko se na to vykašlat - šlo o příspěvek zaměstnavatele.)
Ani takhle malá není odpovědnost vůči klientovi.
Nejhorsi vec, ktera poradci/prodejci hrozi, je, ze kdyz klient do 2 nebo 3 let zrusi smlouvu, tak bude muset vracet provizi nebo jeji cast. V nejhorsim pripade je tak na nule. To ze klient pri predcasnem zruseni produktu prijde nekdy i o vsechno, co tam vlozil, za to odpovedny neni. Stejne tak za negativni vyvoj klientova portfolia. Ciste teoreticky je odpovedny za podani nepravdivych nebo zavadejicich informaci ci jinak chybna doporuceni (jsou na to i pojisteni), ale to se temer neda dokazat - vzdy bude tvrdit, ze klient to takhle chtel, vzdyt to prece podepsal.