Vlákno názorů k článku Finanční poradenství naruby od Jarmila - Tak, rozpory mezi OVB a Partners už pronikly...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 3. 2008 8:50

    Jarmila (neregistrovaný)
    Tak, rozpory mezi OVB a Partners už pronikly otevřeně na veřejnost a budou se propírat i na stránkách Měšce? To snad ne!!!
    Největší problém vidím v tom, že pojišťovny samy v honbě za co největším ziskem a co největší, omezením konkurence prolobovaly Zákon o pojistných zprostředkovatelích v té podobě, ve které byl nakonec schválen (a ve které v současnoti platí). Nejdřív se casaly, že to bude k dobru zákazníka, ten je ale nakonec tím, kdo nejvíce splakal nad výdělkem. Tento zákon nejenže neodstranil MLM-systémy, jak bylo před jeho přijetím slibováno, ale prakticky zlikvidoval konkurenci. Kdo na to těžce doplatil, je zákazník. Co si budeme vykládat, nejlepší prodejce je ten, kdo dovede prodat více produktů. Pojišťovnictví není nic jiného. Poradenství? A bezplatné? Nenechme se vysmát. To, co se nazývá poradenstvím, je vlastně jen zmapování klientovy situace, abychom mu prodali co nejvíce produktů. Že je nepotřebuje? To nevadí, on ještě neví, co potřebuje. Klidně mu pojistíme kočku a papouška, co kdyby si je jednou pořídil. A poradenství je proto bezplatné, aby se za něj nemusela nést zodpovědnost. Stejně tak mi může bezplatné poradenství poskytnout i Mařenka Vonásková na pavlači činžovního domu. Nic víc, nic míň.
    Takže ať se OVB a Partners poštěkají, ale ať s tím laskavě nelezou na veřejnost. To je jen a pouze jejich problém.
  • 10. 3. 2008 9:01

    Občanka (neregistrovaný)
    No a není Měšec náhodou finančřní server? Je. Těžko asi by někdo o tom zasvěceně psal na idnesu či jinde. Takové články tu patří, každého nebaví číst jen o tom, že ta a ta hypotéka je dražší a přijdeme o stravenky. Bez urážky, jen příklad. Petrost je normální. Sama mám špatné zkušenosti s jednou paní, která měla na vizitce "finanční poradce". Haha, v mužském tvaru. Udělala mi takový skvělý guláš ve smlouvách, že jen díky pochopení centrál asi 4 institucí se vše aunulovalo a běží bez provlémů dodnes.
  • 10. 3. 2008 9:23

    Jarmila (neregistrovaný)
    Jenže na mně ten modelový příklad působí jako vykonstruovaný. Něco na způsob sice "nemáme důlazy, tak si je vyrobíme. Ukecáme jednoho člověka, ten cosi bez rozmyslu napodepisuje (my ho v tom ale nenecháme, ale vyrobíme si tak důkazy)" a hurá pošpinit konkurenci, která se rozhodla od nás odejít a založit si vlastní konkurenční firmu.
    Proto je už od základu článek špatný.
  • 10. 3. 2008 12:45

    Patrik Chrz
    hurá pošpinit konkurenci, která se rozhodla od nás odejít a založit si vlastní konkurenční firmu
    Já bych řekl, že jako "špinavá" v tomhle případě vychází spíš "zůstávající" OVB, i když ten poradce, co přešel k "ocházející" Partners si měl svoje staré ovečky obvolat a informovat je, že s dost velkou pravděpodobností něco takového přijde.
  • 11. 3. 2008 21:55

    jaromir hubalek (neregistrovaný)
    Asi jste si to špatně přečetla nebo to špatně pochopila, ale ne OVB ale Partners vynesla tento případ na povrch a proto nemůže být řeč o pošpinění konkurence, která odešla ne v moc dobrém od OVB. Protože v tomto případě je haněna právě OVB.
  • 10. 3. 2008 9:27

    Mex (neregistrovaný)
    Rád čtu takovéhle články. Jen ať se to dozví co nejvíce lidí. Aspoň si mohu "přihřát svou polívčičku". Jako fiannční poradce placený svými klienty a ne bankami, fondy a pojišťovnami to mohu s klidným svědomím při svých setkáních s klienty dávat k dobru, jako "historky z natáčení", abychom se měli možnost zasmát cizí hlouposti.
  • 11. 3. 2008 12:15

    rex (neregistrovaný)
    já také rád čtu takovéto články, a baví mě poradci, kteří si berou peníze od klientů i od finančních institucí :-)
  • 11. 3. 2008 13:02

    Mex (neregistrovaný)
    V tom případě to nejsou poradci, ale prodejci. Ale i takového celkem snadno poznáte - dobrý finanční plán se nedá pořídit za pětikilo.

    Naštěstí se s rozvojem internetu můžete jako klient i tomuto čím dál častěji vyhnout a zajistit si sjednání doporučených produktů přímo přes síť, hlavně pokud jde třeba o pojistky a navíc se ani nemusí váš poradce dozvědět, kterou z jím předložených variant jste si skutečně vybral, pokud mu to tedy nebudete chtít říct sám nebo po něm nebudete chtít asistenci při uzavírání smluv. Teda je pravda, že je jen málo takových klientů, kteří nenechávají i tuhle administrativu na mně, ale to je o vzájemné důvěře. Docela zábavné bývá, když si mě můj klient přizve k jednání s takovým podomním pojišťovákem a on nezná nic jiného, než právě ten jeden nebo dva produkty, které zrovna nejvíc nesou (jemu). Je to sice zřídkavé, protože většinou je k sobě ani nepustí, ale jednou za rok to určitě zažiju. To je pak velmi smutný pohled. Speciálně v tom, že když už vůbec vědí něco o konkurenci, tak jen to negativní, ale ve chvíli, kdy je překvapíte lepším parametrem konkurenčního produktu, tak jejich argumentace padá jak domeček z karet. A to je něco, co se dá jejich školitelům zazlívat nejvíc (a vlastně i jim, protože informace si mají shánět sami, když už je nedostanou od toho, od koho je dostat mají).
  • 10. 3. 2008 10:21

    Patrik Chrz
    Omyl, tohle je přesně ten typ článku, co sem patří.
    Ukazuje to, že "poradenské" firmy jsou ochotny se "pomstít" bývalým zaměstnancům i tak, že klientovi zruší smlouvy, aby bývalí poradci museli vracet provize (pokud je smlouva zrušena do 3 let od uzavření).
    A vůbec jim nezáleží na tom, že to byl i částečně jejich klient (z provize agenta dostává centrála cca 30 - 50 % - ať přímo, či placením různých "školení" (čti nalejváren)). Dokazuje to, že o klienta jde až v poslední řadě a jedinou motivací je maximalizace (krátkodobého) zisku; žádné budování dlouhodobého vztahu, jak se někdy snaží uvádět v marketingových materiálech.
    Partners není první firma, co se od OVB odštěpila, stejným způsobem (ještě v Německu, dávno před vstupem na český trh) vznikla i AWD.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).