Raději jsem to do textu doplnil. V sazebníku Max banky je jasně uvedeno, že převody mezi (vaším) běžným a spořicím účtem jsou bez poplatku. On by to byl jinak docela průšvih a ostuda :-)
Těch 70 Kč se platí v případě, kdy ze spořicího účtu odejde platba mimo Max banku, tedy pošlete si ze spořáku peníze např. do České spořitelny. V tom případě první platba (do té spořitelny) je grátis, druhá platba (třeba do vaší Komerčky) je už za 70 Kč. Třetí platba na váš účet v Max bance a jakákoli další je vždy za 0 Kč. Ten poplatek je tam už mnoho let a není moc důvodů pro jeho účtování.
Je to v pohodě.
V sazebníku je 70 Kč za (druhou a další) odchozí platbu. Převod ze spořáku na běžný je taky odchozí platba. Nic o tom, že by převod v rámci banky byl bez poplatku, tam není. Je tam pouze, že součástí účtu jsou "automatické převody mezi spořicím a běžným účtem", ale pod tím si lze představit cokoliv (nevyplývá z toho, že by se na ně poplatek nevztahoval).
To se mýlíte. Není to tam uvedeno. Naopak. Z textu poplatku je to zcela jasné..platíte i když převádíte na vlastní účet.
(všimněte si, že u jiných poplatků je např. uvedeno "v rámci banky zdarma", ale ne u tohoto).
V zásadě tak nejde o spořící účet, ale o měsíční termínovaný vklad (s pokutou předčasného výběru)
4. 10. 2022, 11:41 editováno autorem komentáře
Je to oficiální reakce banky. A ještě pod značkou Expobank už banka ukázala, že se k problémům umí postavit čelem. Mám na mysli chybné předčasné zveřejnění úrokového lístku o 3 dny dříve, než měl platit, tedy s dřívější platností "od". Banka zpětně úroky dopočítala a klienty informovala. To pokládám za fér přístup. Nepochybuji o tom, že v tomto případě to bude jinak.