Jako ze strany spořitelny opravdu hnus, ale ta stejným způsobem okrádala důchodce i předtím vnucováním různých "výhodných" balíčků, "lepšího spoření" a dalších pochybných produktů, jen to nikdo nerozmazával.
Článek bohužel kazí závěr, pokud bych byl posledních 20 let u dominantních dodavatelů plynu a elektřiny, tak přijdu na vyšších cenách o statisíce. Oproti tomu je pár týdnů v režimu DPI procházka růžovým sadem.
Dobrý den, pro seniory máme na účtech nastavené přívětivější podmínky než pro klienty v produktovém věku a některé služby, které jsou běžně placené, jim poskytujeme zcela zdarma. Seniorům nad 70 let umožňujeme bezplatné zadávání plateb i prostřednictvím poboček nebo telefonních bankéřů, protože si uvědomujeme, že nemusejí mít plošný přístup k internetu nebo k zařízení, které je on-line propojeno s účtem.
Všechny změny v ceníku a v podmínkách služeb oznamujeme klientům dva měsíce dopředu. Mají-li klienti nastavený souhlas s marketingovou nabídkou, máme i více možností, jak jim aktivně komunikovat nové produkty.
Už od roku 2016 nabízíme možnost vedení účtu zdarma, což jsme podpořili i masivní reklamní kampaní.
Měli by jste zvýhodnit důchodce od +65 a ne jim rušit účty nebo je měnit za standard nebo běžné aby platili za vaší touhu a nesplňovali jejich touhu!! Tak je vidět jak jste na tom s etikou a morálkou. Být vámi, nechlubil bych se pouze některými klienty. Toho kdo vás vlastní to nezajímá. Laciná slovíčka vám nedělají a realita se neztrácí v příčině a následku. Místo vstřícné banky jste se stali nevstřícnou.
No, nevím, nemám chuť to porovnávat, ale já ještě senior nejsem, i když daleko do toho věku nemám, ovšem léta využívám účet u jiné banky, kde na poplatcích nezaplatím ani korunu. To považuji za podstatně lepší: Moje banka nedělá rozdílu mezi seniorem a neseniorem, ale běžné služby mu poskytuje zdarma. Není to snad lepší řešení?
Naši klienti rovněž, bez ohledu na věk, mohou využívat účty bez poplatků. Je však nutné vědět, že je běžnou praxí v mnoha bankách (ne-li ve všech), že úkony jsou zdarma tehdy, pokud je klient provádí bez asistence bankéře, a to ať už bankéře na pobočce nebo telefonního. Tedy například platby zadané prostřednictvím digitálních kanálů nebo bankomatů jsou pro všechny zdarma, ale platby zadané na pobočce nebo po telefonu s bankéřem jsou zpoplatněny. A tady nastává zvýhodnění pro seniory, protože ne všichni mohou mít přívětivý vztah k technologiím, byť je nechceme v žádném případě podceňovat.
Senioři nad 70 let tedy mají možnost své platby zadávat bezplatně i na pobočce nebo po telefonu. Nám to přijde fér.
Zkuste sledovat Peníze.cz, tam o chystaném prodeji psali včas. https://www.penize.cz/ekonomika/421504-sporitelna-se-dohodla-na-prodeji-energie-cs (ale jinak souhlasím s tím, co píšete)
Nesledují, ale měli by sledovat. Stejně jako Měšec, samozřejmě. Vyplatilo by se jim to víc, než číst třeba řetězové maily. Protože včasné a kvalitní informace = peníze. Když moje kolegyně zjistila, že spořitelna chce prodat Energii ČS známým šmejdům z Bohemia Energy, rychle od nich odešla. Od Energie ČS i od samotné ČS.
No jistě, on je každý obyvatel, potažmo důchodce, členem menzy, jako v. O Vás tady nejde, vy, se svým přehledem a vzdělaností, lákadlům podobných ústavů jistě nepodlehnete. Ale o Vás se v názoru diskutujícího nejednalo. Myslel tím převažující část občanů, kteří to štěstí nemají. Taky jsem byl v ČS osobně svědkem momentu, kdy čerstvý důchodce žádal o radu, že prý si musí zřídit účet, aby mu na něj mohl být důchod posílán. Asi čtvrt hodiny zarputile odmítal vše, co se mu tam aktivní úřednice snažila ještě nacpat, až nakonec rezignoval a odcházel se zřízeným účtem nejen na zasílání důchodové dávky, ale i s dalšími bonusovými balíčky, o které zjevně neměl zájem a asi ani tušení, na co mu to bude. Hlavně, že za to měl platit extra poplatky. Jistě, byla to jedna pracovnice ČS. Ale nedělám si iluze (a mám potvrzeno i od lidí, kteří tam pracovali), že to jen ze svého popudu a vlastní iniciativy nedělala. Tenkrát mi z toho bylo fakt na zvracení, jak mi toho chudáka bylo líto, že jsem u nich musel skončit. Hlavně, že "jsme tu pro vás, občane".
Odborné weby jsou pro mainstream čtenáře pod rozlišovací schopnosti (Měšec, Finance, Peníze atd.), to je úkol hlavně zpravodajských webů (které mohou citovat odborné weby, že, což se ale neděje, vyjma ojedinělých záchvěvů slušnosti). Problém je, že editorů/novinářů, kteří dané problematice rozumí, jsou jednotky (ne desítky). A obecně nejsou lidi, takže se i často upřednosťnují témata, kde se prodá více reklamy obalené ve článku či videu :-)
O spojení psal více Petr Woff z CenyEnergie.cz https://www.cenyenergie.cz/energie-ceske-sporitelny-bohemia-energy-europe-easy-energy/
Faktem ale je, že toto téma k rozebrání (Energie ČS) uteklo všem médiím, včetně našeho. Ale varovali jsme už při koupi 3E: https://www.mesec.cz/clanky/mate-smlouvu-s-europe-easy-energy-zbystrete/
Tak kdo utekl, tak si ušetřil nepříjemnosti s DPI, ale pokud si neuzavřel fixaci, tak jej zdražení doběhne tak jako tak.
To zdražení je nyní ještě větší o zátěž 900 000 klientů BE, pro které se dokoupila drahá elektřina za současné ceny, oproti výhodnějšímu průměru při postupném nákupu 1-3 roky dopředu. Těžko říct jak by vypadal původní ceník na rok 2022 bez krachu BE.
Má spekulace pak ještě je, že pan Písařík nakonec upřednostnil jednorázový zisk z prodeje již nakoupené elektřiny zpět trhu za současné tržní ceny, oproti stabilnímu příjmu z celé společnosti, kde by to sice ustál, ale třeba by měl 1-2 roky jen slabý zisk, nebo i malou ztrátu.
Já jsem utekl od BE doslova za minutu dvanáct.Dva dny před vyhlášením úpadku,nebo jak to nazvat,jsem přešel k ČEZu.A to jen na základě plků diskutérů tady na netu a dedukcí různých komentátorů,rozených "specialistů" na energie. :-D
Řekl jsem si: Něco se chystá,říkal to jeden z vyššího místa. :-D
8. 11. 2021, 13:14 editováno autorem komentáře
Nemáte pravdu s těmi dopisy. Mně, pravda, přišel 14.7. e-mail (spadl do spamu, ale našel jsem jej) a mojí 85 leté matce nepřišlo vůbec nic, natož dopis. Jinak, "informace v médiích" či na webu je neadresná, nikdo nesleduje všechna média. A běžní lidé také nemají důvod průběžně kontrolovat web nějakého svého dodavatele, pokud zrovna něco nepotřebují měnit a vše (zdánlivě) funguje dle dohody, zejméta pokud žijí v přesvědčení, že jde o důvěryhodný subjekt. A ať to vezmete jak to vezmete, Česká spořitelna své klienty prodala "pro mrzký zisk" jako Jidáš Ježíše a to jí už nikdo neodpáře.
Důvěra ve služby banky se buduje dlouho, ale ztrácí se rychle.
===================
Důvěra v banku,to je nějaká sranda,ne?Banka je nutné zlo..Jistý politik v minulosti před volbami sliboval,že zatočí s velkými úroky půjček u nebankovních společností a oni mají již delší dobu lichvářské úroky i normální banky.Horší než banky jsou už jen ty nebankovní společnosti,ale ještě horší než nebankovní společnosti jsou pojišťovny.Poslední dvě jmenovaná odvětví jsou přímo určena na ojebávání lidí,to banky jsou oproti nim svaté.
Ale tak já našim bankám celkem věřím v tom, na co je používám. Běžný platební styk v rámci ČR, europlatba po EU, inkaso, debetní platební karta, spořící účet s epsilonovým úrokem, bankovní identitu, hypotéku, když jsem kupoval 2 byty.... Tohle dělají docela dobře, něco z toho dokonce zadarmo (za moje data) a já jim věřím.
Když mi budou nabízet "výhodnou" kreditku, půjčku, energii, spoření na penzi, konverzi měn s blbým kurzem, investiční služby, atd. atd., tak je samozřejmě slušně pošlu do xxx. Ale ano, já nejsem důchodce není mi 70 atd. atd.
Krasny clanek a vyborny web.
Dekuji za nej Mesci.
Jde o lidi vyssiho veku. Rozlisovani rafinovanych podminek uz neni mozne vinou prirozeneho poklesu vykonnosti, cest vyjimkam.
Jde o zivobyti a stres vedouci ke zkraceni zivota a jeho kvality.
CS se zaradila do baliku nepratelskych az zlocinnych organizaci.
Vzpominam, jak mi v 90.letech statem vlastnena CS poslala na vyherni vkladni knizku dvojnasobek ulozene castky. S tim je konec.
A nyni? Pozvani na schuzku. Nic netuse zasednu ke stolu do hnusne sklenene kukane.
To, ze mi ta shora nasmerovana holcina ( os. bankerka?) nabidla elektrinu od BE jsem nevedel a mozna to nevedela ani ona. Jen splneny ukol.
Pak sok ,na tabletu ukazala na volbu "souhlas s pouzitim dat k marketingu" , se slovy to potvrdte, nic to neznamena. 3 x zopakovala svou zadost. Uz sem videl rude, ale vim ze obcas konci klienti CS na zemi s pouty. :o)
Korunou bylo vnucovani pojisteni na vypadek prijmu, kdyz jsu v invalidnim.
Řikam ji, ze s ID 3.na nemocenskou nemam narok a DPP neni pracovni smlouva, cili dost pres 3000 kc rocne pro Ërste mi nedava smysl. Ona profesionalne dodala argument z skoleni prodejcu : moje maminka je take v invalidnim D.3 jako vy a pri nemoci ji CS vyplatila vic, nez je pojistne.
Pak zirala a mlcela, taky mam produktove skoleni a vim proc se mlci, zlost rostla. Kamera jiste pomohla supervizorovi vyhodnotit, zda byla dost asertivni.
Odchazel sem s kamenem v zaludku s chuti odejit jinam.
Pak George, ten minevyhovoval, uz sem si zvyknul.
Ted George klic, 20 minut na pobocce nez se povedlo ho rozjet.
Velmi hodna a lidska pani. Dekuji.
Puvodne sidlo duvery CS se zmenilo v zaprazi meho bytu, kde sem odrazel energosmejdy taky z BE.
Ale vim, ze kazdou firmu napadaji "deprivanti" ve vedeni bez socialni empatie.
Kdyz svou patologickou doktrinou dozenou firmu do krachu pro ztratu kreditu, jako prvni opusti potapejici lod s dobrymi posudky v CV.
Dekuji za prostor.
Porad se daji najit lide s srdcem na miste.