Vlákno názorů k článku Elektrokolo. Výhodná koupě, která šlape sama? od David - Setkal jsem se u velké většiny lidí s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 10. 2016 19:48

    David (neregistrovaný)

    Setkal jsem se u velké většiny lidí s takovým názorem, že elektrokolo, je podle nich snad jen pro staré nebo nemocné (někdo říká až hendikepované) lidi. Já si to ale nemyslím. Je řada využití elektrokola:
    1. dva cyklisté s velmi rozdílnou výkonností si chtějí vyjet společně na výlet.
    2. kolo jako dopravní prostředek, kdy potřebuji někam dojet a nechci být zpocený, já se třeba potím hodně i při malém pohybu.
    3. chtěl bych si vyjet někam dál, případně za velmi horkého počasí nebo po zimě nemám natrénováno a na klasickém kole bych se docela strhal.

    Zvažoval jsem koupi elektrokola, ale zatím jsem do něj nešel. Odrazuje mě poměrně vysoká poruchovost. Dva moji známí koupili úplně nové elektrokolo v ceně kolem 26-35 000 Kč. Tedy žádný nejlevnější artikl z Hypernovy apod. Tomu jednomu kolo vydrželo měsíc, pak se pokazilo, pak bylo měsíc na reklamaci a nevěděli, co s ním je... Nakonec mu dali kolo nové.
    Druhý známý koupil dvě stejná kola, jedno pro sebe, druhé pro ženu. Jedno kolo bylo v pohodě, ale druhé se na 3. jízdě pokazilo.
    Nevím, co je na elektrokole ta složitého nebo choulostivého, že to takto dopadá. Pak bude někdo tvrdit, že elektromotor je na rozdíl od spalovacího motoru spolehlivý, bezúdržbový a nemá se na něm co pokazit.

    Napřed jsem chtěl přestavět své krosové kolo na el.kolo, ale tam nastala řada potenciálních problémů. Pokud bych dal pohon do předního kola, hrozí proklouznutí na některém typu povrchu nebo za deště a pád z kola. Dále bych musel dát novou pořádnou odpruženou vidlici. Ta stávající by dle servisu vydržela tak rok. Kdybych to dal do zadního, zase se musí vyměnit kazeta a řetěz. Baterku na rámovou trubku - tam hrozí její vylomení, přece jen baterka je mnohem těžší než 750 ml láhev s vodou a držela by na dvou šroubcích. A dát baterku na nosič a pohon v zadním náboji, tak bude kolo moc těžké na zadek.
    A pokud koupím nové elektrokolo, tam je zase omezení výkonu 250 W. Ne, že by to nestačilo, mám 78 kilo, ale přece jen vyšší výkon by se hodil. U přestavby jsem zvažoval buď 750 W na zadek nebo 250 W na přední kolo - tam víc dát nelze kvůli namáhání přední vidlice.
    Tak zatím čekám co se na trhu objeví.

  • 18. 10. 2016 20:49

    xf (neregistrovaný)

    4. pro závodníky
    http://sport.idnes.cz/motorek-v-kole-cyklistika-a-cyklokros-podvody-fqc-/cyklistika.aspx?c=A160203_223434_cyklistika_ald

    "Ten opravdový, sofistikovaný doping prý funguje na principu elektromagnetického systému, který je zasazen uvnitř zadního ráfku."

    Což by bylo řešení i pro amatéry, odpadlo by rozhodování, jestli do předního, zadního, kola, nebo jinam. Akumulátory schované v rámu... Ale ta cena 200.000 EURO to dnes kazí.

    Jinak 1. na kole jezdím sám, držím si tempo které mi zrovna vyhovuje dle toho, jak se zrovna cítím a mám naježděno. 2. leda do práce - ale tam je cesta s takovým provozem, že jezdit tam na kole by bylo hazardování zdravím a životem 3. Když se encítím dobře, tak jedu opomaleji, na lehčí převod a cestu zkrátím.
    Takže (zatím) také nic pro mě.

    Celé elektrokolo by to pro mě bylo o trošku lepší průměrné rychlosti. Tohle už jsem řešil u plášťů. Jestli rychlejší hladké a úzké, nebo "balóny. Moc se mi to nezdálo, ale nechal jsem si poradit balóny. A nakonec jsem spokojen. Nemusím se bát vymés skoro jakoukoli díru, když si nejsem jistý jestli zrovna za mnou něco nejede, a riskovat kličku kolem díry. A ještě jsem "balóny" nepíchl. Jezdím "abych se zpotil" a provětral, ne kvůli o trochu vyššímu číslu na tachometru (stejně už ho nemám).

  • 18. 10. 2016 22:38

    Tomáš Marný

    Google, neznáš? Co se podívat na diskuzi na www.nakole.cz? Kde jsi přišel na tu debilitu s vysokou poruchovostí?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).